Azám, csak erre a magyar alaptermészet kipróbáltan alkalmatlan. Valahogy félresiklik a legtuttibb rendszer is, ha hozzánk kerül, vagy mi találjuk ki... Szóval az a keskennyomközű szuperpálya csak gyönyörű képeslap, nem elérendő példa...
Szombaton korán reggel indulunk, szerdán térek haza. Ha már a kedves munkáltatóm kb. kéthavonta világgá kerget, a kinttartózkodáskor munka előtt/után mindig megcélzom a sínek környékét is :-).
760mm nyomtáv, két vágány, villamosítva, 100km/h pályasebesség... Így is lehet...
Dutrancs uram, holnap reggel erdőszakkörrel kezdek, 17 órakor fölgurítom Pestre az esti gyorsot, 23órától 04 40- ig laktanya, aztán 06 órától a reggeli KVARNER IC- vel vissza Kanizsa... A laktanyaidőben nem aratnék sikert Gödöllőn, pléhúsz úr meg elnézi ha hóvégén érkezem. Örülök, hogy meggyógyult!
Pléhúsz úrnak viszem a nagydutra felnit Tökölre - pénz után két nappal... Különben kiválóan olvasod te a papíralapú térképet, arról nem is beszélve hogy a vellanytérképet úúúútálom, mer okoskodik, ráadásul igaza van...
Endrebá! Mikor és hova tervezed a legújabb kiküldetést Trabival? Szerelj bele ráérő idődben egy szívargyújtó csatlakozót, hogy ne keljen a térképet forgatni, ne csak mindig hegessz és köszörülj! Mészi
Telik szépen az a nyanyaszekér... Vagy mégis Trabanttal megyünk. Nekem ugyanis van egy széthajtott trafóm, amit ki is nőttem (teljesítményre).De ha elfogadod, még helyrerakható. A munkakábelek rögzítése a szekunder tekercs kivezetett végeire, na az a gyenge pontja. Meg a hőkioldó. De ha azt kiiktatod, akkor csak a füstszagra emeled fel a pajzsot a fejedről...
Ez igen. Ebből megint tanultam egy új módszert. Szerencsére nem lesz mostanában szükség rá mert mindenem belsőgumis, de ez végiggondolásra érdemes. ÖRÜLÖK HOGY IDETALÁLTÁL, AZTÁN MESÉLJ MÉG!
Egyik kamionos kolléga mesélte (bár valszeg nem mese volt) hogy egyik útján még az Uralon innen (de nem sokkal), ahová már a madár is útlevéllel megy, volt némi gumiproblémája, amit a helyi szerelők igyekeztek megoldani. Persze kevés sikerrel, mivel a kompresszor kapacitás meglehetősen szűkös volt, csak nem bírtak a tömlő nélküli csodával, hogy a felnire rendesen fölfeküdjön. Na ekkor eltünt a fickó, majd megjelent egy üdítős flakonnal, ami pár deci benzint tartalmazott, majd meghintette vele a gumi belsejét, aztán az egészet megkínálta némi nyílt lángal, és láss csodát a gumi egyből fölugrott a felnire. Sőt kerek négy bar nyomás is maradt benne, így már csak azt kellett a kompresszornak az üzemi nyomásra szép lassan felszenvednie. Erre céloztam az orosz módszerrel, azt hittem, közismertebb. Bár tény, hogy az említett náció nem megy a szomszédba némi találékonyságért, még ha az eredmény nekünk egy kicsit hajmeresztőnek tünik is. :-))
Régi stílusban kötött, ezért sok maradt a gödörben. Megkérdeztem a rokonomat, hogy kell- e égetni a szakadékban is, és mikor azt mondta hogy igen, akkor édesapám fellázadt. Nem mondom, tényleg sok a meló, de miután hazament gyalog, 9- től 11 30- ig másfél köböt húztam fel egyedül... Csináltam volna tovább, de jött a vonaton a HEGESZTŐ, úgyhogy háromnegyed köböt métereztem össze, meg tűziméret is lett.. Aztán ideért a Télapó... meg a vasút is elemében érzi magát. Talán holnapután.
