Keresés

Részletes keresés

krezidiesel Creative Commons License 2009.03.14 0 0 408

Vazze nem ismertétek ezt az oldalt?

Alapmű...

:-)

Előzmény: technika (393)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.14 0 0 407
Van két kamionturbóm, továbbhasznositásra megválnék tőle!
Előzmény: xantia99 (391)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 406
Az abszolutnak mi a definiciója,mit ir? A relativ az O.K
Előzmény: technika (404)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 405
Szerintem jobban járunk ha maradunk a saját portánkon,és csak egy müködö, házi barkács hajtómüvet épitünk, némi alap elmélettel. Az elmélkedést hagyjuk meg a hozzáértöknek.

De azért utánnanézek...
technika Creative Commons License 2009.03.14 0 0 404
Jó bonyolult kis képletecskékkel találkoztam ezzel kapcsolatba, és közte jónéhány hivatkozást (könyvben) más definíciókra. (Egyelőre).
Az biztos, hogy még a számításban is van abszolut, és relatív hangsebesség, és az adott pont hőmérséklete jelentős szerepet játszik. Az utánégetőben is teljesen másképp értelmezendő az 1M mint pl. egyszerűen a földön szabadban.
Na majd kitisztul 100 oldal után:-)
Előzmény: xantia99 (403)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 403
Értem mit akarsz mondani! A hangsebességet tekinthetjük egy "változónak",vagyis ha azokat a dolgogat manipuláljuk amitől az függ,akkor bizonyos határokon belül tologathatjuk az értékét egy skálán.Lehet hogy a kerék 2m-el forog,de a levegö sebessége abban a környezetben nincs 1m. Valahol olyat is olvastam hogy a lapátok keltette lökéshullámot "tologatják" ide-oda,de ez már jócskán meghaladja az én képességeimet.
Előzmény: technika (402)
technika Creative Commons License 2009.03.14 0 0 402
Én sem étrem, de biztos, hogy látszólagos paradoxonról van szó, mert feloldható, hiszen mégiscsak annyit foroghat. Majd jobban utánanézek, így csak azt tudom elképzelni, hogy vagy a lapátok hangsebesség felettiek, vagy a már a kerékkel együttmozgó levegőhöz képest kell a hangsebességet értelmezni, mert ekkor, már nincs akkora különbség a levegősebesség, és a járókerék között. Talán mindkettő szerepet játszik.
A "helyi hangsebesség" ilyen jellegű definíciója talán választ adhatna.
Mindez csak 1 teória nem több, ám ha úgy gondolom, hogy (persze csak elvben) pl. akkora szélsebességben repül 1 repgép, ami majdnem a hangsebesség, és persze ugyanabban az irányban, akkor a repülőnek + pont a szélsebességgel kéne repűlni, és még annyival többet, mint amennyivel a szésebesség elmaradt a hangsebességtől.
Nem tudom érted-e mit akarok mondani, de ez mind csupán fikció, "hangos gondolkodás" semmi több! (a lapátok viszont szinte biztos vagyok benne, hogy hs. felettiek.)
Mad megkeresem a pontos magyarázatát.
Előzmény: xantia99 (400)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 401
Ha már turbina,akkor legyen jó nagy! Mert ugye a méret a lényeg:-)))
Ez itt 3,5 méter átméröjü,kb 6 méter hosszu,és 3 ezret forog! Elképesztő.
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 400
Én nem értem ezt az örült sebességet!

