Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17405
Vannak Scania, Detroit, talán Cummins motoros buszok és spéci hegyi MAN - ek is. Azoknak bírnia kell.
Előzmény: _nyunyuka (17401)
Hentes2 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17404

HA egy vonalon nem megy napi 2-3 vonat belelopnak, és forgalomra alkalmatlanná válik, érdemes ilyen szakaszokat megnézni, kimenni a vonalra, és nézni, hogy fogy, hogy pusztul, normális ember ezt nem akarja, és nem szeretné vbeszni hagyni a ránk maradt épített örökség egy szeletetét a mellékvonakat.

 

A hatvankettesen 150 nap sem telt bele, hogy elment az utolsó vonat máris több helyen barbár módon beleloptak.

Abszolút tiltakozok a meglevő értékeink elherdálása ellen!

 

 

Komolyan gondolkozok rajta, hogy kérek erre a vonalra egy különvonatot, hátha a kedvemért megcsinálják.

 

Üdv: Hentes

Előzmény: f_k (17385)
OKU30 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17403

"Még nem merült fel, hogy megszünnek mellékvonalak.

Lehet, hogy van valakinél ilyen terv, de akkor még nem hozta nyilvánosságra.

Személyszállítás forgalomszüneteltetését 14 mellékvonalon bejelentették"

 

Szégyenlem magam, hogy egyre több mindent félreértek. Bizony bennem felmerült. Köszönöm, hogy megnyugtattál. (Azért itt belül még egy picit izgulok. Biztos, hogy mind a ketten Magyarországról beszélünk?)

Én meg izgalmamban régebben is bedőltem az ilyen csacskaságoknak, aztán rohntam végigvideózni, végigfotózni olyan helyekre mint Dombóvár-Tamási, Pácsvárad-Bátaszék, Középrigóc-Sellye, 67-es villamos.

Előzmény: monor-21 (17396)
OKU30 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17402

"Javaslom, döntsük el miről beszélgetünk ?"

 

Én részemről a magyarországi vasúthálózat megmentéséért emeltem fel a szavam, amely megitélésem szerint szűk fél évszázada egyre erősödő veszélyben van.

Számomra megdöbbentő és egyben igen tanulságos, hogy milyen vehemenciával kritizálják azt, aki ezt megteszi, mennyi ellensége van a vasútnak egy olyan fórumon, amely egy vasutas, vasutért létrejött fórum. Nincsenek illuzióim, az egyetemes civilizóciós értékek vonatkozásában is sokan lennének, akik meg akarnának győzni a könyvégetés helyességéről, a falurombolás nagyszerűségéről, a halálbüntetés jogosságáról.

Az én magánvéleményem az, hogy nem a vasutat (és ezen keresztül a kistelepüléseket) - az ipari forradalom alapját - kéne fokozatosan megszüntetni, hanem az azt gazdaságtalanná tevő (nagyrészt tudatos) okokat, diszkriminatív szabályozást.

 

Előzmény: RIKA424 (17395)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17401
Szép kis hegyi túra lenne a Miskolc-Eger szakasz :-).
Előzmény: seTTebello (17400)
seTTebello Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17400

Bp-Miskolc, Bp-Eger stb buszjárat

 

A miskolci buszjárat egyszer már meg is szűnt, pedig hogy ünnepelték, amikor elindult. Most van egy Budapest - Miskolc esti busz, de nem jár minden nap. A Budapest - Gyöngyös - Eger - Miskolc busz szerintem maradhatna, de csak úgy, hogy Gyöngyös után nem megy vissza az autópályára.

Előzmény: OKU30 (17389)
seTTebello Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17399

Értem, tehát marad a mellékvonal, személyszállítás is lesz rajta, csak más eszközzel... azaz nem vonattal. Mivel is?

 

Légpárnás járművel.

Előzmény: OKU30 (17393)
RIKA424 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17398
Szóról szóra ezt mondta el Kaszai úr a múltkori konferencián, csak ott a vágányvasak az árokban hevertek, nem a nagy gazban.
Előzmény: Carpy (17374)
RIKA424 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17397
A Salgótarján környéki hegyekben nyomon lehet követni az egyköri kisvasút nyomvonalát. Ott az összes sínt felszedték. Nem túl könnyű arrafelé a terep, de a bringával is be lehet járni. :-)))
Előzmény: Carpy (17376)
monor-21 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17396
Az új menetrendben valamennyi vasúti mellékvonal változatlanul benne van."

