Keresés

Részletes keresés

dunci70 Creative Commons License 2006.12.03 0 0 17277

Továbbra sem ért egyet a Vasutas Települések Országos Szövetségének elnöke azzal, hogy a gazdasági tárca számos vasúti szárnyvonalon meg akarja szüntetni a személyszállítást - közölte az MTI-vel Kaszai János hétfőn. Elmondta: a szövetség november 11-e óta gyűjti az aláírásokat annak érdekében, hogy ne a szaktárca, hanem az országgyűlés tárgyalja meg a vasútvonalak jövőjét.

 

Hozzátette: a vésztői vasúti csomópontban élők közül például már közel kétezren írtál alá az íveket. Az elnök szerint egyebek mellett azért is a parlamentnek kellene tárgyalni a vasút jövőjét, mert szinte folyamatosan újabb és újabb olyan tervezetek kerülnek elő a szaktárcától, amelyekről hivatalosan nem is tárgyaltak az érintett települések vezetőivel, Kaszai János hangsúlyozta: nem is érti a minisztérium által jelzett tárgyalási szándékot, hiszen számára úgy tűnik, hogy legalább 26 szárnyvonalon a személyszállítás megszüntetése már el is dőlt.

 

Az elnök sokkal alaposabb, és több szempontot is figyelembe vevő terveket várna a minisztériumtól. Példaként említette, hogy Vésztő és Körösnagyharsány között is meg akarják szüntetni a vasúti személyszállítást, miközben a két település között nincs is autóbusz járat.

manhattani Creative Commons License 2006.12.03 0 0 17276

>Tessék nekem mutatni egyetlen olyan valakit is, aki _rendszeresen_ babakocsival jár dolgozni, ...

Szerintem v_peti provokálja babakocsival a Mávos döntéshozókat.

Előzmény: DJ. Bakter (17274)
BszHÉV Creative Commons License 2006.12.03 0 0 17275
> babakocsival

vállalati kisdedóvó?
városi babysitter?
nincs települési bölcsöde?
stb.

Persze, a vonalat nem ismerem, de a jelenség közel sem ritka.
Előzmény: DJ. Bakter (17274)
DJ. Bakter Creative Commons License 2006.12.03 0 0 17274

"...közel száz ember használja rendszeresen, gyakorlatilag naponta a Makó–Vásárhely vonalat.
– A többség azért választja inkább a vonatot, mert nagy pakkokkal, vagy babakocsival sokkal kényelmesebben utazhat, míg az autóbuszon sokkal körülményesebb ilyen terhekkel eljutni egyik városból a másikba"


Ebben csak azt nem értem, hogy aki rendszeresen, gyakorlatilag naponta használja a vonatokat, az gondolom munkba, vagy iskolába jár (ezt hívják hivatásforgalomnak). Ezeknek a "többsége" tehát - mint megtudtuk - "azért választja a vonatot, mert...."

 

Tessék nekem mutatni egyetlen olyan valakit is, aki _rendszeresen_ babakocsival jár dolgozni, pláne iskolába. (Még a nagy pakkok sem annyira jellemzők a hivatásforgalomra)

Előzmény: mattil (17267)
gabor144 Creative Commons License 2006.12.03 0 0 17273
"A MÁV felmérése szerint átlagosan 12,3 utas jut egy járatra a Makó és Hódmezővásárhely közötti vonalon"

"Téved a statisztika - állítja a vasútért élő, idejének java részét a vonatok megfigyelésével töltő Csala Attila (...). Szerinte igazolható, hogy közel száz ember használja rendszeresen, gyakorlatilag naponta a Makó–Vásárhely vonalat"

Ha a Csala Attila által mondott adatokból indulunk ki, akkor nem téved a MÁV, vagy legalábbis nem nagyot, mert a MÁV és az ő adata egyáltalán nem áll messze egymástól.

A MÁV adata 12,3, szorozva a napi jártok számával (6) az 70 utas/nap/irány.

"Közel 100 ember gyakorlatilag naponta" az a valóságban mondjuk kb. 60-70 utas/nap/irány forgalmat jelent. (A "közel 100" legyen mondjuk 85-90, abból ugye bevallottan nem mindenki naponta, de aki naponta, azok közül is valaki szabadságon van, szabadnapos, beteg.)

