:D Igen! Tehát az a baj, hogy ami a számodra esetleg teljesen egyértelmű, az már másnak nem az! Gondolom voltál katona, mert ott nem divat bő lére ereszteni a dolgokat. Az már másként hangzik, hogy nature mintákból csináltál multisample-ket, majd azokból preseteket (mondjuk érdekes a házilag mintavevés kérdése studio körülmények nélkül, de téged ismerve biztos nem szólnak rosszul :), de azt csak samplerben használhatod, mivel a sample player alapú Alesis Nano csak a gyárilag beégetett mintáit játszhatja ki a Rom-jából, a többi tucatszintihez hasonlóan. Én csak arra lennék kíváncsi milyen samplert használsz? Bocs az esetleges értetlenkedés miatt.
A saját B3-mam presetjei a minták. Gondolom egyértelmű. De csak síma, egyenes vonalkimeneti hangokat mintáztam be. Ez adja a lehető legjobb minőséget, nem holmi cd-kről kell valami bűvészkedett hangot betölteni. A vibrátó megoldása nam publikus. Csináltam egy tuningot is, a Rolandoknál a mod wheel egy vacak csökevény, a pitch bendet lehet felnyomogatni. Leforrasztottam róla a két drótot. Először potival pótoltam hogy meglegyen a mod wheel, de mivel a csúszkája is megfelel ennek, ezért nyelves kapcsolóra cseréltem. Ez a kapcsoló vibrátókapcsolóként működik. 16 preset érhető el egy gombnyomásra. Ebből 10 orgona, 4 zongora (CP80, Clavi, Rhodes, Wurli), 2 szőnyeg (vonós, szintetikus).
Ha nagyon kéne, van még további 16 B preset is. Az orgonapresetek az egyik kimeneten egyből a KBR-3D lezlibemenetére kerülnek, míg az egyebek a másik kimeneten a tiszta bementre jutnak. A KBR-ekben ez a zseniális, egy cucc elintéz mindent. Lezli és szintialapot. A fekete dobozom meg hangforrásként úgyszintén.
az oké hogy presetmintákat használsz, de még mindig nem árultad el mivel. Gondolom nem is akarod itt közzétenni. Annyit azért árulj el hogy a chorus vibrátót valami meglévő chorus effect programozásával állítottad elő vagy ezt is a fekete dobozban programoztad.
Egyébként most vettem észre hogy a B4 fogad vonalbemenetet és bármire rá lehet tenni a chorus vibratoját és a leslie-jét. A chorus vibratója remekül szól ( én is ehhez tesztelem az enyémet bár még mindig nam tetszik és nem tudom hol a hiba) a leslie-je pedig elég jó (jobb mint a cubase-ben található) Ha ezt előbb tudom nem építek külön.
Orszáczky Jackie a legnagyobb zenész. Az egyedüli, aki partiban van külföldi gigasztárokkal. (Hendrix, Clapton...) mindig favorizálta zenéjében a Hammondot és az auszi Doyle gyerek jól is csinálta. Most hétvégén paroláztunk vele a JAMH-ban.
Mindent leírtam az A33-mal kapcsolatban. Prog change + 4 kontroller + nagyon jó klaviatúra. Presetmintákat használok, gondolom ez is kiderült a korábbiakból. A forrásnak nálam rendelkezésre áll. Tapering: különböző hangmagasságokban különböző hangerővel szól az adott regiszter. A chorus vibrátóban a véletlen is segített, szerintem igen jól sikerült :-)
Ok! Az A33 kép alapján kb. ua mint az A37 csak a szine más. Mégis mit tud funkcionalitásban a 33-as? Most akkor te samplerből tolod s B3 mintákat, vagy az Alesis Nano-ból? Hogy sikerült megcsinálni a chorus vibratos sikolyt? ez engem is érdekelne! Ja, és szakzsargon: was is das "tapering"?