Akor ez most azt jelenti, hogy minden változatlan? Akkor ugyanis nincs miről beszélnünk, nincs miért aggódnunk. Ha esetleg felmerült, hogy mégis megszünnek egyes mellékvonalak, akkor ezt miért is irtad?

 

 

Még nem merült fel, hogy megszünnek mellékvonalak.

Lehet, hogy van valakinél ilyen terv, de akkor még nem hozta nyilvánosságra.

 

Személyszállítás forgalomszüneteltetését 14 mellékvonalon bejelentették.

 

Most az a feladat, hogy ebből a 14 vonalból azon a 11 vonalon ahol teherfuvarozás most is van és marad is olyan szolgálatot szervezzenek  ami olcsó, de kielégíti a teherfuvarozók igényeit és megfelel az érvényes tasításoknak is.

 

Nem kicsi munka.

RIKA424 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17395

Értem, tehát a busznál ha egy kicsit más utvonalon megy, vagy nem pont ugyanott vannak a megállói, akkor nem ér a nevem, ha a vonat félnapi gyalogkörzetében meg van valahol busz, akkor már irtható is... (Lepsény-Csajág-Hajmáskér)

 

 

Javaslom, döntsük el miről beszélgetünk ?

 

 - Mellékvonalról vagy fővonalról?

 - Ha döntésre jutottunk akkor arról.......:-)))

 

Mellékvonalnál, mivel legtöbbször mindkettő kihasználatlan, busz is, vonat is, felajánják bármely kistérségnek, hogy egyik maradhat.

Maradhat vonat is. Akkor eltűnik a faluból a busz.

 

Fővonal egészen más ügy, arról még előterjesztés sincs nemhogy vizsgálat vagy döntés.

 

RIKA424 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17394

Az ütemes menetrend az rendben van, meg az áremelés ellenére 10% növekedés is hihető, de én nem erről beszéltem, hanem arról a három tényezőről aminek a hatására az én TV hiradómban utaslétszám emelkedést vártak. Ők ugyanis nem az ütemes menetrendet hozták elő...

 

 

 

A híradósnak joga van ilyet mondani.

Két tüntetés híradás között a malacszaporulat emelkedéséről vagy csökkenéséról esetleg egy szalmonella fertőzésről beszél, így neki megbocsátható ha nem érti csak olvassa amit neki leírtak.

OKU30 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17393

"NEM a három tényezőtől várják a 10%-os utasszám növekedést hanem az ütemes menetrendtől."

Az ütemes menetrend az rendben van, meg az áremelés ellenére 10% növekedés is hihető, de én nem erről beszéltem, hanem arról a három tényezőről aminek a hatására az én TV hiradómban utaslétszám emelkedést vártak. Ők ugyanis nem az ütemes menetrendet hozták elő...

 

"A ráhordó mellékvonalakon a személyszállítást NEM szüntetik meg, csak más eszközzel végzik."

Na ez kb megint az a kategória, mint amit az én TV hiradómban szoktak összehordani. Értem, tehát marad a mellékvonal, személyszállítás is lesz rajta, csak más eszközzel... azaz nem vonattal. Mivel is?

 

"Az új menetrendben valamennyi vasúti mellékvonal változatlanul benne van."

Akor ez most azt jelenti, hogy minden változatlan? Akkor ugyanis nincs miről beszélnünk, nincs miért aggódnunk. Ha esetleg felmerült, hogy mégis megszünnek egyes mellékvonalak, akkor ezt miért is irtad?

 

"Csökkenni, egyes vonalakon pedig meg fog szünni a párhuzamos autóbusz."

Ezt most hallom először (ez persze az én tájékozatlanságom), de ettől egy fikarcnyit sem lettem boldogabb, sőt...

