AOTD - Album of the day
EFB - Első felületes benyomás
NFR - Nice fucking refrén (azaz épp nem tudod kitörölni az adott refrént, dallamot a füledből)
MM - Most megy (azaz most épp ezt hallgatod)
Vincent, a Gutted szerintem elég gáz a Shock-on. Ott ütközik ki, hogy mennyire pontatlan a do, kib. csúszkál.
Koncerten ez annyira nem feltűnő, viszont a bohóckodását a fülvédővel igen nevetségesnek tartom. Egy Lombardónál, Commandónál vagy DAVE CULROSS-nál (ex-Suffocation, Malevolent Creation) még megérteném, ha fülvédőben nyomná, de ő messze nem rendelkezik a grind témáknál akkora ütőerővel.
Ettől függetlenül ha a pontatlanságon javítanak, az első helyre léphet a magyar kedvenceim közt.
Semmi különös, csak Convoy volt, mint vendég zenekar, és elég élvezetes volt. Főnökék rendesen szert tudnak tenni mindenféle újdonságra, pl. ott volt az egész új COC album + új Neurosis maxi. Ment mindenféleség. És még egy kis élménybeszámolót is halhattunk a "prágai csatákról" egy true punk arctól. De a lényeg az volt, hogy Főnök and co., miután beraktak valami új Rhapsody maxit, teljesen lealázták ezt a műfajt. Nem akarok idézni, de annyira jól sikerült, hogy nekünk már nem is kellett nyilatkoznunk a metál revival kapcsán, pedig készültünk. De mindenestre örvendetes, hogy nem terjedt el mindenhol ez a JÁRVÁNY.
bübüke:én láttam azt a klipet. Sajnos, tényleg nem egy világszínvonalú klip, DE:
Millió, ennél sokkal gyengébb magyar klip megy a TV-ben (akár Z+-en, akár máshol),így BZ-ék büszkék lehetnek rá, hogy legalábbis itthoni mércével mérve, profit alkottak. Nekem az ötlet tetszett, elég hangulatos volt, de a kivitelezés-és minőségbeli hiányosságok (nem hibák!!!) miatt sokat veszít a lehetséges magasabb színvonalból. Mindazonáltal passzol a zenéhez, de ilyen stílusú klipet profi módon megcsinálni csak milliókból lehet :(((
Ha meg "nem üti meg a Z+ színvonalát", annak csak örülni lehet.
Klip-ügyben...
Elkészült a Stonehenge klip kb. fél éve, pár hónap várakozás után bekerült a Z+-ba, ahol le is adták. Egyszer. Az Alteregoban.
Állítólag nem üti meg a Z+ színvonalat. A Zúzdába pedig nem elég zúzós, hogy bekerüljön.
Aki nem látta a klipet azt gondolhatja, hogy biztosan "magyarbetegségben" szenvedő, olcsó, színvonaltalan... De NEM! Tele van érdekes 3D-s megoldásokkal, gyönyörű a szín és képvilága, mindenkinek aki eddig látta az volt a véleménye, hogy külföldön is megállná a helyét.
Nem tudom mire vélni a dolgot, hogy egy média -aki most már egyeduralkodó a piacon- hogyan írhat le olyan dolgot, ami való igaz, más, mint a többi, de talán pont ez a fő erénye...
Sírni tudnék... A fiúknak két és fél hónapi munkája van benne, nem beszélve az anyagiakról...
Ennyi...
Vin thnx a Bedlam memoárért. Ha nem utálnám a Szegedi A féle minden idők meg legesleges
legjobb meg legkedvesebb zkr stílust ,akkor azt mondanám hogy a Bedlam volt az. Kár hogy ilyen kevesen ismerik.
Ha jó kedvem lesz felrekom holnap a metalhura a demókat, a lemezt talán még be lehet szerezni vhol.
A videoklipp kérdés sajnos a legtöbb zenekarnál - így nálunk sem - úgy vetődik fel, hogy: "most csináljunk klippet vagy ne", sokkal inkább úgy, hogy a 150 e forintunkat turnézásba fektessük, vagy egy videoklippbe.
Lehet hogy rosszul látom, de szerintem több ember látja a zenekart még egy klubturnén is, mint egy késő éjjeli tévéműsorban, arról nem is beszélve, hogy egy koncert sokkal intenzívebb élményt jelent.
