Keresés

Részletes keresés

Deibler úr Creative Commons License 2006.12.08 0 0 17350
Az aktuálpolitikai hőzöngőket teljes közlekedésból tiltottam ki. Sokára lesz megint amntesztia, mert ugye éppen tegnap este volt.
orangutan Creative Commons License 2006.12.08 0 0 17349
Közlekedéspolitika topicot szeretném a hölgyek és urak figyelmébe ajánlani.
M62,171 Creative Commons License 2006.12.08 0 0 17347

Valami újítás volt idén is, de azt is inkább visszafejlődésnek nevezném. Két éve még valami városközi kategóriájú, viszonylag kényelmes busszal utaztam Lepsényből Dombóvárra, idén már csak műanyagszékes volt...

A keszőhidegkúti vonalat inkább bejártam gyalog. Többet ért, mint zötyögni egy ilyen vackon :-)

Előzmény: nidsz (17345)
nidsz Creative Commons License 2006.12.08 0 0 17345
bocs,persze igazad van, 2-3 éve lettek beállíva.
Előzmény: M62,171 (17343)
M62,171 Creative Commons License 2006.12.08 0 0 17343

Nem akarlak elkeseríteni, de azok a buszok ránézésre is többek 2-3 évnél, a 10 reálisabb. Abba meg ne menjünk bele, hogy mi a kényelmes, ezeknek a trágyadomboknak a kemény műanyag ülése, vagy a 266-os puha műbőr ülése ;-) Én inkább az utóbbira szavazok.

Előzmény: nidsz (17342)
nidsz Creative Commons License 2006.12.08 0 0 17342

üdv!

 

nem ért meglepetés, miszerint velünk tamasiakkal kicsesztek, vagyis igazából úgy pontos a megfogalmazás, hogy 15 év után most igazából!

a Dombó Autó Kft tudomásom szerint márc 31-ig járatja nemrég lecserélt buszait.  (2-3 éves, kitűnő állapoban lévő, kényelmes Man és Merci buszok)

utána meg jönnek a Gemenc ótvar IK 266-osai:(

 

azon gondolkodtam még, hogy merre fog járni a Győr-Siófok fürdővonat jövő nyáron?

a 27-es bezár ugyebár.lesz egyáltalán ez a vonatpár?,

vagy engedik hogy a 27-esen menjen, hacsak nem lopják fel a síneket addig.akkor gondolom csak egy Hajmáskér, Berhida, Csajág megállás férne bele.

vagy Komárom-Szfvár-Siófok felé közlekedik majd, Sv-tól villanygéppel.

 

M41 2127 Creative Commons License 2006.12.08 0 0 17341
Szerencsére a 87-es felső szakasza nem került bele az első körbe, de sajnos még ott van a második adag is, úgyhogy még bármi lehet... :(((
Előzmény: f_k (17335)
zmiklós Creative Commons License 2006.12.08 0 0 17340
Ezzel szemben december 10-étől csak 14 vonalon, 474 kilométeren áll le a közlekedés - mondotta Kaszai János, a Vasutas Települések Szövetsége országos elnöke.

Ezt ugyan hol hallhatta, vagy olvashatta?
Előzmény: dunci70 (17339)
dunci70 Creative Commons License 2006.12.08 0 0 17339

A mai Békés Megyei Hírlap rendkívül optimista cikke. Láthatóan elégedett a VTSZ elnök Kaszai Úr ugye megmondtam. Vésztőnek csak a Vésztő-Körösnagyharsány fáj igazán. Kíváncsi vagyok a románok mondanak-e valami pozitívat a  nagyratörő Vésztői tervekre. Ott ahol még a Villányi 6 utas per vonat sincs meg maradnia kell a vasútnak. Szép volt, lehet az adófizetőknek adakozni:

 

 

Várad felé újra indul vonat


A kormány módosította eredeti elképzelését: a korábban tervezett 28 vasúti
szárnyvonal helyett csak 14-en szünetelteti a személyszállítást.

