Neked is kösz tehtube mester a leírást történeti hűség kedvéért. Valóban hatalmas munka volt. talán nem ez koronázza meg Misi egész élete munkáját, de talán az első 5-ben benne van.
Köszönet még természetesen trambi-nak is a pedálsortért, illetve említsük meg, hogy egy csepeli asztalos tudta gy helyre kapni. Az ő neve Halász Sándor. Vállal további ilyen munkákat is. Ha valakinek kell, akkor megadom a telefonszámát.
Örülük, hogy tetszik a Ricky. Egyébként majd 6 évig spóroltam erre a RIC4003-ra. És sajnos nem nagyon lehet csak úgy bemenni a boltba és megvenni, mert mind hand made, csak rendelésre gyártanak. Egy-két nagy hangszerbolt szokott csak betárolni belőle. Az enyém például Sam ASH New York 48th utcai boltjából való mint magánimport.
Inkább a spirálrugók kezdenek fáradni, de nehéz így távolból megállapítani.
Az igazi Hammondnál a rugó az egy fémlap közel merőlegesen.
Örülök hogy neked inkább a Rickenb. tetszik. Viszont az egy gyári darab, meg kell venni és kész. Az orgonát meg hatalmas munkával kellett hónapokon át építeni a publikált szintig. Valóban, most úgy néz ki, mintha most hozták volna a kereskedésből. De ezt megelőzőleg a beleinvesztált munka óriási. Talán éppen ezért nem is látszik az előzmény :-)
Asztalos munkák: Volt egy csomagolóanyagnak használt roncs C szekrény. Ez lett kiegészítve a hiányzó farészek legyártásával, a meglévő kipótlásával, politúrozásával 1.oszt. bútorasztalos minőségben. Kottatartó, fedlap, drawbar körítő faelem, hátlap, pedálkontakt burkolat, élek újrafurnérozása + pad, pedál pótlása. A teljes orgonaszekrény, billentyűzáró fakockák felpolitúrozása. Orgonaszekrény belső újrafilcezése.
Elektronika: előerősítő kialakítása, kontaktok kijavítása, millió megtört vagy rövid drót kipótlása, perkakapcsoló pótlása, perka bekötése a keverőtrafóba, drawbarokba, preset mátrixba, előerősítőbe. Shift line kijavítása. Frekiváltó beépítése, kapcsolótáblák elkészíttetése. Csövek, trafók, kivezetések. Billentyűkontaktok megtisztítása. Lábbassz kábelkorbács hozzáforrasztása a TG-hez, kb. 70 rövid drót hosszabbításával.
Mechanika: A drawbarok alatti hiányzó bonyolult fémlemez legyártása, fényezése. Hangerőpedál rudazat, kar legyártása, összeköttetése az előfokkal. Lábbassz kontaktdobozban távtartók pótlása, kábelvezető cső pótlása a lábbassztól fel. , hanggenerátor felfüggesztése. Minden billentyű megtisztítása, újrafilcezése, rugóerők beszabályozása.
Szóval adva volt egy finoman forgó jó TG és két komplett billentyűzet, drawbarok. Ebből lett ez a gyönyörű C3 orgona. Ez egy totál generál, mestermunka volt!
Megéri, mert a hallatlanul jó minőségű Hammond orgona minden alkatrésze szinte örökéletű, jár nekik a feltámasztás. Gratulálok Misinek, Norbertnek, Zsolt
Volna 1 technikai kérdésem, kérném a hozzáértők segítségét. Előre is köszönöm.
Az XB-1 felső, 1,5 oktávjában érezhetően könnyebbé vált a billentés, mint "lejjebb". Gumibakcsere kezd esedékessé válni? Egyáltalán, mi nyomja vissza a billentyűket? Vagy a "kikopás" végleges?
Szemből benézve, kis rugókat is látok... Játszható a hangszer, de kezd aggasztóvá válni a probléma. Köszi, ha valaki tud segíteni!
