Keresés

Részletes keresés

Biga Cubensis Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1716

Hitelesség, megbízhatóság:

 

Codex Sinaiticus, Codex Vaticanus B összehasonlítása (a két legrégebbi teljes kézirat):

 

Máté 656 eltérés,

Márk 567 eltérés,

Lukács 791 eltérés,

János 1022 eltérés

 

A Vaticanus B-ből 2556 szó hiányzik a ma olvasott ÚSZ-hez képest.

Előzmény: malachy (1712)
Nemo Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1715
Szerintem igen, és ha jobban, akkor is úgy, különben meg kutatás is.
Előzmény: Paleokrites (1711)
Mirdad Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1714

"Ha most megnézzük a Bibliát azt tudjuk megállapítani, h most mi vn beleírva." 

 

  :) Igy van!  Az apokrifok kapcsan meg nem a kanonizalas törtenetet kell rogyasig

ismetelni (mert az sehova sem vezet). Inkabb azt a kerdest kell feltennünk:

 kik, milyen jogon döntöttek el, hogy az egyik iras "hitelesebb", mint a masik?!

 S mielött 20 oldal dogmatörtenetet itt latnank, gyorsan hozza is teszem:

JOGA az aztan senkinek nem lehetett, hogy EMBERKENT eldöntse mi az "isteni"

ihletettsegü, es mi nem!  (Legfelejebb ahogy manapsag is vannak, akik

"isteni"  erökröl, stb. beszelnek MAGUK, KÖZÖSSEGÜK kapcsan...)

 

 Azert ne feleddjük el, hogy egy biblianyi mennyisegü irasrol tudomast sem vagyunk hajlandok venni, ha csak a "mara kialakitott, szokasos" Irast vesszük alapul!

 Ezert volt jo latni, amikor egyszer e topik nyitoja Tamas Evageliumabol idezett.

 

 Bar jol tudjuk, hogy valami nem attol hiteles, hogy hivatkoznak-e ra. Ha törtenetesen az apokrofok egy reszet is "nagy kegyesen meltonak itelelik", s a por nep ele kerülhet, elgondolhato, hogy ugyanugy felhasznaltak volna azokat is az "Isten neveben" törtenö verontasok, teritgetesek erdekeben.

 Akkor most nemcsak Pal levelein vitaznananak, hanem egy "arulkodo Judas", es egy "hitetlen Tamas" irasain is...:) 

 

 Ettöl függetlenül a parbeszed persze nagyon fontos! Sokminden kivilaglik közben: szandekok, közelitesek. "A gyümölcsben  benne van az erleles modja is!"  Sokszor azert nem vesszük meg az illetö gyümölcsöt, mert EZT meglatjuk, vagy

- ahogy itt irta valaki ügyesen - a kerteszek is hagynak nemi kivanni valot maguk utan...:)   Üdv!                      

 

                                                                                                        

 

Előzmény: thghgh (1713)
thghgh Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1713

Ha most megnézzük a Bibliát azt tudjuk megállapítani, h most mi vn beleírva.

 

Olyan ez mint egy kád elzárt csappal, melynél azt hisszük, h régen is ennyi víz volt a kádban, pedig lehet sokkal kevesebb, csak kinyították a csapot és belefolyattak:)

 

Ha már Te is koppintod az allegóriáimat:))

Előzmény: malachy (1712)
malachy Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1712

A tévedések, félrefordítások nagyon szépen leellenőrízhetőek. A hitelesség és megbízhatóság is. Én benne vagyok, hogy vizsgáljuk meg a Bibliát. Paleo berzenkedik tőle, fél az alapos vizsgálattól nagyon, nem tudom miért (tán kiderül, hogy téved?)

 

Nem a levegőbe kéne beszélni, hanem tényekkel igazolni. Én tudom tényekkel igazolni a Biblia megbízhatóságát, hitelességét.

 

Előzmény: takarito (1694)
Paleokrites Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1711

Teljesen egyetértek!

 

Ezért is fontossak azok az iratok, amik a konstantini idők előttről megmaradtak!

