Igen, a 3 xlr: horn left, horn right és low mic kimenet. A mikrofonok tlán 120°-os szögben lehetnek, ha előlről nézzük a Pro-145-öt, akkor a bal és jobb sarokban, a doboz sarkához illesztve, kis szivacspárnákra ragasztva. Alul 1 mikrofon van, a jobboldali horn mic alatt, egy emelettel lejjebb.
Kétségkívül jót tett a kiemelés, így már hallani is lehet a Hammondot. Egy apró nyűg azért mutatkozik, a dobnál a cinek kimaradnak. Elvégre nem dob topik, én így szívesebben hallgattam.
Szert tettem egy Farfisa csöves erősítő combónak a belére, vagyis a bemeneti panel, zengető, előfok, végfok (2xEL34) minden OK. csak vmi őrült egy cipősszekrénybe építette. hétfőn meghajtom vele az ELKA Lesliemet. :-))
Hajlítókerék=wheel brake, beépítettem egy kapcsolót=vibrátó on/off, csúszka=elektromos zongora tremoló, 16 preset meg teljesen elegendő egy koncerthez, de akár meg is kétszerezhetem. Még fölülre beépítem a lezliváltó kapcsolóját is aztán vége.
Gratulálok mégegyszer a MSPro145-höz. Szép jószág. A teteje ismerős, 1/1 minden alkatrészében. Minek festették be a tölcsért feketére a könyökcső után?
A 3 XLR a három mikrofon egyenként ki?
Nem sok helyet/űrtartalmat hagytak a mélysugárzónak. Kíváncsi lennék a basszusára. Az eredetiekben a fölső tölcsérhely minimális hogy minnél nagyobb legyen a középső űr. Persze a KBR-3D basszusa is óriási, valószínűleg megoldották ennél is, meg nem akartak a kialakult fölső részen változtatni.
A dobrotor szép, klasszikus szerkesztésű. Nem árt hogy fából van :-)
Ma a Geronimóban a fellépéshez szintén viszem. 95%-ban kész a koncertcuccom, így egyben most fogom letesztelni zenei környzetben. Csak az alsó manuál fog változni még, mert az jelenleg négyoktávos. A fölső billentyűzet pont az alsó fölött kezdődik 7 centivel, mint a B3-asoknál. Így jó a játék rajtuk. A fölsőnek jobb a mozgása mint a Fatar új waterfallos formájúénak. Egy kis dobozban elviszem az otthoni B3-mam presetjeit, de programozással sikerült megoldanom a C3 scanner vibrátót is. Tényleg bekapcsolásával a hang fémesebben szól és sír, nem vinnyog, bugyog, remeg.
A KBR-3D meg abban zseniális hogy az orgona előfokcsövön át kimikrofonozottan forog, de a túloldalt a szintik, zongorák kristálytisztán szólnak ugyanezen, vagy 200W-on. Összsúly: 2 master-10kg, hangdoboz-5kg, 4 lábú állvány-10kg, MS 35kg. Orgona, zongora, lezli, szintialap, láb mindegyütt 60kiló, de ezzel nagyon hangos és 5 részből áll, cipelésbarát. Elértem a gitáros méretkategóriát és mégis ~B3/122.
Mennyi a pesó árfolyama? Meg miféle 122? Régi eredeti, 80-as évek, immár polisztiroldobjával, vagy napjaink egymotorosa optikai sebességvezérlésével szintén polsztirol dobbal? SF-nek van ott kettő is az M3, H100, DB3 mellett.
