Merre jártok fiúk? Teszek ide pár képet, amik indulás előtt készültek
Pléhúsz uram dutrafelnije így indult Iharosból. Ja, és a Pannónia blokk ezt a holdjárművet hajtotta. És az út mellett találtam egy reklámot, de a telefonszámot lefelejtették...
Kedves hegesztőnk - vagyis tisztőtt mérnökúr, így talál fel az ember régi dolgokat. Sose felejtem el, hogy villanytanfolyamon a trafó alapelvének kifordításán mit gondolkoztam, mert érdekesnek tűnt... Aztán eccerre föltaláltam a megszakítót. (...mondjuk az üllő és kalapács kititrálását már nem erőltettem...)
Sziasztok, barátok, bhz álnév alatt újra endrebá jelentkezik - momentán Nagyszénásról. Végignéztük Atti földi javait, és van a srácnak... Én is adtam egy- két ötletet, hátha könnyebben fog majd szerszámkészítés után gumit szerelni, meg fejpajzsot is lehet óccsóbban is csinálni - mint venni.
Ez a gyerek rám is testálta a szerszámkészletének egy részét... nem is voltam teljesen meggyőzve, hogy nem fog- e neki jobban hiányozni, mint ahogy nekem kell, de az ajándék az ajándék... Asszem álnevek alatti riportjaimat felfüggesztem egyelőre, de endrebáként jelentkezem még... Sziasztok!
Végülis igen. Háromszor flexeltem szét pár helyen, majd varrtam össze újból, hogy úgy működjön és úgy fusson, ahogy én szeretném.
Folyton ledobta a láncot, ugrált a tengely, ütött a kerék, nem volt rugózás mert folyton fölakadt stb. Az autóm futóművének a halála után gondoltam át, hogy kéne jó futóművet csinálni, lengőkaros megoldás, mint az M43 sorozatú mozdonyokon...az ilyen munkák szépsége elveszne...
A legjobb az egészben, hogy a gép elkészülte után két évvel, mv. tanfolyamon tudtam meg, hogy akaratlanul nyomatéktámot és elosztó-hajtóművet is szereltem a járgányra.
Kergetem az elektronokat mindenfelé :-). (Szerviz mérnök.) A hegesztéshez (és az egyéb gépészkedéshez) nem kapcsolódik.
Nem vasútlátogatásra küldenek engem, hanem egyszerűen "csak" kizavarnak külföldre, dolgozni. A kinti feladatok általában csak napi 4 órásak (6-10, illetve 8-12h), utána irány a sínek környéke, fényképezőgéppel.
Egy széles hevederrel, átfűzve a lyukon. Az egész kóceráj üresen kb. 5 kiló, nem megerőltető. Plusz a fűrész. Kézzel húzom föl.
Összevágom kb. másfél méteres darabokra a fát, utána egyszerűen le kell csúsztatni a hegyoldalon, pont ott áll meg, ahol kell. A "gödör" alján van a pálya, csak a kocsira kell pakolni.
Lefelé be se kell indítani a motort, a pálya 30-40 ezrelék lejtésű. Csak néha bele kell fékezni egy kicsit.
Ma én is csináltm képet a mi faközelítő módszerünkről. A szél jó sok fát kidöntött, az erdőtulajdonos engedélyével majdnem ingyen megkaptuk, csak hozzuk le. Avagy a 100 éves technika, modernizált változatban:
400 literes vastagfalú műanyag hordó, félbevágva. Kb. 100-150 kiló fa fér bele. Fölfelé könnyű húzni, a gravitáció rakottan szépen leviszi.
A teherkocsi, amire rakodjuk, a vontató járművel. Mivel a motorkocsin csak ketten ülünk a vezetőálláson, a két hátsó padra és közé is lehet pakolni. Egyszerre kb. 1-1,5 tonna fát tudunk lehozni.
Ha rájuk unok, átgurulok ötvenöt kilométerre bhz- hoz, aztán jól összekoszolom magam... Volt már velem, hogy a Révfülöpi nyaralásból átbicikliztem Kővágóőrsre, mert egy gazdához elmentem UTB generátort javítani. (..túl sok idő fáradtolaj és rozsdapor nélkül...)
Zdravo fiúk, most vettem el valakitől a laptopját, mert kezdtek előjönni az elvonási tünetek...
Nagyon jólesett elolvasni minden hozzászólást - látszik azért hogy bár hiányzom közületek, a topik megtalálta az őt éltető közeget.Szépen eléldegél minden vastüdő és bikázókábel nélkül, mert vagytok hozzá ti. Na érzelgésről ennyit...
Freddy, már készülődök a mádi településföldrajzból, mert a konferencián az egyik sorstárs tállyai születésű egri lakos.... Amúgy Thomassal még a Pro7 német nyelvű adón találkoztam '93- körül, nekem tetszik...
nyunyuka, kissé mintha kezdene eluralkodni rajtad a hegesztés. (még ha az AWI egy elég magas színvonalú hegesztési eljárás is...) Remélem nősülés előtt kézfogót és nem "kézhegesztést" tartotok...
Szia meszizs, szerintem már a pepét a középiskolára kinőttem - már csak te emléxel, de remélem a nyugdíjjal eljöve majdan a szklerózis is... Veled a fontos pillanatokat (AIXAM játékautó) úgyis megosztom innen is, mert van egypár tíz év közös történelem...
bhz, hozzád úgyis megyek pár nap múlva, csak tartsd szárazon a puskapor nevű meglepit... A mostani kedvenc játékodat meg kérlek titkold egyelőre, mert szeretném Freddyt is meglepni ilyesmivel, mert nagyon passzolna a vadásszenvedélyéhez. Valaki nem tudja ennek a ... hümm hümm ...szóval "egyedi" topiktársnak postacímét..??
Dutrancsbácsinak momentalno nem írok semmit, mert vele aztán volt ám alkalmam élőszóban beszélgetni....irigykedhet mindenki! Viszont : bárki is megy Ráckeve környékére, tessék meglátogatni őt. Azonkívül hogy csuda jó az öregúr példaképnek, jó sok ötletet lehet a műhelyéből lelesni. És ha a szerencsétek ottaludni enged, az első jobboldali szoba kisebb ágyát kérjétek kihúzás nélkül. Nem vicc, én olyan dögfáradtan érkeztem, hogy Mádon sós patronnal lövöldözött volna utánam az egész vadásztársaság, 01 20- ig beszélgettünk, tehát hatnegyvenig nem volt égbekiáltó időmennyiség, de azon az ágyon indigóval lehet aludni... Mégiscsak : dutrancs úr! Ha az a bizonyos ágy selejteződik, kérem szólni!!!!
Hát igen... Endrebá nem talál Gyulán kábelvéget, hogy őt idézzem. A probléma hogy ha eljön hozzám akkor nálam se :-(( Én is könyvtárból, innen-onnan netezek csak.