Endrebá! Ha publikus akkor légyszi részletezzed az összeveszésedet jóatyáddal! Velem nagyon jól meg volt és szuperul kötött. Veszekedés után otthagyott, hogy egyedül kellett dolgoznod? Mennyít sikerült egy fősen huzigálnod? Mészi
Ne szerénykedjen dutrancs úr, igazán nincs miért. Imádom a vidám (és tanulságos) történeteket - meg mindenki más is... Jöhet a többi is!!!
Péter, az autó alá fogatott terhelés nagyon jó tipp. Köszi.. A pumpálás oroszsága nem teljesen tisztavérű, de van vonzódásom a szovjet megoldásokhoz...Egyszerű és olcsó - nem baj ha nehéz, csak jó nagy legyen... Üdvözöllek minálunk, előbb kellett volna, sajnos tegnap este korán kellett aludnom menni.
Mi meg akinek semmi köze nem volt hozzá sokkal jobban fostunk,hogy mi lesz.Képzeld el az ökör gyerek meg amikor a portán túl kiért az országútra még ment vagy 200 m.-t úgy ,hogy a lámpát meg nem kapcsolta föl.Az ökör -mondtuk mi még majd azzal bukik meg,de meg úszta.
szintén ez a srác csinálta azt,hogy kis Simsonja volt és a tank mellé földrótozott egy akkora fesktékesdobozt amibe annyi benzin fért bele amivelbe tudott jönni dolgozni meg vissza.A benzin tank meg üres volt és abban hordta haza a mosóbenzint,gázolajat ,kenő és hidraulikaolajat.Volt mikor még délbe is hazaugrott "ebédelni" ha sok vagy sűrgős volt a cucc.Csak nem kapok ki endrebától,hogy a fórumán memoárokat írogatok mint Bendegúz!!Szerintem is pedig jobban járna a világ ha tehénpásztorok irányítanák!!
Elterelés a király. Tisztára mint a kiskatona, akit háromszor zavartak vissza eltáv előtt a portáról, hogy még mindíg szőrös, aztán negyedszer úgy ment vissza, hogy jelentem kiboxoltam a cipőm. A kapuügyeletes meg reflexből lenézett, tényleg tiszta, mehet. :-)
Jó módszer ez a Tsz-be is bevált.Aratási ügyeletbe voltunk és az egyik kollégának Moszkvicsa volt.Már nagyon időszerű lett volna a megmentett árút hazaszállítani.Éjjel (22órakor) a portást megfűzte,had álljon már be mert van a kocsiján egy kis hegeszteni való.A szerelő akna fölé állt és szépen a kocsi hosszának megfelelően feldarabolt zártszelvényeket felkötötte a kocsi alá.Mikor ment ki nyugodtan beleengedte a portást,hogy nézzen a csomagtartójába.
"szegény Wartungom se nagyon örült,mikor a cirka 2.5 mázsát a tetejére raktam."
Alá kellett volna. Egyik ismerős mesélte, hogy a sok mázsa 6m-es betonvasat úgy vitték haza a zsigulival, hogy a köteg fölé álltak, majd elől hátul felkötözték a lökhárítóhoz, és uzsgyi hazáig. Gondolom rendőr nem látta, de ha mégis, akkor megnéztem volna a fejét, na meg persze a mutatványt is. :-)
Használd egészséggel, remek kis szerkezet, jól kiszolgált engem is...
...egyetlen "baja" van csak: kevés a 150 amper az 5mm-es elektródához. A fene se gondolta volna két éve, hogy egyszer hobbyból vasúti jármű gyártására adom a fejem.
Ennek a gépnek 150 amperen 65% a bekapcsolási ideje, a nyári 30 fokban 130 amperrel hegesztve egyszer se sikerült megszólaltatni a hővédelmet. (A barkácsáruházak által árult csodagépek bekapcsolási ideje 15-20% a max. áramon, vagyis 2-3 elektródánként 15 perc kávészünet...)
Na ez a ventilátor beépítés jó ötlet ! (Megfogadom) Én a hőkioldó kikötésén gondolkodtam, de abból baj is lehet ha nagyon belefelejtkezek a trafópálcázásba! :)