Teljesen máshol. 1x régen mentem vonattal sízni Eplénybe... hát elég nagy elszántság kellett hozzá.
Amúgy a sípálya egyik autóparolója pont ott van, ahová a falubeli megálóhelyet építeni kéne (és onnan kb. 1 km séta a sípálya). Viszont nem elég a járműtől a sípályáig elmenni, hanem otthonról is a vonatig, ahol elég jó szolgáltatást kellene nyújtani, hogy megérje bevállalni a helyijáratozást, átszállást sífelszereléssel (aki sízik, tudja mit jelent ez).
Ma a tévében szó volt arról, hogy Eplényben komoly sípályaépítés folyik. A sízők meg jelenthetnek új utasokat is. (Még akkor is, ha az állomás rossz helyen van. A sípályák amúgy sem a faluban vannak.)
ugyanúgy járt ez a vasútvonal, mint a Szombathely - Kőszeg (elvágták a határnál), csak ez elég rosszul fejlődő vidéken van. OFF Apropó: a Dunától keletre élő emberek mitől, honnan várják a fellendülésüket? Nem vezethet mindehova új autópálya... Ha a helyközi tömegközlekedést megszüntetjük, akkor csak az elvándorlás marad az egyetlen megoldás, ezt pedig még a Dunától nyugatra fekvő területek sem tudják eltartani, s az egész országot lerántják. Bár politika, nem lehet olyan FOGLALKOZTATÁSt biztosítani, amely nem az inaktívnak kedvez, hanem az önmagukért, egymásért tenni akaróknak? De ez, mint a MÁV oly sok törekvése, politikai akarat. ON
Látom pontos népszámlálási adataid vannak Körösújfalu és Körösnagyharsány településekről. Én laktam ott vagy tíz évvel ezelőtt, úgyhogy kicsit ennél is jobban belelátok a problémába. Szerintem ez a két település a többi környékbelihez hasonlóan szép lassan elöregszik, illetve elnéptelenedik. Iskolát már zártak be, orvosi rendelő sincs. Az összes lakos kb. 80-90%-a pedig eltartott, inaktív (szociális segélyes többnyire mivel elhelyezkedni reménytelen). Egyszóval gyakorlatilag nulla közeli a potenciális utazóközönség. A Román EU csatlakozás miatti esetleges határnyitás miatt pedig a vasúti forgalom nagyfokú föllendülésében bízni teljes felelőtlenség. Leket, hogy néhány batyus román árus átjönne, de most komolyan, ha nincs semmilyen ipar és munkalehetőség, miért pont a vasúti közlekedést kellene preferálni?
Nincs buszjárat Vésztőre? Mégis milyen célból mennének akár Komádiból, akár Körösszakálból de még Körösnagyharsányból is (ami ugye bár Békés megye) Kaszai Úr városába? Úgy tudom Körösújfaluból pedig több járat is van, sőt a diákoknak külön iskolabuszjárat üzemel ráadásul önkormányzati finanszírozásban. (nesze neked vasútbarát önkormányzatok szövetsége) Most akkor ez hogy van? A minisztériumot szidjuk, hogy megszüntet vonalakat amit az adófizetők pénzén tartanak fenn gyakorlatilag a helyi vasutasok foglalkoztatása (milyen komoly vasúti feladatok lehetnek most ott) részére?
A szocialista képviselőktől milyen támogatás várható? Még a helyi (??) Veress József sem hiszem hogy ellent (tud vagy mer) mondani Gyurcsánynak hiszen Közgazdász. Most hétvégén újraelhalasztoták ezt a nagy dönt ést, talán szerdán reménykedhetünk abban, hogy ez a szánalmas szappanopera ami a Vésztő- Körösnagyharsányi vonal kapcsán már évek óta húzódik talán véget ér. Mert azért ne legyünk naivak Kaszai urat biztos, hogy ez az egy izgatja és Középrigóc meg a többi már nem annyira fájhat neki.
"Carpy, mi történt Veled? Amikor itt v_petinek vagy másoknak "fáj a szívük" egy-egy vonalért (mert "szeretik"), hogy felzúdulsz? Most meg.... Lehet, hogy a mellékvonalaknak semmi értelmük sincs, de a kisvasutaknak még annyi sem. Többször voltam a Nyírvidéki kisvasút mellett, hááát az egy vicc: szeneskályhás kocsik, betört üvegekkel, fapadon..."
