(A II. világháború után Nesseldorf neve Koprivnice lett, a gyár meg Tátra)
3.3liter, 30LE/2200rpm, 90km/h, soros 4 hengeres OHC "hemi" (félgömb égéstér). Volt egy soros 6 hengeres 50LE-s változata is 110km/h végsebességgel... Ezt már Ledwinka tervezte, a mágus! :-)))
OFF Nézz szét az antikváriumokban! Mostanában szoktam látni Hanzelka-Zikmund könyveket elég jó áron. (Nekem az összes megvan, bibibííí :-))
Van egy nagyon korrekt antikvárius barátom, nála "protekcióm" van, szólhatok neki ha akarod, hogy ha jön ilyen tegye félre.
Amúgy az előjegyzés, meg az internetes antikvár könyvjegyzékek működnek: szvsz beszerezhető a könyv. ON
Nos, tényleg nem egy kiköpött showcar :-))
Ha jól emlékszem a vonalai elég töredezettek, és egészében nekem egy ázott varjú jutott róla eszembe.
Más példányok fotóit nézegetve már pofásabbnak tűnik a jószág, de szvsz egy Tatrát élőben kell látni: én nekem vagy negyed órámba telt három éve nyáron egy veterántalálkozón, hogy a mellettem lévő T603-at minden szögből "befogadjam", mert mindenhonnan másképp néz ki.
Amúgy a T77 élőben nem lehet gyenge: 5,4 méteres hossz rulez :-))
poén
boles: Sajna nekem sincs meg minden rész, beleértve a Himalájásat is...
poén: Mondasz valamit! Mondjuk a T77-ből két széria volt:
-T77 (99db) elöl két lámpával. Ez még elölröl elég helyes.
-T77a (150db) Háromlámpás, ennek már az eleje sem valami csinos. Ilyet láthattál az osztrák oldalon, ráadásul szerintem eléggé viharvert állapotban. Valószínűleg elég eredeti, éppenséggel nincs nincs "túlrestaurálva" - ami amúgy nem lenne baj. Ráadásul fekete színű, ami kiemeli a formáját a hibáival együtt. Viszont mindkét típus hátuljára ráillik az "ormótlan" jelző! :))))
T77 -szvsz ormótlan kocsi; valahogy az arányai nem olyan eltaláltak, mint a T87-é.
Az osztrák tatraclubos pagén (tatraclub.at, v. vmi ilyesmi; biztos ismeritek) vannak letölthető filmek. A minősőég nem az igazi, és beállítások sem túl izgalmasak, de pl 130 felett repesztő T77-et nem sűrűn látni.
poén
Gondolom rendes Tatra fannak kötelező irodalom, úgy hogy itt érdeklődnék: nincs valakinek egy (pót, plussz, felesleges stb) példánya a Zikmund-Hanzelka sorozat "Világrész a Himalája alatt" c. kötetéből?
Nekem már csak ez hiányzik :( Viszont tudok cserepéldányt felajánlani a Dél- és Közép-amerikai kötetekből, és az Afrika is duplán van meg...
Köszi!
Mindegy, akkor más. Az Ecorra Coupe nevű verda, amit a T700 alapjaira építenek. Az orra pl. teljesen megegyezik azzal, kár, hogy még olyan képet nem tettem be. A (far-)középmotor adott, a hengerűrtartalom
4.36 liter, a teljesítményadatok ellentmondóak, állítólag 430-450LE körül lehet. Brno-ban szokták hajtani. Úgy egyszer meghallgatnám a hangját...
:)))
Aki lemaradt a 2003-as Balatonakali találkozóról az most sóhajtozhat a képek felett: http://kep.tar.hu/jetike-auto
Az egész hétvége arról szőlt hogy a magyarok 2-3 fős csapatokban járkáltak a szlovákok autói körül. A gazdik meg már akkor is nyitva hagyták a motorteret, amíg bementek a büfébe. Hát, van mit nézni egy "kikrómozott" motortérben! :)
Találkozón kívüli emberkék nézelődnek, az egyik felkiált: "-Mekkora motoráztető; ezen pin'pongozni is lehetne!" Haverunk felvilágosítja: "-Lehetni lehetne, csak ez a csomagtartó." :)))
De a legnagyobb élményem a tájékozódási verseny volt. Mivel csak elvétve tudtak magyarul, nem kaptak itinert; inkább szóltak haveromnak; "-Ha már mögötted állnak a sorba, majd utánad mennek. Ha lehet, ne tévedjetek el!" Ezért a nem túl izmos 105S vezette a konvojt. Mivel négyen terheltük a Skodát, a dombon majd' feltoltak a Tatrák... De nagyon jók lettek a menet közben készült képek, mert emberke a hátsó ablakon kihajolva fotózott. :)))
Na, még egy: Megállunk egy falu szélén, mert feladat volt. A falusiak elkezdenek körénk gyűlni, nézik hogy miféle autók jöttek. Aztán megszólal egy világlátott helybéli: "- Vagy 10 éve nem láttam Tátrát!"
Erős idegzetűeknek ajánlom még a következő oldalakat:
http://www.openthinkinc.com/tatra/
http://www.tatraclub.at/HL_3Lichter_im_schnee.htm
Ez meg egy T97 (1939). Köbö ugyanaz mint a plán, csak OHC. Túl drága volt gyártani, úgyhogy a háború után egyszerűbb formában, Tatraplanként "élt tovább". Itt már megjelent a torzió, a nagyobb tesók még laprugósak voltak. De mindegyik független felfüggesztésű természetesen.
Aztán '47-től jöttek a Tatraplanok. Boxer négyhengeres, léghűtéses, önhordó, elöl-hátul független kerékfelfüggesztés. 1800 ccm, 52LE 130km/h. Farmotor ide vagy oda, korának egyik legcsendesebb autója volt.
Na ez az igazi, elsőszériás T77 két lámpával, 1934-ből. Asszem 99 db-ot gyártottak belőle. (Ha valakinek van a pajtában, nekem szóljon!)
CW értéke: 0.212... Süllyesztett kilincsek, zsanérok, sík padlólemez. Önhordó. V8 aircooled 3.500 köbcenti. Ja, és OHC.
Súlya 1700kg, a motor 70 lovas. Végsebessége 150-155km/h. Olaszországba kellett vele menni, hogy ki tudják próbálni mennyit megy. Állítólag máshol nem voltak megfelelő minőségű utak. Szóval akkoriban ez lehetett a leggyorsabb limuzin.
A T77 túlságosan farnehéz volt, ezért Ledwinka megtervezte az utódját a T87-et, ami
-rövidebb: emiatt nőtt a légellenállás 0.25-re
-könnyebb: 1.400kg
-erősebb: 3000ccm 75LE
-és gyorsabb: 160km/h lett.
Élete végéig ez a típus maradt a kedvence, mindig ilyennel járt, a verdája Münchenben van kiállítva úgy tudom.