Szia Xplod. OFF Nos messze áll tőlem, hogy túl hosszan vitázzak valamin, vagy valakivel, nemis kívánok senkit megsérteni, még akkor sem, ha netán "cinikus" vagyok. Ha mégis megsértettelek, akkor bocsi!
Mindamelet nem tudom így követni a hozzászólásokat, ha azok témáról témára csapongnak, es mindég visszanézni egymás után jónéhányat, hogy miről is volt szó eredendően. Azért beteszem újra azt a mondatot amit írtál, azzal a megjegyzéssel, hogy akkor ott még szó sem volt sem a TU-150, sem a IL-76-ról!!!
Ezek a gépek, jóval késöbb kerültek szóba, és azt hiszem amikor a 2 áramúságról volt szó, ami sztem. eléggé értetően le lett írva mind részemről, mind Xantia részéről. mellesleg pont úgy hogy mind a 2 fő szerkezeti megoldás említve van. Erről ennyit.
És itt az ominózus mondat, ahol ismétlem semmiféleUgyanis az utánégetős
"hajtómüveknél azok 2 áramú turbinák,igaz egynek látszanak de két áramuak.A kisnyomásu (primer) és a nagynyomásu oldal(szekunder) géptípusról sem volt szó!"
Azt elfogadom, hogy hülye vagyok a témához, és legfeljebb nem írok be. ON
Ha 2 áramu a hajtómű és utánégetővel van ellátva a másik áram levegőjét hol vezetik vissza?Merthogy valahol vissza kell
És mivel az oxigén dus levegőt szállit ki lenne az az idiota tervezőmérnök hogy ezt a levegőt nem használná fel az utánégető táplálására ,nem?Én ezt tenném.
Szerintem nem egy szutyok 40 éves MIG 21 es hajtóműre kéne hagyatkozni.
Elhiszem hogy a felesleges légmennyiséget használták fel régen, de logokusan gondolkodva miért buziskodjon és miért állitgassa a légfeleslegeket ha egyszerűen odajutathatja az oxigént a másik áramtol?
érdemes átböngészni a linkeket, sok "elmebajos" van rajtuk.
Őt azért érdekli a turbina, mert vegyész, és valami egészen elvadult üzemanyagokkal kisérletezik, amit motorban(esetleg dizelben) nemigen lehetne elégetni. Biomasszából kutyul valamit...
Irjátok itt az üzemanyag befecskendezést. Egy adagolószivattyúval nem lenne egyszerűbb? Nagyon pontosan lehetne szabályozni a mennyiséget, és jól lehetne porlasztani. Egy cimborám fáradtolajos égőfejet adagolóval oldott meg, jól működött, igaz hangos volt egy lakóházba, igy leszerelésre került.
Mivel adagolókat javitok, tuningolok nekem ez a legegyszerűbb...
A változó geometriás turbókat is jól lehetne használni adott a vezető lapátsor, aminek még az állásszögét is lehetne szabályozni, amivel elkerülhetőek lennének a megszaladások.
Szerintem ,mivel a lapátszög állását tudod változtatni igy tolni is tud.
A légcsavaros gépeknél ez az ugynevezett (sugárfék) megforditja a lapátot és ugy fékez.Én láttam nálunk amikor állt ki egy turbo prop hajtóműves repülőgép
Ha már a kétáramuaknál tartunk,van egy érdekes kérdésem!
Ugye a propellereket szárnyprofilra alakitják,mint egy forgó szárny,ugy muködik. A turbofan-ok lapátjai is szárnyprofilosak,vagy csak egy hajlitott lemez?
Egyszóval:a turbofan tol, vagy húz? Mert a propeller az húz!
Ez a "Klasszikus", (mint mondtam egyszerűen próbálom) de amint Xantia helyesen írta a megcsapolt levegő is ugyanezt szolgálja, lényeg, hogy ez a levegő az égésben nem vehet részt!
Akkor beszélhetünk (nagyon leegyszerűsítve) 2 áramú gázturbináról, amennyiben 1 sűrítő (általában ventillátor) amit egy turbina hajt meg nyilván, termelte levegő nem vesz az égésben egyáltalán részt, hanem csak mint felgyorsult levegőmennyiség a gázturbina, külső fala, ill. a hajtóműgondola belső fala között átáramolva hoz létre tolóerőt. A kétáamúsági fok (m)
Egy hajtómü nem attól egy,vagy két áramu,hogy hány tengely van benne! A mig21 hajtómüve egyáramú,mégis két tengelyes.Az elején bemegy a levegö,és végigmegy a teljes hosszán anélkül,hogy megosztanák azt. A TU154-es hatómüve is többtengelyes és kétáramu,mert a kisnyomásu kompresszor után megosztják a levegö utját.Az egyik része végigmegy a nagynyomásu kompresszoron,tüztéren,nagynyomásu turbinán,kisnyomásu turbinán.A másik része pedig a külsö burkolat alatt,szabadon végigmegy az egész hajtómüvön és a végén keveredik a belsö árammal. Vagyis a hajtómüben KÉT ÁRM lás van.A külsö és belsö áram közötti különbséget kétáramsági foknak hivják. Például a turbofan-ok nagy kétáramságuak,az F22 Raptor motorja kis kétáramságu.
"Ha már 2 tengely van egy hajtóműben az 2 áramu turbina attol függetlenül hogy az első "
Éppen jó a Mig-21 példája: az egyik tengely a kisnyomású kompresszort hajtja, a másik tengely a nagynyomású kompresszort hajtja.
(és persze mindkét kompr,.többfokozatú axiál).
Van ugyan 2 tengelye, de nem 2 áramú!!!!
Elég nehéz lenne megmagyarázni hogy is lehet itt értelmezni azt a bizonyos "kétáramúsági fok"-ot.
Azért megmondom: sehogy, mert az csak 2 áramú gázturbináknál van, ez meg éppenséggel nem az! (egyáramú 2 tengelyes, kis/nagynyomású kompresszorral, utánégetőkamrával.
Egy szóval nem emlitettem hogy az enyém porlasztás elvén működne!
Ice nak irtam hogy nem attol fog a fuvoka porlasztani hogy a légáram mekkora nyomással megy be!Igen az enyémbe simán folyik be az üzemanyag és nem porlaszt!A kis csövecskékben elpárolog.Lehet hogy furcsán hangzik.De ha jol megnézzük ezt a képet lehet is látni. És akármilyen furcsán hangzik rézcsőböl van és 0.4 az átmérője.Tudom hogy számodra hihetelen de ez van.Mint ahogy az is hihetetlen hogy az Il 76 os turbinája 1 áramunak tünik valojában 2 áramú.Hátul nem a sekunder oldal látszik hanem a sugárfék de ha gondolod jövöhéten lefotozom neked.Ez meg nagyon cinikus volt "messziröl jött ember azt mond amit akar"69 ota rep szerelő kicsit többet tud a dolgokrol mint mi.De még csak véletlen sem lehet hogy a mai világban uj dolgok vannak amiről te nem tudsz.Manapság a filmhez hang is van technika csakhogy ilyen cinikus legyek én is:))
Egyáltalán nem elég! Akkor az összes könyvet rosszul írták, vagy fordították, ami ugye nem valószínű!:-))). Nem érdekel mit mond, ha elég sok helyen mást olvasok. na itt végeztem "Messziről jött eber...." mármint a szerelő.