Valami újítás volt idén is, de azt is inkább visszafejlődésnek nevezném. Két éve még valami városközi kategóriájú, viszonylag kényelmes busszal utaztam Lepsényből Dombóvárra, idén már csak műanyagszékes volt...
A keszőhidegkúti vonalat inkább bejártam gyalog. Többet ért, mint zötyögni egy ilyen vackon :-)
Nem akarlak elkeseríteni, de azok a buszok ránézésre is többek 2-3 évnél, a 10 reálisabb. Abba meg ne menjünk bele, hogy mi a kényelmes, ezeknek a trágyadomboknak a kemény műanyag ülése, vagy a 266-os puha műbőr ülése ;-) Én inkább az utóbbira szavazok.
Ezzel szemben december 10-étől csak 14 vonalon, 474 kilométeren áll le a közlekedés - mondotta Kaszai János, a Vasutas Települések Szövetsége országos elnöke.
A mai Békés Megyei Hírlap rendkívül optimista cikke. Láthatóan elégedett a VTSZ elnök Kaszai Úr ugye megmondtam. Vésztőnek csak a Vésztő-Körösnagyharsány fáj igazán. Kíváncsi vagyok a románok mondanak-e valami pozitívat a nagyratörő Vésztői tervekre. Ott ahol még a Villányi 6 utas per vonat sincs meg maradnia kell a vasútnak. Szép volt, lehet az adófizetőknek adakozni:
Várad felé újra indul vonat
A kormány módosította eredeti elképzelését: a korábban tervezett 28 vasúti szárnyvonal helyett csak 14-en szünetelteti a személyszállítást.
Magyari Barna - Sajnáljuk, hogy 14 szárnyvonalon az új vasúti menetrend életbe lépésével már nem közlekednek vonatok. Mégis hatalmasat léptünk előre, hiszen korábban arról volt szó, hogy 28 vonalon, 942 kilométer vasúti pályán szünetelteti a kormány a személyszállítást. Ezzel szemben december 10-étől csak 14 vonalon, 474 kilométeren áll le a közlekedés - mondotta Kaszai János, a Vasutas Települések Szövetsége országos elnöke. Megyénkben mindössze 8 kilométert érint a szüneteltetés. - Folyamatosan hangoztattuk: minden szárnyvonalat külön kell vizsgálni, mert mindenütt más a vasút jelentősége, szerepe. A kormány is belátta, ez a helyes út. Azokon a vonalakon, ahol megmarad a vasúti közlekedés, ott további egyeztetések történnek. Körösnagyharsány és Körösszeg között például felvetődik a vasúti közlekedés helyreállításának kérdése is. Ez ügyben a román felet is meghallgatják. Ha a Nagyvárad-Körösszeg vasútvonallal hosszú távú elképzelései vannak a román kormánynak, akkor ezen az oldalon is érdemes fejleszteni a Vésztő-Körösnagyharsány vonalat, a Körösnagyharsánynál Körösszeg irányába pedig újra meg kell építeni a korábban felszedett 900 méteres vasúti pályát - közölte Kaszai János. Az elért eredmények ellenére a VTSZ továbbra is gyűjti az aláírásokat azért, hogy az országgyűlés tűzze napirendre a vasúti szárnyvonalak további működtetésének kérdését. A VTSZ folytatja aláírásgyűjtési akcióját, országosan majdnem 10 ezer kézjegynél tartanak.
Eredménnyel zárult az a Békés megyei összefogás, amelyet az utóbbi hetekben valósítottak meg az érintett települések polgármesterei a vasúti szárnyvonalak megtartása érdekében.
Azt kell mondjam, ez az összefogás nem megmentette a vasútvonalakat, hanem csak elmélyíti a válságot. Legalábbis a "ne bántsák a vonalainkat, maradjon minden mint volt eddig is..." felállással.
Ugyanez történt az elmúlt évek hasonló halállistáin: csak azt sikerült elérni, hogy most, pár évvel később sokkal rosszabb műszaki és forgalmi állapotok mellett újra előkerüljön a probléma, és még nehezebb érvelni.
