Keresés

Részletes keresés

endrebá Creative Commons License 2009.03.15 0 0 423
Mindenki a kötőhártyagyusziját borogatja?
Csak himbálódzok itten...
dutrancs Creative Commons License 2009.03.15 0 0 422
Szerencsésen hazaértél-gondolom:Sajnáltam,hogy nem csináltam fotót mikor vetted le a felnit ,de a felrakásról készült ,úgyhogy nem vesztettünk semmit.
Előzmény: endrebá (421)
endrebá Creative Commons License 2009.03.15 0 0 421
Merre jártok fiúk?
Teszek ide pár képet, amik indulás előtt készültek

fel
feljebb
még feljebb
rá
holdkomp
plakát

















Pléhúsz uram dutrafelnije így indult Iharosból. Ja, és a Pannónia blokk ezt a holdjárművet hajtotta.
És az út mellett találtam egy reklámot, de a telefonszámot lefelejtették...
endrebá Creative Commons License 2009.03.13 0 0 420
Kedves hegesztőnk - vagyis tisztőtt mérnökúr, így talál fel az ember régi dolgokat. Sose felejtem el, hogy villanytanfolyamon a trafó alapelvének kifordításán mit gondolkoztam, mert érdekesnek tűnt... Aztán eccerre föltaláltam a megszakítót.
(...mondjuk az üllő és kalapács kititrálását már nem erőltettem...)
Előzmény: _nyunyuka (417)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.13 0 0 419
Apukám....! Mennyi Muflon lehet a hegyekben.......:-)
Előzmény: _nyunyuka (414)
bhz564 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 418
Sziasztok, barátok, bhz álnév alatt újra endrebá jelentkezik - momentán Nagyszénásról.
Végignéztük Atti földi javait, és van a srácnak...
Én is adtam egy- két ötletet, hátha könnyebben fog majd szerszámkészítés után gumit szerelni, meg fejpajzsot is lehet óccsóbban is csinálni - mint venni.

Ez a gyerek rám is testálta a szerszámkészletének egy részét... nem is voltam teljesen meggyőzve, hogy nem fog- e neki jobban hiányozni, mint ahogy nekem kell, de az ajándék az ajándék...
Asszem álnevek alatti riportjaimat felfüggesztem egyelőre, de endrebáként jelentkezem még...
Sziasztok!
_nyunyuka Creative Commons License 2009.03.13 0 0 417

Végülis igen. Háromszor flexeltem szét pár helyen, majd varrtam össze újból, hogy úgy működjön és úgy fusson, ahogy én szeretném.

 

Folyton ledobta a láncot, ugrált a tengely, ütött a kerék, nem volt rugózás mert folyton fölakadt stb. Az autóm futóművének a halála után gondoltam át, hogy kéne jó futóművet csinálni, lengőkaros megoldás, mint az M43 sorozatú mozdonyokon...az ilyen munkák szépsége elveszne...

 

A legjobb az egészben, hogy a gép elkészülte után két évvel, mv. tanfolyamon tudtam meg, hogy akaratlanul nyomatéktámot és elosztó-hajtóművet is szereltem a járgányra.

Előzmény: endrebá (416)
endrebá Creative Commons License 2009.03.12 0 0 416
Ohóóó... azt nem éreznéd ám úgy a magadénak...

Én is élvezettel nézegettem a hegesztéstechnikai kézikönyvet, de a csisztai örömgurigázásotok akkora siker volt a kölkeim között, hogy csodálkoznál...
Előzmény: _nyunyuka (414)
endrebá Creative Commons License 2009.03.12 0 0 415
Nem láncos árokásó...nemnemnem..
Autóagyonverő készülék.

Békesség.
Előzmény: Törölt nick (411)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.03.12 0 0 414

Ha ott dolgoznék, nem biztos, hogy hajtányt hegesztgetnék hobbyból, hanem készen venném :-).

