Nekünk 2.0 blueHDi 150 manuálos. Az 1.6-ot nem ismerem, ez nagyon kényelmesen viszi az autót, hegynek fel 7 személlyel-tetőboxxal is, ilyenkor sem küzd az autó picit sem. Fogyasztása vicc, hasonló terhelésnél pályázással se bagyin lehet 6 fekl vinni, sztem ha akrod sem nagyon. 2év legrosszabb átlaga egyszer 6,3 volt, legjobb 4l körül.
Automatát nálunk főleg a feleségem nem akart. Ő jobban szereti ezt.
Panorámatető? imádjuk:) A roló sztem jó. Nem sötét, de a napot nemigen fogod zavarónak látni.
Nagyon köszönöm a hozzászólásokat és a segítséget. Motorban azt hiszem, marad akkor az 1.6-os, a váltón viszont most elgondolkodtam. Eddig valahogy mindig azt gondoltam, hogy a kézi váltás adja a vezetés egyik sava-borsát, de már több helyről hallottam, hogy ezen az elven hamar túl lehet lépni, és a jóhoz könnyű hozzá szokni. 😀 Erre még alszom egy párat. 😀 A Park Assist -ról közben néztem videókat, elég vagány, de lehet, hogy egy jó tolatóradarral és /vagy tolatókamerával is gond nélkül lehet parkolni. Ezen is még gondolkodom. A panorámatetőről írtak abszolút meggyőztek (annyira azért nem is kellett győzködni 😀, inkább örülök, hogy így egybevágnak a tapasztalatok az elképzelésemmel), erre akkor rámegyek.
Még egyszer nagyon köszönöm a segítséget. Ha esetleg felmerül még egy-két kérdés, élnék még a kérdezés lehetőségével.
- 1.6 Hdi motor: mi is gondolkodtunk rajta, hogy 2 L-es motor legyen-e, főleg mivel az előző Picassonk az 2 L-es volt. Végül az 1.6-ost választottuk, és abszolút nem bántuk meg, sokkal (!) dinamikusabbnak érződik (mondjuk a 2-es pont is segít ezen), mint az előző... igaz a motorok fejlődtek, tehát nem olyan nagy a különbség sem az előző 2 L-eshez képest.
- EAT6: egyszerűen szuper. előző "bólogatós" volt, össze sem lehet hasonlítani. Az én kocsim DSGs (VW), szerintem a Citroené is van olyan jó, legalábbis én nem érzem nagyon a különbséget. Manuális kontra automata: a feleségem mondta, miért kelnél fel egy kényelmes fotelből, ha ülhetsz is benne :) én mindenképp EAT6-tal rendelném (a 2L-es motor felárát erre sokkal érdemesebb elkölteni...)
- Park Assistunk nincs, de látom lent érintették...
- Panorámatető: szuper, kicsit "élvezzük az életet" feeling. Ha behúzzuk, akkor nem átlátszatlan, napsütésben áttetsző, de nem zavaró.
Próbálok segíteni, de minden kérdésedre nem tudok választ adni, mert nálunk egy 5a 1.6 benzines 155 LE modell teljesít szolgálatot (lassan 1 éve). Annyi mindenesetre biztos, hogy ez a motor dinamikusan mozgatja az autót, messze jobban mint a 2007-es normál 5a C4-est a 110 LE-s anno. Ebben 6 sebességes kéziváltó van, így a C4P fogyasztása is valamivel jobb a C4-nél. A kocsival nincs érdemi probléma. Ha visszaolvasol a hozzászólásaimban láthatod, hogy leginkább a fedélzeti komputer programjának vannak béna megoldásai, amiket el kell viselni. Jobb volna, ha nem lennének, de azért egyik se olyan szintű, hogy ne lehetne együtt élni vele.
Az autóban van park assist rendszer. Ez tényleg tud parkolni. Na persze nem teljesen önállóan. A radarokkal tájékozódik, hanggal és képernyőkiírással jelez, tekeri a kormányt. A gázt azonban a sofőr nyomja és ő kapcsol előre-hátra menetbe is, amikor kéri az autó. Értelemszerűen olyankor használható, ha két autó közé kell beállni. Az autókat (és az aszfaltból jelentősebben kiemelkedő tárgyakat) figyeli nem a felfestett csíkokat! Eddig betalált mindenhova. Jó játék, de nem szoktam használni. A parkolás módja a következő. Megállsz a parkolóban a kiszemelt hely előtt. Megadod, hogy melyik irányban és milyen parkolást szeretnél (párhuzamos, merőleges), majd lassan elindulsz. Ha talál elég nagy helyet, akkor jelez. Onnantól pedig mondja, hogy mikor kapcsolj előre, hátra és tekeri a kormányt helyetted.