Hogyha egy süritökerékben a levegö sebessége nem lépheti át a hangét,akkor hogy a fenébe foroghat majd kétszeres M-mel? Mert forog,az kiderül több helyröl.
Előzmény: technika (399)
technika Creative Commons License 2009.03.14 0 0 399
Szép!
Annyi problémát kéne ott még megoldani, (Ami a regépek utánégetőjénél megvan), hogy hűteni kéne az utánégetőt. A menetszél hűti ugyan, de az nem elég hosszú távon.
Van ott 1 másik videó is, ahol nagyon tisztán látszik, mikor működik csak a turbina, és mikor az utánégető is. Anno irtad, hogy a sűrítő (radiál) hangsebesség felett forog. Valóban, az 500m/s értéket is elérheti a kerületi seb. (Igaz ott anyagminőségnek kell lennie).
Előzmény: xantia99 (398)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 398
Rendben,értem én,bocsi,csak lassan kapcsolok!

Ezt nézd meg,ez a kedvencem!!!

http://www.youtube.com/watch?v=zBJu2q3sDrw
Előzmény: technika (397)
technika Creative Commons License 2009.03.14 0 0 397
Nem, nincs vele az égvilágon semmi bajom, talán csak pont kellett volna a mondat végére:-)
Előzmény: xantia99 (394)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 396
Mindjárt keresek utánégetöröl képet vagy videlot!
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 395
Értem,bocs!
Előzmény: xantia99 (394)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 394
Szia!

Van igen,és megy vagy százzal(sacc)!Nekem van egy csomó ilyen képem,videóm,de a youtube-on rákeresel hogy home made jet engine,akkor találsz egy párat.

Valami baj van azzal az utánégetövel,vagy rosszul érzem a fanyart az irásodban?
Előzmény: technika (393)
technika Creative Commons License 2009.03.14 0 0 393
Szia Xantia99!
Ezt pont Krezidieseles valamelyik linkjén találtam. Így gondoltam Xanti az elrendezést amit valamikor írtam: közvetlenűl az égőtérre a turbót. Ha nem tévedek minha lenne ezen utánégető!?
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 392
Sziasztok!

El szeretném magyarázni,hogy tegnap miért tettem fel azt a pár képet,mert ugy látom csináltam egy kis káoszt.
A Mig21 motort azért,mert xplod azt mondta hogy ami 2 tengelyes ,az kétáramú,és ami nem kétáramu azon nincs utánégetö.Szerintem ez a motor nagyon jól elmagyaráz mindent.
A TU 134-154 motorokak meg azért,mert azon jól látszik,mitöl két áramú a kétáramú.
A mig21 motorja tényeg öreg már,de most kezdenek megint rájönni arra,hogy vadászgépbe jobb az egyáramu.Azért emlitettem a RAPTOR motorját,mert az már majdnem egyáramú.Egészen különleges az a motor,persze nem lehet hasonlitani a mig motorjával.Szerintem zárjuk a témát,mielött egymásnak esnénk.
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 391
Szia krézidizel!

Örülök hogy mégegy "őrült" csatlakozott kis táborunkhoz!

Ha beleolvasol a beszélgetésbe,láthatod, hogy mi sem vagyunk teljesen tiszták!:-))
Szerintem pont jókor jöttél,mert lassan indulgatnak itt a turbinák,és közben kibeszéljük a témát rendesen.
Bemutatnám a brigádot a teljesség igénye nélkül!
Xplod: ö inditotta el ezt a topic-ot,vagyis nélküle nem lennénk.Modell repülöbe épit kicsi gázturbinát,profi alkatrészekböl,és rengeteg pénzböl.
Technika:ha jól tudom,ö nem épit semmit ami idevágna,de ö a mi technikai tanácsadónk,ha szabad igy fogalmazni.Bármit kérdezhetsz töle,ha nem tudná akkor utánnanéz,és másnapra tudni fogja.
][CE:személykocsi turbóból épit turbinát,még a tervezésnél tart.
Laci: a nick nevét nemtudom(bocsi),ö sárkányrepülöre akar turbinát tenni,és jó magasan akar szállni.
Aztán itt volnék én,aki gokartot akar hajtani egy kamionturbóból épitett gázturbinával.
Néha-néha benéznek egy páran,de mondhatom azt, hogy ez a törzsgárda.

