Keresés

Részletes keresés

endrebá Creative Commons License 2009.03.02 0 0 183
Mennyire sürget az a "leghamarabb"?
Zalaegerszegen a Varró- féle gépműhely szerintem gyárt akármilyen méretűt. Megkérdezem Jancsár uramtól a telefonszámot...
Előzmény: Motordoki (180)
endrebá Creative Commons License 2009.03.02 0 0 182
Ajajj... kedves Péter, nem e lehetne e e e időben kissé eltolni azt a nyílt meghirdetést..?
Csak félig volt vicc, hogy most ebédre is zsíroskenyér van... úgyhogy nem szerepelhetnék a licitálók között.
Előzmény: Péter az állat (181)
Péter az állat Creative Commons License 2009.03.02 0 0 181
Természetesen ami eladható azt eladom, végtére is hosszú évek kitartó gyüjtögető munkája van benne. :-)

Alkalmasint lefényképezem a készletet, és lehet mazsolázni. :-)
Előzmény: endrebá (179)
Motordoki Creative Commons License 2009.03.02 0 0 180
Szerinted hol kapok hozzá gyűrűket leghamarabb?
Előzmény: bhz564 (163)
endrebá Creative Commons License 2009.03.02 0 0 179
El is adsz belőle, vagy mindet kitolólapozod a ház elé az árokba...?
Előzmény: Péter az állat (178)
Péter az állat Creative Commons License 2009.03.02 0 0 178
Már vagy két éve itt figyel, és mivel lustább vagyok annál, hogy bármit is csináljak velük, valszeg még itt is fog. Pedig nagyon kezd útban lenni, a minden egyébbel kart karba öltve. Van itt tekercs kábeltől kezdve, ládányi gázállarcon át, Kalocsa (ami nem Kalocsa, hanem valami újabb) szekrényig, Jézuskától géppuskáig minden. Asszem tavasszal tényleg selejteznem kéne. :-)
Előzmény: endrebá (143)
endrebá Creative Commons License 2009.03.02 0 0 177
Köszönöm a dícséretet, nekem innen nézve nem tűnik kiemelkedő teljesítménynek...
Szívesen megmutattam volna ugyanezt a szerelvényt az égig pakolva, de erről a helyről tényleg határeset volt, hogy így megrakva is kijött. (elég nyavalyás emelkedő...)
A traktor egy JUMZ 6AL, tehát kismotorindítású 65 lóerős kivitel - 1979-es kivitel. A veterán traktorok topicban láthatsz egy szépet "zotyik" nicknevű tulajjal.
Talán jobban tetted hogy nem vettél ezt a fajtát, mert az öt keréken (4 gumis, meg a kormány) meg a hidraulikarendszer belső részén kívül minden atttyahétszentséget áttervezett az orosz. Nem nagyon lenne sikerélmény javítanod - mer minden hozzávalót úgy kéne összevadásznod...

Ds ds: Ha arra gondolsz hogy két nyavalyás dobfékkel mekkora tömeget próbálok kordában tartani....akkor bizony túl sok a rakománytömeg.
Ha muszáj számsaccolni, akkor kábé kettő és egynegyed köbméter az erdész szerint, tehát a szárazságát figyelembevéve a fa olyan másfél tonna, meg tán kétszáz kiló a kocsik önsúlya - kétszázötven...
Két tonna közeli a vontatott tömeg.
Előzmény: Törölt nick (173)
Péter az állat Creative Commons License 2009.03.02 0 0 176
Hát, ha jól tévedek, a két hátuljú trabit már megépítették, de ez a gondolat sokkal jobb. :-)
Előzmény: endrebá (140)
DS ds Creative Commons License 2009.03.01 0 0 175
Jolnéz ki a szerelvény.Kb mennyi az össztömege?
Előzmény: endrebá (169)
DS ds Creative Commons License 2009.03.01 0 0 174
Igen, nagyon nagy kópé az Imibácsi.Vettem tőle 1977es motort alkatrésznek tavaly.
Előzmény: dutrancs (171)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.01 0 0 173
Gratulálok ! Nagyon szuper jó hangulatú képek,félelmetes fakitermelő vagy!(Téged még Kanadába is Válon veregetnének a favágók !:-))) Gondolom a gázszámlád nem lehet túl magas:-) És a képeket nézegetve,valóban nem tudok elvonatkoztatni a vasút tol. (Vajon miért ?) Milyen évjáratú, és milyen típusszámú a traktorod ? Az MTZ-után a Jumz a második kedvencem! (Nagyon bivaly gépek) Tavaly ősszel majdnem vettem 1-et.
Előzmény: endrebá (169)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.03.01 0 0 172

Szép kis bakszekér lett!

 

A flexszel a maradék szögvasat daraboltam, amiből a hótoló alkalmatosság született a hajtányra. (Amúgy a kocsiépítés maradéka, 30-40cm-es darabok voltak.)

 

Már csak két vaslemez (régifajta iránytáblából) hiányzik róla - meg egy adag jó vastag gumi alulra, hogy egy-két elmozdult illesztésnél ne bukjak orra a géppel.