Üvegtető. Röviden: Klassz. Hosszabban: nagyon klassz. Félre téve a viccet a nyári rekkenőben (40-42 fok kint) gond nélkül utaztunk vele a tűző napon. A nap nem süt át a "rolón" csak minimálisan átszűrődik a fénye (annyira, hogy nincs sötét). A klímát használva kellemes hűvös van ilyenkor is. Az oldalablakok és tetőablak amúgy sötétített, hővédő üvegekkel bírnak. Az üvegtető tehát simán hozza ebből a szempontból mindazt, amit a fémtető, sőt szerintem jobb is. Ráadásul szerintem az üvegfelület kevésbé is kényes, mint egy fényezett fémtető. A roló elhúzásakor a hátsó ülésen ülőknek megvan a "kabrió fíling", csak épp menetszél nincs. Meg persze beveri a fejét az aki megpróbál felállni, hisz nem nyitható az üvegtető. ;) Az ilyen autókhoz elöl is jár a panoráma szélvédő, arra sincs panaszom. Ott a napellenzőt lehet elhúzni, hogy nagyobb kilátást kapjál. Lámpák alatt városban szuper.
Péter vagyok, új itt a fórumon (remélem, jó helyre regisztráltam). Új Grand C4 Picasso vásárlásán gondolkodom, de néhány kérdés felmerült, amikre egyelőre nem kaptam/találtam megnyugtató választ, hátha itt tud vki segíteni. Előre is elnézést, ha olyanokra kérdezek rá, amikről már volt szó.
- Alapvetően 1.6 Hdi motorban gondolkodom, de felmerült, hogy ekkora kasztnihoz ez elég -e, vagy inkább a 2-es, 150 LE-s motor a jobb. Ezzel kapcsolatban van vkinek tapasztalata?
- Nekem eddig is manuális váltóm volt, most is ebben gondolkodom, de azért kérdezem, hogy az EAT6 típusú váltó milyen? Ha jól tudom, ez nem a bólogatós fajta robotizált váltó, hanem rendes automata. Ez megbízható, jól "viselkedik"? (nem túl lomha, stb?)
- Van vkinek tapasztalata Park Assist rendszerrel? Ekkora kocsinál nekem már jól jönne (feleségemről nem is beszélve, aki enélkül nem is igen merné vezetni), de nem tudom, megbízható -e, illetve "megéri -e" az árát?
- Nagyon tetszik a panorámatető, de eddig senki nem tudta rendesen elmondani és márkakereskedésben sem tudták megmutatni, hogy pontosan milyen az árnyékoló. Egyik helyen azt mondták, teljesen olyan, mint a rendes tető, vagyis ha behuzza az ember, akkor semmi nem jön át rajta. A másik helyen viszont azt mondták, hogy csak áttetsző, vagyis azért átszűrődik rajta a fény behuzott állapotban is. Tudna vki segíteni abban, hogy akkor most milyen? Ha átsüt rajta a nap, akkor azért nem annyira kellene, mert nagy nyári melegben valószínűleg megőrülnének a gyerekek, ha az arcukba kapnák a napot.
Kontaktlista: Nálam is fordítva jelenik meg a vezetéknév/keresztnév iPhone 6-tal IOS 9.2.1. esetén.
De nálam van még egy olyan furcsaság is, hogy van több olyan kontaktom, akinek a nevét nem jeleníti meg az autó híváslistájában, csak a telefonszámát mutatja.
Nem tudok rájönni, hogy miért. Gyanakodtam az ékezetekre, meg hogy valami olyan mezőt is kitöltöttem, amit nem ismer fel az autó, de nem. Akárhogy szerkesztem, se ékezet, se extra mező, semmi egyszerűen nem írja ki a nevet több embernek.
Kontaktlista: megnézem majd mi a helyzet nálunk, de a probléma az én esetemben azért nem fordul elő, mert egy sokkal régebbi hasonló tapasztalat óta nem használom a telefonomon mindkét névrovatot (vezetéknév, keresztnév) hanem az egész nevet a vezetéknévhez írom be.
Bár nem tartom lehetetlennek az ajtónyitás problémát párás időben, nekem azért nincs ilyen tapasztalatom ám. Mint már írtam is, mi pl É.Fr-ban lakunk, vagy 100km-re légvonalban az Északi tengertől. Az átlag páratartalom szerintem soha nincs 80% alatt (talán csak mikor napokig viharos szél fúj :)) ). Ősszel-télen meg annyit esik, hogy .... sokat! Ennek ellenére soha egyszer nem bizonytalanodott el az ajtónyitás kulcs nélkül. Remélem nem is fog!
