Keresés

Részletes keresés

TyerCorp01 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1679
Megvan az eredmény. Lemértem 6 darab mustang hengert (bocs fiúk,c sak ennyit találtam a szekrényben odakinn' :)
Egyik 20-as henger, mivel oylan stift vagy hogyhínnyák lógki az aljából az egyik hengertőcasvarnál.
Nos. 6-ból 5 henger kortól függetlenül egyforma, egy dugattyú meg egy tolómérő segítségével sikerült lemérnem a leömlő "magasságát" Tehát. a Mustang hengereknél az alsó határ fölülről 44 mm-re, a fölső határ 29 mm-re van, míg a pionyr hengernél az alsó határ 45.5 mm, a felső pedig 31.5 mm. tehát mint kiderült itt is van különbség.

Nem gyári kipuffot szeretnék rárakni, az előzőkben egy polini kipufogót mutattam be már nemtudom hanyadik hozzászólásnál kb 2 hónapal ezelőtt, azt szeretném felrakni, és az a kérdés hogy mennyit vághatok le a meglévő könyökcsőből, ami már 3 éve le van vágva úgy, ahogy azt Kristóf a honlapján mutatta :)
Majd talán hétvégén lemérem a polini adatait és megszerkesztem.
Üdv!
Előzmény: TNDPP (1678)
TNDPP Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1678
Nem kell kimenni a hidegbe csak addig, amíg a műhelyből be nem hozod a meleg szobába az egyik (széria) hengert, ami éppen nincs használatban :)) aztán már csak egy vékony papírral mintát kell venni a csatornákról persze majd csak akkor, ha ráérsz, nem létkérdés
A könyökhosszos kérdést nem értem. Ha a gyári könyök van rajta a tompítóval, akkor csak annyit szabad hagyni a könyökből, hogy a hangtompítót rá lehessen bilincselni. A könyökcső ne lógjon bele a hangtompító táguló kúpjába . Kb úgy, mint ahogy ITT is írják. Persze ha akarod lemérhetem a Jawa 20-as könyökét, formára ua mint a Mustángé
Előzmény: TyerCorp01 (1677)
TyerCorp01 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1677
Szia
Van fokolótárcsám de nekem most nicns kedvem minusz 10 fokban kinn' a műhelyben tökölni, megpróbálom mm-ben megadni az értékeket, csak tudjam meg, hogy férek én oda be...
Ja és persze csak akkor, ah valamelyikőtök megigéri nekem hogy megmondja miylen hosszú legyen a könyökcsöbvem, mert én ehhez (szégyen) de hülye vagyok :)
Előzmény: TNDPP (1676)
TNDPP Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1676
160 és 165 között azért nagy különbség van, a két adatod közül csak az egyik lehet igaz.
Ha mind a ketten jól mértünk, akkor csak az lehet, hogy a te hengeredet már valaki megreszelte, azért nagyobb a nyitvatartási idő. Jó lenne ha más is meg tudná mondani mekkorák nála a csatorna méretek.
Tyer, neked biztos van néhány hengered elfekvőben, nézd már meg légyszi a kedvünkért, nálad mi a helyzet. kösz
Előzmény: Törölt nick (1675)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1675
Érdekes dolgok ezek.Főleg az hogy te 155 fokos kipufogónyitvatartási szöget írsz,és nálam meg a nyitvatartási szög 160 fokra jött ki a papíron,tárcsával mérve pedig 165 fok.Lehetséges hogy a túl nagy nyitvatartási idő miatt túl sok friss gáz ürül ki a hengerből?
Előzmény: TNDPP (1674)
TNDPP Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1674
A pincében még találtam 2 hengert, lemértem azokat is, de mindkettő ugyan olyan volt, mint a képen. Nézegettem a hengereltolást is, de szemre, vonalzóval nem láttam eltérést. A legjobb lenne egy szétszedett blokknál az egyik blokkfélben hagyni a főtengelyt és rárakni a hengert dugattyúval, gyűrűk nélkül, majd megnézni hogy a dugattyú felső holtpontjában a hajtókar egy egyenesben áll vagy sem a henger középtengelyével. Ha nem, akkor el van csúsztatva a henger a főtengelyhez képest.