 

"Az Eger-Gyöngyös-Budapest járatot akkor sem, mert az NEM párhuzamos az Eger-Füzesabony- Hatvan - Budapest járattal."

Értem, tehát a busznál ha egy kicsit más utvonalon megy, vagy nem pont ugyanott vannak a megállói, akkor nem ér a nevem, ha a vonat félnapi gyalogkörzetében meg van valahol busz, akkor már irtható is... (Lepsény-Csajág-Hajmáskér)

 

Előzmény: monor-21 (17390)
monor-21 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17392
Fedvény:

Példáidból amikor Egerből lesz közvetlen, Budapestig sehol sem megálló vonat, akkor törlik az Eger-Budapest expressz autóbuszjáratokat is.

 

Az Eger-Gyöngyös-Budapest járatot akkor sem, mert az NEM párhuzamos az Eger-Füzesabony- Hatvan - Budapest járattal.

Előzmény: monor-21 (17391)
monor-21 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17391

Egyik fontos érv volt a busz-vasút párhuzamos közlekedés "racionalizálása". Az, hogy a vasútnak nekiestek, az látszik. Ahogy én gondolnám, az új Volán menetrendben viszont már nem lehet Bp-Győr, Bp-Miskolc, Bp-Eger stb buszjárat. Ugye nem tévedek?

 

 

Az új menetrendben valamennyi vasúti mellékvonal változatlanul benne van.

Az új Volán menetrendben valamennyi autóbusz vonal benne van.

 

A párhuzamos jelző tartalmának kidolgozását a kormányzat közlekedés tudósokra bízza.

 

Csökkenni, egyes vonalakon pedig meg fog szünni a párhuzamos autóbusz.

Példáidból amikor Egerből lesz közvetlen, Budapestig sehol sem megálló vonat, akkor törlik az Eger-Budapest autóbuszjáratokat is.

monor-21 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17390
Drasztikus jegyáremelés két lépésben (16% + 8% = 25,2%)

- Utazási kedvezmények elég kiterjedt megvonása

- Ráhordó mellékvonalak személyszállítás felfüggesztése (megszüntetés)

Nos a fenti három tényező hatására a "hozzáértők" 10% utaslétszám növekedést várnak. Dombon ülő vadászkutya legyek, ha ezt valaki meg tudja értetni velem.

 

 

A ráhordó mellékvonalakon a személyszállítást NEM szüntetik meg, csak más eszközzel végzik.

 

NEM a három tényezőtől várják a 10%-os utasszám növekedést hanem az ütemes menetrendtől.

 

Ne ülj domra vadászkutyusnak........:-)))

OKU30 Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17389

Tetszett az elmult napok média kampánya a vasút felszámolásáért. Hasonló érvek mentén nehéz lesz lenyomni a lakosság torkán ezt a keserű pirulát, ha ez egyáltalán gyógyszer valamire is.

 

- Drasztikus jegyáremelés két lépésben (16% + 8% = 25,2%)

- Utazási kedvezmények elég kiterjedt megvonása

- Ráhordó mellékvonalak személyszállítás felfüggesztése (megszüntetés)

Nos a fenti három tényező hatására a "hozzáértők" 10% utaslétszám növekedést várnak. Dombon ülő vadászkutya legyek, ha ezt valaki meg tudja értetni velem.

 

- Megvonják a vasutasok első osztályú szabadjegyét, csak másodosztályon mehetnek.

Tök mindegy, hogy első vagy másod osztályon utazik egy MÁV dolgozó: igy is úgy is nulla forintot fizet, elég nehezen érhetó tetten bármiféle megtakarítás. Az viszont igaz, hogy ezentúl nem tud majd mérlegelni az ingyenjeggyel utazó, hogy a kevésbé kihasznált 1. osztályon utazván ne növelje a 2. osztály zsúfoltságát. Gratulálok.

 

- Minden 100 Ft  utiköltségből 17 Ft-ot fizet jegy formájában az utas, 83-at meg a költségvetés pótol hozzá. Ezért kell redukálni a mellékvonalakon a személyszállítást. Logikus. Ha ennek az érvnek mentén haladnánk, akkor logikailag a nagyforgalmú fővonalak  személyszállítását kéne beszüntetni, a mellékvonalak alig "néhány" utasának 83 Ft-ja nem egy egetverő összeg. Persze tudjuk, ez egy baromság úgy ahogy van, de akkor miért kell még ezzel is idegesíteni?

