ja, ez elég erős névsor Levi majd Lancet fogja segíteni ez van neki megírva.Kiváncsi vagyok azért hogy Contadornak milyen szerepe lesz a Giron és hogy milyen formába lesz majd ő is.
Klödi visszamondta a tuor de romandien való indulást, mert a szervezők kiveték az egyéni időfutamot a programból. Helyette a giro del trentinon fog indulni.
A fémfeldolgozó-ipart nagyon hazavágta a válság, és ez nyomja le a bányászatot is. Igaz, hogy elsősorban az acélipar érintett, de az egyéb fémek és az energiahordozók is megsínylik.
Ami meg az Air Astanát illeti, meg kell nézni, milyen helyzetben van a hasonló kategóriájú Malév...
Az Astana projekt nyilván nagyon fontos, de biztos vannak más fontos területek is.
Mondjuk a csapat feloszlását vizionáló találgatások erősen túlzóak szerintem, pár millió Ajró erejéig igencsak piacképes az Astana akár Európában, akár Amerikában.
Szóval bajok vannak Kazahsztánban, a válság nem kímélte őket sem, így csúszásban vannak a szponzorok a befizetésekkel. Az Air Astana meg is szünteti a támogatást...
Habár identitása veszélybe került ( a JB Junior címre új pályázó van :-) ), Jani felépülése a Tirrenon elszenvedett szörnyű bukásból jól halad. Habár kellemetlen meglepetés volt számára, hogy nemcsak Szlovéniában lehet rossz az idő, úgy érzi jó formában lehet a Girora.
Otthon minden rendben, Miha nő, és elkezdte felfedezni a házat. A távirányító, a billentyűzet, Jani masszírozógépe és a számítógépből kijövő vezetékek mind mind remek játékok. Hiába egy modern baba már nem foglalkozik olyan ósdi dolgokkal, mint a csörgő. :-) További jó játék a célszemélyek hajának meghúzása és orruk megharapása - a kis Miha nem szórakozik, nem kézre támad, mint Bandita. :-)
Jani következő versenyei a Trentinoi kör és Giro, utóbbit már nagyon várja.
Végezetül megemlíti a csapat masszőrjeit, szerelőit és direktorait, akik szerinte a legjobbak a mezőnyben.
Szerintem az általad felsorolt 3 emberből nem valószínű, hogy mind csúcsformában lenne. Esetleg egyiknek valami technikai vagy egy fájdalmasabb problémája lenne és máris nincs olyan bő választék. Persze Isten ments! Csak ez is egy eshetőség és amilyen szerencsétlen idén a csapat, nem csodálkoznék, ha megtörténne valamelyik. :(
Amúgy szerintem nem lesz kétség. Contador az elsőszámú. Ennyi.
Berik arcáról lehetne esettanulmányt írni. "Megmondta jóanyám, hogy vegyem át a családi tevefarmot, de nem, nekem kerékpárosnak kellett mennem..." :-)
Érdekes, hogy a sok legendás győztes helyett-mellett Chris Horner szava váltak szállóigévé, aki pedig soha nem alkotott maradandót Észak Poklán:
"... The best I could do would be to describe it like this - they plowed a dirt road, flew over it with a helicopter, and then just dropped a bunch of rocks out of the helicopter! That's Paris-Roubaix. ..."
"A legjobb, ahogyan le tudnám írni - felszántottak egy földutat, majd fölé repültek helikopterrel és egyszerűen kiszórtak egy csomó követ a helikopterből! Ez a Párizs-Roubaix."