Kár Vili bácsiért. Egy évvel volt öregebb Nagyferónál aki vígan korcsolyázik, két évvel öregebb Frenreisz Karesznál? Szerdán olvastam a startlapon ezt a hírt :-( Két éve láttam színpadon a Jávori Machine Band-ben fiával, Plútóval, eszméletlen jók voltak. Az öreg vehemensen húzta maga után a fiatalokat. Szerettem a stílusát. Kicsit rockba hajló húzósabb jazz. Azok a pici dobjai is nagyon jól szóltak. Azelőtt meg egy esküvőn találkoztam vele a Grand Hotelban, ahol főleg orgonált (O1RW) Halász János (Charlie, Syrius75), meg egy gitáros/énekessel. Gyakorlatilag Hammond trió volt. Hatalmasat játszottak és volt egy dobszóló is!!!!!! amit megtapsolt a közönség. Na ilyet sem tapasztaltam lakodalomban :-)
AZ MTV-s A38-Rhodás felvételt nem bírtam ki, a hangot megmasteringoltam, videót trackereltem. A hangnál 400-1000Hz közötti erős kompresszoros kiemelés jót tett az arányoknak. Az eredményt megtekinthetitek a Youtube-on: http://www.youtube.com/watch?v=ToRyZNWGH6o
Persze ez erősen tömörített a 100mb, max. 10 perc korlátozás miatt.
Nem hiszem el! Kár volt Vili bácsiért, szerintem elég jó dobos volt, nem hallottam sehol sem róla hogy elhunyt, persze nem nagyon hallgatok mostanában jazz műsorokat. Norbi pajti meg csak a tűz közelében tanulgat, érthető a jól informáltság... (tényleg Norbi! felhívhatnál ha jössz Miskolcra, leülnénk dumálni. Meg a Joey kottákat is beszéltük már egy jó éve, azóta biztos vannak új dolgaid is!) Most akkor egy tanárral szegényebbek a dobos ifjoncaink. Sajnos! Amúgy nemrég olvastam hogy elhunyt Michael Brecker is, mai korunk saxofon fenoménja. Hát ő érte is kár volt!
Elvileg nem rossz, benne van a lényeg. (A lényeges presetek, perka, vibrátó, click, effektek) Persze kérdés hogy hogy szól? Az igazi forgó lezlik még egy gyengéb alkalmatoságból is csodát csinálnak. Jó lenne kipróbálni. Esetleg nálam? Rálöknénk a Motion Soundra, ill. a 142-re. Kíváncsi vagyok én is a hangjára.
Nemcsak a pozan volt hangos, engem elsősorban a dob hangereje zavart. Ez nem metál vagy underground. Az orgonának kellett volna megadni a zene alapját, a basszust és a harmóniákat. Sajna ezek lettek leginkább a háttérbe keverve. Ha a tv-n brutálisan kiemeltem a mélyet meg széthúztam (van ilyen turbo sound -egyébként használhatatlan- lehetőség), akkor egész jó lett :-| Jó volt hallgatni a volt A100-asom gyönyörű hangját.
hát... én akkor csak azért nem vehettem észre, mert a Hammond után kedvenc és játszott hangszerem a harsona :) szerintem halálos volt a koncert. Rhoda-t én sajnos nem annyira ismerem, ezért hiányolhattam belőle a brutális (pl.) Tony Monaco-s játékot. ettől függetlenül kegyetlenül odarakta a csaj. féloff: talán a harsonásokból se ehhez vagyok szokva, a keményebb harsona-virtuozitást sem véltem felfedezni a műsorban. Mondom, ettől eltekintve marha jól szóltak így együtt-szerintem.
hmmm Nekem is pont ez volt az elso benyomasom ejfel kornyeken almosan, hogy bizony a magyar nem gyogyult meg ki a hangszerek aranytalan keveresebol...:-( Vagyis regen tudtak meg jo felveteleket kesziteni mondjuk 35-40 evvel korabban, de az utobbi idoben csak magasat, melyet lehet kiemelni, vagy aranytalanul elvinni egy hangszerbe a balanszot!!?? Itt a dolog pikanteriaja az volt meg, hogy tudhatta a TV, hogy Rhoda Scott a foszereplo, es megis a pozan volt kiemelve, de nagyon. Az Hammond olyan hatterszepkent szolalt meg, mintha csak egy atlagos Joe Cocker, vagy Tom Waits lemezen lett volna szonyeg...es meg lehet ott is jobban kihallottam volna. Egy szo mint szaz: Rhoda zseniallisan jatszott, a rutin nagyon benne van, es az erzes, az orgona kivalloan szolt, csak a magyar utokeveres, felvetel volt olyan szocis... a'la P Mobil lemezek pl....
