Keresés

Részletes keresés

endrebá Creative Commons License 2009.02.27 0 0 153
Azám, de ha az ember felkantározza magát a munkavédelmi övvel - akkor mindjárt meg is lehet az asszonyt... téveszteni...
Előzmény: dutrancs (152)
dutrancs Creative Commons License 2009.02.27 0 0 152
Akkor ide elengedne dolgozni az asszony! Tudná,hogy nem "lépek félre"!!
Előzmény: endrebá (151)
endrebá Creative Commons License 2009.02.27 0 0 151
Tudod, még mozdonyon azért eldöcögnék errefelé is, mer azért mexoktunk ezt- azt...
De itt pályamunkás lenni...attól félnék...mert itt nincs ám hová félrelépni ha jön a gyors..!
Előzmény: Törölt nick (150)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.27 0 0 150
Én pedig, ezeken a vonalakon festeném sárgára az alsóneműmet ! :-)
Előzmény: endrebá (148)
endrebá Creative Commons License 2009.02.27 0 0 149
Ha addíg nem viszem házhoz neked, akkor itt fog várni az önindító.
Előzmény: meszizs (132)
endrebá Creative Commons License 2009.02.27 0 0 148
Nagyon szépeket fényképezel...
Nekem ehhez hasonló élmény a Kecskeméttől Orgoványig tartó utazás volt tíz éve...
A vezetőállásról életveszélyesnek látszott a pálya. Fehéredtek a bütykeim, úgy szorítottam a kapaszkodót...mindet, amit csak elértem...
Előzmény: _nyunyuka (147)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.02.27 0 0 147

A tököli parkerdőben is így csinálták, ott kb. 50%-ot ritkítottak ki.

 

(Királyrét amúgy emiatt kedvelt célpontom :-).

Előzmény: endrebá (146)
endrebá Creative Commons License 2009.02.27 0 0 146
Most ez az új módi. Erre mifelénk is így próbálják az ültetést megspórolni, de itt azért nagyobb takarást hagytak a kísérleti tagban. Ennek az a hátránya, hogy az utolsó nagy fák elég sok újoncot ütnek agyon majd anno...
Előzmény: _nyunyuka (145)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.02.27 0 0 145

Büszkén mesélte az erdészet vezetője, hogy többet nem csinálnak tarvágást, mindenhol szálalnak, ritkítanak.

 

Amikor mentem vonatot fotózni, megnéztem az eredményt, egy hektáron állva hagytak 4-5 fát, ezt nevezik szálalásnak.

Előzmény: endrebá (144)
endrebá Creative Commons License 2009.02.27 0 0 144
Mesélj pár szót mi hegesztőnk, mit látni ott Királyréten?
Előzmény: _nyunyuka (130)
endrebá Creative Commons License 2009.02.27 0 0 143
Ha tizedike után is lesz belőlük, akkor stipi- stopi...
Előzmény: Péter az állat (135)
endrebá Creative Commons License 2009.02.27 0 0 142
Te doktor úr, ezt a gépet nem Fritsch Miklós gyártotta Budapesten?
Ami nekem van abba legalábbis ez a név van beleöntve, és (bár a kerekek küllősek), nagyon hasonló konstrukciónak látom... Hányas a kerékátmérő?
Ez a te fűrészgéped nagyon jó dolog akár bútorlapot is szabni, mert a harmadik keréknek köszönhetően nagyon széles anyag aláfér. Sajnos ez kis hátrányt is hordoz magában, mert a fűrészlapnak a meghajtott kerék csak kisebb felületen tudja átadni a hajtóerőt - megcsúszhat. Tehát a MIA talán még túl erős is lesz...
Előzmény: Motordoki (137)
endrebá Creative Commons License 2009.02.27 0 0 141
A 83- as hozzászólásomhoz csatoltam egy jobban látható képét a meghajtómotornak.
Valahol a "Stabilmotorok" topik régmúltjában is feltettem róla képet, és ott a motort külön is igyekeztem bemutatni.
Különben amit meszizs barátom mondott, az hibátlan - lassan el kell kezdenem titkolózni, mer ez mindent tud...
Előzmény: Motordoki (136)
endrebá Creative Commons License 2009.02.27 0 0 140
Kedves Péter, az "építsünk hülyeséget" kategóriában én a kételejű négykerékmeghajtásos Trabanton agyalok már egy ideje.
Ha meg tudnám egy alap Tr. motor forgásirányát változtatni (pedig a kettő ütem ezt megengedné, csak a vezérlés nem szimmetrikus), akkor az összefordított két eleje egy irányba hajtana. Két motor, két kormány, két sofőr, egy irány, külön kapcsolható négy sebességfokozat két helyen.
Na?
Előzmény: Péter az állat (134)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.27 0 0 139
Bexarás!:-))) De az utakon biztos hogy,ráhozta pár melankolikus stílusban vezető sofőrre,a halálközeli élmény érzését ! Viszont nem valami stabil a szekér,a súly elosztás és a meghajtás viszonya ,figyelemreméltó kívánnivalót hagy maga után! De ezt tudjuk be a prototípus kiforratlanságának. :-)
Előzmény: Péter az állat (134)
meszizs Creative Commons License 2009.02.27 0 0 138
Had válaszoljak Endrebá helyett, szerintem ő most a "Szilit vagy a Gigantot" vezérli.

A plató végén valóban egy kisméretű szalagfűrész van. Amig stabil volt addig villanymotor erölködött rajta. Most egy álló 1 hengeres 4 ütemü talán Kohler motor van rajta és a főtengelyen levő ékszíjtárcsáról van átvive a hajtás.

