Mennyire sürget az a "leghamarabb"? Zalaegerszegen a Varró- féle gépműhely szerintem gyárt akármilyen méretűt. Megkérdezem Jancsár uramtól a telefonszámot...
Ajajj... kedves Péter, nem e lehetne e e e időben kissé eltolni azt a nyílt meghirdetést..? Csak félig volt vicc, hogy most ebédre is zsíroskenyér van... úgyhogy nem szerepelhetnék a licitálók között.
Már vagy két éve itt figyel, és mivel lustább vagyok annál, hogy bármit is csináljak velük, valszeg még itt is fog. Pedig nagyon kezd útban lenni, a minden egyébbel kart karba öltve. Van itt tekercs kábeltől kezdve, ládányi gázállarcon át, Kalocsa (ami nem Kalocsa, hanem valami újabb) szekrényig, Jézuskától géppuskáig minden. Asszem tavasszal tényleg selejteznem kéne. :-)
Köszönöm a dícséretet, nekem innen nézve nem tűnik kiemelkedő teljesítménynek... Szívesen megmutattam volna ugyanezt a szerelvényt az égig pakolva, de erről a helyről tényleg határeset volt, hogy így megrakva is kijött. (elég nyavalyás emelkedő...) A traktor egy JUMZ 6AL, tehát kismotorindítású 65 lóerős kivitel - 1979-es kivitel. A veterán traktorok topicban láthatsz egy szépet "zotyik" nicknevű tulajjal. Talán jobban tetted hogy nem vettél ezt a fajtát, mert az öt keréken (4 gumis, meg a kormány) meg a hidraulikarendszer belső részén kívül minden atttyahétszentséget áttervezett az orosz. Nem nagyon lenne sikerélmény javítanod - mer minden hozzávalót úgy kéne összevadásznod...
Ds ds: Ha arra gondolsz hogy két nyavalyás dobfékkel mekkora tömeget próbálok kordában tartani....akkor bizony túl sok a rakománytömeg. Ha muszáj számsaccolni, akkor kábé kettő és egynegyed köbméter az erdész szerint, tehát a szárazságát figyelembevéve a fa olyan másfél tonna, meg tán kétszáz kiló a kocsik önsúlya - kétszázötven... Két tonna közeli a vontatott tömeg.
Gratulálok ! Nagyon szuper jó hangulatú képek,félelmetes fakitermelő vagy!(Téged még Kanadába is Válon veregetnének a favágók !:-))) Gondolom a gázszámlád nem lehet túl magas:-) És a képeket nézegetve,valóban nem tudok elvonatkoztatni a vasút tol. (Vajon miért ?) Milyen évjáratú, és milyen típusszámú a traktorod ? Az MTZ-után a Jumz a második kedvencem! (Nagyon bivaly gépek) Tavaly ősszel majdnem vettem 1-et.
A flexszel a maradék szögvasat daraboltam, amiből a hótoló alkalmatosság született a hajtányra. (Amúgy a kocsiépítés maradéka, 30-40cm-es darabok voltak.)
Már csak két vaslemez (régifajta iránytáblából) hiányzik róla - meg egy adag jó vastag gumi alulra, hogy egy-két elmozdult illesztésnél ne bukjak orra a géppel.
Üdvözlök minden olvasót.Igen deutz motor és ebből is a régebbi típus.Kb 1950-es években hoztak be a vízműveknek több darabot,locsolásra,árvízvédelemnél áttemelőszivattyúként használták a pajtás szivattyúval szerelve.Rengeteg motor szétfagyott hanyagságból.Kiskunlacházán lakik egy kisöreg,aki ezeket szerelte bp-i vízműveknél.Ő egy két érdekességet is mesélt.Kb 1970 körül újjítottak ezeken a motorokon fordulatszámot növeltek,hajtókar súlyát csökkentették.70-es években kezdék kiselejtezni a vízművektől.Az újabb motor már nincs egybeöntve amotortömbbel.Nálunk a faluba is volt 1szaki csak már elhunyt.Ahozképest,hogy 650 cm3 elég erős.Afűrészgépem kb 1000kg van hozzá csőkocsi ami széthúzható,12m es gerendát már szállított vele az ácsmester akijé volt a gép.Én már húztam vele 3.5t tetőanyagot a saját tetőnkhöz.Mikor fuvarozok vele 0.5-0.6dl eszik. 600as fordulaton0.4dl iszik.Nagyon drágán vettem ,csőkocsival,centrifugálszivattyúval,gyári fóliázott henger,gyári zsírpapírba csomagolt dugó gyűrűvel,és még sok más alkatrésszel.
Na most talán sikerül válaszolnom, hogy a rosseb eszegesse ezt a nehézkes kapcsolatteremtést...
Tehát köszönöm a lehetőséget, de a kicsinyítés sikerült - mindjárt közzéteszem.
De te mijabúbánatot csináltál a kisflexsszel? Csak nem a kezedet nyírtad el? (mer nekem sikerült majdnem átszúrni a kezem csavarhúzóval - már dagad...)
Freddy, itt vannak az erdei gumikerekes vonatocska képei :
Üdvözöllek szomszéd.Az általad leírt kis Deutz motor nagyon aranyos.Mint korábban Írtam a Pajtás I-es szivattyús gépcsoportot azt hajtotta.Később mindenki által kedvelt volt a mobil szalagfűrészek világába.
Szerbusztok, barátok! Ma pihenőnapon erdőszakkör volt a program, elfáradt az egész család. Freddy kért egy képet a puttony mögé akasztott két rakott pótkocsiról, de meghülyült kissé a kicsinyítőprogram, később pótolom az erdei vonat képét. Bezzeg a tegnapi fonyódi mólólátogatás egyik képe egész jó lett...
igen szép lenne,csak van 1 idősebb házaspár akik mindíg szórakoznak mocskolódnak velem.ennek ellensúlyozása végett betekerem a gépet és nekiállok tőkét vágni.elhiheted komoly hangja van.aztán csak úgy hagyom had berregjen. házi gyártmányú kidörrenő van rajta.ha sikerül a képet kicsinyíteni akkor felteszem a fórumba. hű olvasólya vagyok a fórumodnak. üdv ds
Üdvözlök mindenkit,én egy majosházi kezdő számítógépes és stabilmotoros vagyok.Szeretném bemutatni az én kis csodámat,amit egy kb 60 éves 1H 65 dieselmotor hajt.2006-ban vettem a szalagfűrészt,a tetőnk faanyagának megmunkálásához,de kíválóan alkalmas húzásra-vonásra is.Endrebá neked gratulálok az oldalhoz.Nálam a rendszer nem tökéletes,de azért megbírkózom vele
A kerék 280mm átmérőjű és nincs semmiféle írás beleöntve sehol. Valami maszek gyártmány lehet. A MIA-t meg majd legyengítem,megfúrom a dugattyút egy kisfúróval és kész.
Dehogy bántom így is elég kopott szegény. Szerintem nem ártana meggyűrűzni.