"ha rám bízták volna ( nem tették) hasonlóan jártam volna el." Én erre nem lennék büszke...
A múltkor egy vicinális fórumon Levegő András azt vágta a fejemhez, hogy miért aggódom a költségvetésért?
Nem a költségvetésért aggódom, azért aggódjon a pénzügyminiszer.
A kedvezmény reformot (bár más munkacsoport csinálta) hasonlóan csináltam volna én is.
A saját változatomban a nyugdíjasok is fizettek volna 10%-ot. Javaslatomból ezt valószínűleg törölte volna a politikai döntéshozó.
A dolog arról szól, hogy amíg iskola igazgató vagy szidod a kerületi oktatási osztályt mert iskolákat akar bezárni, összevonni.
Mihelyst előre lépsz és Te leszel a kerületi oktatási vezető, meglátod mennyi pénzed van egy évre, s rájössz, (pont azért mert előtte vezettél iskolát), hogy annyi pénzből annyi iskolát nem fogsz tudni fenntartani.
A vicinálisok nem a legnagyobb veszteség termelők.
A fővonalak több veszteséget termelnek.
A vicinális kiváltható, a fővonal nem váltható ki, vagy csak nagyon ésszerűtlen módon váltható ki.
Én egy másik oldalát látom: elég kevés százaléka a diákoknak szavazásra jogosult, amíg a nyugdíjasok 99%-a az ország életébe népszavazás, választás útján döntésre jogosult. Miért vágná a fát maga alatt bármely kormány, ha nem muszály? Persze, hogy vissza kéne vezetni a fizetéses alapon nyugvó szolgáltatás, azonban ki legyen az áldozat, aki megteszi? Te elvinnéd a balhét?
Ha 65 éven felül ingyen utazhatnak, akkor mesélje már el nekem valaki, hogy a diákok miért nem mehetnek nyaralni, kirándulni, művelődni, barátkozni féláron az iskolától eltérő városba?
Kérlekszépen. Sok fiatal rosszul szavazott. Helyes az a nézet, hogy szabotálták a fejlődés igazolt irányát? Nem, nyilvánvalóan nem helyes. Nincs is autójuk, tehát tömegközlekednek és akkor is fognak, ha drágább lesz a jegy, mint Olaszországban. Természetesen kevesebb helyre fognak menni, csökken a forgalom. Ez nagyon jó, mert nem derül ki, hogy mennyire sz@rtunk bele az egészbe, holott több száz milliárd állt rendelkezésre. Nem kell új járműveket venni, pályát karbantartani, elodázható a jelenlegi járműállomány teljes lerobbanása. Hiszen még vannak jobb állapotú járművek, ezek még néhány évig jók lesznek. Trendi dolog ez a reform is. nem tudom mit jelent de jó. Mire kiderül, hogy nincs tovább mi már úgyis a 82. egészen más beosztásban fogunk pukizni az A8 - as hátsó ülésén, de addig is jól megszedjük magunkat.
Az első két szakasz az rendben van, de a harmadik végét azért nem ártana átgondolni. Nem nyomatjuk a nyugdijasoknak a pénzt, hanem ők fizették a járulékot egy élet munkáján keresztül és azt kapják vissza, hogy tisztességben élhessék le öreg napjaikat. És nem mellesleg felneveltek, tanítottak minket, ahogy mi is tesszük a saját gyerekeinkkel.
"ha rám bízták volna ( nem tették) hasonlóan jártam volna el." Én erre nem lennék büszke...
Ha 65 éven felül ingyen utazhatnak, akkor mesélje már el nekem valaki, hogy a diákok miért nem mehetnek nyaralni, kirándulni, művelődni, barátkozni féláron az iskolától eltérő városba?
Épp az oktatást és az egészségügyet nem támogatjuk (ami a jövőnket alapozná meg), de a nyugdíjasoknak nyomatjuk a sok pénzt (lassan a nyugdíjas szülők többet "keresnek", mint dolgozó gyerekeik, és ez nem vicc!!!)
"Én azt hittem budaörsi....." Gondolom kisnyugdíjas létére eladta budaörsi házát és keresett helyette olcsóbbat. Sokat járt Salgótarján felé is, de úgy tűnik Monornál kötött ki.
"HA felszámolsz minden gyenge vonalat akkor a megtakarítás nem jelentkezik, mert a fővonalon kevesebb utas lesz."
Ebben nem lennék olyan biztos, illetve csak egy nagyon kis részben igaz
Régebben volt szó az "anya"topicon a Szlovák mellékvonalak egy részén a személyszállítás szüneteltetéséről.Akkor lehetett olvasni,hogy a fővonalak utasforgalma 10%-al csökkent.Ez sok,vagy kevés?
Nem látod rajtam, hogy monori vagyok?.........:-(((
pici OFF: akkor hátha tudod, miért késett reggel több mint 20 percet a 2519. ON
Komlón rácsokat szereltek a váróterem és a forgalmi iroda ajtajaira. Baljós előjelek.
A polgármester kijelentette, hogy nekik nem kell vasút. Csak a többi komlói lakost felejtették el megkérdezni.
Sokszor fölmerülő kérdés, miért nincs utas a mellékvonalakon, sokszor szajkózom a pocsék menetrendet. De mint ma kiderült, az utasok is. Ki volt az a szakmailag nihil, aki úgy csinálta meg a 38629 menetrendjét, hogy előtte 20 perccel menjen el 8009?
Kaszai Jani bácsi minden gyűlésen elmondta - az elmúlt 30 napban négyszer hallotam, hogy - a hazai mellékvonalak megmentésért, 1800 településen gyüjtenek aláírásokat.