Rhoda Scott ügyben valóban a fúvós leányzó erősen elnyomta, szinte csak háttérmuzsikus volt, de a felállás a kecskemétivel megegyezett. Ez van. Attól még nagyot billentyűzött. Nekem Ő az első számú, mivel először annak idején tőle hallottam hammond hangzást.
Más. Van egy VOCE micro B-m. Nem tudjátok véletlenül, hogy milyen módon hozza létre a hangjait? Sajnos nem vagyok kiszédülve tőle, bár igazi jó körülmények (külső leslie, hangerő, nyugis körülmények) még 1 éves birtoklás után sem adódott. Ezek a fix drawbar állások erősen idegesítőek, holott valóban a gyakorta használt beállításokat tartalmazzák
Először is, ez még idézőjelben sem klón. Ezt kikérem. Ilyen "klónbelső" nem létezik!
Leadták a Rhoda filmet. Hát voltak húzósabb számok is, nemszólva hogy a dob meg a pozan szinte elnyomta az orgonát. Mai módi.
Hallottam XB-3M-et. Láttam Rhodát rajta, meg van így vele egy tévéfelvételem. Ha valaki kimagaslóan játszik rajta elmegy. Az XB széria nagyon a 80-as évek végének, 90-es évek elejének a technikája. 32-es kötött polifónia, egyszerűbb szintézis. Ha ez egy nagyobb fadobozban rejlik (ami közelről igen csúnya) attól még távoli másolat marad.
Az igazi áttörést 1997-ben hozta a Roland a VK7-tel ami fizikailag lemodellezi a hanggenerátort. Tehát nem az a hang szólal meg amit épp lenyomunk, hanem szól egyszerre mind a 91db virtuálisan az igazi analógiájára, és ebből az szólal meg, amit a billentyű lenyomásával megengedünk. (Azthiszem ezt már leírtam párszor)
A VK-t követte kb. 1998-ban a Korg CX, 2000 körül a Clavia Nord, Voce, 2001 körül a Viscount és 2004 körül a Hammond Suzuki. Sereghajtóként ők is átálltak erre a technológiára. Kezdetben a New B3-ak, majd XK3, XK1.
A New B3-nál különösen proudlyk a billentyűjükre. A DB5-é kimondottan hosszabb :-)
Legvégül még egy dolgot meg akarok említeni: a C3 hangerő-pedáljának nem volt tudazata... De egy ügyes lakatos barátom (meg az esztergályos ismerőse) 1 nap alatt összehozták azt is. Ők is csepeliek.
Köszi tehtube, hát bárhogy is alakuljon előbb fogom itthon, én preparálni a Hami-t, mint valamelyik hangszerbolt.... Remélem, még kitart egy ideig a klaviatúra.
Én is szerelmes vagyok a Ricky-kbe, épp ezért az én szívemet is meg tudja dobogtatni, igencsak. Sok szép Hammond-ot lehetett már itt látni, de ez a 4003-as is beállhatna közéjük egy szépségversenyen. Ugyanakkor ez a tökéletes "klón" is egy mestermunka, amit Ti hoztatok össze!
És végül tehtube mester megkérdezném mi a véleményed, illetve a többiekére is kíváncsi vagyok, hogy milyen ez a new XB-3M vagy XC-3M Hammond? Mert ez nem sok helyen van "menedzselve".
Bár Michael Falkenstein (www.hammond.de) nagyon megakart győzni, hogy nála vegyek egy a PORTA B3-at vagy egy XK-3-at. Nézzétek meg az árlistát (PREISLIST). De hála istennek előtte egyeztettem vele tehtube mester!
Igen úgy volt hogy Misié lesz, de megsajnált engem. Mert az előző M111-esen nem tudtam minden ki/lejátszani. Igen hálás vagyok neki ezért.
Még 1982ben találkoztam egy Hammond hangzású klónnal, akkor döntöttem el hogy orgonista leszek és 13 évig templomban nyomtam. Majd 10 év szünet és egy hirtelen elhatározás után ismét rászámtan magam. És akkor azt mondtam, hogy a csúcs a Hammond, akkor meg miért ne ez legyen. (bár egyszer majdnem beújítottam egy Rodgers-t.... 1.8 millióra volt leárazva, de az is nagyon sok volt, mert nem férne be a lakásba..)