 

- A mellékvonalakre beszedett pályahasználati dij hova lett? Ez ugye a vonal fenntartását szolgálná? Akkor most visszaadják a megszüntetett vonalakon? (mert, hogy semmit sem fordítottak rá, az világos)

 

Egyik fontos érv volt a busz-vasút párhuzamos közlekedés "racionalizálása". Az, hogy a vasútnak nekiestek, az látszik. Ahogy én gondolnám, az új Volán menetrendben viszont már nem lehet Bp-Győr, Bp-Miskolc, Bp-Eger stb buszjárat. Ugye nem tévedek?

 

Mutattak a TV-ben egy üres Buzenykát Muronynál és közölték, hogy a Murony-Békés vonalon nem szokott utas lenni max néha egy-két eltévedt polgár. Hasonló a helyzet Rudabányán is. Nos mind a két helyen számos videófelvételt készítettem az elmúlt hónapok során véletlenszerúen és kijelenthetem, hogy ez hazugság, a felvételeimen egész más figyelhető meg, és a helyiek is másról beszéltek!

zmiklós Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17388
Ez a kép hol készült?

Kál-Kápolna XVI. vágány.
Előzmény: looksharp (17387)
looksharp Creative Commons License 2006.12.11 0 0 17387

Ez a kép hol készült?

Előzmény: f_k (17385)
f_k Creative Commons License 2006.12.10 0 0 17386


Legyen egy kép, ilyent valószínűleg nem sokáig csinálhatunk, mert ez nyári kép, ekkor még mellékkel járt a BZ...

Nyári kép egy halálraítéltről....
Előzmény: f_k (17385)
f_k Creative Commons License 2006.12.10 0 0 17385
Üdv!

A jelenlegi nyomvonal közúton csak kerülővel váltható ki.

12-13 kilométerrel hosszabb útvonalon, új vonal indításával, menetidőben a mostanihoz képest +10-15 perccel hosszabban.

Ma is van a községek között egymás közti utasforgalom.

A jelenlegi menetrend olyan, hogy sok órás úttal váltható ki és átszállással váltható ki a ma még közvetlen vagy kiométerben rövidebb összeköttés.

Az nem megoldás, hogy bemeghy Királdról Ózdra onnan meg mivel buszálloméásra megy busszal tovább Miskolcra, ez időben és legfőképpen költségben a mostaninak a 2 szerese.

Még akkor is olcsóbb lesz a vasút, amikor a busszal egy árban lesz, mert a vasút kilométerben rövidebb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kirándulóforgalomról:

Kb 300 000 Ft körül van egy különvonat ennek fele pályaköltség.

Havonta szerveznek meg legjobb esetben is vonatot, akkor egy évben 1 millió 800 eter Ft szedhető be, de tegyük hozzá, ez egy optimális eset, nem hiszem hogy minden hónapban könnyen összejönne 60 résztvevő, aki fizetne mondjuk 5000 Ft ot, a mostani magánszemélyek általi szerveződéseket és nem a pl MÁV nosztalgiás szervezést néztem, ahol, esetleg külföldi csoportokat is könnyyebben szereznek, tegyük, hozzá egy magánszemély saját munkája mellett hobbyból önköltségen, minimális reklámlehetőséggel, nagyon nehezen szervez meg különvonatot, emberfeletti volt így is, akik eddig szerveztek, és nem könnyű, 300000-et kockáztatni, mert mi van ha nem jön be a költség?

A pályaköltség 8 millió/év , de a pályavasút 35 milliót számlázott ki a www.vpe.hu oldalon található 2005 ös adatokat írom.

27 millió ment egy fővonal veszteségét ellentételezésére.

A másik dolog:

Eddig nagyon sok ember állandóan Ózddal érvelt, meg azzal, hogy évi pár tízmillió tételttől milyen jó sok megtakarítás lesz.

