A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
Magam pedig egy Discover Pro helyett szívem szerint betetetnék valami Androidos kínait, csak épp a normálisabb kínai sem olcsó és végülis elvagyok a Discover Proval is.
A fő bajom, hogy így plusz futtatom telefonon a Waze-t és nem tudom a kijelzőn használni.
A nem gyári rendszerek -most a kínai hasonmásokra gondolok Android operációs rendszerrel- jellemzően olcsóbbak, több mindent tudnak (telefonkihangosítás kiegészítő egység nélkül, több féle videoformátum lejátszása, internet kapcsolat...), de eddig mindnek gyengébb volt a minősége, mint a agyári RNS-510.
Régebben voltak melegedési problémák, nem működő kapcsolók, kieső gombok, gyenge rádióvétel.
Ezeken talán mostanra átlendültek, de továbbra is igaz, hogy a rendszer sokszor instabil, a hardver ha elromlk senki nem tudja javítani, mert alkatrészellátás nincsen és a képernyő sem volt sokáig olyan minőség, mint az RNS-510 képernyője, pláne a LED-es kivitelé.
Összességében azt lehet mondani, ha kifogsz egy szerdai darabot akkor jól járhastz, de ha belenyúlsz akkor bosszankodni fogsz.
Olyanról hallottam már, hogy kínai után RNS-t vett valaki, fordítva még nem.
A Pioneer, JVC és egyéb gyártók készülékéről nem tudok nyilatkozni, olyat nem láttam működés közben, csak katalógusban, neten.
Ott jók voltak.
Az RNS ellen szól viszont az ára és az, hogy a telefonkihangosító külön egység további kb. 70 eFt-ért, és a hátsó monitorokhoz a média panel is külön pénz, de a kocsoval jól együttműködik, gyakorlatilag plug&play, a középső kijelzővel kommunikál, az autó jeladóit használja, alagútban is tudja az utat.
Az útvonaltervező nekem bejött, újratervez szó nélkül, eleve 3 útvonalat ajánl fel, igaz néha tudok jobb utat, mint amit ő megtalál.
Az adatbázis elég pontos, eddig engem mindenhova utca, házszám szinten elvitt, igaz én nem járom egész Európát, csak idehaza és Ausztriában használtam jellemzően (meg a környező országokban néha-néha).
Vásároltam egy Skoda Octavia Rs típusú gépkocsit amiben gyári navigációs fejegység van. Ami kicsit vicces, hogy bekapcsolásnál FORD ikon jelenik meg, lehet valaki már frissített rajta firmwaret. A kérdésem az lenne, hol tudok letölteni hozzá firmwaret? Valamint az létezik, hogy magyar térképes navi nincs hozzá? :(
Mennyire profi ez az RNS-510-es gyári VW navi? Kicsit zavar, hogy nincs magyar nyelv benne, főleg ennyi pénzért... Na de mind1. Jobb ez, mint a nem gyáriak?Érdemes ezt utólag belerakni az autóba, vagy inkább nézzek valami Pioneer vagy hasonló nevesebb cuccot, és IGO-t, ami magyar?
A térkép és az útvonal tervezője melyiknek jobb, vagy az egyformán jó?
Először azt kellene megnézni, hogy melyik szoftver van rajta. Nekem az előző (2664 Colombus) már kezelte a 16Gb kártyát. Szerintem ott nem szoftver baj lesz.
Nem csak a térképet, hanem a navigációs szoftvert is tartalmaznia kell. Amit persze megfelelően kell feltenni, a megfelelő változatban és a fejegység beállításaiban is paraméterezni kell a futtatást.
De sajnos a navi nem fut. Mit kell rátennem az sd kártyára hogy működjön?
Térképet.
Ezek a kínai "valamik" nem rendelkeznek háttértárral, ezért navi csak akkor fut, ha külső tárolón látja a térkép-fájlokat. Ezért is van rajta 2 sd-bemenet (a gyárin csak egy van, zenének).
Működik rajta majdnem minden funkció. Ami tetszik benne az az, hogy baromi gyors. De sajnos a navi nem fut. Mit kell rátennem az sd kártyára hogy működjön? Próbálkoztam már pár dologgal, de el sem indította... semmi... :/
Segítséget szeretnék kérni! Van egy 2007-es passatom és az alábbi navi van benne. Nem tudom a navi típusát, valaki esetleg tudna segíteni? Alul mikro sd gps, középen mini usb, jobboldalon mikro sd.
A szervízkönyvből hiányzik sajnos a 3.4 füzet, pedig abban lenne a leírása.
Az úgy elég gyenge... én biztosan nem vettem volna meg egy ilyen cuccot. Nekem az Octaviámban volt egy ilyen utólagos cucc, az így nézett ki rádióban a megfelelő táppal szinte ugyanazt hozta mint a gyári megoldás. Egyébként nagyon szerettem, meg a navija is a jobban karbantartható IGo8 volt (persze nem a full tiszta változat...)
Már nem térnék vissza rá, mert abban az volt a nagyon bosszantó, hogy a navival csak a rádió volt hajlandó menni, de a BT-on bejövő internetes rádió nem, és ha esetleg kaptam egy hívást valahol egy idegen belvárosban, ahol egyébként a legjobban rá van utalva az ember a navia, akkor egyből elvette a képet és átváltott a BT modul képére...
Mondjuk az még egy ősrégi Windows CE alapú rendszer volt, a mostaniak meg már állítólag android alapon futnak, bár ez könnyen lehet hátrány is... Az én cuccomat a bő 3,5 év alatt amíg használtam egyszer sem kellett újraindítani, vagy bármit is csinálni vele, csak le kellett vadászni az aktuális térképeket és kész.
Úgy értettem,hogy a bluetooth,dvd,usb-használjuk,a rádiot csak nagyon ritkán.
Garanciális-új a fejegység de a majmok ahonnan vettem nem akarják kicserélni-javítani mert azt mondják mind ilyen gyenébb rádióban bármilyen más tápot is raknának.
A fejegység funkciói természetesen mennek, miért ne mennének...?! Az antennaerősítő nem megy (vagy legalább is úgy tűnik) mert nem kap tápot.
A gyári fejegységekbe van egy áramkör ami az antenna bemenetre ráültet egy olyan tápfeszültséget amit az erősítő, ami a hátsó szélvédő környékén van valahol (mert ha jól tudom akkor a B7 passatnak a hátsó szélvédőjén van fizikailag az antenna) azért, hogy lehetőleg csak az antenna által befogott jeleket erősítse és ne azt a zajt és visszaverődéseket amit a kábel óhatatlanul begyűjt, vagy jelentkeznek rajta. Viszont táp nélkül az erősítő inkább csillapít...
Az összes utólagosan beépíthető fejegységből ezt a funkciót kihagyják, ezért kell beszerezni a már említett fantomtápot.
De ez annyira evidens a VAG autóiban, hogy szinte csak a laikusok szokták kifelejteni. Mindenki akinek fizetni szoktak a beépítésért már tudni szokta. Szerintem a te autódba is tettek valamit, ahogy mondtad is. Ezért kellene átnézni azt a rendszert és kizárni minden lehetséges hibaforrást a szétcsúszott csatlakozótól, a végén a hibás tunerig.