Szerintem sem lehet annyira rossz. A digitális hangmintvételezés ma már mindent le tud koppintani tükéletesen (ezt V. Xavér is határozottan állítja). Én hallottam egyszer egy szintit, amibe a Passau-i dóm orgonájának hangját töltötték be CF Card-ról. Abszolút mintha ott lettem volna.
Szerintem ez nagyon bonyolult. Azért valahol mindenki jól rjár.... Nem?
...
Én 13 évig voltam kántor vidéken és nem kértem egy fillért sem. Azt mondtam, hogy én ezt dobom a perselybe. Meg hát ugye ott van az a talentumos példabeszéd is...
ja! és gondolom "long sample"-kel dolgoztál a jó loop miatt!? kb. hány sec./minta a vételi idő?
(szerencsére a "majdnem" szinusz jellegű hangnál mint az orgona, nem kell 2perces lecsengést kivárni mint a zonginál :)
és gondolom darwbaronként mintáztál?! vagy konkrtét 888000000 stb. setupokkal? érdekes, de mást adnak hangban, mint az egyenkénti regiszterminták. nyilván hogy ekkor már a B-3 belső hatásmechanizmusai nyomkodják a soundra igencsak hatásos bélyegeiket! :)
juteszembe! a mintavételnél a bass pedálokat is bevetetted, vagy csak pár "jobb kezes" mintára álltál rá? (gondolom a vonalból mintavett dolgot úgy értetted, hogy TG ---> MIXER ---> computer ?)
Ezekkel a nagy emukkal pont az a baj hogy nagyok. Szinte mint egy mikrohullámú sütő. Persze otthon, stúdióban teljesen mindegy. A 32-es polifóniát jelen esetben kissé kevésnek tartom, épp elfogadható, inkább a 64-est javaslom. Egyébként ahogy írtad, ez még arra is jó hogy minden további hangkeltő alkalmatosságot kiváltson, mert a zongorák, szőnyegek és szintik is innen jönnek, legfeljebb azok más kimenetre címzettek és így egyből a MS szintibemenetére kerülnek lezli nélkül. A képen a zöld kábel.
Bármely orgona félkarú óriás egy jó hangrendszer nélkül. Legyen az akár egy jobb műlezli, mely szinte az összes klónban megtalálható, vagy egy igazi külső forgattyú. Csak ne fejhallgató!!!! :-)
Mondjuk kinek mi a drága, de nem teljesen osztom a véleményed. 128 polis E6400Ultra 120-140e. Ft körül szaladgál, vagy alatta, a fullos EIV platinum is 200-ból megvan ha ügyes vagy és az már nagyon osztja! Persze ez inkább annak jó, aki más hangmintákat is komolyabban vesz, meg az EFX-32 csúcs effekt kártyát stb. mert 3db Hammond mintára tényleg elég a 40e. Ft-os ESI32 is!
Zsolt bácsi nem elveszett gyerek! :D Ha beválik a konstrukció, lehet kutatni a jó "öreg" E-mu vasakat (én mondtam már korábban is hogy tuti cuccok azok! :)
Mindenesetre az én B-3 modulomban is vannak ilyen pure minták és ha túl leszek a vizsgáimon, szerintem fogok is vele foglalkozni, hogy soundforge-al csinálok egy-két mintalopást belőle (anno az 1. verziós B4-ből is loptam így még nem volt az Emu modulom) és megosztanám veled, kedves Tube mester, olyan apropóból hogy kipróbálnád a te sk. mintáid mellett mennyire természetesek ezek. Emuba még nem, de akai formátumba asszem tudom importálni, vagy sf2-be, azt ha jól tudom eszi az ESI4000, mivel az is E-mu formátum, csak be kellene tölteni a te mintáid mellé és egyfajta A-B tesztet csinálni. Tényleg érdekelne a végeredmény és egyáltalán nem bonyolult kivitelezni. Majd megdumáljuk...