És még két kép. Ajánlom ham_peet-nek, mert nagyon menne hozzá az ő eladó Leslie doboza... Igérem nemsokára teszek egy komoly ajánlatot. És esetleg ha valaki segítene eladó belsőrésszel is - megköszönném.
Bemutatnám az új családtagot. Köszönet érte első sorban Harangozó Misinek és tehtube mesternek és annak az ismeretlennek (akit nem áll módomban megnevezni) aki segített. Van róla kép is. Illetve mellé tettem egy másik szerelmem is, remélem nem szentségtörés ezen a fórumon.
Kösz a tippeket. A szimmetrikus bemenetű erősítő nem véd a zengetés közben keletező zajtól. A földhurkot számításba vettem. A fő baj valszeg az, hogy közel van a trafó. Megpróbálom távolabb tenni....
valószínűleg ha leföldeled a rugós tagot egy földhurkot alkotsz vele ezért viselkedik rádióként. Javaslom próbálj meg végigmenni a földelésen miközben a zengetőtagot is leföldelted és ha vissza tudsz jutni a kiindulópontba akkor az gáz, valahol meg kell szakítani.
Sokan használnak valamilyen csöves előfokot a hang szépítéséhez. Aztán vannak olyan erősítők, melyeknek a vége csöves, nem az eleje.
A DB5-ben is az a jó hogy be lehet egy ilyen effektet inzertálni. Barbara Dennerlein is megbolondítja a kis Hhner ORT100-as lezlijének a hangját, hogy a csöves B3 mögé még beillesztett egy HK Crunchmastert. Igaz, leragasztotta a márkát, de a kék csíkról könnyen felismerhető ez a csöves hangharagosító :-)
Végre kihasználtam a leslimbe nemrég beépített külön végfok bemenetet. Egy egyszerű mikrofon/instrument csöves előfokkal (Tube MP Studio V3 az ART-tól) brutális overdrive-ot sikerült létrehozni. Úgy szól, ahogy kell. Tudom, hogy nem találtam fel a spanyol viaszt, de egy tranyós lesliből egy ilyen kis átalakítással és egy 25E ft-os csöves előfokkal viszonylag olcsóbb megoldással sikerül elérni a kívánt hatást. A Motion sound-nál mindenesetre kissé olcsóbb....
Kis segítségre lenne szükségem elektronikában jártasabb indexelők részéről. A helyzet a következő: Építettem egy rugós zengetőt, tranyós meghajtás, régi zengető tag, amit mostanában minden gitár kombóba beletettek.
Az első képen látható a NYÁK, jobbra felfelé a zengető tag. A gondom a következő: Ha földelem a zengető tagot a nyák földjére, akkor a cucc elkezd rádióként viselkedni, ha nem, akkor meg zörög. Tudnátok valami okos árnyékolási módot javasolni? Esetleg csak a rugót kéne árnyékolni, vagy az egész kütyüt?
A dolog azért izgalmas, mert kb 12 rugóból kijön az egész doboz nélkül (ebből 8 a rugós tag), és a fenti hibáktól eltekintve nagyon szép hangja van. Szóval a két megoldandó baja a doboz és az árnyékolás. Ötletek??
Matyi ui.: ha kész, mindenképpen teszek fel mintát valahová, meg szívesen építek még egy párat, ha bejön valakinek a dolog....
Sajnos történelmileg úgy alakult, hogy meg kell válnom a nemrégiben vásárolt ELKA X-705 orgonámtól. Korábban már Trambi szaktárs leírta az orgonával kapcsolatos tudnivalókat. A további infók a megadott link útján beszerezhetők. Szóval az orgona eladó.
Hátha valakit érdekel... Van 3db kétsebességes Leslie motorom, eredeti USA 117V/60Hz. Eladó vagy inkább elcserélhető. 1 db kétsebességes motorért kérnék cserébe 2db egysebességest. Mindegy hogy 117V-os vagy 230-as, mind a kétféle jó nekem cserébe. üdv
Ok, rendben. T-vel. Amikor kérted, még el sem kezdődött, de már álltak be.
