Továbbra sem ért egyet a Vasutas Települések Országos Szövetségének elnöke azzal, hogy a gazdasági tárca számos vasúti szárnyvonalon meg akarja szüntetni a személyszállítást - közölte az MTI-vel Kaszai János hétfőn. Elmondta: a szövetség november 11-e óta gyűjti az aláírásokat annak érdekében, hogy ne a szaktárca, hanem az országgyűlés tárgyalja meg a vasútvonalak jövőjét.
Hozzátette: a vésztői vasúti csomópontban élők közül például már közel kétezren írtál alá az íveket. Az elnök szerint egyebek mellett azért is a parlamentnek kellene tárgyalni a vasút jövőjét, mert szinte folyamatosan újabb és újabb olyan tervezetek kerülnek elő a szaktárcától, amelyekről hivatalosan nem is tárgyaltak az érintett települések vezetőivel, Kaszai János hangsúlyozta: nem is érti a minisztérium által jelzett tárgyalási szándékot, hiszen számára úgy tűnik, hogy legalább 26 szárnyvonalon a személyszállítás megszüntetése már el is dőlt.
Az elnök sokkal alaposabb, és több szempontot is figyelembe vevő terveket várna a minisztériumtól. Példaként említette, hogy Vésztő és Körösnagyharsány között is meg akarják szüntetni a vasúti személyszállítást, miközben a két település között nincs is autóbusz járat.
"...közel száz ember használja rendszeresen, gyakorlatilag naponta a Makó–Vásárhely vonalat. – A többség azért választja inkább a vonatot, mert nagy pakkokkal, vagy babakocsival sokkal kényelmesebben utazhat, míg az autóbuszon sokkal körülményesebb ilyen terhekkel eljutni egyik városból a másikba"
Ebben csak azt nem értem, hogy aki rendszeresen, gyakorlatilag naponta használja a vonatokat, az gondolom munkba, vagy iskolába jár (ezt hívják hivatásforgalomnak). Ezeknek a "többsége" tehát - mint megtudtuk - "azért választja a vonatot, mert...."
Tessék nekem mutatni egyetlen olyan valakit is, aki _rendszeresen_ babakocsival jár dolgozni, pláne iskolába. (Még a nagy pakkok sem annyira jellemzők a hivatásforgalomra)
"A MÁV felmérése szerint átlagosan 12,3 utas jut egy járatra a Makó és Hódmezővásárhely közötti vonalon"
"Téved a statisztika - állítja a vasútért élő, idejének java részét a vonatok megfigyelésével töltő Csala Attila (...). Szerinte igazolható, hogy közel száz ember használja rendszeresen, gyakorlatilag naponta a Makó–Vásárhely vonalat"
Ha a Csala Attila által mondott adatokból indulunk ki, akkor nem téved a MÁV, vagy legalábbis nem nagyot, mert a MÁV és az ő adata egyáltalán nem áll messze egymástól.
A MÁV adata 12,3, szorozva a napi jártok számával (6) az 70 utas/nap/irány.
"Közel 100 ember gyakorlatilag naponta" az a valóságban mondjuk kb. 60-70 utas/nap/irány forgalmat jelent. (A "közel 100" legyen mondjuk 85-90, abból ugye bevallottan nem mindenki naponta, de aki naponta, azok közül is valaki szabadságon van, szabadnapos, beteg.)
Igaz, ez utóbbiban nincs benne az alkalmi utasok közül egy napra jutó mennyiség. A MÁV adata viszont (gondolom) a hétköznap-hétvége átlaga, a csak hétköznapi átlag ennél azért valamivel nagyobb lenne. Szóval olyan nagyon nagy eltérés nincs.
Csala úr gondolom a "közel százan használják rendszeresen" mondatával a vasút mellett akart érvelni. Ez a csekély utasszám viszont pontosan a bezárás melletti érv. (Tudom, ha jobb lenne a menetrend, gyorsabbak lennének a vonatok, stb., stb., de akkor miért nem azt mondja?)
Amennyiben az MFOR cikk szerint a térségi vasutak szerepe növekedőben van ???? Áttekintendő a 151, 152, 153 és a kecskeméti kisvasútból létrehozandó létrehozható kiskunsági regionális vasút. Szerintem nem komoly az MFOR-ban sajtónyilatkozó, mert ha nem kritzizálna, hanem a megoldásokat keresné hiszen többek között ez is a feladata mármint az orientálás!!!!! A 151 és a 153 mint régen összetartozó vonalak a Szelidi tó mentén összeköthetők kb 8 km vasúti pálya megépítésével a kakuk "tolyás" csak a 152. sz vonal bekapcsolása pedig erre is van több terv a VATUKI időszakából Fülöpszállás-Solt .....dunántúl ötletek adaptálása. így komplett a kiskunsági térségi vasút amin hab, mint a tortán a kecskeméti kisvasút. Ha az EU pályáztatna ilyent NYERŐ lenne.
