Keresés

Részletes keresés

TyerCorp01 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1709
Na igen ezt kifelejtettem, nekem 13-as lánckerekem van, szerintem ugyanúgy megy vele, mint a 11-essel, csak 60 fölött nem visít a blokk... :) ...annyira
Előzmény: flathead (1705)
TyerCorp01 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1708
Simsonon sincs úszóházllégtelenítő, a bingemen sincs, semmin nincs, még babettán se :) Csak a régebbi konstrukciójú karbin...láttál már olyan robogót amin a kis 14 éves suttyó kölyök elkezdi úsztatni a karbit indulás előtt? :)

nem akarok belszólni, de szerintem 78-as főfúvóka sok lesz neki próbáld ki, ha működik vele akkor jó dee a mustang 16-os torkú 68-as főfóvókval, a simsonok szintén 16-osak azokban van 62-67-69-72-78-88 midnen féle variálható... ha tán túl sok lenne neki az anyag és nem tudod a tűvel álítani, akkor pölö a bingekbe a főfúvókához jó a babetta alapjárati fúvókája ami 35-ös asszem és azt felfúrod 6 tizedes fúróval, én ezt csináltam, mondjuk azzal se ment :)

Hú na most hirtelen ennyi, majd jelentkezem.
Előzmény: flathead (1707)
flathead Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1707
Ja, és egyébként szerinted ezen a Keihin karbin hogy lehet elárasztani az úszóházat? Mert Semmilyen gomb nincs rajta, amivel működtetni lehetne a tűszelepet.
Előzmény: TyerCorp01 (1704)
flathead Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1706
Ja, néztem én is a gyári új Binget de pofátllanul drága. 16N1 és 16N3 van 7-8000 körül, de pl itt egy oldal:

Karbik

Itt egy Motoforce nevű 17,5 mm-es karburátor van 9900-ért, állítólag ugyanaz mint a Dell'Orto, csak sokkal olcsóbb. Szerintem hamár valaki új karbira szán pénzt, akkor ez jobban megéri, mint egy Bing, valószínűleg jobb kinstrukció.
Előzmény: TyerCorp01 (1704)
flathead Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1705
Ez a Keihin asszem 16-os és asszem 78-as főfúvóka van benne, kíváncsi vagyok hogy fok muzsikálni vele a Mustang.
Neked hanyas lánckerék van elől? Mert nekem is jó erőben van a moci, de elkaparni azért ritkán szokott a 13-as lánckerékkel.
Előzmény: TyerCorp01 (1703)
TyerCorp01 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1704
Ja a bing 1200 volt plusz 800 forint utiköltség a szegedi börzére :) egy rigáról szedték le azért adta ennyiért. A boltban az is hasonló árban van.
Előzmény: TyerCorp01 (1703)
TyerCorp01 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1703
Nekem amúgy van egy bing17-esem (12-es torok, 53-as főfúvóka), rá van alakítva a jawáa de nem ment vele sajnos, hdegben meg inkább nem szarakodok vele, így visszaraktam a gyáriját, most azzal és új szimeringekkel megy...de méghogy...indulásnál nem egyszer megkapart pont el tudtam kapni lábbal de nem sok híja volt hogy elessek :) végre tudom hogy mit jelent a mustang. Szerintem 1969-ben az akkori 50-es motorokhoz képest ... nem csoda hogy így hívták.
Előzmény: flathead (1702)
flathead Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1702
Ahha, értem. Köszi az infókat!
Ahogy nézegettem a karbit nap közben én is ilyesmi működésre tippeltem, amit leírtál, de azért sokat segítettél, köszi mégegyszer! Amúgy 4100-ért vettem a teszveszen, újonnan 17000.
Esztergályost nem kell keresnem szerencsére, mert faternak van két esztergája is, az egyszerűbb dolgokat meg én is meg tudom faragni.
Előzmény: TyerCorp01 (1700)
TyerCorp01 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1701
Amúgy mennyit adtál érte? egy mikuni volt súber meg szivató nélkül egyik szentesi (a "barnábbik" xD ) méhtelepen, nehéz hozzá találni autómata szivatót, fabrikálj hozzá, nézd meg hogy néz ki egy simsoné és csináltass valami hasonlót esztergályossal.
TyerCorp01 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1700
Hali
Szerintem az a plusz csonk egy sima olajbekeverő (ne használd, véletlen se, mert a mustang nem szereti az 1:100-as keveréket :o) )
A nagy fekete gumicső valószínűleg túlfolyó, az úszóház tetején kell lenni egy lyuknak és ott egy csonknak, és azon lesz rajta a gumicső... (simsonon -BVF- így van)
Az automata szivató helyén annak kell lenni :) valahogy oldd meg, az úgy lyukasan nem maradhat, max úgym int a simsonokon van, hooogy hú na leírni nehéz lesz... megpróblom, szal van egy cucc, hasonló a súberhez, cak nincs benne tű, az aljén egy gumi pogácsa van az tömi el a réz csövecskét és a csövecske mellett a llevegő lyukát ami a légszűrő felől jön a szivatóhoz, így nem engedi hoyg a szivatófúvókából jöjjön plusz nafta. (remélem sikerült értelmezni :) )
Az úszó megoldás a buingekem és a babettán is így van megoldva (de utóbbiban még régifajta úszó van), a babettán elég sűrűn képes fennakadni, (nagyfater 30 éves babettás tapasztalattal mondta, Kristóftól előre is bocsánatotkérek...:) )
remélem kielégítő választ adtam.
Üdv!
Előzmény: flathead (1698)
flathead Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1699
Ja, és a kérdést a végéről elfelejtettem: hogy működhet(ett) ennek a szivatója?
Előzmény: flathead (1698)
flathead Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1698
Nagy örömömre ma reggel a postás meghozta a Keihin karbimat. Elég profi cuccnak néz ki a Jikovhoz képest :-))