Annyit próbáltam jelezni, hogy ha van olyan vonal, amit a fílingje miatt érdemes megtartani, az már inkább kisvasút legyen. Annak van fílingje: szeneskályha, fapad, stb. A BZ-nek semmi. Illetve ami van, az élvezhető még sok más vonalon is.
130-as déli része, hát való igaz, a vonatok nem durrannak szét a sok utastól... Amúgy érdekes, hogy eddig amerre jártam megszüntetésre kijelölt vonalon szinte mindenütt szóló Bz vagy Bz+mellék összeállítás van, ami persze logikus, de a 130 ezen szakaszán szóló Bz csak napi egyszer van, az is persze a legforgalmasabb járaton, a Makóról 6:16-kor Hódmezővásárhelyen át Szegedig menő vonaton(7259), az összes többi járatot vagy usgyi vagy Bz+két mellék csinálja. Maga a vonal amúgy rendben van! Gyakorlatilag mindenütt mennek legalább 40Km/h-val a vonatok sok helyen többel is, ezt a vonalat több dolog egyszerre teszi tönkre.
Vegyük állomásonként az előnyöket és hátrányokat!
Makó: Átszállási lehetőség van, amit ki is használnak rendesen, gyakorlatilag nincs olyan utas, aki ne átszálló lenne, tehát olyan, aki Makóról menne alig akad. Tehát a vona leállítása csökkenteni fogja a 121 utasszámát is. A makói vasútállomásra amúgy helyijárat is csak napi kétszer megy, ráadásul az sem a vonathoz igazítva, szóval valahol érthető is. Ezen mondjuk lehetne javítani, de az is legfeljebb 2-3 új utast hozna vonatonként.
Makó-Újvásártér: Mára értelmét vesztett táblás megálló, utasforgalom alig, nem is minden vonat áll meg itt, csak a környéken lakók szállnak itt le/fel. Ugyan a makói Tesco közel van, de maga a megálló elég lepusztult, a környék se szép, szóval, elég lehangoló hely, inkább busszal mennek a földeákiak vagy más faluból jövők Tescozni (gond: a 121-ről se éri meg átszállni, mivel a helyközi buszok szinte a Tesco szájában állnak meg, ráadásul pont az apátfalvi, magyarcsanádi, nagylaki, csanádpalotai buszok ezek, tehát pont a 121 által bekötött falvaké)
Makó-Újváros: Elég túlméretezett állomás, szolgálat, menetjegykiadás van. A közelben van Makó ipari parkja, az, hogy a Földeákról Makóra jövő munkások, miért járnak busszal, csak a ritka vonatok miatt van...
Földeák: Jó helyen lévő állomás szolgálattal és forgalom is van, gyakorlatilag a vonalat csak Földeák tudná megmenteni, ha még több utas lenne. A közelben buszmegálló is van alig 100m-re Földeák vasútállomás bejárati út néven, és a busznak van itt forgalma, tehát az állomás jó helyen van.
Szikáncs: az állomás itt is jó helyen van, közelebb van kicsivel a házakhoz, mint a buszmegálló!!!! (itt a buszok nem mennek be a faluba, a településaz út mellett van, csak a "vegyesbolt"(kocsma) mellett állnak meg a vasútállomáson szolgálat jóideje nincs, a tábla sincs meg, utas 1-2 fő.
Gorzsa: Egy betonbodé az út szélén, igaz nincs messzebb magától a gorzsai házaktól meg a gazdaságtól, mint a buszmegálló, de este igen barátságtalan környék és csak négy pár vonat áll meg itt a hatból, utasforgalom nincs!!!
Hódmezővásárhely-Ipartelepek: a név magáért beszél, csak a menetrend........
Hódmezővásárhely: Kicsit messze van a központ és a buszok jóval közelebb állnak meg a központhoz, igaz van átszállási lehetőség Szegedre és Békéscsaba felé, de ez megint csak Földeákot érintené, mivel Szikáncs és Gorzsa nagyon kicsi lakosságú hely.
A megszűntetésnek hatalmas lökést adott, hogy a volán az elmúlt néhány évben igencsak megsűrítette a járatait, mostmár gyakorlatilag mindig indul busz is vonatinduláshoz hasonló időben, pl korábban Hódmezővásárhelyről 9-12:15-ig nem ment busz, meg 16:30-19:00-ig se Földeákra. Most már igen! 11:00-kor és 17:45-kor is van busz, ami pont két vonattól von el utast, korábban megérte egy földeákinak lemászni a vasútállomásig, ha lekéste a 16:30-as busz, Vásárhelyen,most már nem, Makóra meg Maroslele felé is megy busz. Gyakorlatilag a vonal menthetetlen....... :-((((((((((((((((((((((((((
Egy-két dolgot lehetne megpróbálni, de többe kerülne, mint amennyit hozna.