Az A37-et nem ismerem. A B4-et sem használom. A lényeg, a legtöbb orgonista megeléxik kb. 8 presettel. Ezekből 1-2 perkás, a többi nem. Még egy plusz, vagy hozzáteszik a c3 vibrátót, vagy nem. A kiélesedő, fémes-sírós chorus vibrátót sikerült előállítanom. Fontos még figyelembe venni a foldbacket és a taperinget. A hétvégi bulit felvettem, nagyon rossz lett a felvétel, de majd kikeresek belőle valami használható, hallgatható dolgot aztán felteszem. Zs
Igen én is ezt olvastam és már most tudom is hogy hol: a Roland magyar zsebkatalógusának borítóján! :) Így van, rosszul emlékeztem, a rádiót SONY-ék csinálták, a Roland a dobkomputerrel vitorlázott akkoriban. Mindenesetre sugárzik róluk az "akárki akármit mond, mi vagyunk az úttörők, mi vagyunk a legjobbak...!" stílus, mégha köztudott hogy nem is ők találták fel a melegvizet... :)
Természetesen csak vicc volt, nyilván a billentyűket nem lehet kispórolni, de roliéknál semmit sem lehet előre tudni > lásd D-beam kontroller. Maga a hanggenerátor meg szinte csak "egy chip" a klónoknál. Mindenesetre az A33 midi keyboard milyen szolgáltatást tud nyújtani, amellett hogy már nem is gyártják? Miben különbözik funkcióban az A37-től? A B4/II-t laptopról hajtod koncerten, vagy ez a samplinges téma vmi Emu samplerrel megoldott nálad?
A roland cég 1972-ben alakult Japánban!Az alapitó Ikutaro Kakehashi volt! 1960-ban megalapította az ACE Electrical elnevezésü céget!Az elsö Technics orgonát a SX601-t is Ikutaro Kakehashi tervezte! Az ACE névhez füzödik a világ elsö tranzisztoros ritmusgépe is! Az Amerikaiak vették meg inkább a Japán technikát, ebben az esetben. Tizenhárom év müködés után Ikutaro Kakehashi eladta a céget és megalapította a Roland céget. Dobgépek gyártásával kezdte,de a Roland névhez füzödik JAPÁN ELSŐ SZINTETIZÁTORA!!!! AZ SH-1000-res!!! 1976-ban létre jött JAPÁN elsö moduláris szintetizátora a SYSTEM-700!!!Egy évvel késöbb mutatták be a VILÁG ELSÖ GITÁRSZINTETIZÁTORT A GR-500-at!! Ez volt azt hiszem az a korszaka a hangszergyártásnak, amikor tényleg "ujdonságokat " találtak fel.
Most már van USB-s össehajtható billentyü is , de a fene tudja.......
Nekem is van ilyenem. A '76-os Auto-Vari 64 szintén japán. A pre Roland - ACE Hammondokat gyártott. X5, 123J...dobgépek. Így kezdték a japcsik is, licenc vásárlásával.
Csak az ésszerűség határain belül, de sajna csökkenteni kell a méreteket, súlyt. A lényeg, egyedül is cipelhető legyen, akár elférjen a csomagtartóban is. Eddig ok, szinte mindegyik ötoktávos teljesít. A következő, nem az a lényeges hogy úgy nézzen ki, vagy úgy lehessen tekergetni, húzogatni mint egy Hammondot, hanem úgy szóljon! A harmadik, úgy is lehessen rajta játszani.
Az egész képmanuálos lezlistül befér a csomagtartómba. A második is a várakozáson felül teljesült. A harmadik is.
... nemrég olvastam hogy a Rolandot alapító fickó, kapásból orgonákat gyártott, meg talán rádiót, de ez nem biztos, ugyanis az akkori elektronika forradalmárai nem nagyon voltak zenészek, ergo azt se tudták hogy kéne hanxert építeni egy zenésznek. :) Ez azért rettenetes önreklám a Rolitól, hiszen gondoljunk csak Moog bácsira és társaira... :D Viccesek ezek a japánok! :)
??? Nem is tudtam hogy VK7-ből is volt dupla manuálos a VK77!!!Na akkor itt a teljes orgonakínálat roliéktól (ami billentyűs)undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
Tube mester a zseniális miniatürizáló! :) Még két év és egy sokol rádió dobozába sűríted méretileg a B3/122-t! :D Aztán meg 20 év múlva felgravírozod a karórád csattjára... :) Na jó ez már tényleg csak vicc. :)Amúgy ezt nem nagyon értem hogy "Egy kis dobozban elviszem az otthoni B3-mam presetjeit..." visszaálltál Emu samplerre vagy itt a Nano-ra gondolsz? Ha jól tudom abba nem lehet mintákat rakni.A Roland A33 akkor tényleg ennyire jó lenne??? Én nem tudom de az ilyen vezérlők nélküli midi billentyűk helyett visszapakolnék egy VK7-et, 8-at, vagy DB-3-at. Bár leszögezem negyed annyi tapasztalatom nincs mint neked, mégis pl. a fatar hernyónyi kis potijai helyett is inkább vmi drawbar félét tologatnék.A miskolci 122-esre visszatérve akkor irreális az ár érte (800e.Ft)? Csakmer a boltban az van rá kitéve én meg végképp nem tudom milyen árban mozgolódik az ilyesmi.