Mondjuk a vasút 80-100 milliárdos vesztességét, pár vonalon köztük egy állomási személyzet nélküli vonalon kellene behozni?

A másik dolog:

Királdról van 20 buszjárat Putnokra?
Sátáról van összesen 20 buszjárat munkanap?
Nekézsenyről van 20 buszjárat?

Megjegyzem a szomszédos Heves megyében található Egerszólát ami kb 1000 fős neki van 17 buszjárata.

Másik dolog:

Ha a megyeszékhelyre kell bemenni, vagy Egerbe az eddigi 2 2,5 órás út jó ha 4-5 órás lesz, vagy legalább 3-3,5 órás és költségben is több?

Mi ez az Ózd "tanyaközpont" gondolkodás?

Se Miskolc?
Se Eger?
Se Budapest elérése nem számít, csak egy olyan városé, ami nem tud elég munkahelyet se biztosítani?

Sok borsodi ingázik hetente idegen városokba, mert nincs elég munkahely a megyében, ezt tapasztalom.

Ózd további előtérbe helyezése, nagy gondot okozhat, hiszen, piacképes szakmát sokszor idegen városokban lehet tanulni, Eger Miskolc iskolavárosok.

Utaztam rendszeresen és talákoztam azokkal, akik igenis, Pesten vagy a közeli nagyobb városokban találtak munkahelyet.

De Ózd környékéről Egerbe napi ingázók is vannak.

A vonalon kialalakítható lenne egy jobb menetrend a mainál, de rossz hozzáállással, egy személyvonat tehervonathoz hasonló magas pályahasználatot fizet.


Érzelmi dologhoz, való igaz, de ha több tízmilliárdos tételeket ami vesztességforrás nem számolnak, fel , hanem pár tízmilliót megspórolnak, akkor nagy baj, van ez a mellékvonal filléres tétel, a többi tételhez viszonyítva.

HA egy vonalon nem megy napi 2-3 vonat belelopnak, és forgalomra alkalmatlanná válik, érdemes ilyen szakaszokat megnézni, kimenni a vonalra, és nézni, hogy fogy, hogy pusztul, normális ember ezt nem akarja, és nem szeretné vbeszni hagyni a ránk maradt épített örökség egy szeletetét a mellékvonakat.

Költségszámításhoz, különvonatnál

Van fordulóállomási hozzáférési díj, menetvonl biztosítási díj, meg közbüllső állomás megállási díj, meg kilométerenként még kell fizetni a megtett km után is.

Cca 500-600 Ft/km a pálya, de a gépészeti meg a személykocsi bérlésének költsége szintén e körül lehetnek, most nagyvonalakban írtam, több vonatra számoltam ekkor jöttek ki hasonló arányok.

A önköltségen való "megengedem , hogy használják elv" abban sántít, hogy az alábbi kép, alakulhat ki két különvonat leközlekedtetése között.....

Előzmény: rezignált (17384)
rezignált Creative Commons License 2006.12.10 0 0 17384
Üdv,
bár határozott meggyőződésem, hogy ha érzelmi alapon érvelsz, akkor semmivel nem lehet finomítani a véleményeden, de nézzük végig:)

Említed, hogy a kínálat majd teremt keresletet, de remélem, hogy te sem gondolod komolyan. Ha mondjuk építesz egy húszkilométeres vasutat mondjuk Tatárszentgyörgy és Ürbőpuszta között, majd irányonként félóránként vonatkokat közlekedtetsz rajta, a kínálat rendkívül jó lesz, mégsem fogják nemhogy elegen, de senki sem használni. pedig kb kétezren is laknak a két említett településen. Nyilván a Szilvásvárad-Putnok vonal ennél jóval kedvezőbb helyzetű, de az alaphelyzet kisértertiesen hasonlít.

A fizetőképes lakosság fogalma viszont elég homályos az általad említett szövegkörnyezetben. Most arra gondolsz, hogy a MÁV csak a teljesárú, stb. utasnak járat vonatot, vagy arra, hogy a csóró ember nem ül vonatra, ha drága a jegy? Amit írtál, abból az elpbbi tűnik ki, csakhogy a vasútnak ugye vannak kötelezettségei, ezért az utasszámlálásnál is bevesznek mindenkit, jegytől függetlenül az adatok közé, de valahogy így sincs túlzottan kihasználva a vonal. Biztos eltűnt a nép szívéből a téli hála és inkább busszal jár.