1. Közlekedési szövetség a vonalon, ezzel lehetne nyerni néhány bérletes utast, akiknek épp a vonat is jó.
2. Ütemes menetrend kétóránként tehát délelőtt is, de figyelembevéve a műszakok kezdését is az ipartelepeken, minden vonat álljon meg Gorzsán, hátha így lesz egy-két utas, ha nem szűnjön meg. De addig is rendbe kellene szedni a betonbunkert és este se ártana egy lámpa ide, Hmvhely Ipartelepeken esőbeálló, Hódmezővásárhely-Újváros állomáson újra álljnak meg a vonatok, itt amúgy még mindig van némi teherszállítás, tehát az állomás nem pusztult le, váltókezelők is dolgoznak itt. Új megálló Földeák-Felső néven, mivel a vonat jó hosszan megy a falu mellett, ez is hozhatna néhány új utast., Makó-Újvásártér szűnjön meg.
3. Makón ingyenes helyijárat a vasútállomás és a buszállomás között.
Így lehetne szerezni 10-20 új utast vonatonként, ha nagyon pozitívak vagyunk, ja és kötségkímélés címén én elvinném innen az Usgyikat, járjon csak szóló Bz, Földeákon és Makó-Újvároson a szolgálat megszüntetése, fénysorompó kiépítése. DE ez rengeteg pénzbe kerülne és hosszú távon sem hozná vissza a befektetett összeget.
Bocsánat a hossz miatt, de ki akartam fejteni, hogy mi a baj a vonallal, illetve mit lehetne javítani rajta esetleg.
Amúgy, most így utánagondolva, az sk+0 cm magas peronról nem lehet valami leányálom a Bz-re sem fel"szállni" (kászálódni) balakocsival... az viszont igaz, hogy ha már egyszer fenn van az ember, legalább van hova tenni. Utána már csak a leszállás a probléma.
Továbbra sem ért egyet a Vasutas Települések Országos Szövetségének elnöke azzal, hogy a gazdasági tárca számos vasúti szárnyvonalon meg akarja szüntetni a személyszállítást - közölte az MTI-vel Kaszai János hétfőn. Elmondta: a szövetség november 11-e óta gyűjti az aláírásokat annak érdekében, hogy ne a szaktárca, hanem az országgyűlés tárgyalja meg a vasútvonalak jövőjét.
Hozzátette: a vésztői vasúti csomópontban élők közül például már közel kétezren írtál alá az íveket. Az elnök szerint egyebek mellett azért is a parlamentnek kellene tárgyalni a vasút jövőjét, mert szinte folyamatosan újabb és újabb olyan tervezetek kerülnek elő a szaktárcától, amelyekről hivatalosan nem is tárgyaltak az érintett települések vezetőivel, Kaszai János hangsúlyozta: nem is érti a minisztérium által jelzett tárgyalási szándékot, hiszen számára úgy tűnik, hogy legalább 26 szárnyvonalon a személyszállítás megszüntetése már el is dőlt.
Az elnök sokkal alaposabb, és több szempontot is figyelembe vevő terveket várna a minisztériumtól. Példaként említette, hogy Vésztő és Körösnagyharsány között is meg akarják szüntetni a vasúti személyszállítást, miközben a két település között nincs is autóbusz járat.
"...közel száz ember használja rendszeresen, gyakorlatilag naponta a Makó–Vásárhely vonalat. – A többség azért választja inkább a vonatot, mert nagy pakkokkal, vagy babakocsival sokkal kényelmesebben utazhat, míg az autóbuszon sokkal körülményesebb ilyen terhekkel eljutni egyik városból a másikba"
Ebben csak azt nem értem, hogy aki rendszeresen, gyakorlatilag naponta használja a vonatokat, az gondolom munkba, vagy iskolába jár (ezt hívják hivatásforgalomnak). Ezeknek a "többsége" tehát - mint megtudtuk - "azért választja a vonatot, mert...."
