Keresés

Részletes keresés

technika Creative Commons License 2009.03.14 0 0 390
Szia Xplod.
OFF
Nos messze áll tőlem, hogy túl hosszan vitázzak valamin, vagy valakivel, nemis kívánok senkit megsérteni, még akkor sem, ha netán "cinikus" vagyok. Ha mégis megsértettelek, akkor bocsi!

Mindamelet nem tudom így követni a hozzászólásokat, ha azok témáról témára csapongnak, es mindég visszanézni egymás után jónéhányat, hogy miről is volt szó eredendően. Azért beteszem újra azt a mondatot amit írtál, azzal a megjegyzéssel, hogy akkor ott még szó sem volt sem a TU-150, sem a IL-76-ról!!!

Ezek a gépek, jóval késöbb kerültek szóba, és azt hiszem amikor a 2 áramúságról volt szó, ami sztem. eléggé értetően le lett írva mind részemről, mind Xantia részéről. mellesleg pont úgy hogy mind a 2 fő szerkezeti megoldás említve van. Erről ennyit.

És itt az ominózus mondat, ahol ismétlem semmiféleUgyanis az utánégetős

"hajtómüveknél azok 2 áramú turbinák,igaz egynek látszanak de két áramuak.A kisnyomásu (primer) és a nagynyomásu oldal(szekunder) géptípusról sem volt szó!"

Azt elfogadom, hogy hülye vagyok a témához, és legfeljebb nem írok be.
ON

Üdv:t.
Előzmény: xplod (386)
xplod Creative Commons License 2009.03.14 0 0 389

Szia Technika.

 

Egy kérdés.

Ha 2 áramu a hajtómű és utánégetővel van ellátva a másik áram levegőjét hol vezetik vissza?Merthogy valahol vissza kell

És mivel az oxigén dus levegőt szállit ki lenne az az idiota tervezőmérnök hogy ezt a levegőt nem használná fel az utánégető táplálására ,nem?Én ezt tenném.

Szerintem nem egy szutyok 40 éves MIG 21 es hajtóműre kéne hagyatkozni.

Elhiszem hogy a felesleges légmennyiséget használták fel régen, de logokusan gondolkodva miért buziskodjon és miért állitgassa a légfeleslegeket ha egyszerűen odajutathatja  az oxigént a másik áramtol?

krezidiesel Creative Commons License 2009.03.14 0 0 388

Sziasztok!

Régóta foglalkoztat a gázturbina épités, igy nagyon örültem, hogy megtaláltam a topicot.

Áramot szeretnék termelni gázturbinával, pontosabban van egy cimborám aki ezzel nyaggat de nekem is tetszik az ötlet.

http://www.capstoneturbine.com/prodsol/products/index.asp

Hasonló dologban gondolkozunk, de egy autó turbófeltöltőjéből és még egy turbinából szertnénk megcsinálni.

Kiindulásnak valami hasonlót szeretnénk épiteni, mint ami ezen az oldalon találhatóak:

http://www.nickhaddock.co.uk/gasturbines/?404;http://www.nickhaddock.co.uk:80/turbinepage.htm

érdemes átböngészni a linkeket, sok "elmebajos" van rajtuk.

Őt azért érdekli a turbina, mert vegyész, és valami egészen elvadult üzemanyagokkal kisérletezik, amit motorban(esetleg dizelben) nemigen lehetne elégetni. Biomasszából kutyul valamit...

 

Irjátok itt az üzemanyag befecskendezést. Egy adagolószivattyúval nem lenne egyszerűbb? Nagyon pontosan lehetne szabályozni a mennyiséget, és jól lehetne porlasztani. Egy cimborám fáradtolajos égőfejet adagolóval oldott meg, jól működött, igaz hangos volt egy lakóházba, igy leszerelésre került.

Mivel adagolókat javitok, tuningolok nekem ez a legegyszerűbb...

A változó geometriás turbókat is jól lehetne használni adott a vezető lapátsor, aminek még az állásszögét is lehetne szabályozni, amivel elkerülhetőek lennének a megszaladások.

Képet geometriás turbóról a honlapomon találtok:

http://www.krezidiesel.hu/Mainpage.htm

Turbófeltöltőkben eléggé otthon vagyok, javitottam, átépitettem ilyeneket, de sajna gázturbinákban nem vagyok jártas. 