Ráadásul koncertezni élvezetesebb is.
Zero!
Tudok vezetni. Amúgy egy "MHH-s" vonalon mozgó emberről van szó. Nem érdekes, csak azért irtam, mert ha tényleg végigkérdeztem volna az utcát, ahogy Kenobi irta, akkor talán lett volna olyan ember, aki tényleg ismeri a Gutted-ot. Egyébként a death nem annyira az én stilusom, valszleg ezért volt ismeretlen a név. Maradok inkább a "Múd"-nál. :-)
Vincent G King!
Ha rám gondoltál, mint Ossiános, akkor nem nyert! Nem is értem, miért irtad ezt, valami bajod van velem?
a Blind klipet a Szecsanov Martin rendezte, aki szerintem elég jó dolgot csinál, lásd FreshFabrik: Goofy Wit' A Gun például.
E132: Fodi és Cicó asszem krishnások, vagy hitgyülisek lettek, Újvári Peti az Agnus Deiben dobolt tovább, most meg az Inka-H-ben játssza az U2 feldolgozásokat, az Inside Ash lemezen bőgőző Mester Csaba a kazi megjelenése előtt kivált a csapatból, hogy a másik zenekarára, a Rainre koncentrálhasson (akiknek '95-ben, Tales címmel jelent meg lemezük: Bedlam barátoknak ajánlott! Mellesleg a Rain gitáros Lovász Béla a Bedlamban is játszott.), hogy Judyval és Sakállal (Miskei-a Mester helyére érkezett basszusgitáros) mi van, azt sajna nem tom. Az Inside Ash után még született egy pár új nóta (Space Fuck, Tomorrow, Ease My Sorrow, ebből az előző kettő megvan nekem egy keverős felvételen.) Egyébként a Bedlamnek három demója jelent meg az Inside Ash előtt: Reality Of Present '88 (ha minden igaz), General Rejection '89 (First Struggles, Face Of Distress és The Mourning After nótákkal) Dreamland In Misery '90 (Suicidal Meditation, Accurate Contradiction, címadó.)Köbö ennyit a Bedlam történelemről.
Bpest vszleg péntek, netán szombat, vidék inkább csak hétfő. Kazettamelléklet már elkészült, ma szállítottuk át a Postához, ha tényleg megjavítják a ma bedöglött tűzőgépet, akkor holnapra meglesz az újság is, aztán csomagolás, fóliázás és utcára vele!
ritkán jutok metal klipekhez, de egy-két magyar klipet látva azt az összeget tényleg egy különlegesebb koncertre szánnám, aminek az emléke jobban megmarad zenekarban és rajongóban egyaránt. Egyébként is az Outcast óta nem hiszek a magyar klipgyártásban, fergetegeset alkottak, nem sok ember lesz képes őket felülmúlni :-))))
Mondjuk ott van a Baby Bone Benned az állat c. klipje, ami egy teljesen jó számra készült, klisészerű ötletekkel, és mégis tök jó jön ki belőle, mert látszik hogy a sírásós, BzMot-os beállításokon a zenekar is milyen jót röhöghetett...sz'al ők is jól érzik magukat a klipben.
már biztos elhangzott, de lassan kezd időszerűvé válni: mikor lesz Hammer vidéken?
Itt komoly tévedések vannak.
Egy klip nem attól magas költségvetésű, hogy nercbundában pattan ki a merdzsóból a hősünk, még csak nem is attól, hogy látványos fényeket, effektusokat tartalmaz.
Ami drága, kegyetlenül drága, az a sok kis apróság, ami fel sem tűnik a tévénézőknek, csak összhatásában tűnik ki a professzionizmusa.
És itt teljesen mindegy, hogy 8mm-es filmre dolgoznak vagy korszerűbb technológiát használnak, a végeredmény mind minőségben, mind költségvetésben egyenlő lehet.
A legdrágább a jó szakember.
Ahhoz tudom a dolgot hasonlítani, hogy van két halál profi fotós, az egyik egy tízéves géppel készíti a zseniális fotóit, a másik egy 2 milliós digitális kamerával. Ha valaki meg akarja venni a képeiket, az árban nem játszik szerepet az eszköz, amivel készült.