Indítás is mindig "pöcc". Szerintem egyedi nyavalya lehet.
Más: a kihangosítóval kapcsolatban van egy kis furaság: Csatlakoztatott telefonnál (WP, illetve Android) áttölti ugyebár a kontaktlistát, ami simán a telefon menüpontban jól használható is. Viszont ha a kormányról nyitjuk meg a címjegyzéket, akkor a megjelenítés fordítva kezeli: vagyis a családi és utónevet megfordítja, viszont a családnév marad a rendezés alapja. Vagyis pl Gipsz Jakab az Jakab Gipsz-ként jelenik meg, de jó eséllyel a G-nél fogom megtalálni (bár néha még ez sem tűnik biztosnak). Így viszont elég nehéz a keresés a kormányról, mert gyakorlatilag minden össze van keverve. Nálatok is ilyen? Vagy mit kellene beállítani (és hol), ahhoz, hogy ez ne így legyen? (gyanítom egyébként, hogy a telefonnál lehet valami állítás, de nem biztos)
A kulcsnélküli ajtónyitási problémára visszatérve azt mondták a szervizben, hogy a valahol le van írva egy hivatalos doksiban, hogy párás, esős időben előfordulhat, hogy nem működik ez a funkció, tehát ez nem hiba. Bár az továbbra is érdekes, hogy majd egy évig tökéletesen működött bármilyen párás időben, szakadó esőben is, egy ideje meg egy enyhén párás reggelen sem akar már nyitni már.
Az első fék terelő lemezt kicserélték a jobb oldalon, ami a kis kavicsok beszorulását okozza. Ez jó is lett. Most a bal oldali csikorog :) A héten ezt is cserélik.
Újabb kérdés/probléma: szokott valakinek olyat csinálni az autó, hogy hidegben a start gombot megnyomva nem indítja be az autót az önindító csak fordít egy picit a motoron? Ezután csak simán gyújtáson marad az autó. Másodikra rendesen beindul. Ezt már eljátszotta vagy tízszer az elmúlt hónapban.
Más. Ha valakit érdekel az első ajtózseb aljába rakható "zajcsillapító filc anyag" szabásmintája az szóljon, szívesen elküldöm (A4-es méretben kinyomtatható) :) Bevallom, engem zavart, hogy az ajtó zsebbe rakott kulcs, toll, stb menet közben kopogott, zörgött, ezért úgy döntöttem lemintázom és vágok bele egy vastag filc anyagot. Azóta teljes a csend :)
pillanatnyi fogyasztás Ezen információ – mely csupán 20 km/h-s sebesség felett jelenik meg a kijelzôn – a legutóbbi két másodpercre vonatkozó fogyasztás mértékérôl nyújt tájékoztatást."
Itt ugyan még 20 km/h volt a határ, de már itt volt!
Hidd el, rosszul emlékszel, sohasem mutatták a PSA autói a pillanatyi fogyasztást 30 km/ó alatt (a digitális kijelzésűek). Azért azt is tegyük hozzá, hogy 30-as zónában 30 km/ó alatt menni tartósan elég kevesen szoktak. Elég csak minimálisan gyorsabban menni (pl. 30,1 km/ó-val) ahhoz, hogy a kijelzőn számok jelenjenek meg a vonalkák helyett.
Íme a kézikönyből az esetre vonatkozó rész (egy 2013-as C4 Picassóéból):
Nekünk eddig a család egyetlen modern Citroenje se mutatta. Se a 2002-es C3, se a C4-ek (2006, 2007). Meg most a C4P (2015) se. Furcsállom, hogy a tiéd ezt tudta. Szerintem normálisan nem kellett volna tudnia ... Ahogy azt biga is írta, abban a tartományban nem mérne pontosan. Valószínűleg jóval többet fogyasztana a kocsi, mint amit mutatna.
Nem lehet, hogy azért került ki az újabb verziókból, mert ilyenkor nagyon csökken a pontosság (vagy nagyon sűritrni kellett volna a mérések között időt)?
Videot egyébként - egyelőre - nem nagyon tudok készíteni, de gondolom ugyan az van neked jelenleg, mint nekem: 30 alatt --km/h.
Megkérhetnék valakit, akinek nem gond, hogy készítene nekem egy videót 0-ról 50 kmh sebességig a központi kijelzőről?