A perkák szerintem nem túl jól sikerültek a B-3 modulban, de lehet hogy te mást mondanál, nem tudom... A Barbara Dennerlein sampling CD-jén ua. perkahangok szólnak mint az E-mumban, de mégsem úgy szólnak játék közben mint egy Jimmy v. Rhoda lemezen. (természetesen itt a hang karakterére gondolok, nem arra hogy persze, minden másképp szól egy hanglemezen) Ez talány, valszeg az lehet amit mondtál, hogy a minta készítők nem teljesen úgy állnak a dolgokhoz ahogy egy vérbeli Hammondos. Pl. hallottam az új Yamaha mittudomén milyen legújabb csoda-motif szintijének mégcsodább Organ Mega Voice demóit (ez arról szól, hogy a Yamaha Mega Voice hangmintái már komolyabb MB-okban vannak letárolva, szinte hangonkénti mintavételezéssel, tehát nincs a régen divat volt 2 oktávra széthúzott egyetlen mintából álló sample régió 8kB-ban) mégis rettenetesen müanyagvödör hangja van a cuccnak, hogy a Leslie-ről inkább ne is szóljunk! Itt is érvényes a mondás, hogy nem a méret a lényeg!
Ettől függetlenül a saját mintáidra is kíváncsi lennék majd Tube mester! :)
A 20%-al nagyobb éxíjtárcsa az 50Hz miatt nem vészes, beszerezhető, de igazad van, erre nem is gondoltam. Ha mindkét sebesség 20%-al emelkedik, maradhat az eredeti -kisebb- tárcsa.
Éppen ez az. A TG-k ugyanazok mindenhol. Az erősítők hangkaraktere más. A kis film alapján is az egy műszerrel rutinosan beállították a gyárban egyenként. Szerintem kár hozzányúlni.
Egy sampler csak 64 polifóniás. Vannak 32-esek is, de ritka és drága a 128as. Meg nagy. Elég az egy kontaktos midibillentyűzet is, lehet utána relével többszörözni. Meg lehet csinálni, de mostmár mindenféle komoly klón is kapható. A te elképzelésedhez talán a Parie áll a legközelebb, ámbár az totál mechanikus, még jobb. Súlyban is. Árban az is még fele sem a NewB3-nek.
A megoldásomban az előny: egyszerű, könnyű, olcsó. Sokat gondolkoztam a megoldáson. Hogy hogy szól? Csak kapok felvételt. Ha sokára lesz, itthon készítek sk.
A nyomatékállítás a felfutási idő miatt kell igen. Azért a gyorsítás se lenne kutya mert a 60Hz-es motorokhoz nem kéne másik ékszíjtárcsa:-)
Az L100 generátor szerintem teljesen olyan mint egy pdl B3-é. Ua mechanika és ugyanolyan értékű tekercsek kondik. Csak a pickuptengelyek előre-hátrahuzásával lehet állítani a jelszintet hangonként. Ha közelebb tolod a tonewheel-hez hangosabb ha messzebb akkor halkabb. Ezt meg lehet tenni (de nem kell:-) minden generátoron.
Kiváncsian várom (várjuk) a felvételt a sampleres cuccal. Ha tényleg olyan jó akkor el lehet gondolkodni egy DIY klón elkészítésén. A sampler lenne a tonewheel, kéne hozzá egy billentyünként kilenc kontaktos midibillentyű (nem lehetetlen) a többi már gyerekjáték:-) Azért mondtam hogy nem lehetetlen a 2x61x9 kontaktos midibillentyü, mert épp egy hasonló project is folyamatban van. Midi lábbasspedált csinálok az egyik Aurorám basspedáljából. Igaz ez csak 1x13 Mi lenne ha születne egy olyan klón ami mindent visz és töredékára egy nyúbíszrí-nek.??