Száz embernek kerül többe az utazás Húszan féltik állásukat a MÁV-nál Makón
Akár négyszeresére is drágulhat az utazás azok számára, akik ma még vonattal utaznak Makó és Hódmezővásárhely között – állítja az egyik ingázó. Hozzá kell tenni rögtön: a szárnyvonal megszüntetése száz állandó utast érint hátrányosan – illetve az állásukért aggódó forgalmistákat, adminisztrátorokat. Ők úgy tudják, húsz makói állás függ a kormányzati döntéstől.
A MÁV felmérése szerint átlagosan 12,3 utas jut egy járatra a Makó és Hódmezővásárhely közötti vonalon, ezért ezt a 34 kilométeres szakaszt is a felszámolandó szárnyvonalak közé sorolta a gazdasági tárca. – Mindennap kétszer is felülök a Makó és Hódmezővásárhely közötti járatra, reggel a 6 óra 11-essel indulok Vásárhelyre dolgozni, és délután is mindig a vonatot választom, hiszen jóval olcsóbb, mintha busszal utaznék – foglalta össze a közalkalmazottként dolgozó, makói Dömötör Róbert. – Most, amikor megtudtam, hogy valószínűleg felszámolják ezt a vonalat, ki is számoltam: csaknem négyszer annyiba fog kerülni az utazás, ha nem vasúton megyek. Azaz legalább egy ötezressel marad kevesebb a zsebemben. Úgy kalkulálok, hogy teljes árral számolva húszezerrel is többet kellene utazásra költenem. – Róbert azt mondta, reggelente legkevesebb tíz munkatársával, ismerősével vonatozik együtt. Őket ugyanígy érinti a kormány döntése. A vonal megszűnésének ésszerű következménye a létszámleépítés is. A MÁV országos vezetése egyelőre nem nyilatkozik a gazdasági és közlekedési tárca által bejelentett leépítésekkel kapcsolatban, ám az érintett munkahelyeken dolgozók már számolgatnak. A MÁV több makói munkatársát is megkérdeztük, ám arra hivatkozva, hogy megtiltották számukra a nyilatkozattételt, magánemberként sem mondták el véleményüket. Nevének elhallgatása mellett egy fiatal nő azonban röviden összefoglalta: úgy sejtik, hogy 15, de akár 20 makói dolgozó is utcára kerülhet. Elsősorban forgalmisták, és adminisztrátorok állása kerül veszélybe. – Sokan készülnek rá, hogy el kell menniük, többek között tudom: az én állásom sincs biztonságban. Szeretnék a vasútnál maradni, így ha itt nem dolgozhatok tovább, más városban kell munkát keresnem. Teljesen kilátástalannak tűnik most a helyzet – mondta elkeseredve a makói asszony. Téved a statisztika – állítja a vasútért élő, idejének java részét a vonatok megfigyelésével töltő Csala Attila, aki több éve harcol a Makót érintő vasúti leépítések miatt, néhány hónapja is csaknem hétszáz aláírást gyűjtött a járat megszüntetése ellen. Szerinte igazolható, hogy közel száz ember használja rendszeresen, gyakorlatilag naponta a Makó–Vásárhely vonalat. – A többség azért választja inkább a vonatot, mert nagy pakkokkal, vagy babakocsival sokkal kényelmesebben utazhat, míg az autóbuszon sokkal körülményesebb ilyen terhekkel eljutni egyik városból a másikba – fogalmazott az önkéntes vonatszámláló.
Még egyeztet a MÁV
A Szentes és Orosháza közötti szárnyvonalat is a megszüntetendők közé sorolta a közlekedési minisztérium, ám egyelőre itt sem biztos, hogy milyen következményekkel számolhatnak a MÁV-dolgozók. – Mivel egyelőre az sem biztos, hogy egyáltalán lesznek-e szárnyvonal-megszüntetések, egyetlen szentesi álláshely kapcsán sem nyilatkozhatunk – mondta lapunknak Kavalecz Imre, az államvasutak szóvivője, aki hangsúlyozta: éppen ez igaz a Makó–Vásárhely vonalra is. Jelenleg még folynak az egyeztetések a gazdasági tárcával, várhatóan december közepén derül ki, hogy véglegesen melyik vonalakat kell felszámolni. A szóvivő még elmondta: ezt követően hozhatják nyilvánosságra és adhatják természetesen az érintettek tudtára, hogy hány munkahelyet érint a leépítés Szentesen, Makón.
Ma kaptam a MÁV ZRt. Személyszállítási Üzletágától, tekintsétek meg nagyon jó oldal, rajta van a jövő évi hálózati menetrend, a siófoki 35-ös vonal is.
