Bocs, csak most láttam hogy a kérdést nekem intézted.
A CF kártya építéséból adódóan (zárt helyen lévő érintkezők, masszívabb felépítés, nagyobb méret) jobban bírja a strapát. Leejtés, kimosás, rátaposás.
Az SD ártyából már többet láttam ami középen kettévált, vagy zsebbe csúsztatva megsérült az egyik érintkező. A kettévált kárty pl megölt egy D80 kártyaakasztó mechanikát.
És ahogy y3k írta, az adatmentés esetén is jobb a CF.
Ok! Köszönöm szépen! Két verzió van,vagy veszem a Tamron 24-70mm ,és akkor belefér a keretbe még egy 85 mm 1,8 nikon..vagy csak a Nikon 24-70..hm hm..:)
a stabilizátorával nagyon meg vagyok elégedve, de föleg videózok.
(fotónál próbálgattam, gyorsabb zárnál érdemesebb kikapcsolni, mert mintha elrántaná a képet...
ha nem táncoltam közben, akkor talán anélkül élesebb volt.
de nem rendes teszt, nem vállalok felelösséget érte.
az élességet tekintve meg nem tudom, szerintem az a kép magáért beszél.
lehet vele dolgozni, én semmi zavarót nem vettem észre rajta a széleken sem.
nem hiszem hogy korrigált volna a gép, mert nem is ismeri ezt az üveget.
az a kép úgy készült, hogy egy deszka-tákolmányon volt az állvány, teljesen kihúzva, és a gép oldalt döntve (nem tengelyirányban) szóval még böven lehetett volna fokozni a stabilságát.
az nagyon béna viszont, hogy nem lineáris a zoomgyürüje. döbbenet.
véletlenül talán tesztképnek is jó, annyi minden van rajta. tamron 24-70VC-vel. hdr jpeg fine. kis sharpeninget kapott, de alapvetöen jó az üveg, úgy gondolom.
A franc se venne SDHC-t ha CF foglalat is van :-) Én 60 MB/sec CF Sandisket használok. USB 3.0 olvasóval simán hozza is mentéskor ezt az értéket. Ami felette van az feleslegesen drága- nekem.
Class 10-es besorolású = folyamatos írási sebesség 10 MB/sec. 25-70 Mb-os képeknél ez 2.5-7.0 másodperces írást jelentene- de szerencsére ott a puffer memória, ahova elsőként bekerül a fotó.
Visszajátszásnál nem a teljes méretű képeket nézed vissza, csak pl a NEF-be beágyazott jpg-t. Itt a lapozásnál még nem is szabadna gondnak lenni. Szerintem sima kompatibilitási gond- és ahogy írod Sandisk a megoldás. És ha már vásárol, akkor tényleg nem árt egy 60MB/sec verziót venni.
Nos, sikerült pár tesztfotót készítenem a várva várt d800-al...
Ezzel kapcsolatban észrevételem lenne, amire szeretnék tanácsot kérni.
Kingston SDHC 16GB Class10 Ultimate X100 kártyát használok és playback/visszanézegetés közben bizony nagyon sokszor lefagy a gép - nem reagál semmire... 4-5 sec és folytatja (nagyítás,kicsinyítés,lapozgatás közben)
Ennyire "lassú" lenne ez a kártya a d800-hoz, avagy? - valaki használ még ilyen kártyát esetleg?
A 36 Mpixel RAW-ja 75 Mbyte, a 16 bites TIFF-je 216 Mb. Ez nem könnyen, de kezelhető. A fotózás második legfontosabb fázisa a képfeldolgozás, és a SELEJTEZÉS. Aki ezt nem végzi el, annak az egész munkáját, munkásságát betemeti a szemét. Senki nem fog egy végtelen kép(rom)halmazt értékelni.
Tehát ha egy képünk jó, akkor tegyül el a Tiffjét és a rawját is, ez 300Mbyte. Ha meg a kép viszonylag jó lett, elmegy, vagy át(el)adjuk valakinek, akkor dolgozzuk fel, méretezzük le, ekkor lehet tiff vagy jpg, igény és feladat szerint.
Nekem az a gondom a ,,leméretezett" RAW-val, hogy a RAW (különösen a D800 esetén) csúcsminőséghez kapcsolódó fogalom, a leméretezés pedig a minőségcsökkentéshez. Ez így együtt nem kerek. Szerintem tehát csúcsképekhez RAW, a többi képhez pedig leméretezés után a nyílt tiff vagy JPG formátum való.
Meg lehetne csinálni, csak esne a minőség. Mondjuk 3 kék RAW ponból hogy kérhetnénk 2.5 kék RAW képpontot? Max egész számmal lehetne osztani, de minek. A RAW lényege, hogy tartalmazza a szenzor által ténylegesen rögzített kék-zöld - vörös képpontokat. A SZENZOR TÉNYLEGES KÉPPONTJAIT. Annyi képpontot amennyi a szenzoron volt. Ha a CANON megcsinálta, hát megcsinálta. Úgy tudom a Photoshop is bármit áttesz DNG-be. Én nem teszem át. Mert Nikon sem teszi át. :)
Ha váltasz a képformátumok között (DX, 5:4, 1.2 crop stb.) Ez egy gépen belüli képkivágás ami a raw-nál is jelentkezik. Viszont a Canon a kisebb raw-oknál is a teljes szenzort használja ugyanazon képkivágással.
Hmm. Én úgy tudom, hogy a canonok tudnak sRaw formátumot, ami ugyanúgy Raw, csak kisebb felbontású mint amit a szenzor eredetileg tudna. Nem volt (sztem nem is lesz:))) canonom, úgyhogy javítsatok ki, ha rosszul tudom.
A RAW variálásának nem sok értelme lenne. A RAW a kiindulási adat. Ezt feldolgozod Tiffre, vagy JPG -re. Közben leméretezed akkorára amekkorára csak akarod.