Megvan az eredmény. Lemértem 6 darab mustang hengert (bocs fiúk,c sak ennyit találtam a szekrényben odakinn' :) Egyik 20-as henger, mivel oylan stift vagy hogyhínnyák lógki az aljából az egyik hengertőcasvarnál. Nos. 6-ból 5 henger kortól függetlenül egyforma, egy dugattyú meg egy tolómérő segítségével sikerült lemérnem a leömlő "magasságát" Tehát. a Mustang hengereknél az alsó határ fölülről 44 mm-re, a fölső határ 29 mm-re van, míg a pionyr hengernél az alsó határ 45.5 mm, a felső pedig 31.5 mm. tehát mint kiderült itt is van különbség.
Nem gyári kipuffot szeretnék rárakni, az előzőkben egy polini kipufogót mutattam be már nemtudom hanyadik hozzászólásnál kb 2 hónapal ezelőtt, azt szeretném felrakni, és az a kérdés hogy mennyit vághatok le a meglévő könyökcsőből, ami már 3 éve le van vágva úgy, ahogy azt Kristóf a honlapján mutatta :) Majd talán hétvégén lemérem a polini adatait és megszerkesztem. Üdv!
Nem kell kimenni a hidegbe csak addig, amíg a műhelyből be nem hozod a meleg szobába az egyik (széria) hengert, ami éppen nincs használatban :)) aztán már csak egy vékony papírral mintát kell venni a csatornákról persze majd csak akkor, ha ráérsz, nem létkérdés A könyökhosszos kérdést nem értem. Ha a gyári könyök van rajta a tompítóval, akkor csak annyit szabad hagyni a könyökből, hogy a hangtompítót rá lehessen bilincselni. A könyökcső ne lógjon bele a hangtompító táguló kúpjába . Kb úgy, mint ahogy ITT is írják. Persze ha akarod lemérhetem a Jawa 20-as könyökét, formára ua mint a Mustángé
Szia Van fokolótárcsám de nekem most nicns kedvem minusz 10 fokban kinn' a műhelyben tökölni, megpróbálom mm-ben megadni az értékeket, csak tudjam meg, hogy férek én oda be... Ja és persze csak akkor, ah valamelyikőtök megigéri nekem hogy megmondja miylen hosszú legyen a könyökcsöbvem, mert én ehhez (szégyen) de hülye vagyok :)
160 és 165 között azért nagy különbség van, a két adatod közül csak az egyik lehet igaz. Ha mind a ketten jól mértünk, akkor csak az lehet, hogy a te hengeredet már valaki megreszelte, azért nagyobb a nyitvatartási idő. Jó lenne ha más is meg tudná mondani mekkorák nála a csatorna méretek. Tyer, neked biztos van néhány hengered elfekvőben, nézd már meg légyszi a kedvünkért, nálad mi a helyzet. kösz
Érdekes dolgok ezek.Főleg az hogy te 155 fokos kipufogónyitvatartási szöget írsz,és nálam meg a nyitvatartási szög 160 fokra jött ki a papíron,tárcsával mérve pedig 165 fok.Lehetséges hogy a túl nagy nyitvatartási idő miatt túl sok friss gáz ürül ki a hengerből?
A pincében még találtam 2 hengert, lemértem azokat is, de mindkettő ugyan olyan volt, mint a képen. Nézegettem a hengereltolást is, de szemre, vonalzóval nem láttam eltérést. A legjobb lenne egy szétszedett blokknál az egyik blokkfélben hagyni a főtengelyt és rárakni a hengert dugattyúval, gyűrűk nélkül, majd megnézni hogy a dugattyú felső holtpontjában a hajtókar egy egyenesben áll vagy sem a henger középtengelyével. Ha nem, akkor el van csúsztatva a henger a főtengelyhez képest.
Egy kicsit írok erről a henger elcsúsztatásról, mert nem biztos hogy mindenki ismeri miért szokták használni, miért kell. Ha nincs ilyen eltolás, akkor a dugattyúra ható erő a robbanás után a felső holtpontban nem munkavégzésként hasznosul, hanem káros hatásként a hajtókaron keresztül a motor főtengelyét fogja terhelni. Másrészt amikor a dugattyú elhagyja a felső holtpontot nagy erővel csapódik a henger (kipufogó oldali) falára, így hamarabb kikoptatja azt. A henger elcsúsztatásával egyébként egyenértékű, néha azt használják, ha a dugattyú csapszege van eltolva a dugattyúban, szóval a csapszeg furatközepe nem a dugattyú középtengelyére esik. Simsonnál ez a 2mm-es eltolás így néz ki: Egyébként nyitvatartási szögben nincs nagy eltérés a "normális" fokokhoz képest, ha Jawanál is mondjuk ezzel a 2mm-es eltolással számolunk: ha nincs eltolás akkor pl a kipufogó csatorna ugye 155,54 fokig van nyitva az adataim alapján, ha van ilyen eltolás akkor 155,6 fokig.
Hali! Köszi a rajzot és az adatokat! Már az előző hsz-ed óta sejtettem és ma világossá vált hogy a te fojtás nélküli 20-asod és az én fojtott 23-asom között nemcsak a kipufogó könyök és a szivócső az eltérés.Az általad leírt szögek alapján visszarajzoltam az ablakokat és látszik a rajzon hogy több mm eltérés van a helyzetük között.