Én attól félek, hogy Klöden 3 heteshez már sosem lesz elég erős. 1 hetes versenyeket simán behúzhat, de nem látom rajta, hogy egy Girot, vagy Vueltát hogyan nyerhetne meg. Ugye Tour elvből kizárva :)
Nem hiszem, hogy csak egy kazahot vinnének a Girora, és az pont az egyik nevesebb lenne a csapatból. Megkockáztatom legalább 2 lesz. Illetve ez a Giros lista is valószínűleg csak találgatás még, egyáltalán nem 100%. A másik, hogy a 3 körre ennyi embere van az Astananak: LANCE ARMSTRONG JANI BRAJKOVIC ALBERTO CONTADOR JESÚS HERNÁNDEZ CHRIS HORNER ANDREAS KLÖDEN LEVI LEIPHEIMER DANIEL NAVARRO BENJAMÍN NOVAL SÉRGIO PAULINHO YAROSLAV POPOVYCH JOSÉ LUIS RUBIERA HAIMAR ZUBELDIA (bocs a nagy betűkért, de másoltam, és nincs kedvem átírni őket :) Ez 13 ember, és akkor még ott van Iglinsky és Bazayev, illetve a kis kazahok, akik kiegészítik a csapatot.
A Giron ehhez képest sokkal egyszerübb a helyzet, mivel már az első hét közepén, kedd-szerda tájékán eldől, hogy ki lesz az első számú ember. Mivel a 4. és az 5. szakasz is egy kemény hegyi befutó lesz. Ráadsául itt csak 2 ember lesz igazás esélyes az összetettért (Armstrong és Leipheimer), mivel Klödent nem hiszem, hogy érdekli a Giro.
Sajnos a fő gond itt nem a névsorral lesz, hanem azzal, hogy ki kit fog segíteni és milyen arányban. A Touron pl. az is előfordulhat, hogy a Monacoi időfutamot Klöden nyeri, Leipheimer, Armstrong és Contador előtt. Mivel a csapat TT egymáshoz képest nem fog majd változtatni az eredményen, ezért akár a 7. szakaszig nem is fog változni ez a sorrend, de még az is lehet, hogy a 7.-en sem, mivel az Arcalis gyenge emelkedő. Az is elképzelhető, hogy mivel az idén a Pireneusok igen gyenge eresztés lesz, ezért akár a 15. szakaszig is együtt lesz a nagy négyes. Szóval amire gondolok az az, hogy a Touron, azért gyakran előfordul, hogy szétszakad a boj és egy komplett csapatnak kell segítenie a sárga trikost, ahhoz hogy ismét visszatérjen az élmezőnybe. Az megengedhetetlen lesz, hogy 5 ember segítsen majd négy embert, a négy ember meg egymást ne. Annak idején sokkal egyszerübb volt a helyzet volt Armstrong + 8 ember. Az a 8 ember mindent megtett a fönök győzelméért. A nagy négyes meg majd nem fogja tudni eldönteni egymás között, hogy végül is ki a legereősebb.
Armstrong a hét végén azt nyilatkozta, hogy nagy valószínűséggel teljesen felgyógyul és fe is tud készülni a giroig. De úgy látszik a kazah hazának és Armstrongnak szüksége van arra a kapacitásra, amit Klöden tavaly Contadornak nyújtott a giron.
Érdekeség a www.cyclingstartlists.com ról. A mai napon az Astana Giro névsora közé felkerült Klöden is. Ez számomra kicsit furcsa, mert Klöden indulásáról eddig abszolút nem volt szó és tudtommal egy Tour-Vuelta kettős volt neki beütemezve. Tervezett névsor:
Lance Armstrong
Levi Leipheimer
Andreas Klöden
Yaroslav Popovych
Chechu Rubiera
Jani Brajkovic
Hát nagyon úgy néz ki, hogy ismét nem gyenge névsorral lát neki az Astana a Gironak.
Contador a veloban megjelent nyilatkozatában azt fejtegette, mennyire örül, hogy olyan sokat javult az időfutamban. Igaza van. Három éve Gomez Marchante ugyanezen a pályán, egy kicsit jobb időjárási körülmények között 32.44"-cel nyert, Contador akkor 33.13"-t ért el. Idén több mint egy perccel jobb eredménnyel, 31.59"-cel nyerte a zallei időfutamot.
Azért kíváncsi lettem volna, mire képes most Marchante a zallei pályán, de én azt hiszem az időfutamon ő inkább visszfejlődött az útóbbi három évben, mint előre. :-(