Itt van néhány kép:










Segítsetek a dekódolásban: az utolsó képen a két csonk közül a baloldali mi a franc lehet szerintetek? A másik egyértelmű, ott megy be a banzin. Továbbá mi a túró az a nagy fekete gumicső?
És végül a szivató kérdése: ez pont nem látszik nagyon, de a karbi jobb oldalán van az automata szivató helye. Na, ez egy nagy lyuk, aminek az alján egy rézcső van, ami az úszóházba nyúlik le. Továbbá a karbi torkának jobb oldalán van egy furat (halványan látszik az első képen), ennek a másik vége a szivató helyén van. Ebből a lyukból még megy egy másik furat a karbi szívótorok felé eső végéhez is.
Egyébként elég jól megoldották a tűszelep-úszó témát is, mert egyrészt műanyag az úszó, másrészt meg úgy van megcsinálva, hogy az úszó húzza magával a tűszelepet, tehát az nem tud felakadni.
flathead Creative Commons License 2009.01.08 0 0 1697
Ja, értem mire gondolsz! Majd akkor kibővítem a programot, egyelőre ne küldd az excelt, ebben pont az a kihívás, hogy én találjam ki a matematikai részét is :-)))
Előzmény: TNDPP (1696)
TNDPP Creative Commons License 2009.01.07 0 0 1696
Nem, nem erre gondoltam a koszinusszal. Ha főtengely fokból akarsz dugattyú helyzetet számolni, akkor sima szögfügvényekkel megoldható a dolog. Ha viszont a dugattyú elmozdulásból akarod kiszámolni, hogy hány fokot mozdult el a főtengely, akkor a cosinus-tétel segítségével lehet megoldani a feladatot.
Mondom, van már egy csomó olyan progi, ami ezt ki tudja számolni, de ha van kedved hozzá tovább is lehetne csinálni a te programodat. Ha akarod, elküldhetem az exceles verziómat is a képletek miatt.
Ez az egész csatorna magasság-főtengely fok dolog csak akkor fontos, ha valaki kipufogót vagy henger tuningot tervezni a motorjára.
Előzmény: flathead (1695)
flathead Creative Commons License 2009.01.07 0 0 1695
90 fok után tényleg nem koszinusszal számol a program, de úgygondoltam jó, de majd akkor átírom.
Milyen fejlesztésre gondoltál még? Szabadidőmben szívesen hozzáírogatok még egy-két dolgot, ami hasznos lehet nekünk motorügyben.
Előzmény: TNDPP (1694)
TNDPP Creative Commons License 2009.01.07 0 0 1694
90 fokig jó, de ha 90 foknál nagyobb értéket adsz meg neki, már nem jól számol. Ha kijavítottad a hibát, és van kedved, jó lenne ha tovább tudnád fejleszteni. Ha dugattyú elmozdulásból akarsz fokot számolni, akkor majd a cosinus tételt kell használnod.
Előzmény: flathead (1693)
flathead Creative Commons License 2009.01.06 0 0 1693
Ja, én számítgattam és találtam ki hogy is lehet a dolog matematikailag, így lehet, hogy nem pontos, de amennyire néztem az eredményeket, kb. reális. Teszteljétek, hogy jó-e!!!!
Előzmény: flathead (1691)
Kristóf 210 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 1692
Húúúú... Bevallom hogy én teljesen elvesztettem a fonala... :) De jó látni hy megint kiderült valami érdekesség.
flathead Creative Commons License 2009.01.06 0 0 1691
Közben írtam egy programot, ami lökethossztól és hajtókarhossztól függően kiszámolja, mekkora főtengely elfordulásnál hány mm-t mozdul el a dugattyú a felső holtpontból.

