hát... én akkor csak azért nem vehettem észre, mert a Hammond után kedvenc és játszott hangszerem a harsona :) szerintem halálos volt a koncert. Rhoda-t én sajnos nem annyira ismerem, ezért hiányolhattam belőle a brutális (pl.) Tony Monaco-s játékot. ettől függetlenül kegyetlenül odarakta a csaj. féloff: talán a harsonásokból se ehhez vagyok szokva, a keményebb harsona-virtuozitást sem véltem felfedezni a műsorban. Mondom, ettől eltekintve marha jól szóltak így együtt-szerintem.
hmmm Nekem is pont ez volt az elso benyomasom ejfel kornyeken almosan, hogy bizony a magyar nem gyogyult meg ki a hangszerek aranytalan keveresebol...:-( Vagyis regen tudtak meg jo felveteleket kesziteni mondjuk 35-40 evvel korabban, de az utobbi idoben csak magasat, melyet lehet kiemelni, vagy aranytalanul elvinni egy hangszerbe a balanszot!!?? Itt a dolog pikanteriaja az volt meg, hogy tudhatta a TV, hogy Rhoda Scott a foszereplo, es megis a pozan volt kiemelve, de nagyon. Az Hammond olyan hatterszepkent szolalt meg, mintha csak egy atlagos Joe Cocker, vagy Tom Waits lemezen lett volna szonyeg...es meg lehet ott is jobban kihallottam volna. Egy szo mint szaz: Rhoda zseniallisan jatszott, a rutin nagyon benne van, es az erzes, az orgona kivalloan szolt, csak a magyar utokeveres, felvetel volt olyan szocis... a'la P Mobil lemezek pl....
Rhoda Scott ügyben valóban a fúvós leányzó erősen elnyomta, szinte csak háttérmuzsikus volt, de a felállás a kecskemétivel megegyezett. Ez van. Attól még nagyot billentyűzött. Nekem Ő az első számú, mivel először annak idején tőle hallottam hammond hangzást.
Más. Van egy VOCE micro B-m. Nem tudjátok véletlenül, hogy milyen módon hozza létre a hangjait? Sajnos nem vagyok kiszédülve tőle, bár igazi jó körülmények (külső leslie, hangerő, nyugis körülmények) még 1 éves birtoklás után sem adódott. Ezek a fix drawbar állások erősen idegesítőek, holott valóban a gyakorta használt beállításokat tartalmazzák
Először is, ez még idézőjelben sem klón. Ezt kikérem. Ilyen "klónbelső" nem létezik!
Leadták a Rhoda filmet. Hát voltak húzósabb számok is, nemszólva hogy a dob meg a pozan szinte elnyomta az orgonát. Mai módi.
Hallottam XB-3M-et. Láttam Rhodát rajta, meg van így vele egy tévéfelvételem. Ha valaki kimagaslóan játszik rajta elmegy. Az XB széria nagyon a 80-as évek végének, 90-es évek elejének a technikája. 32-es kötött polifónia, egyszerűbb szintézis. Ha ez egy nagyobb fadobozban rejlik (ami közelről igen csúnya) attól még távoli másolat marad.
Az igazi áttörést 1997-ben hozta a Roland a VK7-tel ami fizikailag lemodellezi a hanggenerátort. Tehát nem az a hang szólal meg amit épp lenyomunk, hanem szól egyszerre mind a 91db virtuálisan az igazi analógiájára, és ebből az szólal meg, amit a billentyű lenyomásával megengedünk. (Azthiszem ezt már leírtam párszor)
A VK-t követte kb. 1998-ban a Korg CX, 2000 körül a Clavia Nord, Voce, 2001 körül a Viscount és 2004 körül a Hammond Suzuki. Sereghajtóként ők is átálltak erre a technológiára. Kezdetben a New B3-ak, majd XK3, XK1.
A New B3-nál különösen proudlyk a billentyűjükre. A DB5-é kimondottan hosszabb :-)
Legvégül még egy dolgot meg akarok említeni: a C3 hangerő-pedáljának nem volt tudazata... De egy ügyes lakatos barátom (meg az esztergályos ismerőse) 1 nap alatt összehozták azt is. Ők is csepeliek.
Köszi tehtube, hát bárhogy is alakuljon előbb fogom itthon, én preparálni a Hami-t, mint valamelyik hangszerbolt.... Remélem, még kitart egy ideig a klaviatúra.
Én is szerelmes vagyok a Ricky-kbe, épp ezért az én szívemet is meg tudja dobogtatni, igencsak. Sok szép Hammond-ot lehetett már itt látni, de ez a 4003-as is beállhatna közéjük egy szépségversenyen. Ugyanakkor ez a tökéletes "klón" is egy mestermunka, amit Ti hoztatok össze!
És végül tehtube mester megkérdezném mi a véleményed, illetve a többiekére is kíváncsi vagyok, hogy milyen ez a new XB-3M vagy XC-3M Hammond? Mert ez nem sok helyen van "menedzselve".
Bár Michael Falkenstein (www.hammond.de) nagyon megakart győzni, hogy nála vegyek egy a PORTA B3-at vagy egy XK-3-at. Nézzétek meg az árlistát (PREISLIST). De hála istennek előtte egyeztettem vele tehtube mester!