Tessék nekem mutatni egyetlen olyan valakit is, aki _rendszeresen_ babakocsival jár dolgozni, pláne iskolába. (Még a nagy pakkok sem annyira jellemzők a hivatásforgalomra)
"A MÁV felmérése szerint átlagosan 12,3 utas jut egy járatra a Makó és Hódmezővásárhely közötti vonalon"
"Téved a statisztika - állítja a vasútért élő, idejének java részét a vonatok megfigyelésével töltő Csala Attila (...). Szerinte igazolható, hogy közel száz ember használja rendszeresen, gyakorlatilag naponta a Makó–Vásárhely vonalat"
Ha a Csala Attila által mondott adatokból indulunk ki, akkor nem téved a MÁV, vagy legalábbis nem nagyot, mert a MÁV és az ő adata egyáltalán nem áll messze egymástól.
A MÁV adata 12,3, szorozva a napi jártok számával (6) az 70 utas/nap/irány.
"Közel 100 ember gyakorlatilag naponta" az a valóságban mondjuk kb. 60-70 utas/nap/irány forgalmat jelent. (A "közel 100" legyen mondjuk 85-90, abból ugye bevallottan nem mindenki naponta, de aki naponta, azok közül is valaki szabadságon van, szabadnapos, beteg.)
Igaz, ez utóbbiban nincs benne az alkalmi utasok közül egy napra jutó mennyiség. A MÁV adata viszont (gondolom) a hétköznap-hétvége átlaga, a csak hétköznapi átlag ennél azért valamivel nagyobb lenne. Szóval olyan nagyon nagy eltérés nincs.
Csala úr gondolom a "közel százan használják rendszeresen" mondatával a vasút mellett akart érvelni. Ez a csekély utasszám viszont pontosan a bezárás melletti érv. (Tudom, ha jobb lenne a menetrend, gyorsabbak lennének a vonatok, stb., stb., de akkor miért nem azt mondja?)
Amennyiben az MFOR cikk szerint a térségi vasutak szerepe növekedőben van ???? Áttekintendő a 151, 152, 153 és a kecskeméti kisvasútból létrehozandó létrehozható kiskunsági regionális vasút. Szerintem nem komoly az MFOR-ban sajtónyilatkozó, mert ha nem kritzizálna, hanem a megoldásokat keresné hiszen többek között ez is a feladata mármint az orientálás!!!!! A 151 és a 153 mint régen összetartozó vonalak a Szelidi tó mentén összeköthetők kb 8 km vasúti pálya megépítésével a kakuk "tolyás" csak a 152. sz vonal bekapcsolása pedig erre is van több terv a VATUKI időszakából Fülöpszállás-Solt .....dunántúl ötletek adaptálása. így komplett a kiskunsági térségi vasút amin hab, mint a tortán a kecskeméti kisvasút. Ha az EU pályáztatna ilyent NYERŐ lenne.
Száz embernek kerül többe az utazás Húszan féltik állásukat a MÁV-nál Makón
Akár négyszeresére is drágulhat az utazás azok számára, akik ma még vonattal utaznak Makó és Hódmezővásárhely között – állítja az egyik ingázó. Hozzá kell tenni rögtön: a szárnyvonal megszüntetése száz állandó utast érint hátrányosan – illetve az állásukért aggódó forgalmistákat, adminisztrátorokat. Ők úgy tudják, húsz makói állás függ a kormányzati döntéstől.
A MÁV felmérése szerint átlagosan 12,3 utas jut egy járatra a Makó és Hódmezővásárhely közötti vonalon, ezért ezt a 34 kilométeres szakaszt is a felszámolandó szárnyvonalak közé sorolta a gazdasági tárca. – Mindennap kétszer is felülök a Makó és Hódmezővásárhely közötti járatra, reggel a 6 óra 11-essel indulok Vásárhelyre dolgozni, és délután is mindig a vonatot választom, hiszen jóval olcsóbb, mintha busszal utaznék – foglalta össze a közalkalmazottként dolgozó, makói Dömötör Róbert. – Most, amikor megtudtam, hogy valószínűleg felszámolják ezt a vonalat, ki is számoltam: csaknem négyszer annyiba fog kerülni az utazás, ha nem vasúton megyek. Azaz legalább egy ötezressel marad kevesebb a zsebemben. Úgy kalkulálok, hogy teljes árral számolva húszezerrel is többet kellene utazásra költenem. – Róbert azt mondta, reggelente legkevesebb tíz munkatársával, ismerősével vonatozik együtt. Őket ugyanígy érinti a kormány döntése. A vonal megszűnésének ésszerű következménye a létszámleépítés is. A MÁV országos vezetése egyelőre nem nyilatkozik a gazdasági és