Nem is kell!!! Gratulálok! (mármint a gyors sebesség úgy jó ahogy van)
A sebességet értem = fordulatszám, de mit váltasz a nyomatékkal? Gyorsabb fel/lefutási idők?
Az L100-nak más tekercsek, kondik lennének a TG hangkerekeire akasztva? Ebben hitetlenkedek. Nem esetleg a tapering? Vagyis hogy a billentyűkontaktoktól különböző ellenállású huzalok mennek a kontaktdoboz alján lévő forrfülekig? Nem mind 16 ohmos.
Pedig ez így van. Nem én találtam ki. Mondjuk ez L100 (P100) vonatkozásában érvényes, ebben vagyok csak biztos. Ha belegondolsz logikus is hiszen a keyclick és a legmagasabb hangok nincsenek nagyon messze egymástól frekvenciában. Ha csak egyszerűen tennénk az előfok bemenetére egy highpassfiltert akkor az nem csak a "zavaró keyclick-et":-) hanem valamilyen mértékben a magas hangokat is vágja. És mivel ezek így kisebb amplitudoval jelennek meg a kimeneten a generátor magas hangkerekeinek jelét meg kell emelni a megfelelő mértékben. 'Hammondéknak' Így szinte teljesen sikerült megszűntetni a keyclick-et és a magas hangok is megmaradtak a kellő intenzitással. Sajnos erre nem magamtól jöttem rá, olvastam valahol. Vagy a neten, akkor megpróbálom megkeresni, vagy a doksik között amiket felhalmoztam:-) akkor beszkennelem. E100-hoz is van eredeti szerviz manualom. (Hogy a perka miért nem üt rendesen azt nem tudom, az más tészta.)
Képzeld Zsolt!
Sikerült megcsinálnom a két sebességes motorszabályzót. Egysebességes motor lassan forog (kb25-30/min) már vagy két órája és nem melegszik. Pici hangja van mivel 50 helyett 5Hz-et kap, de csak akkor lehet hallani ha csend van. (de ki az a h... aki üresen forgatja otthon a lezlit:-) 3 fokozatban lehet nyomatékot állítani és 4 fokozatban a sebességet. A gyors fordulat az fix (gyári) mert ahhoz már frekvenciaváltó kéne... (Köv. project)
Ja, mármint a szoftverét tervezem értékesíteni. A hardver nem eladó.
Ez mostani bank a 0. széria, de lesz 1. is, az lesz a végleges. Ez most arra volt jó hogy kipróbáljam, tényleg megoldható-e a B3 szimuláció? Volt sok hangminta korábbról, mindenféle nagynevű cégtől, de azok nem az igaziak, másképp álltak hozzá. Ez kb. 15 preset EMU 3-4 samplerekre, de talán az Akai-k is értelmezik. Azt tudja mint a B3, orgonahang, amihez zengető, torzító, leslie utólag hozzáköthető.
A turbo samplerben az a jó, hogy van benne effektproci is, tehát lehet zengetni, de nem olyan lényeges. A Motion Sound meg adja hozzá a csöves előfokkal a torzítást meg a lezlit.
A saját erősítőjével-, hangszóróival szól, és így nem érzem hangosabbnak a magas hangokat. Viszont a trafórol lekötött felesleges perkák most csak a levegőben lógnak, és nem tudom a perka hangerejét "felemelni" (bár az előfokon lévő potit a plafonig húztam). Kössz a kalibrálásra történt utalást. Az orgonát nemrég hoztam No-ból, és folyamatosan tornázom-(barátaim segítségével)- hogy beálljon. a Decay rövid -hosszú már megoldott, csak a hangerővel bírkózom...