Hát,sok szerencsét,és irj bátran.
Előzmény: krezidiesel (388)
technika Creative Commons License 2009.03.14 0 0 390
Szia Xplod.
OFF
Nos messze áll tőlem, hogy túl hosszan vitázzak valamin, vagy valakivel, nemis kívánok senkit megsérteni, még akkor sem, ha netán "cinikus" vagyok. Ha mégis megsértettelek, akkor bocsi!

Mindamelet nem tudom így követni a hozzászólásokat, ha azok témáról témára csapongnak, es mindég visszanézni egymás után jónéhányat, hogy miről is volt szó eredendően. Azért beteszem újra azt a mondatot amit írtál, azzal a megjegyzéssel, hogy akkor ott még szó sem volt sem a TU-150, sem a IL-76-ról!!!

Ezek a gépek, jóval késöbb kerültek szóba, és azt hiszem amikor a 2 áramúságról volt szó, ami sztem. eléggé értetően le lett írva mind részemről, mind Xantia részéről. mellesleg pont úgy hogy mind a 2 fő szerkezeti megoldás említve van. Erről ennyit.

És itt az ominózus mondat, ahol ismétlem semmiféleUgyanis az utánégetős

"hajtómüveknél azok 2 áramú turbinák,igaz egynek látszanak de két áramuak.A kisnyomásu (primer) és a nagynyomásu oldal(szekunder) géptípusról sem volt szó!"

Azt elfogadom, hogy hülye vagyok a témához, és legfeljebb nem írok be.
ON

Üdv:t.
Előzmény: xplod (386)
xplod Creative Commons License 2009.03.14 0 0 389

Szia Technika.

 

Egy kérdés.

Ha 2 áramu a hajtómű és utánégetővel van ellátva a másik áram levegőjét hol vezetik vissza?Merthogy valahol vissza kell

És mivel az oxigén dus levegőt szállit ki lenne az az idiota tervezőmérnök hogy ezt a levegőt nem használná fel az utánégető táplálására ,nem?Én ezt tenném.

Szerintem nem egy szutyok 40 éves MIG 21 es hajtóműre kéne hagyatkozni.

Elhiszem hogy a felesleges légmennyiséget használták fel régen, de logokusan gondolkodva miért buziskodjon és miért állitgassa a légfeleslegeket ha egyszerűen odajutathatja  az oxigént a másik áramtol?

krezidiesel Creative Commons License 2009.03.14 0 0 388

Sziasztok!

Régóta foglalkoztat a gázturbina épités, igy nagyon örültem, hogy megtaláltam a topicot.

Áramot szeretnék termelni gázturbinával, pontosabban van egy cimborám aki ezzel nyaggat de nekem is tetszik az ötlet.

http://www.capstoneturbine.com/prodsol/products/index.asp

Hasonló dologban gondolkozunk, de egy autó turbófeltöltőjéből és még egy turbinából szertnénk megcsinálni.

Kiindulásnak valami hasonlót szeretnénk épiteni, mint ami ezen az oldalon találhatóak:

http://www.nickhaddock.co.uk/gasturbines/?404;http://www.nickhaddock.co.uk:80/turbinepage.htm

érdemes átböngészni a linkeket, sok "elmebajos" van rajtuk.

Őt azért érdekli a turbina, mert vegyész, és valami egészen elvadult üzemanyagokkal kisérletezik, amit motorban(esetleg dizelben) nemigen lehetne elégetni. Biomasszából kutyul valamit...

 

Irjátok itt az üzemanyag befecskendezést. Egy adagolószivattyúval nem lenne egyszerűbb? Nagyon pontosan lehetne szabályozni a mennyiséget, és jól lehetne porlasztani. Egy cimborám fáradtolajos égőfejet adagolóval oldott meg, jól működött, igaz hangos volt egy lakóházba, igy leszerelésre került.

Mivel adagolókat javitok, tuningolok nekem ez a legegyszerűbb...

