Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Nekem egyedi a problémám, mert az én asztalom 105x180-as. Piko A sínekből építkezem. A terveim megvannak és biztos, hogy az lesz amit kigondoltam.
Szereném megkérdezni, hogy milyen magasnak kell lennie, egy olyan emeletnek amely alatt elmehet egy mozdony? kb. 30cm-en lenjthet e a pályám kb 10cm-ert? 15cm-en 5cm-rt?
Kis helyen próbálkozom, igen kacifántos pályát épíeni.
Helló.Tegnap utánnajártam az álltalad falkaparónak nevezett eszköznek,mert engem is érdekelt.Megtudtam,hogy hivatalossan gipszkarton gyalu a neve.Tehát aki ezekutánn ilyet szeretne vásárolni,az ezen a néven keresse.Most már én is okosabb vagyok ezügyben.Több változatban is kapható,mindt ahogy az a képen is látszik.
Én azt gondolom, az egy terepasztalon belül lévő tájegységek elszeparálásáról, hogy akár egy 30 cm-es alagút is elválaszthat egymástól két valójában messze lévő területet. Vagy egy más szinten lévő vágány (az alaptól 10-15 cm-re, már jelenthet egy hegyvidéki vasutat - "messze" az síkvidék közlekedésétől. Többre általában nincs hely.
Mivel minden terepasztal absztrakció valahol, így ebben a kérdésben is az a kérdés, hogy hol húzzuk meg az absztrakció határát...
Akkor ezen megközelítés szerint ne építsünk mellékvonalat sem, mert a falu lakói 10 perces sétával elérik a fővonali állomást is, így nem kell zötyögniük a mellékvonali vicinálissal. :)
Azt gondolom, terepasztalon mások az arányok - a távolságok sok esetben csak jelképesek. Persze egymás mellett nyilván vicces lenne a két telep, nálam, ha megvalósul a terepasztal két átellenes végében lesz, amit alagút is elválaszt egymástól.
A komoly szakirodalom nagyon nem ajánlja, hogy egy szállítási lánc mindkét végpontja egy asztalon - pláne egyszerre láthatóan - legyen. Ha a valóságban ilyen közel lenne, átvinnék a szenet vödörben. :-)))
Pilisvörösváron az Ásványbányának volt (van?) iparvágánya, melyen a két M 28 dolgozott. A bányából az anyagot kisvasúton szállították le, és magasrakodóról borították bele a lent álló vagonokba. Az anyag tulajdonképpen olyan, mint a szén, csak fehér. Ha modellezni akarod, kell egy tároló vágány és egy rakodó, ami mellett a magasrakodóra ráfut a kisvasút.
Beszélgettem a kiadó ügyvezetőjével. Felvetettem hogy kifejezetten a vasút modellezőknek is készítsen egy ilyen jó kis könyvet Adóba László Úr. Tetszett neki a gondolat, még lehet belőle valami...
Én már próbáltam, nitrohígítóba belemártod az ecsetet, (kb. 2-3 cm széles ecset a jó) és kinyomkodod belőle a hígítót minél jobban, majdnem úgy mintha szárazecsetelnél. Ezt az ecsetet belenyomkodod a hungarocellbe , és azt szépen ki fogja marni. Érdemes a szabadban csinálni mert a nitró is büdös, de a hungarocellben is van valami ciános akármi...
Ajánlom figyelmedbe e cég kiadványát. Igaz a szerző diorámákat készít, de a módszerei simám átültethetők a vasút világába. Még BaTTka Mester is talál magának olvasni valót.