Na igen ezt kifelejtettem, nekem 13-as lánckerekem van, szerintem ugyanúgy megy vele, mint a 11-essel, csak 60 fölött nem visít a blokk... :) ...annyira
Simsonon sincs úszóházllégtelenítő, a bingemen sincs, semmin nincs, még babettán se :) Csak a régebbi konstrukciójú karbin...láttál már olyan robogót amin a kis 14 éves suttyó kölyök elkezdi úsztatni a karbit indulás előtt? :)
nem akarok belszólni, de szerintem 78-as főfúvóka sok lesz neki próbáld ki, ha működik vele akkor jó dee a mustang 16-os torkú 68-as főfóvókval, a simsonok szintén 16-osak azokban van 62-67-69-72-78-88 midnen féle variálható... ha tán túl sok lenne neki az anyag és nem tudod a tűvel álítani, akkor pölö a bingekbe a főfúvókához jó a babetta alapjárati fúvókája ami 35-ös asszem és azt felfúrod 6 tizedes fúróval, én ezt csináltam, mondjuk azzal se ment :)
Ja, és egyébként szerinted ezen a Keihin karbin hogy lehet elárasztani az úszóházat? Mert Semmilyen gomb nincs rajta, amivel működtetni lehetne a tűszelepet.
Itt egy Motoforce nevű 17,5 mm-es karburátor van 9900-ért, állítólag ugyanaz mint a Dell'Orto, csak sokkal olcsóbb. Szerintem hamár valaki új karbira szán pénzt, akkor ez jobban megéri, mint egy Bing, valószínűleg jobb kinstrukció.
Ez a Keihin asszem 16-os és asszem 78-as főfúvóka van benne, kíváncsi vagyok hogy fok muzsikálni vele a Mustang. Neked hanyas lánckerék van elől? Mert nekem is jó erőben van a moci, de elkaparni azért ritkán szokott a 13-as lánckerékkel.
Nekem amúgy van egy bing17-esem (12-es torok, 53-as főfúvóka), rá van alakítva a jawáa de nem ment vele sajnos, hdegben meg inkább nem szarakodok vele, így visszaraktam a gyáriját, most azzal és új szimeringekkel megy...de méghogy...indulásnál nem egyszer megkapart pont el tudtam kapni lábbal de nem sok híja volt hogy elessek :) végre tudom hogy mit jelent a mustang. Szerintem 1969-ben az akkori 50-es motorokhoz képest ... nem csoda hogy így hívták.
Ahha, értem. Köszi az infókat! Ahogy nézegettem a karbit nap közben én is ilyesmi működésre tippeltem, amit leírtál, de azért sokat segítettél, köszi mégegyszer! Amúgy 4100-ért vettem a teszveszen, újonnan 17000. Esztergályost nem kell keresnem szerencsére, mert faternak van két esztergája is, az egyszerűbb dolgokat meg én is meg tudom faragni.
Amúgy mennyit adtál érte? egy mikuni volt súber meg szivató nélkül egyik szentesi (a "barnábbik" xD ) méhtelepen, nehéz hozzá találni autómata szivatót, fabrikálj hozzá, nézd meg hogy néz ki egy simsoné és csináltass valami hasonlót esztergályossal.
Hali Szerintem az a plusz csonk egy sima olajbekeverő (ne használd, véletlen se, mert a mustang nem szereti az 1:100-as keveréket :o) ) A nagy fekete gumicső valószínűleg túlfolyó, az úszóház tetején kell lenni egy lyuknak és ott egy csonknak, és azon lesz rajta a gumicső... (simsonon -BVF- így van) Az automata szivató helyén annak kell lenni :) valahogy oldd meg, az úgy lyukasan nem maradhat, max úgym int a simsonokon van, hooogy hú na leírni nehéz lesz... megpróblom, szal van egy cucc, hasonló a súberhez, cak nincs benne tű, az aljén egy gumi pogácsa van az tömi el a réz csövecskét és a csövecske mellett a llevegő lyukát ami a légszűrő felől jön a szivatóhoz, így nem engedi hoyg a szivatófúvókából jöjjön plusz nafta. (remélem sikerült értelmezni :) ) Az úszó megoldás a buingekem és a babettán is így van megoldva (de utóbbiban még régifajta úszó van), a babettán elég sűrűn képes fennakadni, (nagyfater 30 éves babettás tapasztalattal mondta, Kristóftól előre is bocsánatotkérek...:) ) remélem kielégítő választ adtam. Üdv!
Nagy örömömre ma reggel a postás meghozta a Keihin karbimat. Elég profi cuccnak néz ki a Jikovhoz képest :-))
Itt van néhány kép:
Segítsetek a dekódolásban: az utolsó képen a két csonk közül a baloldali mi a franc lehet szerintetek? A másik egyértelmű, ott megy be a banzin. Továbbá mi a túró az a nagy fekete gumicső? És végül a szivató kérdése: ez pont nem látszik nagyon, de a karbi jobb oldalán van az automata szivató helye. Na, ez egy nagy lyuk, aminek az alján egy rézcső van, ami az úszóházba nyúlik le. Továbbá a karbi torkának jobb oldalán van egy furat (halványan látszik az első képen), ennek a másik vége a szivató helyén van. Ebből a lyukból még megy egy másik furat a karbi szívótorok felé eső végéhez is. Egyébként elég jól megoldották a tűszelep-úszó témát is, mert egyrészt műanyag az úszó, másrészt meg úgy van megcsinálva, hogy az úszó húzza magával a tűszelepet, tehát az nem tud felakadni.
