Ideírom a legjobb tátrás honlap címét (International Streamlined Tatra Site) hátha valakinek van ideje tájékozódni. Sajnos angolul van. Magyar Tatra lap nincs, de ideje lenne csinálni egyet!!!
1. egyszer csak a egy TATRA (mostanában TATRA FAN) néven nyomuló egyén múltjának sötét foltjaira akadtam. Mikor a tudomására hoztam a beszerzett információkat önként felajánlotta a T613-asát!!!! :-))))
2. Fény már rajta van nem a festékes dobozban, krómozások jönnek, de csak a derékfájásom után :-))) (itt most a 613-ast mondom a 87-esem még szét sincs szedve mert az üzemképes)
3. Régebben maffiózó voltam onnan van rá pénzem :-)))))))))
"miniszterelnöki kocsik voltak ezek elsősorban ugye" Részben. Ne felejtsük, hogy a kommunista rezsimekben a miniszterelnököknek a szerepe enyhén szólva korlátozott volt. De most nem ezen akarok szőrözni.
A lényeg, hogy részben a Tatra, a Csajka, a Zim, a Zisz, és a Zil, valamint a Mercedes egyes típusai jelentette egy-két más (paradox módon nem egyszer amerikai) modell mellett a csúcsot az ún. "közületi" célokra használt kocsik között a 1948 és 1989 közötti időszakban. Ezeket használták reprezentációra, magas rangú pártfunkcik, közjogi méltóságok, magas rangú diplomaták, miniszterek, és egyéb vip-személyek fuvarozására. Alacsonyabb rangú hivatalnokok, vállalati középvezetők, jellemzően Volgával, Pobedával, Warszavával jártak, igaz Tatra 603-at is használtak pl tsz-autónak. Ezeket a típusokat széles körben alkalmazták.
Nem voltak túl merevek ezek a határok: Kádár János is utazott pl Warszavával (láttam fotón), ami azért elég messze van egy Ziltől, és civilben a hazai notabilitásaink is többnyire Zsigulival, Wartburggal, és egyéb "kommersz" típussal jártak.
Vagy pl a Veteránban bemutatott, és általam élőben is látott 603-as a békéscsabai vízműveknél futott, és egy egykori sofőr ismerősöm a hetvenes években szintén ezt a típust hajtotta egy vidéki mezőgazdasági kutatóközpontban hét éven át.
Szóval a "repi kocsi" nem kizárolagosan az országosan is jelentős nagykutyák transzportja volt.
A T87 mondjuk a kommunizmus térhódítása előtt is futott, de nálunk mindíg is nagyon ritka volt, és konkrétan nem tudom, hogy hol futottak ilyen típusok. Tatraplan, T603, T613 volt inkább, de ezek is igen kis számban pl a Volgákhoz képest.
poén
Nagy vagy Rambler, honnan van a kép, ezt még én sem láttam. Ilyen készül keepitretronál is! Igazi gyöngyszem. :) Aircooled DOHC V8 - jááááj!!! :)))))))))))))
A hirdetésben szereplő kocsiról sem tudok semmit (ha azt kérdezed). Gondoltam berakom, hátha akad valaki akit érdekel. A hét végén majd szétnézek, mert egy régi Traderban volt hirdetve egy hiányos, a kép alapján elég lepusztultnak tűnő 1948-as Tatraplan 100 000-ért. Hogy aztán az újság, és főleg a kocsi megvan-e még az újabb kérdés.
poén
A hírdetésben szereplő kocsiról sem tudok semmit (ha azt kérdezed). Gondoltam berakom, hátha akad valaki akit érdekel. A hét végén majd szétnézek, mert egy régi Traderban volt hirdetve egy hiányos, a kép alapján elég lepusztultnak tűnő 1948-as Tatraplan 100 000-ért. Hogy aztán az újság, és főleg a kocsi megvan-e még az újabb kérdés.
poén
Bakker, egy igazi T87!!! Honnan, mikor, hogyan? Mesélj! Ja, és képeknek is örülnék ám :-))
Sajnos nincs fotóm, meg semmi egyéb infóm azon kívül amit elmondtam, csak annyi, hogy a tagot Swarcz-nak hívták, és a kocsi nagy népszerűségnek örvendett a haveri körben: a kehes Tatraplan olyan érces hangon szólt, hogy utcákkal arrébb hallani lehetett, ha közeledett.
De lehet, hogy tudok meg újabb dolgot, mert az egykori egyetemi banda nagyon összetartó, és a mai napig évente vannak összeröffenések, ahova, mi ifjak, is el szoktunk menni. Majd érdeklődök intenzíven.
esetleg nem tudsz ide berakni egy képet az is jó ha elküldöd az " emilemre" majd én felrakom!! Lécci Lécci Lécci Lécci Lécci Lécci!!!!!
Addig is itt egy kép a saját T87-emről. Ez is V8-as!!!!!!
Tisztelettel felhívom minden kedves álmélkodó figyelmét a kb 1.5 M2-es elhúzható tetőre ami széria volt és csak extraként lehetett megrendelni a "nem létét"!!!