Innen letölthetitek: program
Előzmény: TNDPP (1690)
TNDPP Creative Commons License 2009.01.06 0 0 1690
Azért mindent nekem se szabad elhinni :) pont fordítva van, mint ahogy írtam: a felső és alsó holtpont közelében számít több szögnek 1mm-es dugattyú elmozdulás, mint középen :)) Én is készítettem excel fájlt, ami ilyesmit számol, de tényleg jó progik vannak már erre.
Előzmény: flathead (1688)
TyerCorp01 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 1689
Akko' szeresd meg! :o) Vicceltem, ha nem hát nem, akkor jó itt is :) Igazad lehet tényleg...a fokokat illetően, csak gondoltam józan paraszti ésszel gondolkozni és részeg paraszti ésszel sikerült :) a méreteket meg majd mondom... :)
Előzmény: TNDPP (1687)
flathead Creative Commons License 2009.01.06 0 0 1688
Ha megmondjátok, milyen képletekkel kell számolni (gondolom trigonometrikus egyenletekkel), írhatok rá én is programot.
Előzmény: TNDPP (1687)
TNDPP Creative Commons License 2009.01.06 0 0 1687
Sajnos rosszul számoltál. Nem arányosan "oszlik el" a 180 fok a 44 mm-en. Az alsó és felső holtpont közelében 1mm-es dugattyú mozgás kevesebb fokot jelent, mint a lökethossz közepén. Az alsó és felső holtpont között is különbség van a hajtókar hossztól függően. Nem rég belinkeltem azt a szocimotoros.hu oldalt ahonnan le lehet tölteni egy egyszerű progit, amivel az ilyesmit ki lehet számolni. A 12,5 mm 141,1 fok nyitvatartási időt jelent Jawa kipufogó csatorna esetében.
Messengert továbbra sem szeretem :)) vagy itt vagy a te oldaladon a fórum, vagy e-mail legyen :))
Előzmény: TyerCorp01 (1685)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 1686
Lehet hogy több cucc marad a hengerben mint a mustangnál.
Ismeritek az Extreme Trade kft-t?
Náluk lehet mindenfélét rendelni mustanghoz,barátságos áron.
Előzmény: TyerCorp01 (1685)
TyerCorp01 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1685
Nos úgy tűnik, hogy a pionyr kipufnyílása rövidebb ideig van nyitva, ugyanis 44 mm a löket, a leömlő "alja" 45.5 mm, abból 1.5 mm kiesik, mert hát cask 44 miliig megy le, és a pio leömlője lejjebb van, azaz másfél milivel hamarabb zár, ami nemtudom hány fok... ja de 180/44*1.5 na ennyi fok :) és a magassága alapból is 1 milivel kisebb tehát abból hasznos 12.5 mm ami összesen 51,136 fok *2 = 102.27 fokon keresztül van nyitva...ez lehetséges? vagy én számolok rosszul? :)
Előzmény: Törölt nick (1684)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1684
Hm,akkor ezek szerint a Mustang meg a Pionyr hengere eltér.Vajon ez az eltérés mit jelent a vezérlésben és mit változtat a teljesítménygörbén?
Előzmény: TyerCorp01 (1679)
TyerCorp01 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1683
Rendben... kiváncsivá tettél de most nem mérem le, holnapig 2 irodalomtételt kell benyalnom... majd a napokban. Remélem nemes cél érdekében fagytak le az ujjaim az előbb :) Na meg azért néha-néha MSN-re is felnézhetnél, rég beszéltünk :) Ha csak a lustaság tart vissza, nincs kedved msnt telepíteni akkor mondjuk www.ebuddy.com (bár ott aszem nem nagyon lehet képet küldeni)
Viszont ha 1 méter akkor nem biztos hogy sok fog maradni a könyökből... :) hosszú ez a puff.
Namindegy majd lemérem.
Üdv!
Előzmény: TNDPP (1682)
TNDPP Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1682
Úgy csináld meg, hogy a dugattyútól (szóval beleszámít a kipufogó csonk) a polini rezó hátsó kúpjának végéig pontosan 1000 mm legyen, szóval 1 méter középvonalon mérve. Azért a biztonság kedvéért írd be ide a polini rezó méreteit, lefuttatom Motán. Ha túl hosszúra jön ki a könyökcső, akkor lefojthatja a motort.
Előzmény: TyerCorp01 (1679)
TyerCorp01 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1681
Bocs, 1425-ös illetve 1454-es hozzászólásom, a két link a hozzászólást tartalmazó oldalra mutat...
Előzmény: TyerCorp01 (1680)
TyerCorp01 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 1680

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!