 

Ha már ennyire tetszik a dolog, irány az északi szomszéd:

Előzmény: Törölt nick (412)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.03.12 0 0 413
Haza is hoztam őket :-).
Előzmény: dutrancs (409)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.12 0 0 412
Mond te nem a Nesönel Geografik Chanel -nek dolgozol véletlenül ?(Mint száguldó fényképész) Mert nagyon profik a képek !!!
Előzmény: _nyunyuka (408)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.12 0 0 411
Riszálom úgyis úgyis riszálom úgyis úgyis Riszálom......úgyis ! Riszálom úgyis úgyis......
endrebá Creative Commons License 2009.03.12 0 0 410
Aháááá...

Tisztellek. Én gyűlöltem tanulni. Vagyis sehogy se tudtam megszeretni.
Előzmény: _nyunyuka (408)
dutrancs Creative Commons License 2009.03.12 0 0 409
Már kikergetted az elektronokat külföldre??
Előzmény: _nyunyuka (408)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.03.12 0 0 408

Kergetem az elektronokat mindenfelé :-). (Szerviz mérnök.) A hegesztéshez (és az egyéb gépészkedéshez) nem kapcsolódik.

 

Nem vasútlátogatásra küldenek engem, hanem egyszerűen "csak" kizavarnak külföldre, dolgozni. A kinti feladatok általában csak napi 4 órásak (6-10, illetve 8-12h), utána irány a sínek környéke, fényképezőgéppel.

Előzmény: endrebá (407)
endrebá Creative Commons License 2009.03.12 0 0 407
Igen, engem megvezetett hogy én egy szakadékból mentem a faanyagot felfelé...

Mondjuk, az apraját így érdemes onnan is, mert különben a drótkötélből kiszóródik.

Főhegesztőnk, te tulajdonképp mit dolgozol, hogy külföldi vasútlátogatásokra küld közben a főnököd..??
Előzmény: _nyunyuka (406)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.03.12 0 0 406

Egy széles hevederrel, átfűzve a lyukon. Az egész kóceráj üresen kb. 5 kiló, nem megerőltető. Plusz a fűrész. Kézzel húzom föl.

 

Összevágom kb. másfél méteres darabokra a fát, utána egyszerűen le kell csúsztatni a hegyoldalon, pont ott áll meg, ahol kell. A "gödör" alján van a pálya, csak a kocsira kell pakolni.

 

Lefelé be se kell indítani a motort, a pálya 30-40 ezrelék lejtésű. Csak néha bele kell fékezni egy kicsit.

 

 

Előzmény: endrebá (405)
endrebá Creative Commons License 2009.03.12 0 0 405
Hogyan viszed át a vonóerőt a hordóra ?
Drótkötél elfűrészeli a hordó oldalán fúrt lyukat... kézzel húzod a hordót felfelé a gödörből?
Előzmény: _nyunyuka (404)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.03.12 0 0 404

Ma én is csináltm képet a mi faközelítő módszerünkről. A szél jó sok fát kidöntött, az erdőtulajdonos engedélyével majdnem ingyen megkaptuk, csak hozzuk le. Avagy a 100 éves technika, modernizált változatban:

400 literes vastagfalú műanyag hordó, félbevágva. Kb. 100-150 kiló fa fér bele. Fölfelé könnyű húzni, a gravitáció rakottan szépen leviszi.

A teherkocsi, amire rakodjuk, a vontató járművel. Mivel a motorkocsin csak ketten ülünk a vezetőálláson, a két hátsó padra és közé is lehet pakolni. Egyszerre kb. 1-1,5 tonna fát tudunk lehozni.
Előzmény: endrebá (169)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.03.12 0 0 403
Időnként a laborban is ránkjön az ötperc, oktatóbácsi is beszállt :-).
Előzmény: endrebá (396)
endrebá Creative Commons License 2009.03.12 0 0 402
Mindegy mit mondok, savanya a szőlő...

Dutrancsbácsi túloz, volt amit tudtam az angol szövegből...