Hello!
A fateromék egyetemista korukban (hetvenes évek közepe) egy Tatraplannal jártak a Zemplénbe barlangászkodni. A cimbora kék verdája az oldalán KÉKMADÁR feliratot hordott (apámék jóvoltából :), és már akkor elég lestrapált volt.
Egyszer alaposan lefenyítették őket, mert huszárosan beelőztek a hegyekben egy kizárólag fekete Volgákból, és Csajkából álló menetoszlopot... nem kellett volna :-))
Van itt egy magyarországi hirdetés, amit a holland Tatra-lapon találtam:
Right Drive Wheel! Complett wehicle! 98% rost free! Some parts more only for the 1,950 lit. egine /4 cyl./ Restautation is needed for bodie, and within 1-2 days work on it and driveable! [entry date: June 27th, 2003]
Contact: Geza Bordi, : geaz@freemail.hu
Nem olcsó amúgy egy Tatraplan: szinte mindíg magasabb az ára egy hasonló karban lévő 603-nál, holott ez utóbbi nagyobb, szebb, V8-as, stb -igaz, a Tatraplan régebbi, és kisebb szériában készült.
poén
Nem volt személyi átfedés, eccerűen ezt látták szépnek Csehszlovákiában... Nameg farmotoros autóra nem kell hűtőrács, kivéve ha előreteszik a hűtőt mint pl. a százhuszas skodán...
Gyerekkoromban sok ilyen autót láttam Egerben , csehszlovák túristák voltak vele . Mivel nálunk nem nagyon elterjedt nekem a formavilágáról a Skoda jutott és jut eszembe a mai napig is , a 603-as olyan MB1000-es formavilágu vagy fordítva attól függ , hogy honnan nézzük . Az iker lámpákat hűtőrács nélkül meg a 110-es Skodákon meg a coupén látom viszont. Vajon ennek mi az oka?
ugyan az a formatervező?
Tatra: Ahogy én láttam, a legújabb módosítás szerint múzeális jellegű járműre 200K a regisztrációs adó, kcm-től függetlenül.
Egyébként kb. 4 éve volt szerencsém vizsgálni egy Tatra 37(?)-est is. Típusszám nem biztos, arra a modellre gondolok, amelyik elöl 3 fényszóróval, hátul pedig egy nagyméretű vezérsíkkal rendelkezik. Szlovák űrhajó! :o) Ha érdekel, fotó van.
A 603-asról személyes tapasztalat szinte semmi. A világ egyik legkisebb V8-asa szerintem (2.5 liter) és valami frenetikus a hangja!!! 68-tól körben tárcsafékes. Azt mondják 100 fölött szinte nem is hallatszik a motorhang a farmotoros építés miatt. Beleültem, a hátsó lábteret nem tudom mihez hasonlítani, ÓRIÁSI! Mivel már veterán, nem kizárt hogy veszek egyet. 613-ast nem lehet behozni, vagyis lehet: 1.600.000 Ft regisztrációs díjért forgalomba helyezhetem... A felújítandó 613-masomat eladtam abban a reményben, hogy az árából vehetek kint egy jó, felújításra NEM szoruló 603-ast.
Itt a 613-as látszik. Köszi annak aki betette. A 700-as ennek az "upgrade"-je... :) Timbi-cimbi azt a 603-ast már ma is keresgéltem, de így majd könnyebb lesz. Köszi.
Üdv!
Én, őszintén szólva a Bogáron keresztül kerültem kapcsolatba a Tatra -kkal. (És igen megtetszettek, főleg a 603/3).
Azóta édesapámmal beszélve kiderült, ő ült egyben, de már nem nagyon emlékezett, a 70-es években volt a dolog (gondolom akkoriban volt autószerelő-tanonc). Szerintem Tatraplan volt, mert 4 hengeresre emlékezett. Meg hogy jól ment.
Hozzáértőbbektől kérdezem:
T603 -ról ti mit tudtok? (Elsősorban személyes tapasztalatok - TATRA ???)
te_o
Én a szentendrei HÉV vonalán szoktam látni egy udvarban egy 603-ast, úgy Budakalász magasságában. A tavalyi balatonakali veterántalálkozóra pedig jelentős számú 700-as érkezett vendégként, egyenesen Szlovákiából.
En voltam a Tatra gyarban, es a muzeumban Koprivniceben. Valamikori Nesselsdorfban.
Tco9-el akivel annyira összevesztetek. Kar pedig !A KPM Közuti Igazgatosaganak vettünk teherautokat .
Tco99 pedig a Tatra Baratok Klubjaval külön elment
Rondan viselkedtetek vele
malacgazdi: Ja a Tatraplan a T97 modernizált változata. Mondjuk ezek OHC-k voltak (vagy csak a T97? - nem tudom...), szemben a bogárral, ami sosem lett az. Csak a Porsche 356 lett felülvezérelt az idők folyamán. A Tatraplan nattyon cép! :)))