Nekem is azt mondta, hogy nemigen szeret hozott dolgokkal folgalkozni, mert rosszabb minőségű folyadékok/szűrők után nem tud nyugodt szívvel garanciát adni. Nos minden folyadék amit vettem az top Castrol, a szűrők pedig gyáriak. Szerintem nincs gond a minőséggel, én is úgy vagyok vele hogy nem a szervízelésen kell spórolni, hanem előre megspóroln hogy a később szétkopott alkatrészeket ötször drágábban cserélni kelljen :) Még alkudozunk, de szerintem menni fog a dolog :)
Tudok egy igen friss tapasztalot: mégpedig azt, hogy HÚZZA A SZÁJÁT. Nála az olaj (10W-40) literje 3000.- Amit én vittem volna (Valvo), arra azt mondta, hogy egy gyengébb minőségű. Persze, hog ylebeszélt. De azt mondja, hogy arra vállal gari-t, amit ő ad bele. Mikor kérdezte, hogy mit vinnék az ő mobil1-e helyett, akkor mondtam, hogy Valvo, és mondta, hogy "gondoltam". Szűrőt úgysem vihetsz, szerintem, vagy nem fog örülni neki. Ez van.
Persze ha mondod, hogy nyerted, vagy kaptad, és nem azt mondod, hogy vetted 23 Ft-tal olcsóbban, akkor megértő :-)
Én is tudom, hogy 1 év az olajcsere ciklusom, kb. Most ennyivel többet fizettem, oszt jóvan. Néha már unom a spórolást, mindenfelé. Pedig hasznos! :-D Csak kicsit magyar szokás ez a fukarkodás forintokon. Mondom ezt én, a munkanélküli.. A 626 megszolgálja, neki is legyen jó néha.
Nekem is Nissens lett. Nem melegedett ez jobban, csak elfáradt a műanyag keret, eresztett az illesztésnél, és ilyenkor már javítani se lehet nagyon, mert málik szét. De egyébként a régi V6-nak ugyanez volt a baja, ugyanott eresztett, ugyanígy ki lett cserélve, de nem sokat élt, mert 1 hónap múlva mentem fának... :)
Nekem is volt ilyen hűtős parám, én is csigáztam:) Aztán vettem egy NISSENS hűtőt, biztos ami biztos a legerősebb motorhoz valót:) (Huzamos ideig tartott 180-ál néha melegedtem, na ez megszűnt, mert egy jó centivel vastagabb a gyárinál)
Gyertya: Szerintem mindegyik gyertyából csinált az NGK Iridium verziyót:) , az ára az mondjuk nem túl baráti (20 000Huf körül a készlet) de ma saját kocsival jöttem dolgozni (35km) és kicsit tesztelgettem.
Igazából az van amit korábban írtam, selyemfinomságú néma alapjárat, kellemes alacsonyfordulati jellemzők (nem rángat be 2-3-ban indulásnál sem), 4000-nél meg teljesen elállatiasodik a gép, érezhetően jobban viselkedik nagy fordulaton, kicsit rugalmasabb, és lehet hülyeség de mintha minden fordulaton finomabb lenne a hangja.
Van itt Pécs é s Mohács között egy húzosabb 2sávos domb, gyakorlatilag nekifutás nélkül, ott a 120-hoz eddíg le kellett nyomjam tövig a pedált, és néha még belassult a tetejére, most nagyon kellemesen tartotta, és még lassítottam gyorsítottam is...
Hát ennyi. a szerelőm még annyit mondott hogy ezek a gyertyák jóval nagyobb ívet húznak a hagyományosnál, ami azért jó, mert jó! :)
A gyári papír meg azt is mondja, hogy nehezebben koszolódik, majd meglássuk.
Amit azért tudni kell, hogy elméletileg ezt az újgenerációs mocikhoz tervezték, amiknek a gyújtása 100 000V körül is produkál, az enyém meg csak 30 000-et. Majd meglátjuk. Be kéne tekerni pár hagyományos - új - gyertyát is, úgy lehetne értelme az összehasonlításnak igazán....
Azért érdekel, mert hallásra pörgősebbnek tűnik, mint amire számítottam. És ha már szétpörgi magát (na jó, annyira azért nem :) ), akkor az a fogyasztásban is megmutatkozik. gaBOR_tm dízele 100-nál, ha jól emlékszem, 2600-2700-et forgott ötödikben. Ha ennél is így van, akkor rendben. Kétszázharmincezerért vettem.
Ahhoz képest, hogy 62 lóerő, jól megy, azt hittem, hogy gyengébb lesz érzetre. Fajinul egyben van a gép, nem zörög benne semmi, nem úgy mint a coupémban. Remélem, tartós lesz a barátságunk! :-) A coupét meg elteszem pihenni kis időre, aztán majd teljesen rendbeteszem, a zörgéseket is. Persze pénz függvényében működik mindez.
Dízelben nem vagyok otthon. Annyit tudok, hogy két motor volt az RF és az RF-N ha jól emlékszem. A könyvemben taglalják őket, de mivel minimális teljesítménykülönbség van köztük sztem nem variálgatták a váltókat...
