Tudod, még mozdonyon azért eldöcögnék errefelé is, mer azért mexoktunk ezt- azt... De itt pályamunkás lenni...attól félnék...mert itt nincs ám hová félrelépni ha jön a gyors..!
Nagyon szépeket fényképezel... Nekem ehhez hasonló élmény a Kecskeméttől Orgoványig tartó utazás volt tíz éve... A vezetőállásról életveszélyesnek látszott a pálya. Fehéredtek a bütykeim, úgy szorítottam a kapaszkodót...mindet, amit csak elértem...
Most ez az új módi. Erre mifelénk is így próbálják az ültetést megspórolni, de itt azért nagyobb takarást hagytak a kísérleti tagban. Ennek az a hátránya, hogy az utolsó nagy fák elég sok újoncot ütnek agyon majd anno...
Te doktor úr, ezt a gépet nem Fritsch Miklós gyártotta Budapesten? Ami nekem van abba legalábbis ez a név van beleöntve, és (bár a kerekek küllősek), nagyon hasonló konstrukciónak látom... Hányas a kerékátmérő? Ez a te fűrészgéped nagyon jó dolog akár bútorlapot is szabni, mert a harmadik keréknek köszönhetően nagyon széles anyag aláfér. Sajnos ez kis hátrányt is hordoz magában, mert a fűrészlapnak a meghajtott kerék csak kisebb felületen tudja átadni a hajtóerőt - megcsúszhat. Tehát a MIA talán még túl erős is lesz...
A 83- as hozzászólásomhoz csatoltam egy jobban látható képét a meghajtómotornak. Valahol a "Stabilmotorok" topik régmúltjában is feltettem róla képet, és ott a motort külön is igyekeztem bemutatni. Különben amit meszizs barátom mondott, az hibátlan - lassan el kell kezdenem titkolózni, mer ez mindent tud...
Kedves Péter, az "építsünk hülyeséget" kategóriában én a kételejű négykerékmeghajtásos Trabanton agyalok már egy ideje. Ha meg tudnám egy alap Tr. motor forgásirányát változtatni (pedig a kettő ütem ezt megengedné, csak a vezérlés nem szimmetrikus), akkor az összefordított két eleje egy irányba hajtana. Két motor, két kormány, két sofőr, egy irány, külön kapcsolható négy sebességfokozat két helyen. Na?
Bexarás!:-))) De az utakon biztos hogy,ráhozta pár melankolikus stílusban vezető sofőrre,a halálközeli élmény érzését ! Viszont nem valami stabil a szekér,a súly elosztás és a meghajtás viszonya ,figyelemreméltó kívánnivalót hagy maga után! De ezt tudjuk be a prototípus kiforratlanságának. :-)
Had válaszoljak Endrebá helyett, szerintem ő most a "Szilit vagy a Gigantot" vezérli.
A plató végén valóban egy kisméretű szalagfűrész van. Amig stabil volt addig villanymotor erölködött rajta. Most egy álló 1 hengeres 4 ütemü talán Kohler motor van rajta és a főtengelyen levő ékszíjtárcsáról van átvive a hajtás.
De bővebb technikai részletekkel majd Endrebá / aki a barátom/.
Nekem egy ilyen fűrészem van,ezt akarom ilyen tessék-lássék formában a Magyar Ipar Arannyával összeaplikálni. Csak meg tekeri a 4.5 ló.Most egy 3fázisú motor tekeri.
Viszont ugyanonnan egy gyöngyszem, ami akár felhívás is lehetne az "elvetemültebb" topiclakok számára, hogy <a href="http://www.videok.hu/view_video.php?viewkey=c2f636f067f89cc14862&page=&viewtype=&category=" target="_blank">ilyet tessék összehozni!!!</a> :-)))
Endrebá! Kisautó öndítóval kapcsolatban mikor zaklathatlak? Szerintem vasárnap délután felétek fogok járni. Van rá esély, hogy kiveszed és odaadod? Ja és, ha minden igaz, akkor megnézheted az új autót is! Mészi
A kocsikon van/volt fék, elég érdekes dolog a 40-50 ezrelékes pályán fék nélkül lejönni!
A románszánkós fakitermelőkre gondoltam, embernyúzó feladat volt kézi fűrésszel kivágni a 40-50 centi átmérőjű fákat, majd emberi erővel levonszolni a vasútig.
A CO-t kipróbáltam. Jópofa, mert nincs salak stb., de kinti munkavégzésre alkalmatlan, ezért nem is kergetem.
Az az erdei szörnyeteg nem gyenge!
A videoklip címe: "A faszaggató a pokolból megérkezett." A hátteret elnézve, igen szabályos, vagyis épp erre a célra telepített tűlevelű erdőt termeli le - erre találták ki. A A Börzsönyben nem sokra mennének vele... (Na amit a királyréti erdészet művel, az az erdőgazdálkodás szégyene!!!)
Kedves topiktársak, ma fényképezőgéppel megyek erdőszakkörre, úgyhogy estefelé teszek képeket megint néhány megoldásról. Továbbgondolásra bocsájtok egy ötletet falusi fafűtéses helyekre : szalagfűrészt (keresztvágáshoz) nem öntvénykerekekkel, hanem személyautő kerékagyak - kerékfelnik - gumikon futhat a szalag. A keresztvágási feltétel is csak azért van, mert hiába 4 bar- os a guminyomás, a hosszvágáshoz való szalagfeszesség feltétlenül megrogyasztja a gumit...tehát nem lehet nyílegyenesen vágni vele. De ez tűzifánál nem létfeltétel... A megoldás működik (nálam még nem), de mindíg van egy- két jó ötlet, amit még bele kellett volna tenni az elsőbe. Szerintem pledául a szalagfeszítést is olcsóbban meg lehet oldani orsós autóemelővel - megspórolva az esztergamunkát...
Én nemrég egy Alpárral találkoztam, és ez se nicknév volt... De nagyon rokonszenves személyiség tudott maradni, pedig biztos nehéz lehetett a gyerekkora. Átnéznék az őshazádba, de sehogy nem találok MTZ topicot. Igaz, hogy Csepel teherautós sincs - csak Csepel autós... tán egy hete találtam csak oda. Segítesz MTZ- seket találni?
Hát.... nekem se a penge kesztyűs,szutyokfejű,csíkos pólós gyerek jutott az eszembe,a névválasztásnál ! Igazából 1 simsonos haveromnak a nevét dobtam fel,az IWIW ről (Szar lehet neki,mert ő valóban Alfréd)