AOTD - Album of the day
EFB - Első felületes benyomás
NFR - Nice fucking refrén (azaz épp nem tudod kitörölni az adott refrént, dallamot a füledből)
MM - Most megy (azaz most épp ezt hallgatod)
Egyebkent oke, hogy filozunk ilyen dolgokon, de peldaul arrol is ejthetnenk egy-ket szot, hogy mi is lesz akkor azzal a Z+ MHH kooperacioval? Biztos kiraly a Musicbox, csak sajna nemigen foghato...
A hetfoi Zuzda pl. eleg gyenge volt (magyar demos csapatok regi szamait nyomtak...), konnyen lehetne a szinvonalon javitani.
Ez így igaz. Ponttosan ugyanolyan, mintha azt kérdeznénk, hogy kit nevezünk intelligensnek. Azt, aki egyetlen "témakörben" a lehető legtöbbet tudja, vagy azt, aki mindenhez ért egy kicsit, és ezek közül vannak erősebb oldalai.
Ez egy eléggé komplex dolog, de az tény (mint ahogy az előttem levők már leírták), hogy nem rossz az, ha valaki csak egyfajtát ismer. De az már hiba, ha valaki a mást szapulja, amit egyáltalán nem szeret.
A jó vs szar témában igazad van.
Ha valaki csak egy adott zenei stilust szeret azzal sincs bajom.
De ugye aki ismeri mondjuk a piros összes árnyalatát, az nem ismeri a paletta szineit, kvázi nem nevezném széles látókörünek. ;)
A széles/szűk látókör problémája igencsak relatív szerintem, avagy x stílus ismerete és szeretete után széles látókörű lennék? Ha valaki tegyük fel csak a hard rockot szereti (nem én...), az szűk látókörű? Miért lenne az? Neki egyszerűen az a zene adja meg azt, amire szüksége van. Az igazán szemellenzős az, aki azt mondja, hogy ez jó, a többi meg szar.
a hard rock-tól a black metal-ig a keményebb zenék helyezkednek el
szerintem ez még nem széleslátókörüség, ennél jóval több zene és zenei stilus létezik
Én szűk látókürű vagyok. Azért a Rainbow-tól (hard rock) a Limbonic Art-ig (black metal, gyk) majdnem mindent szívesen meghallgatok. Szűk látókörű vagyok? (Ti hogy látjátok?)
Kedevelem az említett zenekarok többségét, sőt számomra a tavalyi Massive Attack buli volt az év koncertje.
Az elektro zenék mindenesetre nem igazán fejlődnek jobban, mint a rock. Sőt. A két műfaj egymásra hatása folyamatosan gerjeszti mindkét zene megújulását.
A ki-mit-szeret megközelítés pedig nem igazán objektív. Hetfield nyilatkozta: " A szűk látókör a fiatalok privilégiuma."
nem hiszem, h az ilyesfajta hozzaszolasok: "olyan melyrol nem nehez fejlodni", elosegitik az elektronikus zenek rajongoinak meggyozeset a rock letjogosultsagarol. azt sem hiszem, h erolkodni kellene ezzel. btw, a rokkenmetalforeverezessel is le kene mar allni, ez inkabb hangzik ketsegbeesetten, mint magabiztosan.
jomagam, aki elektonikus zeneket is hallgatok (ujabb ulvereket pl teccet mar hallani? v az arcturus remixlemezt? v a vader kingdom lemezenek utolso ket szamat? aphex twint? portisheadet? massive attackot? trickyt? goldie-t?), szamos "sztardidzsek" topikos kijelentesedet kifejezetten sertonek es meltatlannak talalom.
Válaszoltam Veecz úrnak a sztárdidzsé topic-ban, de javaslom, hogy Ti is írjatok bele szépeket, mert elképesztő, hogy milyen emberek vannak. ROCK&METAL FOREVER!!!
lehet ilyen kijelenteseket tenni, attol ez meg nem igaz. javasolt olvasmany: utolso mhh, nine inch nails interju, trent reznor kalandja a drum and bass-szel. fejlodes minden zeneben van, rockzeneben is boven, legfeljebb annak tobb a multja, ergo tobb a klise is, nehezebben tunnek fel az uj dolgok.
monnyuk pl nem feltetlenul a true metal jelenti a kovetkezo lepcsofokot, ha erted, mire gondolok... :-)
Azt hiszem le lettünk írva, a "Sztárdiidzsék Magyarorszagon :-/ " topicban Veecz nevű felhasználó ezt a rendkívül intelligens kijelentést tette: "Lehet a rockzenét szeretni, de alapvetően az már egy idejétmúlt dolog, semmi fejlődés nincs gyakorlatilag kb. jó tíz éve." Szerinte a fejlődés a "breakbeat alapú tánczenéknél van, meg esetleg a 4/4 alapú techno house"-nál... Tényleg ugyanazt a szart hallgatjuk 10 éve és ennyire őskövületek vagyunk? ;)
de uzseka is jol inditott, olyan kiraly "voivod lives" poloja volt az elso adasban, amilyet en is vettem volna, ha van nalam penz a koncerten, de nem volt. nem baj, majd marciusban.