 

Tulajdonképpen a kánon szerinted az eredetit, avagy megközelíti az első írások tartalmát, vagy már kevésbé, netán kutatás tárgya még?

Előzmény: Nemo (1710)
Nemo Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1710
És tegyük hozzá azt is, hogy a Konstantin előtti pogányság meg a keresztények iratait pusztította nagy lendülettel. Zsinati rendelkezések szólnak azon keresztények ellen, akik kiszolgáltatták az üldözőknek a szent iratokat.
Előzmény: Paleokrites (1683)
Nemo Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1709

2TIM-03-16 pasa grafh qeopneustos kai wfelimos pros didaskalian,
pros elegmon, pros epanorqwsin, pros paideian thn en dikaiosunh...

A görög valóban fordítható úgy is: "Minden Istentől ihletett írás egyben hasznos a tanításra ... is", és így tovább. Vida Sándor vagy Kecskeméthy István így is adja vissza. Jelentéktelen szövegváltozatok kihagyják a "kai=egyben-is"-t. De hogy a Károliban olvasható fordítási változat ne állna meg a görög alapján, az nem igaz. Sőt, a szórend inkább emellett szól.

Előzmény: takarito (1668)
mindenszentek Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1708

az intuíciónak az ösztönökhöz éppen semmi köze

ösztönös szinten mozgatott embert az ösztönei vezetnek

akinek intuíciói vannak azt pl a tudomány és a közvélekedés úgy nevezi: zseni

kicsit szűk kisebbség

 

közlésnek közlés csak nem alulról ahol az ösztönök/alvilág van, hanem ippeg felülről amerre fele a menyország lakozik

 

azok nem isteni sugallatra döntöttek, hanem azzal indokolták az őrületüket

sugallatra lehet, mert hogy azok alulról az ösztönök felől is jönnek...ha engedjük (nem kell elfolytani...más csatornába kell/lehet terelni)

na persze ha 1-nek hisszük magunkat úgy leszünk rángatva hogy ég ugrálunk is hozzá

Előzmény: takarito (1707)
takarito Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1707

Intuíción olyan ösztönt, megérzést gondolok, amely jelzést ad egy veszélyről vagy sikerről, vagy egy bekövetkezendő dologról, tennivalóról, de a tudat megkerülésével.

 

Különben egyszerűen közlésnek mondanám.

 

Mivel a tudat megkerülésével jelentkezik,ezért nem feltétlen érti meg, vagy ismeri fel az észlelő helyesen. Számtalan keresztény példát tudnék erre felhozni, amikor isteni sugallatra döntöttek pozícióról, kirekesztésről, anyagi juttatásról és utólag kiderült a tévedés.

 

 

Előzmény: mindenszentek (1706)
mindenszentek Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1706

az intuíciót nem lehet félreérteni már annak aki részesül benne

szóval mit értesz Te egyáltalán intuíción???

mert hogy az nem vmi érzelmi alapú megértés...

szóval nem hangzott szépen hogy az intuíció félreérthető 

miután eleve tudati kontroll nélkül/fölött működik és mikor lejön az ego rögtön vállon veri magát: ezt én gondoltam ki

ha,ha

hát nem irigylem az egységes szemléletedet az biztos

 

Előzmény: takarito (1704)
takarito Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1705

Ha az elme tudatlanságok, félreértések és tévhitek foglya, akkor nem csak a belső világában, hanem a környezetében is konfliktusokat teremt.

Nem annyira a belső vetül kifelé, hanem mindkét folyamat beindul, persze egymást is indukálva. Mert amiképpen a belső konfliktusok is önmagunk meg nem értéséből származnak, a külső konfliktusok is a környezet meg nem értéséből és nem pedig belső konfliktusainkból származnak. Jóllehet halmozott szinten persze lehet egyik is oka a másiknak.

 

 

 

Előzmény: mindenszentek (1703)
takarito Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1704

Az igazság keresése általában a saját környezetben mindenkinek megoldható, vagy megoldhatóvá tehető. Ez nem feltétlen mások igazságainak a keresését jelenti a magunké helyett, az általában lehetetlenségeket támaszt a céljaink előtt.