Igaz, ez utóbbiban nincs benne az alkalmi utasok közül egy napra jutó mennyiség. A MÁV adata viszont (gondolom) a hétköznap-hétvége átlaga, a csak hétköznapi átlag ennél azért valamivel nagyobb lenne. Szóval olyan nagyon nagy eltérés nincs. 

Csala úr gondolom a "közel százan használják rendszeresen" mondatával a vasút mellett akart érvelni. Ez a csekély utasszám viszont pontosan a bezárás melletti érv.
(Tudom, ha jobb lenne a menetrend, gyorsabbak lennének a vonatok, stb., stb., de akkor miért nem azt mondja?)


Előzmény: mattil (17267)
dulla Creative Commons License 2006.12.03 0 0 17272
Amennyiben az MFOR cikk szerint a térségi vasutak szerepe növekedőben van ???? Áttekintendő a 151, 152, 153 és a kecskeméti kisvasútból létrehozandó létrehozható kiskunsági regionális vasút.
Szerintem nem komoly az MFOR-ban sajtónyilatkozó, mert ha nem kritzizálna, hanem a megoldásokat keresné hiszen többek között ez is a feladata mármint az orientálás!!!!!
A 151 és a 153 mint régen összetartozó vonalak a Szelidi tó mentén összeköthetők kb 8 km vasúti pálya megépítésével a kakuk "tolyás" csak a 152. sz vonal bekapcsolása pedig erre is van több terv a VATUKI időszakából Fülöpszállás-Solt .....dunántúl ötletek adaptálása. így komplett a kiskunsági térségi vasút amin hab, mint a tortán a kecskeméti kisvasút. Ha az EU pályáztatna ilyent NYERŐ lenne.
Előzmény: rp-bubu (17269)
manhattani Creative Commons License 2006.12.02 0 0 17271

>De igen :-).

Lehet, hogy az enyém kimoderálták, mert jobbra dől...

Előzmény: _nyunyuka (17252)
gramercy Creative Commons License 2006.12.01 0 0 17270
érdemes egy pillantást vetni a két alábbi térképre:

júliusi bejelentésben szereplö mellékvonalak:
http://www.gkm.gov.hu/data/502234/terkep.pdf


a máv vonalain a forgalom volumene:
http://www.mav.hu/utemesmenetrend/img/tk_vonatdb_10vonatperpixel.png


rp-bubu Creative Commons License 2006.12.01 0 0 17269

Menedzser fórum cikke alapján Térségi vasút sokadik felvonás kezdődik, egyenlőre nagyon pozitív a mellékvonalakra nézve:

 

Akit érdekel a buzuls-ra már írtam egy hozzászólást ez ügyben, nem ismételném meg... a téma szakértőit várnám egy kellemes vitára az ügyben. :-)

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9005494&go=61715886

dulla Creative Commons License 2006.12.01 0 0 17268
A NATO szerepe a 153-es vonalon megszűnt az AKK megszűnésével.
Előzmény: seTTebello (17265)
mattil Creative Commons License 2006.12.01 0 0 17267

Egy kis sajtószemle:

 

http://www.delmagyar.hu/cikk.php?id=74&cid=137794

 

Száz embernek kerül többe az utazás 
Húszan féltik állásukat a MÁV-nál Makón

Akár négyszeresére is drágulhat az utazás azok számára, akik ma még vonattal utaznak Makó és Hódmezővásárhely között – állítja az egyik ingázó. Hozzá kell tenni rögtön: a szárnyvonal megszüntetése száz állandó utast érint hátrányosan – illetve az állásukért aggódó forgalmistákat, adminisztrátorokat. Ők úgy tudják, húsz makói állás függ a kormányzati döntéstől.