A változó geometriás turbókat is jól lehetne használni adott a vezető lapátsor, aminek még az állásszögét is lehetne szabályozni, amivel elkerülhetőek lennének a megszaladások.

Képet geometriás turbóról a honlapomon találtok:

http://www.krezidiesel.hu/Mainpage.htm

Turbófeltöltőkben eléggé otthon vagyok, javitottam, átépitettem ilyeneket, de sajna gázturbinákban nem vagyok jártas. 

 

xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 387

Szerintem ,mivel a lapátszög állását tudod változtatni  igy tolni is tud.

A légcsavaros gépeknél ez az ugynevezett (sugárfék) megforditja a lapátot és ugy fékez.Én láttam nálunk amikor állt ki egy turbo prop  hajtóműves repülőgép

TOLATVA  :)))))

Előzmény: xantia99 (385)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 386

Én irtam:azok kétáramu turbinák de 1 nek látszanak.

 

Erre te ezt válaszoltad:azok nem kétáramu turbinák hanem esetleg két tengelyesek.

 

TU 150 1 áramunak tűnik valojában 2 áramú.

IL  76    szintén vékony hajtómű mégis 2 áramu .

 

De ha nem látsz benne ellentmondást akkor mind 1

 

Előzmény: technika (382)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 385
Ha már a kétáramuaknál tartunk,van egy érdekes kérdésem!

Ugye a propellereket szárnyprofilra alakitják,mint egy forgó szárny,ugy muködik.
A turbofan-ok lapátjai is szárnyprofilosak,vagy csak egy hajlitott lemez?

Egyszóval:a turbofan tol, vagy húz? Mert a propeller az húz!
Előzmény: technika (384)
technika Creative Commons License 2009.03.13 0 0 384
Ez a "Klasszikus", (mint mondtam egyszerűen próbálom) de amint Xantia helyesen írta a megcsapolt levegő is ugyanezt szolgálja, lényeg, hogy ez a levegő az égésben nem vehet részt!
Előzmény: technika (382)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 383
Xplod!

Aztán milyen turbó kellene? Kicsi vagy mégkissebb? :-)))
technika Creative Commons License 2009.03.13 0 0 382
Bocs, de én nem látok benne semmi ellentmondást.

Akkor beszélhetünk (nagyon leegyszerűsítve) 2 áramú gázturbináról, amennyiben 1 sűrítő (általában ventillátor) amit egy turbina hajt meg nyilván, termelte levegő nem vesz az égésben egyáltalán részt, hanem csak mint felgyorsult levegőmennyiség a gázturbina, külső fala, ill. a hajtóműgondola belső fala között átáramolva hoz létre tolóerőt.
A kétáamúsági fok (m)

m= lev.külső/m lev. belső

Előzmény: xplod (378)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 381
Igy jobban érthetö!
Előzmény: xplod (380)
xplod Creative Commons License 2009.03.13 0 0 380

Igen igy van csak belekeveredtem:))

 

Előzmény: xantia99 (379)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 379
Egy hajtómü nem attól egy,vagy két áramu,hogy hány tengely van benne!
A mig21 hajtómüve egyáramú,mégis két tengelyes.Az elején bemegy a levegö,és végigmegy a teljes hosszán anélkül,hogy megosztanák azt.
A TU154-es hatómüve is többtengelyes és kétáramu,mert a kisnyomásu kompresszor után megosztják a levegö utját.Az egyik része végigmegy a nagynyomásu kompresszoron,tüztéren,nagynyomásu turbinán,kisnyomásu turbinán.A másik része pedig a külsö burkolat alatt,szabadon végigmegy az egész hajtómüvön és a végén keveredik a belsö árammal.
Vagyis a hajtómüben KÉT ÁRM lás van.A külsö és belsö áram közötti különbséget kétáramsági foknak hivják. Például a turbofan-ok nagy kétáramságuak,az F22 Raptor motorja kis kétáramságu.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!