A henger palást rajzát megpróbálom beszúrni ide, remélem minden látható lesz rajta: A csatornák szélességi adatait egyrészt azért nem írtam fel, mert most nem fontosak, másrészt mert KITERÍTETT méretek. Szóval valójában nem ilyen szélesek, csak a hengerfal ívén van ilyen hosszuk. Rengeteg olyan program van, aminek segítségével ezekből az adatokból kiszámolhatjuk a nyitvatartási szögeket. A legjobb a Mota Demo-ban lévő, mert az tud számolni dugattyú csapszeg eltolással is (vagy pl azzal a 2mm-es hengereltolással, ami Simsonnál van). Azt még nem néztem meg (elég nehéz pontosan lemérni) hogy a Jawa hengere is el van-e tolva a forgattyústengelyhez képest, így a kiszámolt szögek mint már mondtam, nem biztos hogy pontosak. Magyar nyelvű szögszámoló progi letölthető a szocimotoros.hu-ról, de ott csak a felső holtpont utáni értékeket adja meg, így azokat tovább kell számolgatni. Mindezek alapján nekem is korrigálnom kell egy kicsit a korábban leírt értékeket: Tehát a lökethossz 44mm, a hajtókar hossz 100mm, a dugattyú palástjának hossza 54,5mm (ez ugye a beömlő ablak nyitvatartásának kiszámolásához kell)
A beömlő csatorna nyitvatartási ideje: 123,59 fok (a beömlő a felső holtpont előtt 11,09 fokkal már teljesen nyitva van)
Hali! Megtennéd hogy leírod a motorod összes vezérlési adatát?Pl felső holtpont utáni nyitás szöge,ablakok henger felső szélétől való távolsága stb.Kösz!
B.Ú.É.K. Most a mocimba gyári PAL gyertya van, még a régebbi amilyiknek a porcellán része nem volt bordázva hanem sima :D. Végre megbizható a motorom mindenhova elvisz csak lassan és hangosan:D de nem hagy ott sehol, szóval örülök neki, alapjáratom hidegen van (1-2 erőteljes rugásra indul is) melegen alapjárat nincs és rugásra nem indul... És haverom infrahőméröjével tök jól lehet nézni hány fokos a henger... Üzemi hömérséklet mennyi?
Már rájöttem.kell hozzá egy külön program. Azt tervezem hogy csinálok egy forgótárcsás vezérlésű mustang blokkot. A résvezérlés unalmas,a membrán nem az igazi.
Ha jobban belemerül az ember ezekbe a rezótervező módszerekbe, akkor zavarba jön, mert mindenki mást és mást mond. Pl ebben a magyar szövegben (Graham Bell könyvéből vették át a képletet) alapvetően elrontották a következőt: az írják, hogy a max nyomaték fordulatszámát kell megadni a képletben. Ez nem igaz, ilyet sem Bell, sem más rajtuk kívül nem ír. A maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámot kell megadni a képletben. A másik fele, hogy a hangolt hossz számolásánál a jelenlegi elfogadott módszer a a dugattyútól a hátsó kúp végéig (és nem a közepéig) tartó hossz. A hanghullám sebessége Mustangnál, széria közeli gépnél pont 500 m/s. Motor szimuláló progi nélkül nehéz jó csövet tervezni gépre, az egyszerű csőtervező programok közül a prog62b a legjobb szerintem. Erről a programról már írtam korábban ebben a fórumban. Az Exhaustcalculator 2 szerintem szar.
A Mustang max teljesítménye gyárilag 6500 1/min-en van, csak a fojtott verzió teljesítménye van 4500 1/min-en. A fojtott verziónál meghagyták a 6500-ra tervezett kipufogót, csak a könyökcsövet hosszabbították meg úgy, hogy jól belelógjon az első kúpba. Pl az én motorom eleve fojtások nélküli rövid könyökcsöves (Jawa 20), a dögcédulájába a 6500 ford/perc és a 4LE van beütve. Nálam a beömlő ablak 13mm magas, a felömlők 8mm-esek, a kipufogó ablak pedig 15mm. 44mm-es lökethosszal és 100mm-es hajtókarral számolva így a beömlő 121 fokig, a felömlők 111,9 fokig, a kipufogó pedig 155,5 fokig van nyitva. Mondjuk ha ugyanúgy, mint a Simsonnál, a henger középtengelye el van tolva a főtengelyhez képest, akkor ezek a szögek nem totál pontosak.
ezek kiszámolt szögek,henger és dugattyú alapján számoltam ki őket.Lehet hogy példányonként eltérnek.Ma készítettem egy egyszerű fokolótárcsát,majd azzal is kimérem.
Sziasztok kész a mustangom ! Végre elmondhatom hogy most patent, működik...még az elektronika kell de azt majd jövőre.
http://www.youtube.com/watch?v=fKcJtNKBRCo
egy kis ízelítő. kész az ülés is, hát nem lett a leggyönyörűbb, de nekem tetszik, már csak aazért is mert 3 napot elbasztam vele, attól hogy ronda, ezt elismerem, de nekem bejön :) és van hova rakni az akkut, meg a töltő, gyújtó és indexelektronikát.
Egy enduró könyök még jobb mivel hosszabb a síma könyöknél.A suzuki robogó olyan 6-7 ezer körül adja le a max teljesítményt,ehhez tartozik egy kb arasznyi könyökcső.Úgyhogy a mustangra sem kell túl hosszú.
Nem akarom elkiabálni még a dolgot, de úgy néz ki sikerült szerezni egy 17 mm-es Keihin karburátort a Mustangra :-)))) Eredetileg 50-es Honda Dio robogón volt, kiváncsi vagyok hogy muzsikál majd vele a Mustang :-)))