Magyari Barna - Sajnáljuk, hogy 14 szárnyvonalon az új vasúti menetrend életbe lépésével már nem közlekednek vonatok. Mégis hatalmasat léptünk előre, hiszen korábban arról volt szó, hogy 28 vonalon, 942 kilométer vasúti pályán szünetelteti a kormány a személyszállítást. Ezzel szemben december 10-étől csak 14 vonalon, 474 kilométeren áll le a közlekedés - mondotta Kaszai János, a Vasutas Települések Szövetsége országos elnöke. Megyénkben mindössze 8 kilométert érint a szüneteltetés. - Folyamatosan hangoztattuk: minden szárnyvonalat külön kell vizsgálni, mert mindenütt más a vasút jelentősége, szerepe. A kormány is belátta, ez a helyes út. Azokon a vonalakon, ahol megmarad a vasúti közlekedés, ott további egyeztetések történnek. Körösnagyharsány és Körösszeg között például felvetődik a vasúti közlekedés helyreállításának kérdése is. Ez ügyben a román felet is meghallgatják. Ha a Nagyvárad-Körösszeg vasútvonallal hosszú távú elképzelései vannak a román kormánynak, akkor ezen az oldalon is érdemes fejleszteni a Vésztő-Körösnagyharsány vonalat, a Körösnagyharsánynál Körösszeg irányába pedig újra meg kell építeni a korábban felszedett 900 méteres vasúti pályát - közölte Kaszai János. Az elért eredmények ellenére a VTSZ továbbra is gyűjti az aláírásokat azért, hogy az országgyűlés tűzze napirendre a vasúti szárnyvonalak további működtetésének kérdését. A VTSZ folytatja aláírásgyűjtési akcióját, országosan majdnem 10 ezer kézjegynél tartanak.

Törölt nick Creative Commons License 2006.12.08 0 0 17338
Eredménnyel zárult az a Békés megyei összefogás, amelyet az utóbbi hetekben valósítottak meg az érintett települések polgármesterei a vasúti szárnyvonalak megtartása érdekében.

Azt kell mondjam, ez az összefogás nem megmentette a vasútvonalakat, hanem csak elmélyíti a válságot. Legalábbis a "ne bántsák a vonalainkat, maradjon minden mint volt eddig is..." felállással.

Ugyanez történt az elmúlt évek hasonló halállistáin: csak azt sikerült elérni, hogy most, pár évvel később sokkal rosszabb műszaki és forgalmi állapotok mellett újra előkerüljön a probléma, és még nehezebb érvelni.

Megmenteni az a település fogja a vonalait, amely hajlandó tevékenyen részt venni új megoldások bevezetésében. Önálló(bb) üzemeltetésben (nem feltőtlenül a települések által), saját javaslatokkal párhuzamosságok kiváltásában, fejlesztésekben való részvétellel stb.
Előzmény: dunci70 (17332)
looksharp Creative Commons License 2006.12.08 0 0 17337
Nem a végső, de egy újabb szög néhány (apró)falu koporsójába. A hazai területfejlesztés és a politika nem tud mit kezdeni velük. A politikai álláspont a kivárás, hátha maguktól elsorvadnak 10-15 éven belül, és akkor megszűnik a probléma.
Előzmény: gumpy (17334)
marslakó Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17336
"A csoportos kedvezmények csökkennek, így ezentúl nem utazhatnak ingyen a sportolók, a természetjárók, a játékvezetők és a versenybírók"

Gondolom elírás, eddig sem ingyen utaztak a természetjárók, hanem 50%-os kedvezménnyel.
f_k Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17335

Üdv!

 

87 felsőről

 

Királd Putnok buszos tarifa alapján 11 kilométerrre van magyarul 206 Ft a díj

 

Királd Putnok 110 Ft vonattal.

 

De a vasút 8 km számol, míg a busz miközben bemegy 2 faluba Sajómercsére meg Sajóvelezdre, így menetidőben a 24 perces vonathoz képest 37 perc alatt megy.

 

Az út állapota nem igazán tökéletes télen nem sóznak ilyenkor a vasút előnye is megmutakozik.

 

Ez a lényeg, aki nem élt olyan helyen az nem érti meg, egy nagyvárosi vagy egy jó közlekedésű helyen élő, nem érti a busz télen nem megy, vagy  össze vissza jár, vagy éppen az utasok tolják, igen egy vasúttal nem megközelíthető faluba menet magam is tettem ilyent, alattunk egy szakadék volt, azt nem kívánom senkinek....

 

Olyan mint egy korcsolyapálya az útszakasz amikor lefagy.

Busznál van vállakozó kedvű kamikázé sofőr aki az utasok életét is kockáztaja, mert ő vagány és jégen hegymenetben megtesz 800 métert 35-40 perc alatt úgy hogy tolja 8-10 utas (ennyi fér hozzá)

 

Az utolsó 3-4 kilométert gyalog tettük  meg mivel lejtmenetben már nem kockáztatott újból.