Az lenne a legjobb, ha 2013-as évjáratú lenne az autó, vagy esetleg olyan amin nem a legfrissebb a szoftver.
A pillanatnyi fogyasztás mérő lenne még mindig a téma.
Bocsi, ha nagyon szőrszálhasogatásnak tűnik a dolog, de nekem a szoftverfrissítés előtt mutatta a pillanatnyi fogyasztást az autó, kb megállás előtt tűnt csak el.
30-as övezetben lakom és mindig hazáig mutatta a pillanatnyi fogyasztást, most meg semmi. :( Eléggé idegesít és elszomorít.
Bocs, én 20e-nek olvastam a futásodat, ezért érthettem félre :)
Nekem sem ajánlottak semmilyen köztes cserét, és én sem nagyon látpm indokoltnak. Ma már azért a bejáratás sem a régi :) Én úgy tudtam, és mikor átvettük az autót a citroen is megerősített ebben, hogy a bejáratás alatt ( az első 1000-1500 km, de főleg az első 500 km) ha lehet ne forgassuk nagyon a motort (a pontos ajánlásra nem emlékszem, talán 1700 rpm fölé ne nagyon vigyem? ), és lehetőleg kerüljük a hirtelen fordulatszámváltásokat. Na ezt én még az átvételt követő napon délutánra eéőírásosan le is tudtam, mikor estére először beálltunk a garázsunkba, már majdnem 1800 km volt benne :D (Ekkor szereztük az első sérülést is a csomagtartó-ajtóra, mert arra nem számoltunk, hogy a csomagtartó magasabbra nyílik, mint az előző kocsi, így a garázsajtó egyik csavarja szépen jelezte is ezt nekünk a fényezésen. De ez az apró hiba - csomagtérajtó cserének hála - mára el is tünt :)) )
Ha nekem is elküdenéd nagyon örülnék :) a karbantartási tervnek.Csomagtérajtó:Sajna ahogy látom itt van tömités (fekete és elég kemény) próbálok képet feltenni.
Ez 1.6 motor aminek 25000km v 1 év a csereperiódusa. De én azt kérdeztem hogy nektek ajánlottak-e köztes olajcserét 2-3000km között?Mivel motor még bejáratos és ahol vettük ott az 1 évet mondták,a másik citroen márkaszervizben pedig ajánlottak olajcserét 2500-3000km között.Ezt azzal magyarázták hogy ilyenkor nem a gyár előirása szerinti olaj van benne,lehet hogy csak le akartak húzni?De akkor mivel töltik fel a gyárban talán használt sütőolajjal? :)
Elírtam, nem átlag, hanem pillanatnyi. Az a vicc, hogy mielőtt nem volt szoftverfrissítés, addig mutatott pillanatnyi fogyasztást. Gondolom az mindenkinek ismerős h indulásnál ugye akár 15 litert is mutatott, ez most eltűnt.
csomagtérajtó: nem tudom, meddig érintettek a kocsik. Viszont van némi különbség a 2 ajtó között, szerintem ez az újaknál is ellenőrizhető: a réginél az ajtó felső élénél (az ajtó (a műanyag légterelő elem vagy mi) és a tető közötti résben) is volt gumitömítés, az újban ott már csak a rés van. Gondolom esetleg ez alapján az újaknál is eldönthető.
a másik kérdésre: ha gondolod, neked is elküldöm a bescannelt lapokat (bár a minőség nem valami tökéletes), ha valaki akarja (tudja :P) ide ki is teheti.
Egyébként a mi kocsink esetében (2.0 blueHDI 150) a kötelező szerviz 1 év vagy 30.000 km. Ami hamarabb eljön, természetesen. Tehát ha neked pl ugyan ez a periódus érvényes, akkor 30e-nél természetesen akkor is olajcsere + átvizsgálás, ha az 1 hónap alatt ment bele.
Érdeklődnék hogy ez a csomagtér ajtó mizéria mindenkit érint,vagy csak a legelsőnek legyártott példányoknál fordul elő?
Másban is érdeklődnék:Röviden:Most lesz az autóban 2000km ahol vettük ott azt mondták hogy csak egy év múlva kell vinni az autót kötelező szervizre.Most a héten beugrottam egy másik kereskedésbe rákérdezni a karbantartási tervre ( nekem sem tartalmazza a szervizkönyv) és ők viszont ajánlottak egy köztes olaj-olajszűrő cserét 2500-3000km környékén.Kérdésem ti elvitétek köztes olajcserére,vagy csak az 1 éves cserére?