Így már nem olyan ellenszenves a technika... Ha tudok érdemben segíteni - szívesen. Ja, és RS traktorhoz való kardánhosszabbítót tudok is adni. Tudod, az RS- nek előre-hátra volt kihajtása, de hátra a motor alatt nehézkes volt a csatlakoztatás. Így gyárilag csináltak egy póttengelyt, amivel talán te is előre vihetnéd a hajtást. Csak az erőátvivő módszert kell kiagyalnod a két kardáncsonk között. Lánc, fogaskerékpár - mittudomén...
"(Híradós rajparancsnok,ezüst csillagok meg ilyenek.....hát....hiába na.......)"
Igen, a halódó régi rendszer próbált óccsó eszközökkel rokonszenvet nyerni... Ne tiltakozz, biztos nem hatágúak voltak azok a csillagok!
Mondjuk, akkor az volt a divatos. Én se őrkatona voltam, hanem útleveles tisztes, de húsz évnek kellett eltelni, hogy ne gyűlölettel emlékezzek vissza a katonaidőm végére. (...bár azt a Zemiátor- féle Dragunovot még szívesen bevetném a volt főnököm "nem létfontosságú testkinövései" eltávolítására...)
Én is határőr voltam 88-ban,Sátoraljaújhelyen de nem őr katona,hanem rádiós és telefon központos(Híradós rajparancsnok,ezüst csillagok meg ilyenek.....hát....hiába na.......)
Szalagfűrész az nem játszik, egy normális zúzóba csak tolod bele a gallyat ahogy sikerül, ő meg majd behúzza valahogy úgy mint a szecskavágó, tehát kisebb az esély, hogy levigye a kezed. Valamint zsákolja az anyagot egyből mint az ipari terménydarálók.
Erről a böhömről van képem, itthon egy ember csinált egy kisebbet ilyen 25 lovas kínai traktorhoz. Arról sajna nincs képem, csak erről a félkész böhömről.
T-16 elejére pont jó lenne, csak előre kivezetni a TLT-t nem a legegyszerűbb. Aztán lehetne csinálni valami 3pontos emelős felfüggesztést amivel felveszem az itthoni ember fanyűvő gépét és zakatolok ki vele a célterületre. Azért érdekel ez, mert gázolajon túl ingyért van. Nem erdőben dolgozok, itt az van ami lehullik. Egy két kiszáradt fát szoktunk mi kivenni, valamint ősszel az emberek csonkolják a földjeik végénél a fákat és otthagyják meg elégetik a gallyat. Na azt szépen be tudnám gyűjteni egy önjárós platós tüzelőgyártó géppel :) Az itthoni ember fanyűvője zsákol is, tehát úgy van megcsinálva, hogy a darálóból kijön egy locsolócső fölfelé, aztán visszakanyarodik, kettéágazik, a kettéágazásban van egy kar amivel váltod a zsákot, míg egyik telik a másikat lehet cserélni. 1 ember zsákolna fönt és rakná sorba a platon, egy meg etetné. Annyira tetszik :))
György, a 83- as hozzászólásomban tettem egy képet a játékszalagfűrészemről, szerintem ha nem akarsz mindenáron darálékkal begyújtani, építs te is valami hasonlót - ne darálót. Az ilyen picurival a kétcentis ágakat még érdemes tűzkész (25cm) méretre vagdosni... (Ráadásul a szalagfűrész egy darabban vágja le a kezed, nem szecskázza fel mint az aprító - simán el tudod tenni formalinban emlékbe...)
Pelletkazánotok van? Különben minek hazahordani a gallyat? Ágaprítót még nem csináltam, de szörnyű hangja van - és azzal terrorizál minket falusiakat a gáz ára. Hülyeségnek hat, de azért majdnem igaz : Az állami hőerőművek ilyen darálmánnyal fűtenek. Minden faméretet (de mindenfélét) le tud darálni egy nagyteljesítményű aprító, aztán konténerbe vele, és irány az erőmű raktára. Mivel állami cég, nem csak tizedikén van fizetésképessége, és simán összegereblyézi a területet is maga után... Nincs gond a száz fagyűjtő család különböző tisztítási sebességére, a befizetésre, de még a terület összesöprésére se... Ezért aztán hiába lakunk itt a kerekerdő közepén, elvékonyodott a fahozzáférés. Ha lesz egy mesterlövészpuskám, biztos, hogy az aprítógépeket fogom "platton" lőni vele... Na mindegy, ágaprítót még nem csináltam - de örülnék, ha segíthetnék benne.
A T16- os meg jó járgány, '87- ben határőrként nagyon szerettem futkározni vele, és még billentett is. Hóelhordás volt az alakulótérről, nehogy a februári kopaszok térdig hóban esküdjenek...
Szerintem kellett is a nagy tank. :) Ezzel a -gázpedál elengedéssel- mint ma megtanultam, szóval ezzel a manőverrel az emberünk megetetett annyi gázolajat, amennyivel én a T-16-al 1 hétig elketyegek. :)
Csinált már itt közületek valaki gallyzúzó gépet? T-16ra annyira faja lenne. Nem kéne hazahordani a gallyat, hanem csak a szecska jönne, mennyivel könnyebb..
Hát az a rába gázpedál nem egyszerű én is jártam vele de inkább meghosszabbitottam a kézi kart hogy könnyebben elérjem azt azzal adtam az igét neki jóvolt az a világ jónagy tankja volt szegény RÁBÁNAK nagyon szerettem!!
Hagyd a francba azt a békát ! Gázold le a Jumzal :-) Vízhólyagra legjobb a hüvely kence ! :-)) A metszést befejeztem, ma már a hámberendezést csináltuk,1 -ik db készen van. Este 8-ra értem haza,pénteken már a másik db is készen lesz(Ha nem esik) Én is elfáradtam,még hancúrozni sincs kedvem!? (Pedig az ritkaság számba megy!)
Mindíg tanulok valami hüleséget... most aztán ha a számszélén fekete olajfolyás lesz, majd hivatkozok rád,mint ötletgazdára - a kényszerzubbonyos csávóknak...
Valaki jött....megpróbálom kikövetkeztetni : Csapkodja az ajtót,krákog és nótázik... Ki lehet ez?
Ja, az éjszakai műszak...na, megmetszetted már Tokajhegyalját?
Képzeld, ma feltört a markom. Normális embernek a kapa töri fel, de nekem a kapálógép volt az. Az a nyavalya se tíz lovas már, csak nyolc - de én is csak legföljebb kilenc...
A T-16 -ba majdnem mindegy hogy mit töltesz ! (Nincs rá hatással :-) De a Standard Diesel 20W-40, már tényleg bevált elég sok helyen, én is ezt javasolnám. Hallod még endrebának is jó a Jumzba ! Pedig az már 1 elég "kényes" szerkezet :-)))
Pontosan úgy ahogy mondod!! :) Elég specó olajok ezek, garantálom, hogy alig 10%ban használódtak el, és úgy néz ki elég a lánc kenésére, mert a husky-t újonnan vette fater vagy 15 éve, és az nyilván ha 1 liter eredeti új olajat látott, akkor sokat mondtam :) a Rekord fűrészgép lánckenő olaj nagyon jó egyébként, ilyen tapadós valami, azt előszeretettel használom a motorjaim bowdenjének kenegetésére, így megvalósul a körfolyamat a gépek közt :)
Novégre, akkor mostmár biztos ébren maradok éjfélig, akkor meg ideér a Freddy - Zemibá duó...azt hiszem, maga megint kap egy feketepontot a házastársi ellenőrzőbe.