A hivatásforgalmi elképzeléseid sem tűnnek elsőre túl kecsegtetőnek: ki használna egy Ózd-Eger vonatot pl? Mármint azon az egy-két tucat emberen kívül, aki most is a 87-esen jár. Ez most vonattal 2,5-3 óra lenne közvetlenül, kb ugyanennyi a most meglévő két átszállással is. Busszal most is lehet közvetlenül, a menetidő 70-90 perc. Szerinted melyikkel utazik a közlekedési eszközök iránt semleges átlagpolgár?

Ha elfogadjuk a feltételezésedet (bár a tény, hogy vásárolni, hivatalba járni egyaránt Ózdra, a kistérségi központba célszerű az érintett falvakról, mint Miskolcba vagy Egerbe, ezt megingatja), hogy a környékbeli megyeszékhelyek kedveltebb célpontok Ózdnál, megvizsgálhatjuk ugyanezt az általad vázolt Eger-Szilvásvárad-Putnok-Miskolcra nézve is: itt a Bükk közbeékeltsége okán pl Sátáról bejutni mindkét közl. eszköz szar, kb 2 óra, bár itt a vonat kicsit gyorsabb. Ezzel az a gond, hogy két órát senki nem utazik, hogy bevásároljon, iskolába járjon (akkor inkább megy kollégiumba), stb, amit az is bizonyít, hogy a menetrendi hangolás most is megvan, talán gyorsabb is, mint az irányváltás, mégsincs púposra tömve a Bz. Sőt.

(De csak hogy bizonyítsam kompromisszumkészségemet, én is elismerem, hogy a táj szép, stb, ezért ideálisnak tartanám, ha önköltségi áron bárki rendelhetne turistavonatot (pályaamortizáció arányos részével, mindennel), és akkor kiderülne, hogy tényleg érdekel-e annyi embert, hogy ne az a 8M/év jöjjön ki egy vonat költségére:)
Előzmény: f_k (17356)
M41 2127 Creative Commons License 2006.12.10 0 0 17383
"Mikor megy az utolsó vonat azon azon a 14 halálraítélt szakaszon?

Próbáltam utánaolvasni de nem igazán határoznak meg pontos dátumot."

Valamelyik cikkben azt írák, hogy február 1.-én szűnik meg a személyszállítás, tehát akkor elző nap este fognak menni az uccsó vonatok.
Előzmény: Hentes2 (17370)
M41 2127 Creative Commons License 2006.12.10 0 0 17382
"A Dévaványa-Kisújszállás vonalon már évek óta nem jár a vonat - a környezet helyreállításáról azonban nem beszél senki."

Az az "évek óta" az pontosan 35 év, mivel 1971-ben szűnt meg a személyszállítás azon a vonalon...
Előzmény: Törölt nick (17380)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.10 0 0 17380

A Dévaványa-Kisújszállás vonalon már évek óta nem jár a vonat - a környezet helyreállításáról azonban nem beszél senki.

 

???????????

 

 

Előzmény: dunci70 (17372)
f_k Creative Commons License 2006.12.10 0 0 17379
Nézd, a "felhagyott" " vagy az ideiglenesen szünetelő" vasút sínjeit valószínűleg ellopják, a helyét átveszi az erdő, úgyhogy a használaton kívűli alagútnak meg nem látom az értelmét.

Ózd innen kb 5-6 km re van.
Kiskapudtól busszal Ózd 6,5 km.

A legszebb az, hogy érintetlen a táj, és nem autóval van tönkre téve.
Ma autóval mennek leggyakraban kirándulni, ezért kéne a vasútra visszaterelni az emberek egy részét a kirándulóforgalomból.