 



A MÁV felmérése szerint átlagosan 12,3 utas jut egy járatra a Makó és Hódmezővásárhely közötti vonalon, ezért ezt a 34 kilométeres szakaszt is a felszámolandó szárnyvonalak közé sorolta a gazdasági tárca.
– Mindennap kétszer is felülök a Makó és Hódmezővásárhely közötti járatra, reggel a 6 óra 11-essel indulok Vásárhelyre dolgozni, és délután is mindig a vonatot választom, hiszen jóval olcsóbb, mintha busszal utaznék – foglalta össze a közalkalmazottként dolgozó, makói Dömötör Róbert. – Most, amikor megtudtam, hogy valószínűleg felszámolják ezt a vonalat, ki is számoltam: csaknem négyszer annyiba fog kerülni az utazás, ha nem vasúton megyek. Azaz legalább egy ötezressel marad kevesebb a zsebemben. Úgy kalkulálok, hogy teljes árral számolva húszezerrel is többet kellene utazásra költenem. – Róbert azt mondta, reggelente legkevesebb tíz munkatársával, ismerősével vonatozik együtt. Őket ugyanígy érinti a kormány döntése.
A vonal megszűnésének ésszerű következménye a létszámleépítés is. A MÁV országos vezetése egyelőre nem nyilatkozik a gazdasági és közlekedési tárca által bejelentett leépítésekkel kapcsolatban, ám az érintett munkahelyeken dolgozók már számolgatnak.
A MÁV több makói munkatársát is megkérdeztük, ám arra hivatkozva, hogy megtiltották számukra a nyilatkozattételt, magánemberként sem mondták el véleményüket. Nevének elhallgatása mellett egy fiatal nő azonban röviden összefoglalta: úgy sejtik, hogy 15, de akár 20 makói dolgozó is utcára kerülhet. Elsősorban forgalmisták, és adminisztrátorok állása kerül veszélybe.
– Sokan készülnek rá, hogy el kell menniük, többek között tudom: az én állásom sincs biztonságban. Szeretnék a vasútnál maradni, így ha itt nem dolgozhatok tovább, más városban kell munkát keresnem. Teljesen kilátástalannak tűnik most a helyzet – mondta elkeseredve a makói asszony.
Téved a statisztika – állítja a vasútért élő, idejének java részét a vonatok megfigyelésével töltő Csala Attila, aki több éve harcol a Makót érintő vasúti leépítések miatt, néhány hónapja is csaknem hétszáz aláírást gyűjtött a járat megszüntetése ellen. Szerinte igazolható, hogy közel száz ember használja rendszeresen, gyakorlatilag naponta a Makó–Vásárhely vonalat.
– A többség azért választja inkább a vonatot, mert nagy pakkokkal, vagy babakocsival sokkal kényelmesebben utazhat, míg az autóbuszon sokkal körülményesebb ilyen terhekkel eljutni egyik városból a másikba – fogalmazott az önkéntes vonatszámláló.

Még egyeztet a MÁV

A Szentes és Orosháza közötti szárnyvonalat is a megszüntetendők közé sorolta a közlekedési minisztérium, ám egyelőre itt sem biztos, hogy milyen következményekkel számolhatnak a MÁV-dolgozók.
– Mivel egyelőre az sem biztos, hogy egyáltalán lesznek-e szárnyvonal-megszüntetések, egyetlen szentesi álláshely kapcsán sem nyilatkozhatunk – mondta lapunknak Kavalecz Imre, az államvasutak szóvivője, aki hangsúlyozta: éppen ez igaz a Makó–Vásárhely vonalra is. Jelenleg még folynak az egyeztetések a gazdasági tárcával, várhatóan december közepén derül ki, hogy véglegesen melyik vonalakat kell felszámolni. A szóvivő még elmondta: ezt követően hozhatják nyilvánosságra és adhatják természetesen az érintettek tudtára, hogy hány munkahelyet érint a leépítés Szentesen, Makón.

Törölt nick Creative Commons License 2006.11.30 0 0 17266

Ma kaptam a MÁV ZRt. Személyszállítási Üzletágától, tekintsétek meg nagyon jó oldal, rajta van a jövő évi hálózati menetrend, a siófoki 35-ös vonal is.

