Nem volt személyi átfedés, eccerűen ezt látták szépnek Csehszlovákiában... Nameg farmotoros autóra nem kell hűtőrács, kivéve ha előreteszik a hűtőt mint pl. a százhuszas skodán...
Gyerekkoromban sok ilyen autót láttam Egerben , csehszlovák túristák voltak vele . Mivel nálunk nem nagyon elterjedt nekem a formavilágáról a Skoda jutott és jut eszembe a mai napig is , a 603-as olyan MB1000-es formavilágu vagy fordítva attól függ , hogy honnan nézzük . Az iker lámpákat hűtőrács nélkül meg a 110-es Skodákon meg a coupén látom viszont. Vajon ennek mi az oka?
ugyan az a formatervező?
Tatra: Ahogy én láttam, a legújabb módosítás szerint múzeális jellegű járműre 200K a regisztrációs adó, kcm-től függetlenül.
Egyébként kb. 4 éve volt szerencsém vizsgálni egy Tatra 37(?)-est is. Típusszám nem biztos, arra a modellre gondolok, amelyik elöl 3 fényszóróval, hátul pedig egy nagyméretű vezérsíkkal rendelkezik. Szlovák űrhajó! :o) Ha érdekel, fotó van.
A 603-asról személyes tapasztalat szinte semmi. A világ egyik legkisebb V8-asa szerintem (2.5 liter) és valami frenetikus a hangja!!! 68-tól körben tárcsafékes. Azt mondják 100 fölött szinte nem is hallatszik a motorhang a farmotoros építés miatt. Beleültem, a hátsó lábteret nem tudom mihez hasonlítani, ÓRIÁSI! Mivel már veterán, nem kizárt hogy veszek egyet. 613-ast nem lehet behozni, vagyis lehet: 1.600.000 Ft regisztrációs díjért forgalomba helyezhetem... A felújítandó 613-masomat eladtam abban a reményben, hogy az árából vehetek kint egy jó, felújításra NEM szoruló 603-ast.
Itt a 613-as látszik. Köszi annak aki betette. A 700-as ennek az "upgrade"-je... :) Timbi-cimbi azt a 603-ast már ma is keresgéltem, de így majd könnyebb lesz. Köszi.
Üdv!
Én, őszintén szólva a Bogáron keresztül kerültem kapcsolatba a Tatra -kkal. (És igen megtetszettek, főleg a 603/3).
Azóta édesapámmal beszélve kiderült, ő ült egyben, de már nem nagyon emlékezett, a 70-es években volt a dolog (gondolom akkoriban volt autószerelő-tanonc). Szerintem Tatraplan volt, mert 4 hengeresre emlékezett. Meg hogy jól ment.
Hozzáértőbbektől kérdezem:
T603 -ról ti mit tudtok? (Elsősorban személyes tapasztalatok - TATRA ???)
te_o
Én a szentendrei HÉV vonalán szoktam látni egy udvarban egy 603-ast, úgy Budakalász magasságában. A tavalyi balatonakali veterántalálkozóra pedig jelentős számú 700-as érkezett vendégként, egyenesen Szlovákiából.
En voltam a Tatra gyarban, es a muzeumban Koprivniceben. Valamikori Nesselsdorfban.
Tco9-el akivel annyira összevesztetek. Kar pedig !A KPM Közuti Igazgatosaganak vettünk teherautokat .
Tco99 pedig a Tatra Baratok Klubjaval külön elment
Rondan viselkedtetek vele
malacgazdi: Ja a Tatraplan a T97 modernizált változata. Mondjuk ezek OHC-k voltak (vagy csak a T97? - nem tudom...), szemben a bogárral, ami sosem lett az. Csak a Porsche 356 lett felülvezérelt az idők folyamán. A Tatraplan nattyon cép! :)))
RiffRaff: Ja volt már kocka. 1974-1996-ig T613, 1996-98-ig T700 néven. A bálnát 1955-75-ig csinálták. Esküdj meg, hogy egy tanárnő járt vele! Hova jártál gimibe? Szlovákiába? :))
Malacgazdi: Volt boxer négyhengeres Tátra is, a T97 (a VW Bogár eredetije) ill. a T600 (Tatraplan)
T97 (1939-): cseppkarosszéria, négyhengeres léghűtéses boxermotor hátul, független kerékfelfüggesztés lengőtengelyekkel, központi csővázzal stb. Porsche meg is kérdezte Hitlert, hogy mi legyen a szerzői jogokkal, mire az lerohanta a cseheket és leállíttatta a T97 gyártását. Ekkor már folyamatban volt a per a Bogár miatt. A háború végén újrakezdődött a jogi procedúra és a VW 3.000.000,- márkát fizetett a peren kívüli egyezségért. Nem is jutott pénz fejlesztésre sokáig...
Ilyet láttam e, többet is, rendszeresen a Köztársaság téri (akkor még) MSZMP pártház előtt, csehszlovák rendszámmal. Óvodás koromban féltem tőlük, mert nagyon brutálul néztek ki.
Különben a far (közép) motor+léghűtés építési mód közel áll a szívemhez, úgyhogy szeretem ezeket a kocsikat. Kár, hogy nem boxer:))))))))
A gömbölyű. Volt ilyen kocka abban az időben? Én 1986-90 között koptattam a gimnázium padjait.
Sajnos akkoriban még nem érdekeltek annyira a kocsik, hogy alaposabban szemügyre vegyem, úgyhogy csak a halovány emlékek maradtak. :(
pugt16: Aztán magyar rendszáma volt-e neki vagy valami tót?
Bocs Riff-Raff nem direkt vót! :)
És azt ki tudta, hogy ez a verda nem far- hanem középmotoros? A hátsó tengely FÖLÖTT van a V8. A'79-es gépemen gyárilag elöl-hátul négydugattyús belső hűtésű tárcsa van. Száraz karter,nyomóólajozás, olajhűtő termosztáttal, 2xDOHC, fogazottszíj hajtású vezéműtengelyek, léghűtés. Igen jó!