 

A közutak állapota mivel nem megfelelő, ezért nem tartom, jó ötletnek a vasút megszüntetését.

 

Mivel Ózd felé szerpentines útszakasz van, javaslom az Ózd környéki utak kipróbálását, télen.

 

Nem beszéltem arról. hogy alagút van ettől értékes meg a Bükki Nemzeti Parkba autóval! Éljen csak így tovább!

 

Én megmaradok a vicinálisnál.

Egy-két kép, legyen a 87 ről, egy megálló egy erdei iskola számára a 87 felsőn talán a 410 es szelvénynél

 

 

 

 

Második kép is a 87 felsőn készült.

 

Amúgy a 87 felső pályaköltsége 8 millió Ft nem nagy tétel, ha azt nézzük, nincs pályaszemélyzet sehol illetve  Szilvásvárad személyzet nélküli állomás

Előzmény: rezignált (17314)
gumpy Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17334
Hogy ezekkel a falvakkal mi lesz?
Látom, a vasútrombolásból néhányan már kezdenek átcsapni a falurombolásba.
Csak így tovább...
Előzmény: looksharp (17329)
M41 2127 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17333
Kár előre inni a megve bőrére, hiszen ez csak a ritkítások első köre volt.....
Előzmény: dunci70 (17332)
dunci70 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17332
Békésben a szüneteltetésre ítélt öt vasúti vonalból négy megmarad
2006-12-07 17:53:22



Eredménnyel zárult az a Békés megyei összefogás, amelyet az utóbbi hetekben valósítottak meg az érintett települések polgármesterei a vasúti szárnyvonalak megtartása érdekében.

Az eredeti kormányszándék szerint Békés megyére vonatkozóan a Battonya—Mezőhegyes (pályahossz 18 kilométer) a Kisszénás—Kondoros (6 kilométer), a Murony—Békés (8 kilométer), az Orosháza—Szentes (40 kilométer) és a Vésztő—Körösnagyharsány (32 kilométer) vonalon szüneteltették volna már most, december 10-étől a személyszállítást.
A kitartó munkának, tiltakozásnak köszönhetően Békés megyében az új vasúti menetrenddel mindössze 8 kilométeren (Murony—Békés között) szünetel majd a közlekedés.

Ehhez csak gratulálni lehet Vésztő a nagy túlélő !!!
M41 2127 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17331
Ebben a cikkben benne van a 14 megszűnő vonal:

http://www.nol.hu/cikk/427237/
V63 022 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17330

"Megfordíthatnám úgy is, hogy mi lenne, ha az aprófalvakat mesterséges tartanánk életben? Az jó lenne? Az ott élőknek is? Nem sértené több ember érdekét, mint a magára hagyás?"

 

Szóval Tajgetoszra velük? Király...

Előzmény: Krtek (17327)
looksharp Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17329

A település állomány kb. 30%-a aprófalu (500-nál kevesebb lakossal). A közlekedésük megoldása nehézkes vagy nem megoldott. Erdősi profnak volt 1999-2000-ben egy cikke erről  "A Falu" című folyóiratban.

A témára akkor kell visszatérni, ha dűlőre jutottak a közgazgatás átszervezését illetően is.

Hogy ezekkel a falvakkal mi lesz? Amelyik nem cigány falu, és nem ülülőhely vagy nincs nagyobb város, ahonnan kiköltözők lennének, azok a demográfiai mutatók ismeretében...

Előzmény: Krtek (17327)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17328
Nem voltál off, sőt. Az utolsó két bekezdéseddel szerintem összefoglaltad vicikérdés-probléma gyökerét.
Előzmény: Krtek (17327)
Krtek Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17327

Pedig a folyamatok a politika és a felső irányítás nélkül is léteztek és léteznek.

 

Megfordíthatnám úgy is, hogy mi lenne, ha az aprófalvakat mesterséges tartanánk életben? Az jó lenne? Az ott élőknek is? Nem sértené több ember érdekét, mint a magára hagyás?

 

Az egész témakörben az a szomorú, hogy az onnan elvándorolni szándékozó* (kitörés) embereknek esélyük sincs azt megtenni, ez az igazi esélyegyenlőtlenség. El sem tudja adni az ingatlanát, ha mégis sikerült neki, az így kapott összegből semmit nem tud venni ott, ahol van munkalehetőség.

