Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Én mindenről tudok:-)) Csak most éppen nem találok linkelni valót. A lényeg, hogy a lábazati szigetelőt nitro- vagy szintetikus hígítóval lehet maratni. De csak óvatosan, mert eszi mint kacsa a nokedlit. Mondjuk egy fülpiszkáló pálcikával célszerű nekiállni.
Styrodur egy fokkal (vagy kettővel) nehezebben alakítható az oázisnál. Késsel meg sziklát nem a legegyszerűbb faragni.
Én a hongarocelből késsel, fűrészlappal, falkaparóval (nem tudom hogy hívják az eszközt, de a videóban a faszi is ilyennel dolgozik) szedtem ki az oda nem illő részeket. Baromi nagy kosszal jár, de a végén jól néz ki :)
De miért kellene abból csinálni? Mert a külföldi ipse is abból építkezik? Mi magyarok vagyunk, meg tudjuk csinálni például Styrodurból is:-) De mást is írhattam volna:-))
Ezt a videó sorozatot már párszor elkezdtem nézni, de még soha sem sikerült kivárnom a végét. Türelmetlen vagyok...
"milyen ipartelep igényel még a hőerőművön kívül nagyobb mennyiségű szént, " például TÜZÉP telep, szenet, homokot, téglát visznek oda vagonban. Nem tudom, mi az NDK megfelelője a TÜZÉP-nek.
Például cementmű. A solymári, (ami lehet, hogy Pilisvörösváron van. Nem emlékszem kristálytisztán) téglagyárnak két mazsolája volt, pedig ne egy hatalmas üzem. Nem kell feltétlenül nagynak lennie az üzemnek.
Az a nagy kérdésem lenne, hogy milyen ipartelep igényel még a hőerőművön kívül nagyobb mennyiségű szént, amit vasúti vagonokkal szállítanak oda és annyira komoly, hogy egy külön ipari mozdony szolgálja ki a vagonok, telepen belüli tili-tolatását?
A cél egy inkább hosszabb, mint szélesebb területe lenne, a max. szerelvényhosszúság kb. 60 cm + mozdony, azaz 5 db két tengelyes, nyitott tehervagon. Ja igen, NDK, '80-as évek.
Pedig a vágánytervező nem hazudik: ha nincs olyan elem, amit kézzel rajzoltál, nemigen lehet megépíteni. A helyigényt, vagy fordítva, az adott helyen elférő pályát kitűnően megmutatja az említett Wintrack.
Egyrészt fogtam valódi "sziklákat", azaz kődarabokat, beépítés előtt persze megtisztítottam őket. Másrészt próbálkozom a Noch féle parafás "sziklával" is. És még vagy másik 2 módszert is ki szeretnék próbálni...
Még füvesítés-fásítás előtti képek -- ha elkészültem, rakok fel olyan sorozatot is (ide: http://indafoto.hu/msbakter/collections), ami a teljes folyamatot bemutatja majd...
Ezt a dokumentálást majd szeretettel várom. A leírás alapján nagyjából elképzeltem, de jobb a bizonyosság. És gratulálok a kreativitásodhoz és munkáidhoz!
Helló.Természetessen féltem őket.Mivel még eggyik darab sincsen készen,így még nem látható,hogy tervezek a vágányok széléhez kis támfalat.Ami néhol plexi lessz,de ez lessz az utolsó,ami felkerül.
Helló.Köszönöm szépen.Ami fontosabb volna számomra,az az,hogy milyen szerszámokat használsz a faragáshoz,mert van tapétavágó szikém két méretben is,de nem igazán tudom,hogy hogyan kezdjek neki.Most így állok.remélem valamennyire kivehető a képről,mert a telefon,és a fényviszonyok nem a legalkalmasabbak voltak.Az íves vágányrésznél szeretnék végre valami sziklaféleséget kialakítani.
Milyen típusú sínt használsz? Azért kérdem, mert szerintem ekkora helyre ( ami a képen van ) ez így nem fog kiférni. A középen lévő dilikör csak a legkisebb ívekből rakható ki, és még akkor sem lesz elegendő a hely. Csináltam egy példát PIKO A ( méretek a rajzon) sínből:
A sín típusa most mindegy. Az látható ezen a képen is, hogy az egyenes szakasz kb:50 cm.