 

Az intuíció kevés, vakvágányra vezet, ha az elme nem érti meg. Ha félreérti az elme, mert tévedések, tudatlanság, és hamis hitek foglya, akkor egész biztos a belső ösztönzés eredménytelen harchoz vezet.

Az élethez egy egész ember kell, akinek helyén van a szíve és az elméje.

 

Mondod:

a megértés jelen esetben elrugaszkodást igényel az meg az ego-nak kockázatosnak látszik

Ez szépen hangzott.

 

 

Előzmény: mindenszentek (1702)
mindenszentek Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1703

hát persze hogy az erők...már bocsánat de ezt nem nekem kellett vége kimondani....

 

a konfliktusból az önimseret hiányzik de ezt nevezhetjük megértésnek is tőlem

a konfliktus belül van az személyiség részei közt osztán ez szépen öntudatlanul kivetül

Előzmény: takarito (1701)
mindenszentek Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1702

az igazságot úgy is lehet keresni hogy a tévedések le vannak ejtve lazán

kivéve persze ha másoknak is ezen újabb igazságon kell rágódni szerinte

a bibliához a gondolkodás kevés

az intuíció elég

hogy a ún keresztény mit csinál az tényleg nagyon fontos ha majd mi jó útra tereljük a báránykát

ezt már maga a Mester is próbálta szűk körben és példabeszédekkel egyaránt

az ún nem keresztény még nincs közelebb istenhez vagy őnmagához ahogy nevezni tetszik

egy ilyen kereszteshadjárattól sem lesz közelebb

a megértés jelen esetben elrugaszkodást igényel az meg az ego-nak kockázatosnak látszik

tévedések az értelmezőnél vannak, aki ezt nem látja az éppen egy helyben topog     

Előzmény: takarito (1700)
takarito Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1701

Á soha nem a döntések az igazi lényeg. Hanem a mögötte húzódó meghatározó erők, gondolatok, érzelmek, ösztönök, vágyak, a környezeti feltételek, és kényszerek. Egy darab döntés rendkívül összetett módon születik az egyén és a környezete összes feltétele és hatásai figyelembevételével, vagy figyelembe nem vételével.

 

Az egyén és környezete között feszülő konfliktus megoldásából, ha hiányzik a megértés, akkor valamelyik fél kényszerével vagy befolyásolásával fog folytatódni a játszma. Ilyenkor válnak fontossá a determinációs elméletek és azok tudományos vagy vallásos igazolásai.

 

 

Előzmény: mindenszentek (1698)
takarito Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1700

Amíg igazságkeresés közben hajlandó az ember a tévedések belátására, addig nem reménytelen semmi.  A baj akkor kezdődik, amikor az igazság keresése ellen elfogad egy technológiát, ami a gondolkodás elvetését jelenti, és minden igazságot hit által,  elfogadott kijelentésekre korlátozza. A kijelentések többnyire a Bibliának az igehelyei.

 A gondolkodás helyett egy tudatos összehasonlítás marad, a Biblia előírásait kell összevetnie a saját életével és magatartásával. Ennek következtében el kell vetnie az életben azokat a dolgokat és emberket, akik nem passzolnak az így közvetített értékrendhez. Az alkalmazkodáshoz és az igazodáshoz ilyen formán valódi gondolkodásra nincs szükség, a keresztény nyitott talaj a tévhitek előtt, csak a megfelelő módon a Bibliára hivatkozzon.

Nem volna különösebben ezzel baj, de ráadásul a Bibliában is vannak tévedések. A módzser elfogadásával azonban a tévedéseket is éppenúgy az összevetései során felhasználja, mint az igaz dolgokat. Nem a keresztény téved, téved helyette a Biblia. Mossa a kezét, ő biblikusan megcsinált mindent amit az írások rendeltek, mindenki más hamis próféta, vagy a sötétség angyala.

 

Nos ilyen feltételek mellett a keresztény nem fog előrébb jutni a megértésben.