 

Katt ide: http://www.mav.hu/utemesmenetrend/galeria.html

seTTebello Creative Commons License 2006.11.30 0 0 17265
Csak a NATO - kényszer miatt kérdeztem, hogy van még valami katonai dolog.
Előzmény: dulla (17263)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.30 0 0 17264
Egyrészt már most is annyit kell várni a szembejövő vonatra, hogy előfordult, hogy 1 óra alatt 18 km - t tettünk meg. De jövőre még rosszabb lesz. Esztergom - Budapest, Pázmáneum megállóhelyen megálló vonatok és az órák vége (általában):
2055 12.52
2065 13.21 13.30
2013 13.52
2023 14.52 15.00
2033 15.52 15.30 ez rendben van
2043 16.52 17.00
2053 17.52 18.00
Előzmény: István Gyuri (17259)
dulla Creative Commons License 2006.11.30 0 0 17263
Kalocsán sok minden van! Nem tudom miérdekel? Nem csak népi iparművészeti remekkel pingált a világon egyedül álló, európai kultúrális védelem alatt álló vasútállomás, hanem új üzemek, ipari park is van. Malmok és mezőgazdsaági üzemek.
Nincs honvédség csak, a hadrendből kivont eszközök bontója.Nomeg egy volt katonai repülőtér ami alkalmassá tehető nagy repülőgépek fogadására indítására.
Közel van a Duna ahova a múlt század elején lóvasúttal vitték ki a hajókhoz a lisztet, gabonát. KOMOLY LOGISZTIKAI MÚLT. A kikötőtől északra kb 5km-re épül egy bio energia gyár a Duna, repülőtér és a hozzá vezető vasúti parvágány közelében.
Előzmény: seTTebello (17258)
424 009 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 17262

 Ott jártamkor-  katonai vonaton kívül- láttam,  gabonás  vagonokból álló vonatot is. (tavaly nyáron ezer tonnás tehert fotóztunk)

 Valahol erre olvastam, hogy reményt keltő az ipari parkban épülő bioüzemanyag 

 gyár alapanyag igénye...(?)

Előzmény: seTTebello (17258)
dulla Creative Commons License 2006.11.30 0 0 17261
Fiktív adatokkal bűvészkedik a MÁV
http://www.mfor.hu/cikk.php?article=31752&pat=3
Csütörtökön nyújtotta be a Magyar Vasúti Hivatal (MVH) a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnak (GKM) azt a jelentést, amelyben komoly kritikát fogalmaz meg a MÁV-val kapcsolatban. A szervezet szerint a vasúttársaság egyes mellékvonalakra vonatkozó utasszám-adatai teljesen hibásak, ráadásul az állam által a személyszállításra adott összeg fele egyszerűen eltűnt. Mfor.hu tudósítás.
HáBé Creative Commons License 2006.11.30 0 0 17260

Tegnap, az utóbbi idők legkedvezőtlenebb időjárású napján OFFtopik indokból megtettem a Veszprém-Zirc-Veszprém távot a 39517 és 39512 sz. vonatokkal.

 

Tehát:

Szerda, azaz hét közepe, kirándulhatatlan időjárás, ránézésre nulla fő turista. Gyenge forgalom.

 

39517 Veszprém, indulás: 14 fő

39512 Veszprém, érkezés: 22 fő.

 

A kora hajnali és késő esti vonatokat leszámítva úgy érzem, ez az utasminimum...

(tudománytalan megállapítás)

Előzmény: István Gyuri (17259)
István Gyuri Creative Commons License 2006.11.30 0 0 17259

seTTebello: Túllihegik az ütemes menetrendet a MÁV - nál. 2 - esen például több kárt okoznak vele, mint hasznot.

Szeretem az ilyen határozott kijelentéseket, persze mindenféle konkrétum nélkül.

Mégis mire gondolsz kár okozás címén?

Előzmény: seTTebello (17257)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.30 0 0 17258
Kalocsán még van valami?
Előzmény: 424 009 (17240)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.30 0 0 17257
Túllihegik az ütemes menetrendet a MÁV - nál. 2 - esen például több kárt okoznak vele, mint hasznot.
Előzmény: Carpy (17241)
Vendégsín Creative Commons License 2006.11.29 0 0 17256
Vegyék már észre, hogy ha kell valami, akkor azt ki kell fizetni.

Itt azt is, ami nem kell: Vasúti Hivatal - felügyeleti díj. :-)))
Előzmény: Törölt nick (17237)
gumpy Creative Commons License 2006.11.29 0 0 17255
"Súlyos hiba volt korábbi vasúti vezetőink részéről, hogy a személyzetmegtakarítás költségeiből semmit nem forgattak vissza techniakai fejlesztésre."

