Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Micsoda meglepetés: az is papír:-) Műszaki rajzlap. Cserép szélességnyi távolságokra egy tompa tárggyal bekarcoltam, majd két cserép hosszúságú csíkokra vágtam. Ezután soronként átfedéssel összeragasztottam. Képet sajnos nem tudok róla mutatni, mert a múltkor fel kellett szabadítanom egy kis helyet a merevlemezen. Viszont hamarosan neki kellene állnom a H0e asztalra épületeket készíteni, majd akkor dokumentálok.
Az én ötletem a sziklakészítésre a következő(bár tudjuk,hogy kapható előre gyártott szilikon sablon ilyen célra):
A gyerekkel kimentünk a természetbe és gyűjtöttünk egy-két szállítható követ(nekem az ilyen mészkő(?) tetszett,mert közelebbről megnézve nagyon részletes,és azt nem könnyű mm pontosságig másból utólag kialakítani).Precíziós szilikon dublíranyaggal(rózsaszínes) vagy szilikon blokkolóanyaggal (fehéres) lemásoltam(eze fogtechnikai cuccok).A vagonok TT-méretűek.
A lenyomatokat modellgipsszel öntöttem fel rezgőasztalon,hogy homogén buborékmentes legyen.Festékporral a gipsz bekeverés előtt önmagában is színezhető,és jobb eredmény elérhető el,de nem volt időm kísérletezni vele...
Felöntés után látható az eredeti,a nyers és a színezgetett,kísérletezett forma.
A színezés a nyers felületre utólagosan fekete festékpor vizes vagy száraz maszatolásával(ecsettel,ujjal,vizes ujjal,vizes szivaccsal stb.) készült.
És az eredmény:
A minták hátulja súlycsükkentés miatt homorú és a rögzíthetőség kedvéért tartásokkal van tele:
Akkor Lac99 és mindazok kedvéért aki térdekel tovább dokumentálom diorámám alakulását :-)
Hétközben nem sokat haladok, csak 1-1 órám van esténként.
2 réteg parafából megcsináltam az utat, majd száradás után legletteltem sínkorona melletti részt.
Száradás után csiszoltam, majd megcsináltam a "töltést". Bár igyekeztem 45 fokban vágni a lapot, de homok és faragastós víz eleggyel enyhébb lejtőt alakítottam ki. Ugyanezt megcsináltam az úttestnél is. Miután megszáradt kicsit megcsiszoltam hogy a laza homokszemek lejöjjenek, maradt egy kökemény alap.
A képen lévő baterház szerű képződény kizárólag azt szemlélteti, ohgy ott majd egy normálisan megépített bakterház lesz :-))
/ BaTTka mester vakolását kísérleteztem rajta, de túl vastag lett a réteg, ezáltal magas rücskök képződtek. Na meg hullámkarton az alap :-( /
Most itt tartok jelenleg, hétvégén beszerezni tervezem a lámpákat meg a jelzőt mert addig nem tudok nagyon haladni az ágyazattal sem meg a talajjal sem.
A víz szine rengeteg mindentől függ. A legfontosabbak
- a fényviszonyok (reggel, délben vagy este) fényképezzük - más a színhőmérséklet
- felhős vagy napos az idő - ez se mindegy
- mennyit szaturálunk utólag PS-ben (természetfotókon szokás "élénkíteni a színeket, sőt egyes színcsatornákat elállítani - pld. a víz normál kékjét még kékebbé tenni
- milyen mély a víz és a talaj milyen anyagokból áll, mennyire tükröződik vissza a talaj
Valamelyik topicban régen láttam képeket a fűállítóról,átalakított légycsapóról.Küldenél fel képeket a szerkezetről használati tudnivalókkal?Mástól is szívesen veszek minden infót a témában!
Huh. Ebben a videóban minden remekül kivitelezett részelt mellett azért szépen tanulmányozhatóak a felsővezeték építés és használat "Hogyan ne!" példái...
Svájcban sok helyen vannak a sziklában katonai objektumok, lehet annak a kukucskálója, de lehet egy mögötte lévő alagút szellőzője is. Vagy a yeti svájci nyaralója van mögötte... :D
A sziklakészítésnek sok módja van, én hungarocellből szoktam kifaragni, utána egy ecsettel bepacsmagolom faragasztós (K1) gipsszel (lehet csemperagasztó is) .
Ha kötés közben mégegyszer átböködöd az ecsettel, akkor jó éles rücskök lesznek.
A nemkivánt hézagok is ezzel az anyaggal eltüntethetők.
Száradás után átkenem vízzel higitott faragasztóval. (ettől masszívabb lesz, nem reped)
Ha ez is száraz jöhet a festés, híg faragasztós tempera (sötétebb árnyalat ízlés szerint) ami befolyik a mélyedésekbe és ott szárad meg.
Világosabb árnyalattal (fehér tempera enyhe okkerrel) áthúzom a kiálló rücsköket, egyszerre csak kevés festéket használva, hogy a sötétebb mélyedésekbe ne kerüljön.
Ahol fű lesz oda homokot szórok, többféle árnyalatban.
Aztán még lehet cifrázni, matt lakkal megfújni (esetleg vékonyan vizes faragasztó, temperára vigyázni), itt-ott finom porhomokkal enyhén meghinteni,
ettöl kicsit csillogósabb kvarcos hatása lesz.
Érdemes képeket nézegetni az igazi sziklákról, még sokféle árnyalattal helyenként meg lehet
enyhén festeni (lila, zöld, barna, sárga, vörös stb)
A sziklák aljára lehet apróbb köveket, kavicsokat ragazgatni, akár az ágyazatból is.
Helló.Mivel már a közúti hidakat lerőgzítettem,és leragasztottam,és a vasúti hídat is lefixáltam+még az ágyazatkavicsozást is megcsináltam,így ezt már nem háborgatom,majd a következőnél jobban figyelek majd.Köszönöm.