Fastcar!
Tudom, láttam, felismertem. És nem kötözködni akarok.
Esetleg még aki megtalálja a GSA-ban a kéziféket nyer egy kólát.
A tárcsafékre visszatérve:
Szerintem nem nehezebb megmunkálni, ráadásul egy befogással ma már lehet a kétoldalt egyszerre, az öntőforma egyszerűbb, a kerékfelfogatás is, nem kell neki külön alaplemez, a dugattyúk tűrése itt se nagyobb mint a tárcsánál, kell bele egy csomó rugó meg bizbasz, a betétet meg kifejezetten nehezebb gyártani. Ráadásul nagy szériában lehetne gyártani mondjuk, mert így a fele tárcsa fele dob ugye kisebb széria.
Üdv minden CVT-s nek! Keresek egy ilyen autót, pontosabban egy DAF/Volvo 55/66 ost. Roncs, üzemképtelen is érdekel. Minden info jől jönne.
Köszi
Bocs elfelejtettetem bemutatkozni.
A Volvo topicban szoktam kontárkodni.Egyébként van egy 480asom+egy 460 a családi turnékhoz. Keresek egy kiautót, restaurálás céljából lehetőleg Volvot, de DAF is OK.A 480-astén rakosgattam össze és aki feltünő és föleg jo autót keres, szivesen ajánlom, mindenhol megnézik.
Karacsonyig mar nem megyek haza, de gondolom ugyse adod el, majd egyszer szetszerelem :-)))
Ezek szerint megtevesztettek a kepen az aranyok...
Akkor most okosabb leszek: lattam 75-ost, nem is egyet 'normalis' kezifekkarral. nem tunt buhernek... (Amugy igen, arra az U alaku bigyora gondoltam :-)))
Én tudom, hogy a Citroennél pont ezen a két modellen is ilyet alkalmaztak. Ha megnézed a 146-os hozzászólásomat (a sok képpel), ott pont egy GSA váltója van a fékkel az egyik képen, a másikon pedig az SM teljes hajtáslánca! (Olvasd el a kísérö szöveget is)
lore!
Én nem hiszem, hogy jól láttad, vagy itt a képen tünik neked közelebbinek a GTV-é. Gyere, még a hét végéig ott van Hidegkúton az autó, ugorj be a szervízbe, nézd meg :)))
A 75-nek tudomásom szerint mindegyiken ilyen. De az nem két kar, hanem egy U-alakú keret, a kardánbox körül. A kioldó "gomb" pedig egy fogantyú az U-talpa alatt :))
Na látod ezek a szépségek az Alfában, hogy úgy csinál meg valamit, ahogy senki más nem szokta (nem nem tudja, csak nem szokta!! - mielött sokadjára is belekötnél :))) )
En ugy tudtam, hogy mar a DS is kozponti fekkel keszult ´55-tol. Tarcsa:(most csak toprengek) meg kell munkalnom mind a ket oldalat, raadasul ugy, hogy kozben ne deformaljam. Dob: egy feluletet munkalok meg. Tarcsa: a beteteknek mindig parhuzamosan kell allniuk a tarcsahoz kepest, ez pontosabb vezetest kivan, henger alaku feluleten. Dob: a pofak alakja koveti a dob alakjat, es eleg oket radugni ket kupra. Tarcsa: a kisebb felulet nagyobb osszeszorito erot feltetelez, raagasul a linearis mozgad miatt precizebb vezetest a dugattyuban+ kiegeszito vezetek.... Hirtelen ennyi.
En nem tudom pontosan miert dragabb a tarcsa csak az anyagokra tudok gondolni, ill. arra, hogy tul nagy a dobfek-lobbi :-))) Aggalyaimat a 'nem kerekagynal' levo fekezesrol en is leirtam...
fastcar,
megneztem egy 75-os hatso futomuvet, annak a tarcsai szerintem joval kozelebb vannak a kerekekhez mint a GTV-n, azaz kozel sincsenek ugy a difi nyakan! Jol lattam?
Plussz meg erdekelne, hogy mely 75-osoknek van olyan furcsak kezifek-karja (dupla markolat)?
A központi fékhez lenne annyi megjegyzésem, hogy 70-től a Citroënnél alkalmazták egészen 81-ig a GS sorozatnál első tengelyen is, valamint az SM-nél 70-75-ig . Utóbbi érdekessége, hogy V6 Maserati motor volt benne 178 LE-vel,fék belső hűtéssel. Sajnos az elsőkerék fékezésekor hatványozottan jelentkeznek a hátrányai is, jelesül leginkább a féltengely torziós rugéként való viselkedése . Az viszont tuti, hogy a GSA-ban minden varázslás nélkül egy laposfogóval ki lehetett cserélni az egész első fékbetét garnitúrát. Természetesen a 4 tárcsafék és a nagynyomású szervófék széria.
Marmint elfogulatlan nem tartod :-)
Semmi baj minimal, csak probald elhinni, hogy nemcsak az AMS van a nemet piacon, valamint nem akarok direkt valotlan dolgokat allitani, az alfa nekem is az egyik kedvencem.
Amugy en a 156 futomojerol es fekeirol meg az AMS-ben is csupa pozitiv dolgot olvastam. Az Auto Bild "superstestjeben" meg minden hibajat azzal indokoltak, hogy aki alfat vesz, az ugyis a formak, hangok es menetteljesitmenyek miatt veszi, nem pedig a mm-es illesztesekert :-)))) Najo ez tulzas, de nagyon el voltak ajulva a hangjatol, sot a futomuvet (Nurburgringen teszteltek) ok is dicsertek...
Bocs a hangnemért Iore, de én nem tartok egy olyan újságot elfogultnak, amikor olyan dolgokat ocsárolnak egy autón, amit más médiumon dicsérnek.
