Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

malacgazda Creative Commons License 2004.01.12 0 0 12
Ja, én is hallottam, hogy Ledwinka munkássága hatással volt a bogár kialakítására. Monnyuk ez látszik is:)))

Azt viszont nem tudtam, hogy a Tatraplan boxermotoros volt. Csak azt, hogy gyönyörű:)))))

Előzmény: Tatra (8)
Tatra Creative Commons License 2004.01.12 0 0 11
Bocs!!! Raff... Biztos a malac(gazda) miatt van... :))

A TATRA több mint 100 éve gyárt autót. 1.Mercedes-Benz
2.Peugeot
3.Tatra

Tatra Creative Commons License 2004.01.12 0 0 10
Riff-Röff: Aha! Szegeden most is van 603-as, a Veterán topikba épp a napokban rakta be valaki a képét. Nézd meg!
Riff-Raff Creative Commons License 2004.01.12 0 0 9
Túrót! Világéletemben Szegeden laktam. De esküszöm! Ez még a taxisblokád előtt volt, akkor még kevesebbeket foglalkoztatott a benzin ára.
Előzmény: Tatra (8)
Tatra Creative Commons License 2004.01.12 0 0 8

RiffRaff: Ja volt már kocka. 1974-1996-ig T613, 1996-98-ig T700 néven. A bálnát 1955-75-ig csinálták. Esküdj meg, hogy egy tanárnő járt vele! Hova jártál gimibe? Szlovákiába? :))

Malacgazdi: Volt boxer négyhengeres Tátra is, a T97 (a VW Bogár eredetije) ill. a T600 (Tatraplan)

T97 (1939-): cseppkarosszéria, négyhengeres léghűtéses boxermotor hátul, független kerékfelfüggesztés lengőtengelyekkel, központi csővázzal stb. Porsche meg is kérdezte Hitlert, hogy mi legyen a szerzői jogokkal, mire az lerohanta a cseheket és leállíttatta a T97 gyártását. Ekkor már folyamatban volt a per a Bogár miatt. A háború végén újrakezdődött a jogi procedúra és a VW 3.000.000,- márkát fizetett a peren kívüli egyezségért. Nem is jutott pénz fejlesztésre sokáig...

Riff-Raff Creative Commons License 2004.01.12 0 0 7
Ez az! Ilyen volt!
Előzmény: malacgazda (6)
malacgazda Creative Commons License 2004.01.12 0 0 6

Ilyet láttam e, többet is, rendszeresen a Köztársaság téri (akkor még) MSZMP pártház előtt, csehszlovák rendszámmal. Óvodás koromban féltem tőlük, mert nagyon brutálul néztek ki.

Különben a far (közép) motor+léghűtés építési mód közel áll a szívemhez, úgyhogy szeretem ezeket a kocsikat. Kár, hogy nem boxer:))))))))

Riff-Raff Creative Commons License 2004.01.12 0 0 5
A gömbölyű. Volt ilyen kocka abban az időben? Én 1986-90 között koptattam a gimnázium padjait.
Sajnos akkoriban még nem érdekeltek annyira a kocsik, hogy alaposabban szemügyre vegyem, úgyhogy csak a halovány emlékek maradtak. :(
Előzmény: Tatra (3)
Tatra Creative Commons License 2004.01.12 0 0 4
pugt16: Aztán magyar rendszáma volt-e neki vagy valami tót?

Bocs Riff-Raff nem direkt vót! :)

És azt ki tudta, hogy ez a verda nem far- hanem középmotoros? A hátsó tengely FÖLÖTT van a V8. A'79-es gépemen gyárilag elöl-hátul négydugattyús belső hűtésű tárcsa van. Száraz karter,nyomóólajozás, olajhűtő termosztáttal, 2xDOHC, fogazottszíj hajtású vezéműtengelyek, léghűtés. Igen jó!

Tatra Creative Commons License 2004.01.12 0 0 3
RiffRöff és ilyen kocka volt vagy a gömbölyű?

pugt16 Creative Commons License 2004.01.12 0 0 2
Es a kerdesedre valaszolva, egyszer a Bocskai uton kb. 2 eve lattam egy ilyet. :)
pugt16 Creative Commons License 2004.01.12 0 0 1
Ime:


3,5L, 168 Le...

De a Tatra a 20. sz. elso feletol gyartott szemelyautokat.

Riff-Raff Creative Commons License 2004.01.12 0 0 0
Hogyne! Még a gimnáziumban az orosztanárnőnknek egy Tatrája volt. Ha azzal jött, ott parkolt vele a gimi udvarán. Narancssárga volt és böhöm nagy.
Előzmény: Tatra (-)
Tatra Creative Commons License 2004.01.12 0 0 topiknyitó
LÁTTÁL MÁR TÁTRA SZEMÉLYAUTÓT?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!