Tervezem a komplett összeállítás értékesítését. Valóban szerintem jól sikerült. Annyira hogy tegnap bedobtam a mélyvízbe, egy amerikai zenekar játszott az összeállításomon. Pee Wee Ellis és Tsai. A néhai James Brown kísérői voltak az A38 hajón. Az öreg feka billentyűs keze alatt szépen szólalt meg. Kissé bizonytalan volt, mert abszolút nem tudta a műsort, aznap csatlakozott, az öreg szaxis szemből játszotta neki beálláson a ritmizációkat, koncert alatt végig nem vitte az orrát 10cm-nél távolabb a kottától, szóval végig blattolta, de mondjuk ez nem szomorúzene :-) éshát nagyon profi, veterán zongorista, orgonista. Egy fehér szalagra ráírtam neki hogy melyik gomb melyik tipikus preset, hol van a vibrátó. Jórészt a 888+3.perc+c3vib-et használta, néha gyors lezlivel. Két XLR rá lett dugva a Motionra és ment ki a komplett hang. Kint nem hallottam mást csak B3-at. A profi stáb felvette az egész műsort, igyexem mihamarabb átvenni és közzétenni márcsak referencia, publikáció végett is.
Nekem nagyon fontos, ugyanis egy kapcsolással váltok így két nagyon különböző hangszínt. Sz'al egy B3 így működik. Fent a kis perkadobozban állítató a perka hangereje, lecsengésének hossza. Úgy emléxem, a doboz tetején vannak ezek a kis trimmerek. Rá is van írva, kisebb csavarhúzóval állíthatod. Nagyobb gond, hogy a 2'-as perka megtalálható, de a kvint nincs behuzalozva. Ha rendes B3 (L100, M100) perkát szeretnél, komolyabban bele kell nyúlni a gépbe, de megoldható.
Hangzás: A pedál alatt lévő kis szűrőáramkört nagyon egyszerű kikötni, mindjárt vadabb lesz a hangja. Legnagyobb munka a vol.pedálbox sok csavarja :-) De hiába csöves az E100 előfoka, más a hangkaraktere. Én Cs. Zsolttal ellentétben nem vagyok biztos hogy a hanggenerátornál kell keresni az okot, tudtommal az mindegyiknél változatlan. (mechanika, tekercsek, kondik) Nem nyúlnék hozzá egyenlőre. Ellenben más hangkarakterű erősítőt könnyen lehet gyártani Hammondéknak, szerintem ott az eltérő hangzás oka. M3, B3, TrekII előfokkal lehet hogy megtáltosodna az E, vagy egyszerűen egy sokcsatornás EQ-val beszabályozni az ABC-k hangképét. Az E-nek sok mélye-magasa van, de nem túl távol. Le kéne csípni a középmélyből, középmagasból és a legszéleket felhúzni. Ez akár kölcsön EQ-val is megjátszható, aztán kiderül a végeredmény.
Na eeez a beszéd! Erre voltunk kíváncsiak! A C3 vibrátódról csak annyit, hogy hardveres vagy szoftveres (pl. az ESI4000-en belüli) megoldás? Vagy ez is titok? :) (a licenszéből jól meg is lehetne élni! :)
Bár nem tőlem kérdezted, de én is kiiktattam a keyclick filterét. Azt viszont tudni kell hogy ez csak a művelet egyik része. A tonegeneratort ujra kell kalibrálni, mivel a magas hangok így sokkal hangosabbak lesznek. Mert ugyebár Hammondék ugy oldották meg ennek az "idegesítő" jelenségnek:-) a megszüntetését - ti. keyclick - hogy magas hangkerekeknél erős kiemelés és az előerősítőben highpassfilter.
A kalibrálás viszonylag egyszerüen megoldható a pickup-ok előre - hátrahuzásával (ebben az esetben hátra) Pickuptengely csavar kilazit, pickup hátrahuz - közben szkoppal v hf millivoltmérővel feszültség ellenőriz, pickuptengely csavar meghuz.
Van valami táblázat a kalibráláshoz hogy melyik hangkerékhez mekkora jelszint tartozik. Azért el lehet ezzel is tölteni egy két napot...:-)