5 oras musor mar volt, ket hete fel is vettem, mult heten vhogy elfelejtettem. az elso alapjan azt lehet mondani, h van meg az uzsekanak meg a kovacs bedlamnak hova fejlodnie musorvezetesileg. kulonosen uzsekenak, aki legtobbszor a cipojet bamulta, de ha epp a kameraba nezett is, azt olyan megszeppent kepet vagott, hogy. :-) a baby bone-os srac sokkal rutinosabban nyomta, persze o szinpadi ember, nem csoda.
a horgesverseny imho nagyon felesleges es ostoba volt, remelem azota lehasadtak rola.
klipkinalatilag is vannak meg ostromolhato celok, egy olyat se lattam amit korabban meg nem, raadasul az abszolut jelentosegetvesztett bon jovitol tul sok az a negy-ot klip, asszem. blekkmetalbol lehetne tobb (ertsd: legalabb egy-ketto, a jelenlegi nulla helyett...)
a legbosszantobb, h musicboxos szokasoknak megfeleloen a klipek alatt egyfolytaban mennek a kulonfele futo feliratok, a vegen meg a fel kepet kitakarjak a toplistaval. persze lehet, h ezt az arat meg kell fizetnunk, de speciel jobb lenne, ha nem igy volna.
Telleg a suicidalrol jut eszembe egyszer irtatok egy suicidal/wildhearts bécsi koncertrol ahol a vegen bejottek a terembe valami szelid motorosok és majdnem elgazoltak mindenkit . Kivancsi vagyok az hol volt ??? Arena ??? Wildhearts is milyen szar lett a vegen :(
Most komolyan, Kornél, hát hallottad te a Blindot?
1986 után hol készített ahhoz fogható lemezt a talicska? Szeretem én Mike Murcit is, meg minden, de azért szerintem a Blind alapból alázza a 90-es évek tengerentúli metaljának zömét.
Az első lemez óta a többiek előtt jártak pár lépéssel, és épp az a baj, hogy aztán lefeküdtek a multi óhajnak és próbáltak rácsatlakozni az alter-nation vonalhoz.
Most miért? azok is csak emberből vannak, különben meg az Eye for an eye meg az Animosity után a Blind is csak egy Metallica és Suicidal Tendencies formára gyúrt rágógumi golyócska volt, szóval...
Azért a Metallica turné aligha volt klubturné :-)
Igaz, játszottak xszáz ezer ember előtt, de azok 95 százaléka le sem szarta, hogy ki az előzenekar. Rögtön a Soundgarden előbandájaként lenyomott Blind albumos Eu-turné (Az milyen buli volt már! Életem egyik legjobbja!) után vissza kellett volna jönniük önállóan. És azóta is minden lemezzel.
A Wiseblood lemez hatos száma, a Drowning In A Day Dream a Columbia kérésére, utólag született és került az albumra. Ha jól rémlik, a kész borítóra a szövege már fel sem fért. Aztán egész véletlenül az lett az első rádiós nóta, és egész véletlenül tök nirvanás tempóra épül. Gerinc? Integritás? Corrosion Of Conformity?
Most úgy néz ki, mintha utálnám őket, pedig nem.
Csak haragszom, mert valami nagyon klasszat nagyon elszartak.
Meg még C.O.C.-t a Hammer Recordshoz! :-) És akkor már a Trouble-t is, mert mindenki szerződés nélkül topog.
Karl Agell szövegelése láttán elsőként a "savanyú a szőlő" népiesch fordulat jutott eszembe, majd az, hogy miért is védem a C.O.C.-t, akár csak gondolatilag is, amikor az elveiket tök feladták a Columbiánál. És mit kaptak cserébe? Semmit.
"Hiányzik az alternatív rádiós sláger az új anyagról!"
"Jó, akkor még írunk egyet, majd utólag hozzácsapjuk a többihez. Olyan nirvanás jó lesz?"
Ahhoz meg tíz év kevés volt nekik, hogy egy európai klubturnét csináljanak.
Tegnap olvastam a Leadfoot interjút. Mit mondjak, kissé megdöbbentem. Szerintetek mennyi az igazság Karl szavaiban? A C.O.C. az egyik legszimpatikusabb csapat számomra, különösen Pepper és Reed nyilatkozatai tetszenek. Tulajdonképpen egy Reed-del készült interjú miatt hallgattam meg őket először.