Mivel az állam már akkor is minden fillért kispórolt a vasútból, így ezt is.

Előzmény: róna (17239)
DJ. Bakter Creative Commons License 2006.11.29 0 0 17254

"Én mondjuk mind a két kisvasutat szeretem. Sokkal nagyobb élmény ezeken utazni, mint bármelyik mellékvonalon.
A kisvasutakért fájna a szívem, a nagyokénrt nem különösebben."

 

Carpy, mi történt Veled? Amikor itt v_petinek vagy másoknak "fáj a szívük" egy-egy vonalért (mert "szeretik"), hogy felzúdulsz? Most meg....

 

Lehet, hogy a mellékvonalaknak semmi értelmük sincs, de a kisvasutaknak még annyi sem. Többször voltam a Nyírvidéki kisvasút mellett, hááát az egy vicc: szeneskályhás kocsik, betört üvegekkel, fapadon... Ehhez képest egy mellékvonali 300-as Bzmot maga a Bartók Béla EuroCity.

Előzmény: Carpy (17227)
szega Creative Commons License 2006.11.29 0 0 17253

"...A polgármesterekkel vonalanként megyünk végig egyik vonalról a másikra” – mondta Kóka János gazdasági miniszter..."

 

Khirájjj! Vonalanként ez plusz két utast jelent! :))

Előzmény: dunci70 (17242)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.11.29 0 0 17252
De igen :-).
Előzmény: manhattani (17249)
dulla Creative Commons License 2006.11.29 0 0 17251
A személyzet csökkentéséből a megtakarítások a túlélésre is kevésnek bizonyultak! De megépültés működik egy MERAFI vonal pl. Mezőhegyes központtal.
Az itt szerzett tapasztalatokat kiválóan lehetne alkalmazni a 151, 152, és a 153.sz vonalon.
A 151-esen Solton, és Dunavecsén kellene a 153 ason Kecelen kellene állomási csapórudas sorompókat kiváltani és már nem is kellene személyzet, mert a BZ legfeljegbb önmagával találkozna. No meg rádiós ( netán GPS) kapcsolat, hogy ha valami történik útközben akkor a köldökzsinór ne szakadjon el. A felsorolt vonalakon a vezetékes telefon már nem a "régi".
Előzmény: róna (17239)
dulla Creative Commons License 2006.11.29 0 0 17250
Az sajnos igaz, hogy a151 es felkerült a listára.Ami szintén iogaz, hogy az Alföldi Kiképző Központot már több mint öt éve megszüntették ( az idősebbek emlékeznek agyhártya gyulladás ürügyén) így lekerülték a vasutat. Nincs Nato érdekeltség!? Jelenleg a volt birodalmi repülőtér környékén létrehozott ipari park és az ott készülő bio energia gyár érdemel érdeklődést. No meg ami a félreértést okozza, hogy az ország katonai rocsbontója van Kalocsán NATO felügyelet mellett.
Előzmény: 424 009 (17240)
manhattani Creative Commons License 2006.11.28 0 0 17249
Újabban nem megy át a dőlt betűsítés? (Italic)
Előzmény: manhattani (17248)
manhattani Creative Commons License 2006.11.28 0 0 17248

>nem mintha nem értenék egyet abban hogy a mávnak irtózatos vízfeje van, azért 200 ember kicsit kevés volna nem? 6 Milliárd / 200 = 30 millió bérköltség per fö???

Nem csak a bankszámlára utalt pénz a bérköltség.

A kifizetett bér többet adózik a cégnél, mint a dolgozónál, tehát ha valaki mondjuk hazavisz egy ottani átlagos bért, 600 eFt bruttót, annak 1 milla fölötti a bérköltsége, azaz több, mint 12 millió évente. Emellett kell neki munka ... na jó, hely, bútor, fűtés-világítás, takarítás, porta- meg egyéb szolgálat, belső távközlés, PC, mert csak ne játsszon már passziánszot kártyával a XXI. században?? Sokaknak autó és többeknek mobil, asszisztens, meg ilyenek. Szóval nem olyan sok az a 30 milla.

 

Előzmény: gramercy (17247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!