Egy kicsit írok erről a henger elcsúsztatásról, mert nem biztos hogy mindenki ismeri miért szokták használni, miért kell. Ha nincs ilyen eltolás, akkor a dugattyúra ható erő a robbanás után a felső holtpontban nem munkavégzésként hasznosul, hanem káros hatásként a hajtókaron keresztül a motor főtengelyét fogja terhelni. Másrészt amikor a dugattyú elhagyja a felső holtpontot nagy erővel csapódik a henger (kipufogó oldali) falára, így hamarabb kikoptatja azt.
A henger elcsúsztatásával egyébként egyenértékű, néha azt használják, ha a dugattyú csapszege van eltolva a dugattyúban, szóval a csapszeg furatközepe nem a dugattyú középtengelyére esik.
Simsonnál ez a 2mm-es eltolás így néz ki:
Simsonnál
Egyébként nyitvatartási szögben nincs nagy eltérés a "normális" fokokhoz képest, ha Jawanál is mondjuk ezzel a 2mm-es eltolással számolunk: ha nincs eltolás akkor pl a kipufogó csatorna ugye 155,54 fokig van nyitva az adataim alapján, ha van ilyen eltolás akkor 155,6 fokig.
TNDPP Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1673
Szivesen! Tudnál készíteni hasonló lenyomatot a saját hengeredről? Érdekel engem is, nálad hogyan helyezkednek el ezek a csatornák.
Előzmény: Törölt nick (1672)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1672
Hali!
Köszi a rajzot és az adatokat!
Már az előző hsz-ed óta sejtettem és ma világossá vált hogy a te fojtás nélküli 20-asod és az én fojtott 23-asom között nemcsak a kipufogó könyök és a szivócső az eltérés.Az általad leírt szögek alapján visszarajzoltam az ablakokat és látszik a rajzon hogy több mm eltérés van a helyzetük között.
Előzmény: TNDPP (1669)
TNDPP Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1671
A hengerpalást rajzot egyébként így készítettem én is:

palástrajz (képek az oldalon valahol lent)
TNDPP Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1670
Még egyszer feltöltöm, elég rossz lett a minősége:
jawa2
TNDPP Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1669
A henger palást rajzát megpróbálom beszúrni ide, remélem minden látható lesz rajta:
jawa
A csatornák szélességi adatait egyrészt azért nem írtam fel, mert most nem fontosak, másrészt mert KITERÍTETT méretek. Szóval valójában nem ilyen szélesek, csak a hengerfal ívén van ilyen hosszuk.
Rengeteg olyan program van, aminek segítségével ezekből az adatokból kiszámolhatjuk a nyitvatartási szögeket. A legjobb a Mota Demo-ban lévő, mert az tud számolni dugattyú csapszeg eltolással is (vagy pl azzal a 2mm-es hengereltolással, ami Simsonnál van). Azt még nem néztem meg (elég nehéz pontosan lemérni) hogy a Jawa hengere is el van-e tolva a forgattyústengelyhez képest, így a kiszámolt szögek mint már mondtam, nem biztos hogy pontosak. Magyar nyelvű szögszámoló progi letölthető a szocimotoros.hu-ról, de ott csak a felső holtpont utáni értékeket adja meg, így azokat tovább kell számolgatni. Mindezek alapján nekem is korrigálnom kell egy kicsit a korábban leírt értékeket:
Tehát a lökethossz 44mm, a hajtókar hossz 100mm, a dugattyú palástjának hossza 54,5mm (ez ugye a beömlő ablak nyitvatartásának kiszámolásához kell)

A beömlő csatorna nyitvatartási ideje: 123,59 fok (a beömlő a felső holtpont előtt 11,09 fokkal már teljesen nyitva van)

A felömlő ablak nyitvatartási ideje 111,86 fok

A kipufogó ablak nyitvatartási ideje 155,54 fok

nálam, ha nincs eltolva a henger
Előzmény: Törölt nick (1668)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.03 0 0 1668
Hali!
Megtennéd hogy leírod a motorod összes vezérlési adatát?Pl felső holtpont utáni nyitás szöge,ablakok henger felső szélétől való távolsága stb.Kösz!
Előzmény: TNDPP (1656)
Bakoj87 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 1667
Sziasztok

Eladó alkatrészenként vagy egyben egy jawa mustang.

E-mail : bakoj87@citromail.hu
vagy msn : jocika1987@hotmail.com.
A motor Gyálon van.
Jawa 23A Mustang 1975 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 1666
B.Ú.É.K. Most a mocimba gyári PAL gyertya van, még a régebbi amilyiknek a porcellán része nem volt bordázva hanem sima :D. Végre megbizható a motorom mindenhova elvisz csak lassan és hangosan:D de nem hagy ott sehol, szóval örülök neki, alapjáratom hidegen van (1-2 erőteljes rugásra indul is) melegen alapjárat nincs és rugásra nem indul... És haverom infrahőméröjével tök jól lehet nézni hány fokos a henger... Üzemi hömérséklet mennyi?