 

Én ezt látom fő problémának. Nem sokat jelenten, ha napi 3-13-23 pár akármivel beutazhat a közeli városnak minősített faluba, ha ott sincs semmi. Minek utazna? Felvenni a segélyt? Arra napi két pár busz is elegendő...  

 

A közlekedésben az ország helyzete képződik le kicsiben. Bizonyos mértékig képes igényeket generálni, de alapvetően igények kiszolgálására volna hivatott.

 

Elnézést, ha félig OFF-ra sikerültem.

Előzmény: kis59 (17326)
kis59 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17326
Szvsz. át fogunk sodródni a politikába....:(((
Aprófalvak elsorvasztása, tanácselnök ellentétek stb.
Van bennem gyanu egyébként, hogy v.melyik nagypolitikusunk nem Lukafáról való??
(Nem a mostani, hanem a 80-as évekbeli)
Előzmény: kopaszhaj (17324)
kis59 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17325
Még valami.
Ha a település közigazgatásilag egység valamivel, akkor nincs esély.
Ki az, aki végigvinne egy ilyen éveken át tartó pert....
Előzmény: kis59 (17322)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17324

Nem értem a perelés dolgot...

Pusztán azért ezeket a településeket említettem, mivel Almamellékről (is) lehetett ezeket megközelíteni, és nem értettem, hogy az egyetlen lakosú Lukafának járt a közlekedés, a százszor akkoráknak meg nem.

Előzmény: kis59 (17321)
kis59 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17323
T. L.
Egy volt vasútbarát...(?)
Előzmény: M41 2127 (17319)
kis59 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17322
Ezt én is kérdezhetném....
Egyébként nem a Volánt kell, hanem az államot. Az a megrendelő
Előzmény: v_peti (17317)
kis59 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17321
Van vagy száz...
Akkor pereljünk...?
Előzmény: kopaszhaj (17320)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17320
Almamelléhez közeli települések (voltak) Korpád, Gyűrűfű, Kisibafa... ezeket sem lehetett elérni busszal-vonattal.
Előzmény: kis59 (17316)
M41 2127 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17319
http://www.mfor.hu/cikk.php?article=31951&pat=5

Egyelőre 14 vasúti mellékvonalon szűnik meg a személyszállítás jelentette be csütörtöki tájékoztatóján Kóka János, a közlekedési tárca vezetője.

Az elmúlt hetek számháborúja után úgy tűnik eldől, hány szárnyvonalon szűnik meg a személyszállítás. Korábban felmerült, hogy akár 80 vonal bezárására is sor kerülhet. Egy szakmai konferencián Takács László, a MÁV Zrt. vezérigazgatójának főtanácsadója azt a tájékoztatást adta, hogy ennyi erősen veszteségest találtak. Ezeken a mellékvonalakon 35-nél volt egy vonaton naponta 19-nél kevesebb utas, 28 járatnál 39-nél kevesebben utaztak a vonaton, s mindössze 17-nél haladta meg az egy vonatra jutó utasok száma a negyvenet.

Mint ismert, Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter júliusi tervei szerint 28 vasútvonalon szüneteltetnék meghatározatlan időre a személyszállítást. Ez a kör azonban a mai bejelentésre felére szűkült, ám a "túlélők" esetében tárca nem hozott végleges döntést. Mint a miniszter elmondta, a másik 14 vonal esetében további elemzést tartanak szükségesnek.

Korábban Felsmann Balázs, a tárca infrastruktúráért felelős szakállamtitkára elmondta, a döntés során vizsgálják az utasforgalmi adatokat, a helyettesíthetőséget a közút-vasút között, az áruszállítás lehetséges volumenét, a pályafejlesztéseket és a fejlesztési terveket egyaránt. Nagyon fontos, hogy az adott térségben milyen szerepet játszik és játszhat az adott vasúti vonal. Szem előtt tartják a környezetvédelmet, hogy a közlekedési módok milyen mértékű költségvetési forrás biztosítását igénylik, illetve hogy a döntések milyen hatást gyakorolnak az érintett szolgáltatókra és munkavállalóikra.
orangutan Creative Commons License 2006.12.07 0 0 17318

A Volán 2007-ben 4-8%-kal kevesebb járatot üzemeltet.

Miközben a MÁV fantáziája elszabadult... (ITF)

 

Meddig?

 

Ameddig szórják bele a pénzt.

Előzmény: Krtek (17315)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!