A benyásokban volt többféle váltó is, de ott 80-140 Le-ig ment a skála, a dízelnél meg 60-62-ig. :)
Azt nemtom, hogy komprexet tettek-e ebbe a szériába...
Köszi. Még nem mentem vele sokat. Biztosítás nélkül nem akarok, ma vagy holnap megkötöm rá. Eddig jól muzsikál a gép, nem száguldozásra kell, de még ki kell tapasztalni az erőviszonyokat. Ezért is jó lenne a fordulatszámmérő.
Ebben a szériában (GD, GV) csak egyféle áttételezésű váltót gyártottak? Vagy volt több is? Tudsz te vagy valaki erről valami táblázatot? Van adatom GC dízelről a szervízkönyvben, valószínűleg megegyezik a GD-vel, de jó lenne más forrást is találni.
És hogy muzsikál az öreg olajkályha? Mennyire lendületes. Van pár alkatrészem ha gondolod!
Használd egészséggel!
Sirk!
Persze mérni nem mértem - minek:) Nyilván csodák nincsenek, de a kábelre én is nagyon kiváncsi vagyok, csak jönne már (mert az egyik ráadásul hibás is)....
Helló! Egy 626 diesel kombit (GV). Úgyhogy így már ketten vagyunk :) Ezt-azt kell rajta csinálni, 60-100ezer forintba fog kerülni a javítás... De nekem így is tetszik, jó nagy hely van benne hátul, főleg a coupe-hoz képest :)) Sajna nincs benne fordulatszámmérő, pedig jó lenne.
Szólok a környezetemben, hogy mostantól a használt étolajat ne dobják ki! :DD De persze előtte körbejárom a témát, nehogy valami kár keletkezzen a motorban.
Ha akarok rajta faragni - na nem úgy mint te - akkor terepjárósra csinálom, kicsit megemelni, 16-os ballonos kerekek, ködlámpák. De ez majd egyszer valamikor később, ha majd nincs fontrosabb dologra elkölteni a pénzt! :))
Amúgy meg tetemes az átírási költség (köbcenti illeték, forgalmi, eredetiségvizsgálat, törzskönyv), kb 70ropi lesz.
Örülünk :) Bár tudod, mindig azt kérdezem ilyenkor, ven-e mérés, hadd látom a görbéket :) Na de ha jó, akko rminden jó :) Ha régi szar gyertyakábeleid vannak most, akkor nagyon meg fogod érezni a Magnecor-t!!! Én eldobtam az agyam, amikor kicseréltem R100-ra (belseje ugyanaz mint a KV85) az első indításkor már hallottam, hogy bakkerom egészen máshogy jár. Sőt, a párom ott napozott a kocsi mellett, és magától Ő is észrevette. Azóta megváltozott az életem, és a nap is szebben süt! ;)) Na jó elővéve a komolyságot, ezek jó dolgok, bár plusz LE-t semmiképp nem hoznak, maximum a régi gyáriból csempésznek vissza párat :)
Kell még az ET? ...bár fingom sincs hogyan mondom meg, mert nem emléxem....
Sirk, meg mindenki más:
Betettem tegnap két szarráázás között az iridiumgyertyákat (NGK BPR6EIX11), a hatás érdekes, nem mondom hogy erősebbenk tűnik a kocsi normál közlekedésnél - valahogy a beleképzelt, és a valóban érzékelhető határán - de az alapjárat gyönyörű szép egyenletes lett, és mintha a motor dinamikája olyan - hogy is mondjam - selymesebb:) lenne. Magas fordulaton viszont határizottan érezhető a hatásuk. Ha rendesen meg van hajtva (4500 +) akkor érezhetően vehemensebben viselkedik a járgány, és ez jó. Biztosan számít az is, hogy az előző gyertyák (NGK V-line) már bőven túl voltak a 100 000 km-en, de jól bírták...
Szóval ennyi a tapasztalat rövidtávon, várom a Magnecor KV-85 gyújtókábeleket, aztán meglátjuk lesz-e további gyújtásfejlesztés....
Szia Krisz! Most vettem egy vonóhorgos Mazdácskát! :)) Úgyhogy így már okafogyottá (nem vagyok jogász :D) vált a vonóhorogbeszerzés. Köszi az eddigieket! Remélem el tudod adni! Vagy tartsd meg a mostani coupéhoz, ha jó hozzá.
de ez a kalkulátor nálam nem akar kalkulálni. Bármit írok be bárhova, mindig azt írja ki, hogy "Nem változik", ami pedig nem igaz, mert ha egy 5,5-ös felnit lecserélek egy 7,5-ösre, nem lehet ugyanott a külső és a belső széle is, hiszen 2 collal szélesebb. :))))
Derítsd ki légyszi, hogy a felnidnek mennyi az ET-je!
Arra jutottam, hogy 16-os felnim lesz, de amik tetszenek, nem mindegyikből van 7 collos, csak 7,5-ös és attól félek, hogy gyári ET-vel nem fog elférni.
Az még a kérdésem, hogy ha nem fér el, merre kell változtatni az ET-n, növelni kell, vagy csökkenteni?