Üdv!
TNDPP Creative Commons License 2009.01.01 0 0 1665
Bocsánat, ez tényleg problémás, de ITT van egy másik. A graden1.gif vagy a gradenschijf.bmp
Előzmény: Törölt nick (1660)
flathead Creative Commons License 2009.01.01 0 0 1664
Jaja :-)))
Előzmény: Kristóf 210 (1651)
TyerCorp01 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 1663
Bizonybizony Boldogot :)
Előzmény: Kristóf 210 (1662)
Kristóf 210 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 1662
2009 első hozzászólása Boldog rendszám mentes újévet!
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.31 0 0 1661
Már rájöttem.kell hozzá egy külön program.
Azt tervezem hogy csinálok egy forgótárcsás vezérlésű mustang blokkot.
A résvezérlés unalmas,a membrán nem az igazi.
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.31 0 0 1660
Ezt a fokolótárcsát hogy lehet kinyomtatni?mert a tömörített mappában egy .dwg file van amit nem tudok megnyitni.
Előzmény: TNDPP (1658)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.31 0 0 1659
Délelőtt tárcsával megmértem,és az jött ki hogy a kipufogónyílás a felső holtpont utá 95 fokkal nyit ki,és 165 fokon keresztül van nyitva.
Előzmény: TNDPP (1656)
TNDPP Creative Commons License 2008.12.31 0 0 1658
ITT van egy CD Degree Wheel nevű dolog. Az egy fokoló tárcsa rajza, amit kinyomtathatsz, majd ráragaszthatod egy rossz CD lemezre
Előzmény: Törölt nick (1654)
TNDPP Creative Commons License 2008.12.31 0 0 1657
Ha jobban belemerül az ember ezekbe a rezótervező módszerekbe, akkor zavarba jön, mert mindenki mást és mást mond. Pl ebben a magyar szövegben (Graham Bell könyvéből vették át a képletet) alapvetően elrontották a következőt: az írják, hogy a max nyomaték fordulatszámát kell megadni a képletben. Ez nem igaz, ilyet sem Bell, sem más rajtuk kívül nem ír. A maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámot kell megadni a képletben. A másik fele, hogy a hangolt hossz számolásánál a jelenlegi elfogadott módszer a a dugattyútól a hátsó kúp végéig (és nem a közepéig) tartó hossz. A hanghullám sebessége Mustangnál, széria közeli gépnél pont 500 m/s. Motor szimuláló progi nélkül nehéz jó csövet tervezni gépre, az egyszerű csőtervező programok közül a prog62b a legjobb szerintem. Erről a programról már írtam korábban ebben a fórumban. Az Exhaustcalculator 2 szerintem szar.
Előzmény: Törölt nick (1645)
TNDPP Creative Commons License 2008.12.31 0 0 1656
A Mustang max teljesítménye gyárilag 6500 1/min-en van, csak a fojtott verzió teljesítménye van 4500 1/min-en. A fojtott verziónál meghagyták a 6500-ra tervezett kipufogót, csak a könyökcsövet hosszabbították meg úgy, hogy jól belelógjon az első kúpba.
Pl az én motorom eleve fojtások nélküli rövid könyökcsöves (Jawa 20), a dögcédulájába a 6500 ford/perc és a 4LE van beütve. Nálam a beömlő ablak 13mm magas, a felömlők 8mm-esek, a kipufogó ablak pedig 15mm. 44mm-es lökethosszal és 100mm-es hajtókarral számolva így a beömlő 121 fokig, a felömlők 111,9 fokig, a kipufogó pedig 155,5 fokig van nyitva. Mondjuk ha ugyanúgy, mint a Simsonnál, a henger középtengelye el van tolva a főtengelyhez képest, akkor ezek a szögek nem totál pontosak.
Előzmény: Törölt nick (1643)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.30 0 0 1655
a rajz.
Előzmény: Törölt nick (1654)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.30 0 0 1654
ezek kiszámolt szögek,henger és dugattyú alapján számoltam ki őket.Lehet hogy példányonként eltérnek.Ma készítettem egy egyszerű fokolótárcsát,majd azzal is kimérem.
Előzmény: TyerCorp01 (1649)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 1653
Sziasztok kész a mustangom ! Végre elmondhatom hogy most patent, működik...még az elektronika kell de azt majd jövőre.

http://www.youtube.com/watch?v=fKcJtNKBRCo

egy kis ízelítő. kész az ülés is, hát nem lett a leggyönyörűbb, de nekem tetszik, már csak aazért is mert 3 napot elbasztam vele, attól hogy ronda, ezt elismerem, de nekem bejön :) és van hova rakni az akkut, meg a töltő, gyújtó és indexelektronikát.
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.30 0 0 1652
Egy enduró könyök még jobb mivel hosszabb a síma könyöknél.A suzuki robogó olyan 6-7 ezer körül adja le a max teljesítményt,ehhez tartozik egy kb arasznyi könyökcső.Úgyhogy a mustangra sem kell túl hosszú.
Előzmény: Kristóf 210 (1648)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 1651
Kezdődhet a szívótorok gyártás?:)
Előzmény: flathead (1650)
flathead Creative Commons License 2008.12.30 0 0 1650
Nem akarom elkiabálni még a dolgot, de úgy néz ki sikerült szerezni egy 17 mm-es Keihin karburátort a Mustangra :-)))) Eredetileg 50-es Honda Dio robogón volt, kiváncsi vagyok hogy muzsikál majd vele a Mustang :-)))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!