Megmenteni az a település fogja a vonalait, amely hajlandó tevékenyen részt venni új megoldások bevezetésében. Önálló(bb) üzemeltetésben (nem feltőtlenül a települések által), saját javaslatokkal párhuzamosságok kiváltásában, fejlesztésekben való részvétellel stb.
Nem a végső, de egy újabb szög néhány (apró)falu koporsójába. A hazai területfejlesztés és a politika nem tud mit kezdeni velük. A politikai álláspont a kivárás, hátha maguktól elsorvadnak 10-15 éven belül, és akkor megszűnik a probléma.
Királd Putnok buszos tarifa alapján 11 kilométerrre van magyarul 206 Ft a díj
Királd Putnok 110 Ft vonattal.
De a vasút 8 km számol, míg a busz miközben bemegy 2 faluba Sajómercsére meg Sajóvelezdre, így menetidőben a 24 perces vonathoz képest 37 perc alatt megy.
Az út állapota nem igazán tökéletes télen nem sóznak ilyenkor a vasút előnye is megmutakozik.
Ez a lényeg, aki nem élt olyan helyen az nem érti meg, egy nagyvárosi vagy egy jó közlekedésű helyen élő, nem érti a busz télen nem megy, vagy össze vissza jár, vagy éppen az utasok tolják, igen egy vasúttal nem megközelíthető faluba menet magam is tettem ilyent, alattunk egy szakadék volt, azt nem kívánom senkinek....
Olyan mint egy korcsolyapálya az útszakasz amikor lefagy.
Busznál van vállakozó kedvű kamikázé sofőr aki az utasok életét is kockáztaja, mert ő vagány és jégen hegymenetben megtesz 800 métert 35-40 perc alatt úgy hogy tolja 8-10 utas (ennyi fér hozzá)
Az utolsó 3-4 kilométert gyalog tettük meg mivel lejtmenetben már nem kockáztatott újból.
A közutak állapota mivel nem megfelelő, ezért nem tartom, jó ötletnek a vasút megszüntetését.
Mivel Ózd felé szerpentines útszakasz van, javaslom az Ózd környéki utak kipróbálását, télen.
Nem beszéltem arról. hogy alagút van ettől értékes meg a Bükki Nemzeti Parkba autóval! Éljen csak így tovább!
Én megmaradok a vicinálisnál.
Egy-két kép, legyen a 87 ről, egy megálló egy erdei iskola számára a 87 felsőn talán a 410 es szelvénynél
Második kép is a 87 felsőn készült.
Amúgy a 87 felső pályaköltsége 8 millió Ft nem nagy tétel, ha azt nézzük, nincs pályaszemélyzet sehol illetve Szilvásvárad személyzet nélküli állomás
Békésben a szüneteltetésre ítélt öt vasúti vonalból négy megmarad 2006-12-07 17:53:22
Eredménnyel zárult az a Békés megyei összefogás, amelyet az utóbbi hetekben valósítottak meg az érintett települések polgármesterei a vasúti szárnyvonalak megtartása érdekében.
Az eredeti kormányszándék szerint Békés megyére vonatkozóan a Battonya—Mezőhegyes (pályahossz 18 kilométer) a Kisszénás—Kondoros (6 kilométer), a Murony—Békés (8 kilométer), az Orosháza—Szentes (40 kilométer) és a Vésztő—Körösnagyharsány (32 kilométer) vonalon szüneteltették volna már most, december 10-étől a személyszállítást. A kitartó munkának, tiltakozásnak köszönhetően Békés megyében az új vasúti menetrenddel mindössze 8 kilométeren (Murony—Békés között) szünetel majd a közlekedés.
Ehhez csak gratulálni lehet Vésztő a nagy túlélő !!!
"Megfordíthatnám úgy is, hogy mi lenne, ha az aprófalvakat mesterséges tartanánk életben? Az jó lenne? Az ott élőknek is? Nem sértené több ember érdekét, mint a magára hagyás?"