Előzmény: endrebá (169)
dutrancs Creative Commons License 2009.03.01 0 0 171
Az Mészáros  Imrebácsira gondolsz?
Előzmény: DS ds (170)
DS ds Creative Commons License 2009.03.01 0 0 170
Üdvözlök minden olvasót.Igen deutz motor és ebből is a régebbi típus.Kb 1950-es években hoztak be a vízműveknek több darabot,locsolásra,árvízvédelemnél áttemelőszivattyúként használták a pajtás szivattyúval szerelve.Rengeteg motor szétfagyott hanyagságból.Kiskunlacházán lakik egy kisöreg,aki ezeket szerelte bp-i vízműveknél.Ő egy két érdekességet is mesélt.Kb 1970 körül újjítottak ezeken a motorokon fordulatszámot növeltek,hajtókar súlyát csökkentették.70-es években kezdék kiselejtezni a vízművektől.Az újabb motor már nincs egybeöntve amotortömbbel.Nálunk a faluba is volt 1szaki csak már elhunyt.Ahozképest,hogy 650 cm3 elég erős.Afűrészgépem kb 1000kg van hozzá csőkocsi ami széthúzható,12m es gerendát már szállított vele az ácsmester akijé volt a gép.Én már húztam vele 3.5t tetőanyagot a saját tetőnkhöz.Mikor fuvarozok vele 0.5-0.6dl eszik. 600as fordulaton0.4dl iszik.Nagyon drágán vettem ,csőkocsival,centrifugálszivattyúval,gyári fóliázott henger,gyári zsírpapírba csomagolt dugó gyűrűvel,és még sok más alkatrésszel.
Előzmény: dutrancs (168)
endrebá Creative Commons License 2009.03.01 0 0 169
Na most talán sikerül válaszolnom, hogy a rosseb eszegesse ezt a nehézkes kapcsolatteremtést...

Tehát köszönöm a lehetőséget, de a kicsinyítés sikerült - mindjárt közzéteszem.

De te mijabúbánatot csináltál a kisflexsszel? Csak nem a kezedet nyírtad el?
(mer nekem sikerült majdnem átszúrni a kezem csavarhúzóval - már dagad...)

Freddy, itt vannak az erdei gumikerekes vonatocska képei :






Előzmény: _nyunyuka (167)
dutrancs Creative Commons License 2009.03.01 0 0 168
Üdvözöllek szomszéd.Az általad leírt kis Deutz motor nagyon aranyos.Mint korábban Írtam a Pajtás I-es szivattyús gépcsoportot azt hajtotta.Később mindenki által kedvelt volt a mobil szalagfűrészek világába.
Előzmény: DS ds (159)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.03.01 0 0 167

Küldd át mailben fölteszem.

 

A nap műve a kisflexszel, de nem trafópálcával:

Előzmény: endrebá (166)
endrebá Creative Commons License 2009.03.01 0 0 166
Szerbusztok, barátok! Ma pihenőnapon erdőszakkör volt a program, elfáradt az egész család.
Freddy kért egy képet a puttony mögé akasztott két rakott pótkocsiról, de meghülyült kissé a kicsinyítőprogram, később pótolom az erdei vonat képét. Bezzeg a tegnapi fonyódi mólólátogatás egyik képe egész jó lett...

A hajókikötő épülete éjjel

DS ds Creative Commons License 2009.03.01 0 0 165
köszönöm szépen,meg enrebának is,hogy segített belépni
Előzmény: bhz564 (164)
bhz564 Creative Commons License 2009.03.01 0 0 164
Baráti üdvözlet az új tagnak!!
Előzmény: DS ds (159)
bhz564 Creative Commons License 2009.03.01 0 0 163
Én is megszeretném gyűrűzni, de az még odébb lesz anyagiak miatt. De mibőőől??? :))
Előzmény: Motordoki (156)
DS ds Creative Commons License 2009.03.01 0 0 162
bocs most néztem nem én lakom szép helyen.nem néztem az előzményt.
Előzmény: Törölt nick (160)
DS ds Creative Commons License 2009.03.01 0 0 161
igen szép lenne,csak van 1 idősebb házaspár akik mindíg szórakoznak mocskolódnak velem.ennek ellensúlyozása végett betekerem a gépet és nekiállok tőkét vágni.elhiheted komoly hangja van.aztán csak úgy hagyom had berregjen. házi gyártmányú kidörrenő van rajta.ha sikerül a képet kicsinyíteni akkor felteszem a fórumba. hű olvasólya vagyok a fórumodnak. üdv ds
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.01 0 0 160
Szép környéken laksz! :-)
Előzmény: _nyunyuka (154)
DS ds Creative Commons License 2009.03.01 0 0 159
Üdvözlök mindenkit,én egy majosházi kezdő számítógépes és stabilmotoros vagyok.Szeretném bemutatni az én kis csodámat,amit egy kb 60 éves 1H 65 dieselmotor hajt.2006-ban vettem a szalagfűrészt,a tetőnk faanyagának megmunkálásához,de kíválóan alkalmas húzásra-vonásra is.Endrebá neked gratulálok az oldalhoz.Nálam a rendszer nem tökéletes,de azért megbírkózom vele
endrebá Creative Commons License 2009.02.28 0 0 158
Szia Sándor, azért csak ideértél...
Előzmény: DS ds (157)
DS ds Creative Commons License 2009.02.28 0 0 157
próba
Motordoki Creative Commons License 2009.02.28 0 0 156
A kerék 280mm átmérőjű és nincs semmiféle írás beleöntve sehol.
Valami maszek gyártmány lehet.
A MIA-t meg majd legyengítem,megfúrom a dugattyút egy kisfúróval és kész.

Dehogy bántom így is elég kopott szegény.
Szerintem nem ártana meggyűrűzni.
Előzmény: endrebá (142)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.02.27 0 0 155

Mielőtt nagyon televonatoznánk a topikot, egy házi gyártmányú szerkezet (legalábbis a vontató), büszke is rá a gazdi, avagy mások is tákolgatnak:

_nyunyuka Creative Commons License 2009.02.27 0 0 154

Ezt emlegettem pár napja: RhB, úgy néz ki, idén kiküldenek oda pár napra.

 

Két saját fotó a környékről:

Előzmény: Törölt nick (150)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!