Már jóval az EU-ba való belépés előtt sem lehetett a tápba hozamfokozót, állati fehérjét stb betenni( hivatalosan, gyakorlatilag ) . PL a granulált táp egyik legjobb és legolcsóbb ragasztó eszköze az állati zsír (kiváló energia forrás is ) , de sok sok éve már nem használható . Nem vagyok fogyasztója a gyári baromfinak, de nincs annyi tanyaudvar az országban, ami pl Kecskemét lakosságát el tudná látni kapirgálós baromfival. Egy gyári csirke előállítási ideje 6 hét, egy kapirgálós csirké-é min a duplája. Ne a sztereotípiákat emlegesd, hanem maradj a kaptafánál ( zene, utánfutógyártás stb ).
Üdv: a volt farmtulajdonos eb.
U.I: utálom a gyári csirkét, de sajnos szükség van rá.
Az élelmiszer ellenőrzés a gyárakban ( feldolgozók ) olyan, hogy évtized óta nem éri meg kockáztatni .
Nem állítom, hogy ez a fekete vágókra is igaz ( élelmiszerek 25-30 %-a )
Kakast nem neveltem, de rotációnként 45.000-50.000 db gyári csirkéhez több, mint 15 évig volt szerencsém.
A legnagyobb baj, hogy nagyobb korában 2 m-nél messzeb már nem megy el ( hatékonyan besűrítve ) , ha itt nem talál kaját és vizet képes éhen-szomjan dögleni.
Szerintem a gyári körölmények között nevelt baromfival a legnagyobb baj, hogy laza a húsa.
A tápos ízt 8-10 nap alatt csak kukorica etetésével ki lehet űzni belőlük, és még a színük is jobb lesz.
Egy volt csirketermelő.
U.I: egyszer a velencei tó partján készítettem egy 70-80 kg közötti súlyú süldőből perkeltet. Hús ledermesztve, és amikor kezdett kiolvadni, az 50 literes bogrács fölé hajoltam kavarni és rosszul lettem a felszálló tejes táp illattól. A rosszullétemet és a perkeltet is egy-egy üveg jó minőségű veresborral sikerült meggyógyítanom.
Különben is az üzlet ablakára öles betűkkel ki van írva,házi tyúk,kakas kapható.
Majd szólunk a feldolgozó iparnak,hogy állítsák bele szegény madarakat sárga festékbe.:))
Na,megyek,mert az éjjel rémálmom vót. Azt álmodtam,szólt hozzám a Duna,hogy menjek,mert ad valami zsákmányt. A fenébe! Most megint hajókázhatok egy óra hosszat,hogy kimenjek a pecahelyre,meg vissza.:))
3x voltunk bevetésen. A fényképek nem a legutóbbi alkalommal készültek, a hullámok miatt írom.
Első körben a fartankot leürítem, esetleg veszek egy 10l-es vésztartalékot, úgy is kell a hely a mellényeknek. Van egy 55l-es orrtankom is, az elég egy időre. A következő a trimmlap lesz.Talán az akkut az ülés alá lehetne tenni, az sem kevés sűly....95Ah.
A motor kb 2cm-re van az aljától. Mentem én is 90-es Fletcherrel, az első szélvédő 30%-a víz alatt volt kanyarban, nagyon cuccos...
Nem orrkiülős, sajnos.
Két személlyel nagyon stabil ám! A trimmlapokban bízom. Itt is írták régebben, hogy nagyon tudja módosítani a menettulajdonságokat.
Deltapo, vagy bárki, aki tudja. A Dunán lefelé, a deltáig, van valami infotok, hogyan lehet horgászni hajoról?
A kérdés arra vonatkozna, hol milyen engedély, papir kell ehhez?