De bővebb technikai részletekkel majd Endrebá / aki a barátom/.

Legjobbakat Mészi
Előzmény: Motordoki (136)
Motordoki Creative Commons License 2009.02.27 0 0 137
Nekem egy ilyen fűrészem van,ezt akarom ilyen tessék-lássék formában a Magyar Ipar Arannyával összeaplikálni.
Csak meg tekeri a 4.5 ló.Most egy 3fázisú motor tekeri.
Előzmény: endrebá (129)
Motordoki Creative Commons License 2009.02.27 0 0 136
Endrebácsi a plató végében jól látom,hogy egy fűrészgép van.
Terepen mivel hajtod meg?
Csak nem a Bjelorussz?
Előzmény: endrebá (129)
Péter az állat Creative Commons License 2009.02.27 0 0 135
Nekem van, vagy négy darab, ebből három biztos fölösleges. Igaz, a negyedikhez sem ártana egy heggesztő szerkezet.
Előzmény: endrebá (119)
Péter az állat Creative Commons License 2009.02.27 0 0 134
Szóval, hogy ilyet tessék összehozni!

http://www.videok.hu/view_video.php?viewkey=c2f636f067f89cc14862&page=&viewtype=&category=
Előzmény: Péter az állat (133)
Péter az állat Creative Commons License 2009.02.27 0 0 133
Kicsit brutális, de nem rossz! :-))

Viszont ugyanonnan egy gyöngyszem, ami akár felhívás is lehetne az "elvetemültebb" topiclakok számára, hogy <a href="http://www.videok.hu/view_video.php?viewkey=c2f636f067f89cc14862&page=&viewtype=&category=" target="_blank">ilyet tessék összehozni!!!</a> :-)))
Előzmény: Törölt nick (100)
meszizs Creative Commons License 2009.02.27 0 0 132
Endrebá!
Kisautó öndítóval kapcsolatban mikor zaklathatlak?
Szerintem vasárnap délután felétek fogok járni.
Van rá esély, hogy kiveszed és odaadod?
Ja és, ha minden igaz, akkor megnézheted az új autót is!
Mészi
_nyunyuka Creative Commons License 2009.02.26 0 0 131

A kocsikon van/volt fék, elég érdekes dolog a 40-50 ezrelékes pályán fék nélkül lejönni!

 

A románszánkós fakitermelőkre gondoltam, embernyúzó feladat volt kézi fűrésszel kivágni a 40-50 centi átmérőjű fákat, majd emberi erővel levonszolni a vasútig.

Előzmény: endrebá (122)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.02.26 0 0 130

A CO-t kipróbáltam. Jópofa, mert nincs salak stb., de kinti munkavégzésre alkalmatlan, ezért nem is kergetem.

 

Az az erdei szörnyeteg nem gyenge!

 

A videoklip címe: "A faszaggató a pokolból megérkezett." A hátteret elnézve, igen szabályos, vagyis épp erre a célra telepített tűlevelű erdőt termeli le - erre találták ki. A A Börzsönyben nem sokra mennének vele... (Na amit a királyréti erdészet művel, az az erdőgazdálkodás szégyene!!!)

Előzmény: Törölt nick (118)
endrebá Creative Commons License 2009.02.26 0 0 129
Mégse készült kép a munkáról, mert éppen dolgoztam...
Utólag egy- két kép :
Hazafelé
Ahol már tisztább
Ahol ma húzogattunk





Jól elfáradtunk, mert édesapám is kijött. Úgy látszik nem gondolta komolyan az örök harag és magázást... (Vagyis a magázás az mindíg is úgy volt.)
endrebá Creative Commons License 2009.02.26 0 0 128
KÖSZÖNÖM!

Kedves topiktársak, ma fényképezőgéppel megyek erdőszakkörre, úgyhogy estefelé teszek képeket megint néhány megoldásról.
Továbbgondolásra bocsájtok egy ötletet falusi fafűtéses helyekre : szalagfűrészt (keresztvágáshoz) nem öntvénykerekekkel, hanem személyautő kerékagyak - kerékfelnik - gumikon futhat a szalag. A keresztvágási feltétel is csak azért van, mert hiába 4 bar- os a guminyomás, a hosszvágáshoz való szalagfeszesség feltétlenül megrogyasztja a gumit...tehát nem lehet nyílegyenesen vágni vele. De ez tűzifánál nem létfeltétel...
A megoldás működik (nálam még nem), de mindíg van egy- két jó ötlet, amit még bele kellett volna tenni az elsőbe. Szerintem pledául a szalagfeszítést is olcsóbban meg lehet oldani orsós autóemelővel - megspórolva az esztergamunkát...
Előzmény: Törölt nick (127)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.25 0 0 127
Előzmény: endrebá (125)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.25 0 0 126
Előzmény: endrebá (125)
endrebá Creative Commons License 2009.02.25 0 0 125
Én nemrég egy Alpárral találkoztam, és ez se nicknév volt...
De nagyon rokonszenves személyiség tudott maradni, pedig biztos nehéz lehetett a gyerekkora.
Átnéznék az őshazádba, de sehogy nem találok MTZ topicot. Igaz, hogy Csepel teherautós sincs - csak Csepel autós... tán egy hete találtam csak oda.
Segítesz MTZ- seket találni?
Előzmény: Törölt nick (124)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.25 0 0 124
Hát.... nekem se a penge kesztyűs,szutyokfejű,csíkos pólós gyerek jutott az eszembe,a névválasztásnál ! Igazából 1 simsonos haveromnak a nevét dobtam fel,az IWIW ről (Szar lehet neki,mert ő valóban Alfréd)
Előzmény: endrebá (123)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!