közlekedési tárca által bejelentett leépítésekkel kapcsolatban, ám az érintett munkahelyeken dolgozók már számolgatnak. A MÁV több makói munkatársát is megkérdeztük, ám arra hivatkozva, hogy megtiltották számukra a nyilatkozattételt, magánemberként sem mondták el véleményüket. Nevének elhallgatása mellett egy fiatal nő azonban röviden összefoglalta: úgy sejtik, hogy 15, de akár 20 makói dolgozó is utcára kerülhet. Elsősorban forgalmisták, és adminisztrátorok állása kerül veszélybe. – Sokan készülnek rá, hogy el kell menniük, többek között tudom: az én állásom sincs biztonságban. Szeretnék a vasútnál maradni, így ha itt nem dolgozhatok tovább, más városban kell munkát keresnem. Teljesen kilátástalannak tűnik most a helyzet – mondta elkeseredve a makói asszony. Téved a statisztika – állítja a vasútért élő, idejének java részét a vonatok megfigyelésével töltő Csala Attila, aki több éve harcol a Makót érintő vasúti leépítések miatt, néhány hónapja is csaknem hétszáz aláírást gyűjtött a járat megszüntetése ellen. Szerinte igazolható, hogy közel száz ember használja rendszeresen, gyakorlatilag naponta a Makó–Vásárhely vonalat. – A többség azért választja inkább a vonatot, mert nagy pakkokkal, vagy babakocsival sokkal kényelmesebben utazhat, míg az autóbuszon sokkal körülményesebb ilyen terhekkel eljutni egyik városból a másikba – fogalmazott az önkéntes vonatszámláló.
Még egyeztet a MÁV
A Szentes és Orosháza közötti szárnyvonalat is a megszüntetendők közé sorolta a közlekedési minisztérium, ám egyelőre itt sem biztos, hogy milyen következményekkel számolhatnak a MÁV-dolgozók. – Mivel egyelőre az sem biztos, hogy egyáltalán lesznek-e szárnyvonal-megszüntetések, egyetlen szentesi álláshely kapcsán sem nyilatkozhatunk – mondta lapunknak Kavalecz Imre, az államvasutak szóvivője, aki hangsúlyozta: éppen ez igaz a Makó–Vásárhely vonalra is. Jelenleg még folynak az egyeztetések a gazdasági tárcával, várhatóan december közepén derül ki, hogy véglegesen melyik vonalakat kell felszámolni. A szóvivő még elmondta: ezt követően hozhatják nyilvánosságra és adhatják természetesen az érintettek tudtára, hogy hány munkahelyet érint a leépítés Szentesen, Makón.
Ma kaptam a MÁV ZRt. Személyszállítási Üzletágától, tekintsétek meg nagyon jó oldal, rajta van a jövő évi hálózati menetrend, a siófoki 35-ös vonal is.
Egyrészt már most is annyit kell várni a szembejövő vonatra, hogy előfordult, hogy 1 óra alatt 18 km - t tettünk meg. De jövőre még rosszabb lesz. Esztergom - Budapest, Pázmáneum megállóhelyen megálló vonatok és az órák vége (általában): 2055 12.52 2065 13.21 13.30 2013 13.52 2023 14.52 15.00 2033 15.52 15.30 ez rendben van 2043 16.52 17.00 2053 17.52 18.00
Kalocsán sok minden van! Nem tudom miérdekel? Nem csak népi iparművészeti remekkel pingált a világon egyedül álló, európai kultúrális védelem alatt álló vasútállomás, hanem új üzemek, ipari park is van. Malmok és mezőgazdsaági üzemek. Nincs honvédség csak, a hadrendből kivont eszközök bontója.Nomeg egy volt katonai repülőtér ami alkalmassá tehető nagy repülőgépek fogadására indítására. Közel van a Duna ahova a múlt század elején lóvasúttal vitték ki a hajókhoz a lisztet, gabonát. KOMOLY LOGISZTIKAI MÚLT. A kikötőtől északra kb 5km-re épül egy bio energia gyár a Duna, repülőtér és a hozzá vezető vasúti parvágány közelében.
Fiktív adatokkal bűvészkedik a MÁV http://www.mfor.hu/cikk.php?article=31752&pat=3 Csütörtökön nyújtotta be a Magyar Vasúti Hivatal (MVH) a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnak (GKM) azt a jelentést, amelyben komoly kritikát fogalmaz meg a MÁV-val kapcsolatban. A szervezet szerint a vasúttársaság egyes mellékvonalakra vonatkozó utasszám-adatai teljesen hibásak, ráadásul az állam által a személyszállításra adott összeg fele egyszerűen eltűnt. Mfor.hu tudósítás.