Tartott 21,00-félegyig egy rövid pihenővel.
Stílus: bluesos, rockos zene sok r&b, rockabilly, jazz, gospel témával fűszerezve.
Egy jó csapat. Fiatalosak, lendületesek. Mindenki jó volt, de nem az egyéni teljesítményre helyezném a hangsúlyt, hanem a kíváló csapatmunkára. Túl kitekert témákba nem bocsájtkoztak bele, de talán nem is kellett. Hosszabb lére eresztett szólók voltak jól felépítve, kíváló dinamikával, vidám, pozitív gondolkodással. Sz'al aki ott volt, igen jól érezte magát, megérdemelték a 3×-i visszatapsolást. Vagy 100-120 fő zsűrizte őket lenn a pincében.
Extra: Pribolyszki Mátyás a műsor felében szájharmonikák, ének. Mindkettőben nagyon jó. A zenekari próba különösen tetszett. Az volt hogy a szám előtt elmondta a többieknek milyen jellegű blues, kitől és talán még a hangnem, aztán egy két há' négy!
Gitár: az a vörös Gibson, Fender alapon, változatos hangzással, gyakran mókás előadással.
Dob: 1968-as Ludwig, a'la Beatles, Deep Purple, kíváló.
Orgona: 1959 utáni ABC bele "hordozható" egyedi B3 féle tokba szerelve, különválasztható B3 lábak, pedál-kontaktokkal, 3 sebességesített 22H leslie.
A bal alsó kockában zengetőszabályozó poti, és egy pici háromállású kapcsoló a lezlinek. A billentyűk feszesek voltak.
Tehát igazi B3 volt 122-es lezlivel! És ezt mind lecipelni a keskeny, kanyargós lépcsőn a pincébe??!!
Dögösen szólt, kissé grízesebben, torzabban, mint amit itthon mexoktam. Valószínűleg ez is első generációs 22H erősítő = 122, csak még csöves egyenirányítással. Mint Laurensnek.
Amerikai iskola: a lábbassz csak a negyedeket pufogtatta jórészt, erős balkéz basszus, kemény, inkább rockos ízű szólók. Finom jobbkéz kíséretek az alsó manuálon, talán már kissé sok glissandó. Legjobban a gospelbe hajló "elhajlásai" tetszettek.
Jórészt a 8886-ot használta, ami szintén inkább rockos, gyakran keményített a full-al, néha full tibia=golspel, lent a 868-at alkalmazta szokás szerint a basszmenetre és jobbkézkíséretre.
Az egészet maradéktalanul rögzítettem videóra.
Raphael Wressing szimpatikus egyén, jól eldumálgattunk, címet cseréltünk, majd lesz ami lesz.
Egyéb bejelentenivaló nagyobb durranások is előkészületben!!!
Holnap Leslie122 szaktárs jön Pestről kocsival Győrbe a Raphael Wressing Hammondos koncertre. Szerintem van még hely nála, be lehet társulni hozzá. Én már délelőtt lenn leszek sokegyéb okból.
Továbbra is javaslom mindenkinek, ritkán lép fel nálunk Hammond trió.
Hát izé... szép példányok valóban ezek a 1771-esek, de ha már ott van ekkora méretben, súlyban egy erdeti, akkor minek? Ezeknek a klónoknak pont az a lényege, a kis súly, kis méret. És még olcsóbb is, szebb is, jobb is egy Leslie142, 145. Tambinak is van egy ilyen 400 alatt.
A Pro-145 súlyban, méretben ok. 69×56×48, 33kg! Meg az extrák. Ja, és szimmetrikus a bemenete. Nem tudom az XB1 kiad-e szimmetrikus jelet? Ha igen, akkor mindenképpen úgy javaslom használni. A VK7-esek jack kimenetei pl. sztereó dugósak a szimmetrikus jel miatt.
Úgylátszik az egy éve indított B3player.com újság szép csöndben kimúlt :-(