Előzmény: Carpy (17376)
gumpy Creative Commons License 2006.12.10 0 0 17378
"Miért ott költsük el a pénzünk? Sajnos most is rossz helyzetben van a hazai gazdaság bizonyos szektora, "Ipar nélkül a nemzet félkarú óriás", ez igaz az idegenforgalomra is, szerintem"

Nem látod, hogy ma itthon mindent vissza kell fejleszteni, le kell építeni, el kell adni (csak az APEH, a kormányzati negyed épül, meg néha egy-egy autópálya). Másra nincs szükség. Se iparra, se idegenforgalomra, se alagútra, se vicinálisra, se utasra, se vidékre, se kórházra, se közoktatásra. Csak arra van szükség, amin jót lehet kaszálni. Amíg ezt nem jegyzed meg, sokat fogsz csodálkozni.

Érdekes, máshol ezek a dolgok egész jól működnek. Nálunk bezzeg nem. Jelszavunk: merjünk kicsik lenni.
Előzmény: f_k (17375)
f_k Creative Commons License 2006.12.10 0 0 17377
Nagyon szívesen segítek!

Vonatmentes időben a pálya is járható, én kifogtam egy szép napos időt:
Budapestről egy napos túrával is meg lehet közelíteni a 7:05 ös Keleti Eger sebeshez csatlakozás van, (Eger érk 9.24/ Eger ind 9.46) ill. /Szilvásvárad 10.52/10.54/ én is délben indultam el Kiskapudról a vonat az ütemesben 11.50 re ér ide.

Vissza a 35545 ös Sátáról / gyalog 4.4 +2,7 km/ (14.13) vagy a 35544 (15.24) és Onnan Putnok 16.12 érk 5413 as csatlakozik és indul 16.15 17:07 Miskolc Tiszai 17.28 as IC(AVAS) vagy ha lekésed IP5403 Putnok ind 17.50 Miskolc T 18.24 18.28 Ic (VÉRCSE)

Én a Miskolcon át menő verziót tartom jónak, mert 7-8 km gyalogtúra nem megerőltető, pihenőnek meg tökéletes a Sátai útátjáró, ott bevárni a vonatot, majd elindulni Sáta megálló felé. De onnan van műút is a falu felé.

Én 1 napos verziót írtam ide, a menetrend se a tökély, de van lehetőség még, igaz Szilvásváradon várni kell másfél órát, 35543 Sáta (17.13)
Szilvásvárad 17.43 érk
19.10 kor a 35510 Szilvásvárad
20.13 Eger
20.36 Eger (5511)
22.57 Keleti, ami egy kicsit későn van.

1 óra alatt gyalog megtehető 3 kilométer ha az ember nem áll meg túl sűrűn, illetve a Kiskapud -Sátai útátjáró 4 és fél kilométer 1,5 óra alatt lazán teljesíthető.

Én is 13.15 re oda is értem. :)



Előzmény: névtelen (17360)
Carpy Creative Commons License 2006.12.09 0 0 17376
Soha nem fog az alagútturizmusból megélni egy vonal, de még egy ember se nagyon...
Egyébként meg egy használaton kívüli alagút sokkal érdekesebb, mint amin átrobog a vonat.
Előzmény: f_k (17375)
f_k Creative Commons License 2006.12.09 0 0 17375
"a szomszéd országokban ennél szinte csak szebb vezetésű mellékvonalak vannak. Alagút pedig annyi van, hogy a végén már unja az ember, hogy nem lát ki."

Üdv!

Egy kérés:

Miért kell elmenni Szlovákiába vagy szomszéd országokba ezért?

Miért ott költsük el a pénzünk? Sajnos most is rossz helyzetben van a hazai gazdaság bizonyos szektora, "Ipar nélkül a nemzet félkarú óriás", ez igaz az idegenforgalomra is, szerintem

Nézd én voltam Selmecbányán, Kassán nagyon szép városok, de akkor is a a hazai idegenforgalmat kellene egy picit fejleszteni, ha nagyon szépen megkérhetem.

Alagutak egyenként 100 m körüli hosszúak, így az a fél perc egyáltalán nem sok, az 1 óra feletti menetidőből.

Egy kép sok szerettel Neked:

(Ma készült)




Szeretném már látni a hazai közlekedéspolitika helyzetében az alagut végét...
Előzmény: Carpy (17361)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!