Már tombol a laptoptulajdonos, nem tudom mikor ülök vissza újra.
Előzmény: meszizs (400)
dutrancs Creative Commons License 2009.03.12 0 0 401
Mind ez semmi!! Még fáradtan levizsgáztattam Angol műszaki fordításból is endrebát!!
meszizs Creative Commons License 2009.03.12 0 0 400
Endrebá!
A 120lovas turbóval ezt produkáltam 566km alatt, ennyí van benne.
Mészi
Előzmény: endrebá (398)
endrebá Creative Commons License 2009.03.12 0 0 399
Hvala ljepo, dobro...
Előzmény: meszizs (397)
endrebá Creative Commons License 2009.03.12 0 0 398
Igen jó a társaság, nem is ártott kicsi kimenő...

Ha rájuk unok, átgurulok ötvenöt kilométerre bhz- hoz, aztán jól összekoszolom magam...
Volt már velem, hogy a Révfülöpi nyaralásból átbicikliztem Kővágóőrsre, mert egy gazdához elmentem UTB generátort javítani. (..túl sok idő fáradtolaj és rozsdapor nélkül...)
Előzmény: meszizs (397)
meszizs Creative Commons License 2009.03.12 0 0 397
Zdravo!
Kako si?
Mészi
Előzmény: endrebá (396)
endrebá Creative Commons License 2009.03.12 0 0 396
Zdravo fiúk, most vettem el valakitől a laptopját, mert kezdtek előjönni az elvonási tünetek...

Nagyon jólesett elolvasni minden hozzászólást - látszik azért hogy bár hiányzom közületek, a topik megtalálta az őt éltető közeget.Szépen eléldegél minden vastüdő és bikázókábel nélkül, mert vagytok hozzá ti. Na érzelgésről ennyit...

Freddy, már készülődök a mádi településföldrajzból, mert a konferencián az egyik sorstárs tállyai születésű egri lakos.... Amúgy Thomassal még a Pro7 német nyelvű adón találkoztam '93- körül, nekem tetszik...

nyunyuka, kissé mintha kezdene eluralkodni rajtad a hegesztés. (még ha az AWI egy elég magas színvonalú hegesztési eljárás is...) Remélem nősülés előtt kézfogót és nem "kézhegesztést" tartotok...

Szia meszizs, szerintem már a pepét a középiskolára kinőttem - már csak te emléxel, de remélem a nyugdíjjal eljöve majdan a szklerózis is...
Veled a fontos pillanatokat (AIXAM játékautó) úgyis megosztom innen is, mert van egypár tíz év közös történelem...

bhz, hozzád úgyis megyek pár nap múlva, csak tartsd szárazon a puskapor nevű meglepit... A mostani kedvenc játékodat meg kérlek titkold egyelőre, mert szeretném Freddyt is meglepni ilyesmivel, mert nagyon passzolna a vadásszenvedélyéhez. Valaki nem tudja ennek a ... hümm hümm ...szóval "egyedi" topiktársnak postacímét..??

Dutrancsbácsinak momentalno nem írok semmit, mert vele aztán volt ám alkalmam élőszóban beszélgetni....irigykedhet mindenki!
Viszont : bárki is megy Ráckeve környékére, tessék meglátogatni őt. Azonkívül hogy csuda jó az öregúr példaképnek, jó sok ötletet lehet a műhelyéből lelesni.
És ha a szerencsétek ottaludni enged, az első jobboldali szoba kisebb ágyát kérjétek kihúzás nélkül. Nem vicc, én olyan dögfáradtan érkeztem, hogy Mádon sós patronnal lövöldözött volna utánam az egész vadásztársaság, 01 20- ig beszélgettünk, tehát hatnegyvenig nem volt égbekiáltó időmennyiség, de azon az ágyon indigóval lehet aludni...
Mégiscsak : dutrancs úr! Ha az a bizonyos ágy selejteződik, kérem szólni!!!!

Sziasztok mindenki! Hiányoztok ám!
bhz564 Creative Commons License 2009.03.12 0 0 395
Hát igen... Endrebá nem talál Gyulán kábelvéget, hogy őt idézzem. A probléma hogy ha eljön hozzám akkor nálam se  :-((   Én is könyvtárból, innen-onnan netezek csak.
Előzmény: dutrancs (390)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.03.11 0 0 394

Itt éppen 8km a pálya hossza :-). (Papíron már sínek sincsenek itt, ennek ellenére végig járható.)

Előzmény: Törölt nick (392)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!