RiffRaff: Ja volt már kocka. 1974-1996-ig T613, 1996-98-ig T700 néven. A bálnát 1955-75-ig csinálták. Esküdj meg, hogy egy tanárnő járt vele! Hova jártál gimibe? Szlovákiába? :))
Malacgazdi: Volt boxer négyhengeres Tátra is, a T97 (a VW Bogár eredetije) ill. a T600 (Tatraplan)
T97 (1939-): cseppkarosszéria, négyhengeres léghűtéses boxermotor hátul, független kerékfelfüggesztés lengőtengelyekkel, központi csővázzal stb. Porsche meg is kérdezte Hitlert, hogy mi legyen a szerzői jogokkal, mire az lerohanta a cseheket és leállíttatta a T97 gyártását. Ekkor már folyamatban volt a per a Bogár miatt. A háború végén újrakezdődött a jogi procedúra és a VW 3.000.000,- márkát fizetett a peren kívüli egyezségért. Nem is jutott pénz fejlesztésre sokáig...
Ilyet láttam e, többet is, rendszeresen a Köztársaság téri (akkor még) MSZMP pártház előtt, csehszlovák rendszámmal. Óvodás koromban féltem tőlük, mert nagyon brutálul néztek ki.
Különben a far (közép) motor+léghűtés építési mód közel áll a szívemhez, úgyhogy szeretem ezeket a kocsikat. Kár, hogy nem boxer:))))))))
A gömbölyű. Volt ilyen kocka abban az időben? Én 1986-90 között koptattam a gimnázium padjait.
Sajnos akkoriban még nem érdekeltek annyira a kocsik, hogy alaposabban szemügyre vegyem, úgyhogy csak a halovány emlékek maradtak. :(
pugt16: Aztán magyar rendszáma volt-e neki vagy valami tót?
Bocs Riff-Raff nem direkt vót! :)
És azt ki tudta, hogy ez a verda nem far- hanem középmotoros? A hátsó tengely FÖLÖTT van a V8. A'79-es gépemen gyárilag elöl-hátul négydugattyús belső hűtésű tárcsa van. Száraz karter,nyomóólajozás, olajhűtő termosztáttal, 2xDOHC, fogazottszíj hajtású vezéműtengelyek, léghűtés. Igen jó!