 

xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 387

Szerintem ,mivel a lapátszög állását tudod változtatni  igy tolni is tud.

A légcsavaros gépeknél ez az ugynevezett (sugárfék) megforditja a lapátot és ugy fékez.Én láttam nálunk amikor állt ki egy turbo prop  hajtóműves repülőgép

TOLATVA  :)))))

Előzmény: xantia99 (385)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 386

Én irtam:azok kétáramu turbinák de 1 nek látszanak.

 

Erre te ezt válaszoltad:azok nem kétáramu turbinák hanem esetleg két tengelyesek.

 

TU 150 1 áramunak tűnik valojában 2 áramú.

IL  76    szintén vékony hajtómű mégis 2 áramu .

 

De ha nem látsz benne ellentmondást akkor mind 1

 

Előzmény: technika (382)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 385
Ha már a kétáramuaknál tartunk,van egy érdekes kérdésem!

Ugye a propellereket szárnyprofilra alakitják,mint egy forgó szárny,ugy muködik.
A turbofan-ok lapátjai is szárnyprofilosak,vagy csak egy hajlitott lemez?

Egyszóval:a turbofan tol, vagy húz? Mert a propeller az húz!
Előzmény: technika (384)
technika Creative Commons License 2009.03.13 0 0 384
Ez a "Klasszikus", (mint mondtam egyszerűen próbálom) de amint Xantia helyesen írta a megcsapolt levegő is ugyanezt szolgálja, lényeg, hogy ez a levegő az égésben nem vehet részt!
Előzmény: technika (382)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 383
Xplod!

Aztán milyen turbó kellene? Kicsi vagy mégkissebb? :-)))
technika Creative Commons License 2009.03.13 0 0 382
Bocs, de én nem látok benne semmi ellentmondást.

Akkor beszélhetünk (nagyon leegyszerűsítve) 2 áramú gázturbináról, amennyiben 1 sűrítő (általában ventillátor) amit egy turbina hajt meg nyilván, termelte levegő nem vesz az égésben egyáltalán részt, hanem csak mint felgyorsult levegőmennyiség a gázturbina, külső fala, ill. a hajtóműgondola belső fala között átáramolva hoz létre tolóerőt.
A kétáamúsági fok (m)

m= lev.külső/m lev. belső

Előzmény: xplod (378)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 381
Igy jobban érthetö!
Előzmény: xplod (380)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 380

Igen igy van csak belekeveredtem:))

 

Előzmény: xantia99 (379)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 379
Egy hajtómü nem attól egy,vagy két áramu,hogy hány tengely van benne!
A mig21 hajtómüve egyáramú,mégis két tengelyes.Az elején bemegy a levegö,és végigmegy a teljes hosszán anélkül,hogy megosztanák azt.
A TU154-es hatómüve is többtengelyes és kétáramu,mert a kisnyomásu kompresszor után megosztják a levegö utját.Az egyik része végigmegy a nagynyomásu kompresszoron,tüztéren,nagynyomásu turbinán,kisnyomásu turbinán.A másik része pedig a külsö burkolat alatt,szabadon végigmegy az egész hajtómüvön és a végén keveredik a belsö árammal.
Vagyis a hajtómüben KÉT ÁRM lás van.A külsö és belsö áram közötti különbséget kétáramsági foknak hivják. Például a turbofan-ok nagy kétáramságuak,az F22 Raptor motorja kis kétáramságu.
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 378

356 hsz egynek látszanak de valojában 2 áramuak.

Akkor hogyisvan ez?

Egyezik az átmérő és mégis 2 áramú?Merthogy ez megkérdőjelezted  a 356 os hozzászolásban.

 

Előzmény: technika (376)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 377

Igy van és ebbe össze is zavarodtam.

De jol irtam ott hogy attol hogy az átmérője egyezik a kisnyomásu lapátnak  a hajtómű átmérőjével attol még lehet 2 áramu

Bocsánat.

 

Előzmény: technika (376)
technika Creative Commons License 2009.03.13 0 0 376
Ha már annyira ragaszkodsz hozzá.