Igen úgy volt hogy Misié lesz, de megsajnált engem. Mert az előző M111-esen nem tudtam minden ki/lejátszani. Igen hálás vagyok neki ezért.
Még 1982ben találkoztam egy Hammond hangzású klónnal, akkor döntöttem el hogy orgonista leszek és 13 évig templomban nyomtam. Majd 10 év szünet és egy hirtelen elhatározás után ismét rászámtan magam. És akkor azt mondtam, hogy a csúcs a Hammond, akkor meg miért ne ez legyen. (bár egyszer majdnem beújítottam egy Rodgers-t.... 1.8 millióra volt leárazva, de az is nagyon sok volt, mert nem férne be a lakásba..)
Neked is kösz tehtube mester a leírást történeti hűség kedvéért. Valóban hatalmas munka volt. talán nem ez koronázza meg Misi egész élete munkáját, de talán az első 5-ben benne van.
Köszönet még természetesen trambi-nak is a pedálsortért, illetve említsük meg, hogy egy csepeli asztalos tudta gy helyre kapni. Az ő neve Halász Sándor. Vállal további ilyen munkákat is. Ha valakinek kell, akkor megadom a telefonszámát.
Örülük, hogy tetszik a Ricky. Egyébként majd 6 évig spóroltam erre a RIC4003-ra. És sajnos nem nagyon lehet csak úgy bemenni a boltba és megvenni, mert mind hand made, csak rendelésre gyártanak. Egy-két nagy hangszerbolt szokott csak betárolni belőle. Az enyém például Sam ASH New York 48th utcai boltjából való mint magánimport.
Inkább a spirálrugók kezdenek fáradni, de nehéz így távolból megállapítani.
Az igazi Hammondnál a rugó az egy fémlap közel merőlegesen.
Örülök hogy neked inkább a Rickenb. tetszik. Viszont az egy gyári darab, meg kell venni és kész. Az orgonát meg hatalmas munkával kellett hónapokon át építeni a publikált szintig. Valóban, most úgy néz ki, mintha most hozták volna a kereskedésből. De ezt megelőzőleg a beleinvesztált munka óriási. Talán éppen ezért nem is látszik az előzmény :-)
Asztalos munkák: Volt egy csomagolóanyagnak használt roncs C szekrény. Ez lett kiegészítve a hiányzó farészek legyártásával, a meglévő kipótlásával, politúrozásával 1.oszt. bútorasztalos minőségben. Kottatartó, fedlap, drawbar körítő faelem, hátlap, pedálkontakt burkolat, élek újrafurnérozása + pad, pedál pótlása. A teljes orgonaszekrény, billentyűzáró fakockák felpolitúrozása. Orgonaszekrény belső újrafilcezése.
Elektronika: előerősítő kialakítása, kontaktok kijavítása, millió megtört vagy rövid drót kipótlása, perkakapcsoló pótlása, perka bekötése a keverőtrafóba, drawbarokba, preset mátrixba, előerősítőbe. Shift line kijavítása. Frekiváltó beépítése, kapcsolótáblák elkészíttetése. Csövek, trafók, kivezetések. Billentyűkontaktok megtisztítása. Lábbassz kábelkorbács hozzáforrasztása a TG-hez, kb. 70 rövid drót hosszabbításával.
Mechanika: A drawbarok alatti hiányzó bonyolult fémlemez legyártása, fényezése. Hangerőpedál rudazat, kar legyártása, összeköttetése az előfokkal. Lábbassz kontaktdobozban távtartók pótlása, kábelvezető cső pótlása a lábbassztól fel. , hanggenerátor felfüggesztése. Minden billentyű megtisztítása, újrafilcezése, rugóerők beszabályozása.
Szóval adva volt egy finoman forgó jó TG és két komplett billentyűzet, drawbarok. Ebből lett ez a gyönyörű C3 orgona. Ez egy totál generál, mestermunka volt!
Megéri, mert a hallatlanul jó minőségű Hammond orgona minden alkatrésze szinte örökéletű, jár nekik a feltámasztás. Gratulálok Misinek, Norbertnek, Zsolt
Volna 1 technikai kérdésem, kérném a hozzáértők segítségét. Előre is köszönöm.
Az XB-1 felső, 1,5 oktávjában érezhetően könnyebbé vált a billentés, mint "lejjebb". Gumibakcsere kezd esedékessé válni? Egyáltalán, mi nyomja vissza a billentyűket? Vagy a "kikopás" végleges?
Szemből benézve, kis rugókat is látok... Játszható a hangszer, de kezd aggasztóvá válni a probléma. Köszi, ha valaki tud segíteni!
És még két kép. Ajánlom ham_peet-nek, mert nagyon menne hozzá az ő eladó Leslie doboza... Igérem nemsokára teszek egy komoly ajánlatot. És esetleg ha valaki segítene eladó belsőrésszel is - megköszönném.
Bemutatnám az új családtagot. Köszönet érte első sorban Harangozó Misinek és tehtube mesternek és annak az ismeretlennek (akit nem áll módomban megnevezni) aki segített. Van róla kép is. Illetve mellé tettem egy másik szerelmem is, remélem nem szentségtörés ezen a fórumon.
Kösz a tippeket. A szimmetrikus bemenetű erősítő nem véd a zengetés közben keletező zajtól. A földhurkot számításba vettem. A fő baj valszeg az, hogy közel van a trafó. Megpróbálom távolabb tenni....