A település állomány kb. 30%-a aprófalu (500-nál kevesebb lakossal). A közlekedésük megoldása nehézkes vagy nem megoldott. Erdősi profnak volt 1999-2000-ben egy cikke erről "A Falu" című folyóiratban.
A témára akkor kell visszatérni, ha dűlőre jutottak a közgazgatás átszervezését illetően is.
Hogy ezekkel a falvakkal mi lesz? Amelyik nem cigány falu, és nem ülülőhely vagy nincs nagyobb város, ahonnan kiköltözők lennének, azok a demográfiai mutatók ismeretében...
Pedig a folyamatok a politika és a felső irányítás nélkül is léteztek és léteznek.
Megfordíthatnám úgy is, hogy mi lenne, ha az aprófalvakat mesterséges tartanánk életben? Az jó lenne? Az ott élőknek is? Nem sértené több ember érdekét, mint a magára hagyás?
Az egész témakörben az a szomorú, hogy az onnan elvándorolni szándékozó* (kitörés) embereknek esélyük sincs azt megtenni, ez az igazi esélyegyenlőtlenség. El sem tudja adni az ingatlanát, ha mégis sikerült neki, az így kapott összegből semmit nem tud venni ott, ahol van munkalehetőség.
Én ezt látom fő problémának. Nem sokat jelenten, ha napi 3-13-23 pár akármivel beutazhat a közeli városnak minősített faluba, ha ott sincs semmi. Minek utazna? Felvenni a segélyt? Arra napi két pár busz is elegendő...
A közlekedésben az ország helyzete képződik le kicsiben. Bizonyos mértékig képes igényeket generálni, de alapvetően igények kiszolgálására volna hivatott.
Szvsz. át fogunk sodródni a politikába....:((( Aprófalvak elsorvasztása, tanácselnök ellentétek stb. Van bennem gyanu egyébként, hogy v.melyik nagypolitikusunk nem Lukafáról való?? (Nem a mostani, hanem a 80-as évekbeli)
Pusztán azért ezeket a településeket említettem, mivel Almamellékről (is) lehetett ezeket megközelíteni, és nem értettem, hogy az egyetlen lakosú Lukafának járt a közlekedés, a százszor akkoráknak meg nem.
Egyelőre 14 vasúti mellékvonalon szűnik meg a személyszállítás jelentette be csütörtöki tájékoztatóján Kóka János, a közlekedési tárca vezetője.
Az elmúlt hetek számháborúja után úgy tűnik eldől, hány szárnyvonalon szűnik meg a személyszállítás. Korábban felmerült, hogy akár 80 vonal bezárására is sor kerülhet. Egy szakmai konferencián Takács László, a MÁV Zrt. vezérigazgatójának főtanácsadója azt a tájékoztatást adta, hogy ennyi erősen veszteségest találtak. Ezeken a mellékvonalakon 35-nél volt egy vonaton naponta 19-nél kevesebb utas, 28 járatnál 39-nél kevesebben utaztak a vonaton, s mindössze 17-nél haladta meg az egy vonatra jutó utasok száma a negyvenet.
Mint ismert, Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter júliusi tervei szerint 28 vasútvonalon szüneteltetnék meghatározatlan időre a személyszállítást. Ez a kör azonban a mai bejelentésre felére szűkült, ám a "túlélők" esetében tárca nem hozott végleges döntést. Mint a miniszter elmondta, a másik 14 vonal esetében további elemzést tartanak szükségesnek.
Korábban Felsmann Balázs, a tárca infrastruktúráért felelős szakállamtitkára elmondta, a döntés során vizsgálják az utasforgalmi adatokat, a helyettesíthetőséget a közút-vasút között, az áruszállítás lehetséges volumenét, a pályafejlesztéseket és a fejlesztési terveket egyaránt. Nagyon fontos, hogy az adott térségben milyen szerepet játszik és játszhat az adott vasúti vonal. Szem előtt tartják a környezetvédelmet, hogy a közlekedési módok milyen mértékű költségvetési forrás biztosítását igénylik, illetve hogy a döntések milyen hatást gyakorolnak az érintett szolgáltatókra és munkavállalóikra.