 

Előzmény: mindenszentek (1695)
takarito Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1699
Sőt sok mindent nem mondott volna, ha ismerte volna Jézus tanításait.
Előzmény: FSZApecsétje (1696)
mindenszentek Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1698

eddig azt hittem az ember döntései a környezetéhez való viszonyán múlnak

v nem?:-)

Előzmény: takarito (3)
mindenszentek Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1697
eddig azt hittem az ember döntései a környezetéhez való viszonyán múlnak? v nem:-)
Előzmény: takarito (3)
FSZApecsétje Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1696

1,kor 4 :15  ha pál ismerte volna Jézus tanítását, mondta volna ezt?

Mt 23: 9.

mindenszentek Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1695

attól hogy látjuk hogy más hol téved még nem látjuk hogy mi a helyes út ill utunk

arról is mondj vmit.-)

Előzmény: takarito (1694)
takarito Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1694

Nem annyira az írások eredetiségének a kérdése a lényeges, mert teljesen mindegy, hogy egy másoló okozott benne tévedést, vagy egy fordító, vagy az eredeti szerző eleve rosszul fogalmazta meg a mondandóját. A lényeg, hogy a tévedésekről akkor is lássuk hogy tévedés, ha a szerző eredetisége is igazolt.

 

Előzmény: malachy (1692)
Paleokrites Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1693
Szerintem van ilyen eredeti irás, ami fent maradt, sőt tudunk is róla...., de ó és újszövetség csak másolatában van jelenlegi ismereteink szerint....., csak ki de derüljön, hogy amit másolatnak véltünk, az az eredeti irat.....
Előzmény: malachy (1692)
malachy Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1692

Tévedsz. Az ókori iratokból nem is tudok hirtelen egyet sem mondani neked, amely eredeti példányban maradt volna fenn, általában 1000-14000 évvel későbbi példányaink vannak.

 

Ám a bibliográfiai vizsgálat, a külső- és belső bizonyítékok vizsgálatának áttekintése után nyugodt szívvel kijelenthetjük egy ókori iratról is, hogy megbízható. Ez történt a Bibliával is (mind az Ó mind az Újszövetséggel).

Előzmény: Paleokrites (1691)
Paleokrites Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1691
Mind az Ó és mind az Új testamentum hitelesen maradt fent, de maga az írás már nem hiteles addig, amíg az eredeti nincs meg, hogy összehasonlítható legyen, érted?
Előzmény: malachy (1689)
FSZApecsétje Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1690
Ha bebizonyosodott volna ,rajta lenne a pecsétem!
Előzmény: malachy (1689)
malachy Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1689

"de nem csak keresztény, zsidó, hanem számos más népé is az ókorból!"

 

- így van, és mind-mind vizsgálható a tudomány eszközeivel (még eccer a kedvedér: bibliográfiai vizsgálat, külső és belső bizonyítékok vizsgálata). Sokkal hitelesebb eredményeket kapunk, mint evós "többmilliós" leleteknél.

 

"ez nem mondható el minden esetben az újszövetségi írásokról!"

 

 dehogynem. Egyértelműen bebizonyosodott, hogy mind az Ósz, mind az ÚSZ hitelesen maradt fenn.

 
Előzmény: Paleokrites (1688)
Paleokrites Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1688

Igen, vannak iratok , de nem csak keresztény, zsidó, hanem számos más népé is az ókorból!

Jézus idejében már sajnos hiteles és egyértelműen eredeti irat nem volt, csak másolatok, amit ugye a hithű zsidóság feltételezhetően korrektul betűről betűre másolt, ám ez nem mondható el minden esetben az újszövetségi írásokról!

Még valójában azt sem tudjuk, hogy Jézus mikor született és mikor halt meg, hisz ahány keresztény csoport, annyi dátum, de ha nem, akkor feltételezhető, hogy Jézus i.e 7-ben látta meg a napvilágot.... nagy Heródes halála előtt, ami i.e 4-ben jött el!..

Előzmény: malachy (1685)
takarito Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1687

Ez a fajta hibáztatás pontosan az, amikor nem tudod, hogy van e hiba és hogy mi és hogy miért az.

 

Előzmény: malachy (1684)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!