Egyrészt már most is annyit kell várni a szembejövő vonatra, hogy előfordult, hogy 1 óra alatt 18 km - t tettünk meg. De jövőre még rosszabb lesz. Esztergom - Budapest, Pázmáneum megállóhelyen megálló vonatok és az órák vége (általában): 2055 12.52 2065 13.21 13.30 2013 13.52 2023 14.52 15.00 2033 15.52 15.30 ez rendben van 2043 16.52 17.00 2053 17.52 18.00
Kalocsán sok minden van! Nem tudom miérdekel? Nem csak népi iparművészeti remekkel pingált a világon egyedül álló, európai kultúrális védelem alatt álló vasútállomás, hanem új üzemek, ipari park is van. Malmok és mezőgazdsaági üzemek. Nincs honvédség csak, a hadrendből kivont eszközök bontója.Nomeg egy volt katonai repülőtér ami alkalmassá tehető nagy repülőgépek fogadására indítására. Közel van a Duna ahova a múlt század elején lóvasúttal vitték ki a hajókhoz a lisztet, gabonát. KOMOLY LOGISZTIKAI MÚLT. A kikötőtől északra kb 5km-re épül egy bio energia gyár a Duna, repülőtér és a hozzá vezető vasúti parvágány közelében.
Fiktív adatokkal bűvészkedik a MÁV http://www.mfor.hu/cikk.php?article=31752&pat=3 Csütörtökön nyújtotta be a Magyar Vasúti Hivatal (MVH) a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnak (GKM) azt a jelentést, amelyben komoly kritikát fogalmaz meg a MÁV-val kapcsolatban. A szervezet szerint a vasúttársaság egyes mellékvonalakra vonatkozó utasszám-adatai teljesen hibásak, ráadásul az állam által a személyszállításra adott összeg fele egyszerűen eltűnt. Mfor.hu tudósítás.
"Én mondjuk mind a két kisvasutat szeretem. Sokkal nagyobb élmény ezeken utazni, mint bármelyik mellékvonalon. A kisvasutakért fájna a szívem, a nagyokénrt nem különösebben."
Carpy, mi történt Veled? Amikor itt v_petinek vagy másoknak "fáj a szívük" egy-egy vonalért (mert "szeretik"), hogy felzúdulsz? Most meg....
Lehet, hogy a mellékvonalaknak semmi értelmük sincs, de a kisvasutaknak még annyi sem. Többször voltam a Nyírvidéki kisvasút mellett, hááát az egy vicc: szeneskályhás kocsik, betört üvegekkel, fapadon... Ehhez képest egy mellékvonali 300-as Bzmot maga a Bartók Béla EuroCity.
A személyzet csökkentéséből a megtakarítások a túlélésre is kevésnek bizonyultak! De megépültés működik egy MERAFI vonal pl. Mezőhegyes központtal. Az itt szerzett tapasztalatokat kiválóan lehetne alkalmazni a 151, 152, és a 153.sz vonalon. A 151-esen Solton, és Dunavecsén kellene a 153 ason Kecelen kellene állomási csapórudas sorompókat kiváltani és már nem is kellene személyzet, mert a BZ legfeljegbb önmagával találkozna. No meg rádiós ( netán GPS) kapcsolat, hogy ha valami történik útközben akkor a köldökzsinór ne szakadjon el. A felsorolt vonalakon a vezetékes telefon már nem a "régi".
Az sajnos igaz, hogy a151 es felkerült a listára.Ami szintén iogaz, hogy az Alföldi Kiképző Központot már több mint öt éve megszüntették ( az idősebbek emlékeznek agyhártya gyulladás ürügyén) így lekerülték a vasutat. Nincs Nato érdekeltség!? Jelenleg a volt birodalmi repülőtér környékén létrehozott ipari park és az ott készülő bio energia gyár érdemel érdeklődést. No meg ami a félreértést okozza, hogy az ország katonai rocsbontója van Kalocsán NATO felügyelet mellett.
>nem mintha nem értenék egyet abban hogy a mávnak irtózatos vízfeje van, azért 200 ember kicsit kevés volna nem? 6 Milliárd / 200 = 30 millió bérköltség per fö???
Nem csak a bankszámlára utalt pénz a bérköltség.
A kifizetett bér többet adózik a cégnél, mint a dolgozónál, tehát ha valaki mondjuk hazavisz egy ottani átlagos bért, 600 eFt bruttót, annak 1 milla fölötti a bérköltsége, azaz több, mint 12 millió évente. Emellett kell neki munka ... na jó, hely, bútor, fűtés-világítás, takarítás, porta- meg egyéb szolgálat, belső távközlés, PC, mert csak ne játsszon már passziánszot kártyával a XXI. században?? Sokaknak autó és többeknek mobil, asszisztens, meg ilyenek. Szóval nem olyan sok az a 30 milla.