Egyet értek azzal, hogy az ötlet fontosabb, mint a halálprofi kivitelezés.
De amatőr kivitelezés esetén a legzseniálisabb ötlet sem ér semmit, hiszen pontosan azok a finomságok tűnnek el, amelyek a tartalmat jelenthetik.
Az persze más kérdés, hogy kinek mi a jó klip.
Szerintem pl. Ákosnak jó klipjei vannak, magyar szinten mindenképpen.
A világban? A Jaromiquai, a U2, vagy Sting mindig hatalmas minőséget produkál.
(Nem akarok okoskodni, de van egy idősebb ismerősöm, aki 8mm-es kamerával készít fekete-fehér rövidfilmeket, meglehetősen komoly helyeken díjazták a munkáit, nos nála az emlegetett 10 ezer forint kb. a szemöldök 1mm-es megemelésére lenne elég. Minimalista eszközökkel dolgozik, de profi. Videoklipet még nem csinált, szerinem azt sem tudja, mi az, sajnos.)
mer' ki...ott konzervatív f...ok vagyunk, akik néha ugyan káromkodnak (én azt sem sűrűn), de leírva b...ottul nem tetszik nekik az ilyesmi :-) Lehet, hogy Rhadnak jól áll ez, nálunk nem jön be! :-)))
Amúgy, ha magyar zenész elolvassa az interjúját nyonda előtt, és nem Szaszának hívják, ő is azt mondja, hogy a durva kötőszavakat inkább vegyük ki. Ha viszont egy kinti zenésznek ez szavajárása, vagy épp egy kérdésnél indulatból válaszol, akkor nyilván hozzátartozik a cikkhez, a hangulathoz. De akkor is pontozunk, mert ilyen kis nyálas budai úrifiúk vagyunk :-))))
üdv
tegnap egy rendkívül alacsony összegért a kezembe került a Bedlamtól az Inside Ash, azóta csak az államat keresem
a baj az hogy 94-ben még kissé fiatal voltam ahhoz hogy ismerjem őket, azt azért tudom hogy feloszlottak meg minden
na de miért, meg mi lett a tagokkal, meg ilyenek
aki tudja ossza már meg velem
G
Az a klipp biztos hogy nem az olcsóbb fajtákhoz tartozik, csak ha megnézed, nincs benne vágás, és akármilyen egyszerűnek látszik a végeredmény azt nehéz jól összeszervezni. A másik meg maga a videó (inkáb mozi minősége), mert igenis mozifilmeket vesznek ilyen minőséggel, és köztudott, hogy a Blind nem sajnálja a pénzt, erre sem. Viszont a többi magyar klipp, most a tartalmat nem tekintve, minőségileg nagyon gyatra, és ez itt a gond.
Mondjuk a night of the Vampire tényleg jó példa arra, hogy ha van egy jó ötlet, akkor a minőségnek csak másodlagos szerepe van.
Az a baj, hogy a zenészek alapvetően nem rendezők. Nyilván a zenekar tudja a legjobban, hogy a dal miről szól és mi a céljuk vele, de nem biztos, hogy ezt a gyakorlatban is véghez tudják vinni úgy, ahogy azt szeretnék. Egyszerűen azért, mert a finom kis dolgokat, az apróságokat, tehát a szakmai (film) dolgokat nem ismerik, nem tudják alkalmazni. Amitől igazán klip lesz a klip. És itt szokott szerintem kudarcba fulladni az egész. Hiába egy jó ötlet, ha a kivitelezés kb. községi TV szinten van, mert egyszerűen 2 másodperc alatt röhejessé válik, komolytalanná. Ez ugyanolyan, hogy a filmes is elképzeli, hogy lehet zenélni, lehet, hogy tud is egy kicsit játszani, mégis nagyon amatőr valami jönne ki, ha rögzíteni akarná. Mert hiányzik a tapasztalat, a témában eltöltött évek.
Nem arra a klipre mondtam, hogy fene nagy otlet, az arra volt pelda, hogy low-budget. Egyebkent is azt irtam, hogy ahhoz a szamhoz jo volt, egyebkent nekem a szam se tetszett :) - de ez szubjektiv.