"Ha már 2 tengely van egy hajtóműben az 2 áramu turbina attol függetlenül hogy az első "

Éppen jó a Mig-21 példája: az egyik tengely a kisnyomású kompresszort hajtja, a másik tengely a nagynyomású kompresszort hajtja.

(és persze mindkét kompr,.többfokozatú axiál).

Van ugyan 2 tengelye, de nem 2 áramú!!!!

Elég nehéz lenne megmagyarázni hogy is lehet itt értelmezni azt a bizonyos "kétáramúsági fok"-ot.

Azért megmondom: sehogy, mert az csak 2 áramú gázturbináknál van, ez meg éppenséggel nem az! (egyáramú 2 tengelyes, kis/nagynyomású kompresszorral, utánégetőkamrával.



Előzmény: xplod (372)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 375
És a Mig 21 motorja? Az két tengelyes!
Előzmény: xplod (374)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 374
2 áramú
Előzmény: xantia99 (373)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 373
Nos,akkor a TU 154-es motorja hány áramu?Ránézésre ki mondja meg? Mindkettönek nagy ventillátor van az elején.
Előzmény: xplod (372)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 372

Egy valamit tisztázzunk!

Egy hajtómű nem attol 1-2 áramú hogy látsz egy nagy ventilátort előtte és mögötte pedig egy kissebb nagynyomásu kompresszorházat.

Ha már 2 tengely van egy hajtóműben az 2 áramu turbina attol függetlenül hogy az első lapát átmérője nem nagyobb a többinél!

Primer és szekunder oldal Egyik tengely az egyiké másik a másiké szerintem de javitsatok ki ha tévedek

 

Előzmény: xantia99 (371)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 371
Ez meg a TU 154 motorja.1 vagy 2 ármu?
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 370
RD 11F Egyáramu,kéttengelyes,utánégetös gázturbinás sugárhajtómü.A MIG 21 motorja
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 369
Nem,az xplod-é!
Előzmény: technika (367)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 368

Szerintem nem figyelsz.

 

Egy szóval nem emlitettem hogy az enyém porlasztás elvén működne!

Ice nak irtam hogy nem attol fog a fuvoka porlasztani hogy a légáram mekkora nyomással megy be!Igen az enyémbe simán folyik be az üzemanyag és nem porlaszt!A kis csövecskékben elpárolog.Lehet hogy furcsán hangzik.De ha jol megnézzük ezt a képet lehet is látni. És akármilyen furcsán hangzik rézcsőböl van és 0.4 az átmérője.Tudom hogy számodra hihetelen de ez van.Mint ahogy az is hihetetlen hogy az Il 76 os turbinája 1 áramunak tünik valojában 2 áramú.Hátul nem a sekunder oldal látszik hanem a sugárfék de ha gondolod jövöhéten lefotozom neked.Ez meg nagyon cinikus volt "messziröl jött ember azt mond amit akar"69 ota rep szerelő kicsit többet tud a dolgokrol  mint mi.De még csak véletlen sem lehet hogy a mai világban uj dolgok vannak amiről te nem tudsz.Manapság a filmhez hang is van technika csakhogy ilyen cinikus legyek én is:))

Előzmény: technika (363)
technika Creative Commons License 2009.03.13 0 0 367
Ez nekem szólt?
Előzmény: xantia99 (364)
technika Creative Commons License 2009.03.13 0 0 366
Egyáltalán nem elég!
Akkor az összes könyvet rosszul írták, vagy fordították, ami ugye nem valószínű!:-))). Nem érdekel mit mond, ha elég sok helyen mást olvasok. na itt végeztem "Messziről jött eber...." mármint a szerelő.

Üdv:Inkább TV-t nézek
Előzmény: xplod (358)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 365
Ime.RD 11F
Előzmény: xantia99 (362)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 364
Ui: Le fogsz maradni a jet esekhez képest :DDDD

Az enyém már zúgott!!!
technika Creative Commons License 2009.03.13 0 0 363
"Az enyém nem porlasztás elvén müködik."

Az elöbb még azon működött....
Akkor, az nem is porlaszt? csak úgy lazán befolyva ég el?

Előzmény: xplod (359)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 362
Uraim!

Mondjuk a mig 21 hajtómüvét hogyan jellemeznétek?
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 361
Kérdezzek még,vagy már világos hogy mit akarok?
Előzmény: technika (360)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!