Kell 50.000 támogató aláírás akkor a parlamentnek vicinális vitanapot kell tartania.
Pont arról kell vitáznia a parlamentnek mint amiről ez a topic szól.
Parlamenti vitanap lenne? Majdnem felér egy népszavazással, végül is ők képviselik a népet :-) Lehet, nem figyelem ezt az aláírásgyűjtési témát olyan hevesen.
De ha vitanap, akkor még inkább megáll a megállípításom: hadd vitázzanak! Majd utána mondhatják, hogy kell ám ez a VTSZ, nélkülük nem lett volna vitanap! Egy interpellációt vagy törvénymódosító javaslatot miért nem tudnak megszervezni? Vagy netalán egy népszavazást? Tartok tőle azért, mert tudják, hogy eleve veszítésre állnának. Vagy esetleg pénzük nincs rá.
Nincs is Pápai mozdonyvezető létszám, Celldömölki van és vannak néhányan akik Pápa térségét szolgálják ki. Van ugyan Pápai MOSZ tagcsoport de mára ennek fele is a celli fordát járja.
Amiről én akartam petivel beszélni azt Ti nem értettétek meg! Jelesül, hogy pont ő az akinek nem kell a bezárásokat pártolók mellé állni és neki esni a másként érvelőknek! (Szerintem)
És te legalább megtetted volna, hogy az összes kedvezmény közül a legértelmetlenebbet, a legnagyobb baromságot megszüntesd? (ehhez képest pont ez az 1 nem változott)
Amúgy ez is nagyon érdekes..... nem vagy képben, de olyan adatokat nyomsz ide, amit csak egy miniszteréiumi ember tudhat.... ráadásul nem is akármilyen pozicióban.....:(
A kérdés ugye a pápai mozdonyvezető létszámra szólt.
Hidd el ha bejössz ide, nem találsz az épületben olyat aki tudná, hogy milyen Pápán a mozdonyvezetői létszám?
És ha ez bekövetkezik, tönkre is van téve az Agria Volán (vagy a jogutódja), mert bevételeinek nagy százaléka az Eger-Budapest járatból adódik.....:-(
Attól függ mit jelent a nagy szó?
Az Agria kocsijainak kb. 4%-a járja a budapesti fordát. A társaság által évente elszállított kb. 13 millió utasból kb. 200.000 utazhat az eger - budapest - Eger járatokon.
Igen képben vagyok az ottani létszám alakuélásával és a túlórák alakulásával is. Mert tudod mint olyan messzire járó gyakran talizom azokkal a kollégákkal akik mellé majd bekerülsz a villanyfordába!!!!!!
Általában az a rendszer, hogy HIVATALBÓL megkérdezzük az adott szakág No.1-et.
Mennyi a közvetlen utas naponta Kisszénás és Gic között?
Erre Ő rávágja, hogy : 98765 fő.
Ok.
Innen kezdve, amíg más számot nem kapunk központilag azt kommunikáljuk, hogy Kisszénásról Gicre és viszont akkor rávágjuk, hogy naponta 98765 fő.
Így vagyunk a mozdonyvezető hiánnyal is.
Először azt kaptuk, hogy 280 fő.
Ok.
Később azt, hogy csak 190 fő de pluszban számoljuk hozzá azt az 51 nyugdíjas masinisztát aki ma nyugdíj mellett lovagol meg azt a 62 masinisztát aki az idén megy nyugdíjba.
Zavarbaejtő a kettősség ami a hozzászólásaidat illeti!
Egyrészt módszeresen próbálsz amatőrnek feltűnni, mint aki nem ismeri a reagálandó hozzászólásnál a válasz gombot cska az új hozzászólás gombot.
Másrészt olyan adatokat tolsz ide ami nem éppen egy kezdő informáltságát adja vissza!
"Ha létszámleépítés" Így kezdtem és nem úgy hogy lesz, hanem úgy hogy ha lesz. Igen cirka 500 főről csevegtem egyszer valakivel. Ezt a létszámot lehetne azonnal felvenni és ha zárnak is be vonalat akkor is, létszámhiánylesz ha maradnak a megrendeléseink. (Megint: ha maradnak) Most úgyfest maradnak, de júliusban is így lesz?
Peti topik társ Pápai. Neki a 13-14 vonalpáros bezárása húsba vágó kérdés. Mert így most neki be kell járnia majd Cellbe jelentkezni szinte mindíg, eddig nem mindíg kellett. Eddig kiszolgálta BZ-vel ezeket a vonalakat, most majd más voanalkra kell bejárnia dolgozni. Most peitnek még nincs felesége gyermeke, de remélem elébb utóbb lesz, most Peti topiktársunkat nem zavarja ha messzire kell eljárnia. De ha majd gyermeke mosolya miatt sietne haza akkor esetleg majd eszébe jut ha még a vonalakon dolgozhatna mennyivel jobb lenne.
Tehát nem elbocsájtás fenyegeti Peti topiktársat, hanem rosszabbb munkába járási körülmények stb..........
Konkrét kérdésedre válaszolva nem lépett be mostanság sok mv a MÁV-hoz.
Ha létszámleépítés lesz és téged mint a legfiatalabb mv-k egyikét emiatt eltávolítanak, kérlek akkor is legyél ennyire következetes és arra gondolj, hogy .......
Egy hónappal ezelőtt még az volt a vita tárgya, hogy 280 mozdonyvezető hiánya van a MÁV-nak vagy csak 190 fő+az idén nyugdíjba menők?
Tényleg olyan sok mozdonyvezető lépett be a MÁV-hoz egy hónap alatt, hogy Peti topictársunkat elbocsátás fenyegetheti, bármelyik mellékvonal forgalom szüneteltetése esetén?