A 156-osnak pl.: a futóművét is becsmérelték.
Az elfogultat termeszetesen olyan ertelemben ertettem, hogy a nemet ujsagiroknak az alfak stilusa, fromavilaga, hangja stb. nagyonis "bejon". Dehat ezt Te is tapasztalhattad, hiszen olvasod...
Azert talan az is elkepzelheto, hogy a 156-ost legyoziu vmilyen auto, nem? Meg ha sokkal dragabb is.
Addig is, amig ilyen "objektiv" erveket hozol fel, kerlek valogasd meg a szavaidat velem szemben, mert igy max. ignoralni lehet Teged, nem beszelgetni.
Ne haragudjál, de azt kell mondanom, hogy ökörség amit írtál. Méghogy az Alfával szemben elfogult?
Én is olvasom időnként az AMuS-ot, és éppen abban a 156-os labdába se rugott a német konkurensek ellen. Ott olvastam pl.: azt hülyeséget a hátsó kilincsről. Amikor a Focus megverte a Golfot, még a német olvasók is csodálkoztak, hogy nem a VW-t hozták ki győztesnek!
minimal,
nincs kedvem a 20-dik topikban is leirni, hogy hogyan vedem ki azt, hogy ne essek a nemet ujsagok csapdajaba. Nem tudom, hogy Te hany nemet lapot ismersz, en a markakra specializalodottakon szinte az osszeset, ezeket olvasom is es hidd el nagyon jol tudom, hogy melyik lap milyen iranyban elfogult. BTW az MB irant legelfoglutabbnak tartott Auto Motor und Sport (motorpresse mint az Auto Magazin es az Auto Piac) oldalain lehet a leginkabb alfakkal szemben elfogult cikkeket olvasni.
Lehet konkret meresekre is tamaszkodni, van amelyik ujsagbol csak az atvett fuggetlen teszteket erdemes figyelembe venni.
Az, hogy Te egy huszarvagassal egy kalap ala veszed az egesz nemet sajtot, a Te bajod...
Nem jó német tesztekkel példálózni!
Egy 90 tesztes Auto Motor und Sport-ban kizárólag a német érdekeltségű autók nyertek!
A BMW M Coupe (tudjátok, az a förtelmes z3 coupe)
megverte az F355-öst úgy is, ha a költségeket(ár, biztosítás)nem vették figyelembe!!!
Egyébként nehezen tudom elképzelni, hogy egy farmotoros kocsinak jobb súlyelosztása legyen mint egy középmotorosnak, bár a GT-ben már bizonyított a Porsche.
Ettől függetlenül a 360 szenzációs gép, és nem hinném, hogy "nehezen kezelhető", mint ahogy a tesztben olvasható volt.
Na majd valamivel beszedem a gépbe és felrakom az oldalamra, ha nem tudod megnézni. Persze ezek mind úrvezetök voltak, de akkoris az SZ ugyanolyan súly mellett "csak" 210 LE.
Én az elektronika mentes Countachot szívesebben látnám, mint azt a kettöt.
Egyébként nem tudom láttad-e a DSF-en a MotorVision Classic-ot, amiben az Alfa 90. szülinapja alkalmából föleg neki szentelték a müsort. Volt benne egy paraszt, akinek az Alfák a szenvedélye. (Csak felsorolás képpen, amit lehetett látni a müsorban: 75 SZ, Montreal, Junior Zagato, GTA, Bertone GTV 2000, GTV6, Giulia Super, volt még de most így fejböl nem megy) Szóval egy Porsche klub rendezvényére elment a Bertone GTV-vel, meg az SZ-vel, és az SZ a szlalomban megverte a Porsche-kat (az a kocsi végülis a GTV utolsó, szerkezetét tekintve kissé megerösített verziója). Utána meghívta a Porschesokat a tanyájára, hogy egyszer lássanak AUTÓKAT.
lore, azért a régi GTV a korszak Alfa-csúcsmodellje volt, és a teljes mezőnyben sem kellett szégyenkeznie. Gyakorlatilag utód nélkül törölték, a mai GTV másról szól. Lényeg, hogy nem 145-árban volt, így beleférhettek az extrább dolgok is.
Errol van szo: penz. Az autok egyre inkabb hasonlo technikaval jonnek ki, a merci is feladta a csigas kormanymuvet stb. Szerintem is elsokerekhajtasuak lesznek elobb-utobb mind, hiszen olcsobb (amellett, hogy vitathatatlna elonyei is vannak)
Azert egy elektronikaval telezsufolt Maranellot/911-est szivesen latnek a garazsomban. Persze ehhez elobb garazs kell :-)))
Megmondom, azért mert ez egy drága dolog ám. És már többször több helyen leírtam, hogy ma elsösorban üzlet az autógyártás és csak sokadjára, annak a kérdése, hogy ki milyen technikát, milyen szinten tud beépíteni az autóiba. Az Alfának is részben ebbe törött bele a bicskája. Az, hogy a mostani konszern pedig ugyanúgy müködik mint az amerikaiak, vagy a VW, sajnos a legkevésbé sem az Alfa tehet. Nézd meg, hogy mikor indult el a forszírozott elsökerékhajtás a márkánál! SZVSZ a BMW is csak addig fogja a legkisebb autóiban a hátsókerékhajtást adni, amíg valamelyik konszern fel nem vásárolja.
Egyébként ma is gyártanak transaxle autókat:
Ferrari 550 Maranello
Chevrolet Corvette
Dodge Viper GTS
Akkor miert nem ilyen motorokat es futomuveket tesznek az uj alfakab? (en tudom a valaszt es ugy helyes, ahogy az alfa cselekszik, nekik is elni kell valamibol!)