Ja, értem mire gondolsz! Majd akkor kibővítem a programot, egyelőre ne küldd az excelt, ebben pont az a kihívás, hogy én találjam ki a matematikai részét is :-)))
Nem, nem erre gondoltam a koszinusszal. Ha főtengely fokból akarsz dugattyú helyzetet számolni, akkor sima szögfügvényekkel megoldható a dolog. Ha viszont a dugattyú elmozdulásból akarod kiszámolni, hogy hány fokot mozdult el a főtengely, akkor a cosinus-tétel segítségével lehet megoldani a feladatot. Mondom, van már egy csomó olyan progi, ami ezt ki tudja számolni, de ha van kedved hozzá tovább is lehetne csinálni a te programodat. Ha akarod, elküldhetem az exceles verziómat is a képletek miatt. Ez az egész csatorna magasság-főtengely fok dolog csak akkor fontos, ha valaki kipufogót vagy henger tuningot tervezni a motorjára.
90 fok után tényleg nem koszinusszal számol a program, de úgygondoltam jó, de majd akkor átírom. Milyen fejlesztésre gondoltál még? Szabadidőmben szívesen hozzáírogatok még egy-két dolgot, ami hasznos lehet nekünk motorügyben.
90 fokig jó, de ha 90 foknál nagyobb értéket adsz meg neki, már nem jól számol. Ha kijavítottad a hibát, és van kedved, jó lenne ha tovább tudnád fejleszteni. Ha dugattyú elmozdulásból akarsz fokot számolni, akkor majd a cosinus tételt kell használnod.
Ja, én számítgattam és találtam ki hogy is lehet a dolog matematikailag, így lehet, hogy nem pontos, de amennyire néztem az eredményeket, kb. reális. Teszteljétek, hogy jó-e!!!!
Közben írtam egy programot, ami lökethossztól és hajtókarhossztól függően kiszámolja, mekkora főtengely elfordulásnál hány mm-t mozdul el a dugattyú a felső holtpontból.
Azért mindent nekem se szabad elhinni :) pont fordítva van, mint ahogy írtam: a felső és alsó holtpont közelében számít több szögnek 1mm-es dugattyú elmozdulás, mint középen :)) Én is készítettem excel fájlt, ami ilyesmit számol, de tényleg jó progik vannak már erre.
Akko' szeresd meg! :o) Vicceltem, ha nem hát nem, akkor jó itt is :) Igazad lehet tényleg...a fokokat illetően, csak gondoltam józan paraszti ésszel gondolkozni és részeg paraszti ésszel sikerült :) a méreteket meg majd mondom... :)
Sajnos rosszul számoltál. Nem arányosan "oszlik el" a 180 fok a 44 mm-en. Az alsó és felső holtpont közelében 1mm-es dugattyú mozgás kevesebb fokot jelent, mint a lökethossz közepén. Az alsó és felső holtpont között is különbség van a hajtókar hossztól függően. Nem rég belinkeltem azt a szocimotoros.hu oldalt ahonnan le lehet tölteni egy egyszerű progit, amivel az ilyesmit ki lehet számolni. A 12,5 mm 141,1 fok nyitvatartási időt jelent Jawa kipufogó csatorna esetében. Messengert továbbra sem szeretem :)) vagy itt vagy a te oldaladon a fórum, vagy e-mail legyen :))
Lehet hogy több cucc marad a hengerben mint a mustangnál. Ismeritek az Extreme Trade kft-t? Náluk lehet mindenfélét rendelni mustanghoz,barátságos áron.
Nos úgy tűnik, hogy a pionyr kipufnyílása rövidebb ideig van nyitva, ugyanis 44 mm a löket, a leömlő "alja" 45.5 mm, abból 1.5 mm kiesik, mert hát cask 44 miliig megy le, és a pio leömlője lejjebb van, azaz másfél milivel hamarabb zár, ami nemtudom hány fok... ja de 180/44*1.5 na ennyi fok :) és a magassága alapból is 1 milivel kisebb tehát abból hasznos 12.5 mm ami összesen 51,136 fok *2 = 102.27 fokon keresztül van nyitva...ez lehetséges? vagy én számolok rosszul? :)
Rendben... kiváncsivá tettél de most nem mérem le, holnapig 2 irodalomtételt kell benyalnom... majd a napokban. Remélem nemes cél érdekében fagytak le az ujjaim az előbb :) Na meg azért néha-néha MSN-re is felnézhetnél, rég beszéltünk :) Ha csak a lustaság tart vissza, nincs kedved msnt telepíteni akkor mondjuk www.ebuddy.com (bár ott aszem nem nagyon lehet képet küldeni) Viszont ha 1 méter akkor nem biztos hogy sok fog maradni a könyökből... :) hosszú ez a puff. Namindegy majd lemérem. Üdv!
Úgy csináld meg, hogy a dugattyútól (szóval beleszámít a kipufogó csonk) a polini rezó hátsó kúpjának végéig pontosan 1000 mm legyen, szóval 1 méter középvonalon mérve. Azért a biztonság kedvéért írd be ide a polini rezó méreteit, lefuttatom Motán. Ha túl hosszúra jön ki a könyökcső, akkor lefojthatja a motort.