Na de a szakikhoz lenne nekem is egy visszatérő kérdésem. Esetleg valaki valami megoldást rá!?
A légzsák visszajelzője ismét napok óta pislog majd világít. Az ülés alatt vagy ott valahol lehet a gond mert évek óta szopat. Volt mikor megjavult egy ideig semmi gond nem volt vele, de mostmár nemhogy egyre sűrűbben eszi a fene hanem totál megdöglött és stabilan először pislog majd világít. Ez este nem valami jó....
Mit lehetne ennek ártani hogy megjavuljon? Nem akarom kiszedni az izzóját így valami jó megoldás kellene. És persze ne befojásolja a légzsák működését persze mert az nem játék... :)
Na, mindegy. Szívás ez a torziós dolog, mármint anyagilag. On- G astra Caravanomon- Off volt egy mezei rugócsere 15k volt munkadíjjal együtt és még magasabban állt mint a gyárival, az utángyártott vagy keményebb, vagy hosszabb volt egy kicsit. Ezzel még várok egy kicsit, ha zajongani kezd vagy nagyon terpeszteni, elviszem javításra. Köszi mindenkinek az infókat.
Simán láttuk a mienken pláne az egyik kerekén terpeszt mint állat!
Mink egyszer csináltuk itthon is egy rúd eltört benne és azt cseréltük ki. Hát igen mit ne mondjak egy napos szopás volt. :D Hol az egyik fele volt 2,5cm fentebb hol a másik oldalt. De 3. nekifutásra jó volt . :D Az az egy ricni eltérés volt hol erre hol arra. Persze ahhoz nem szedtük le a futóművet.
Amikor felújításon voltunk a csávó aki rakta össze azt mondta már 4500db összerakot kb. meg látszot a mozdulatain eléggé benne van. :D Persze a műhely ahol rakta egy kupleráj volt tiszta mocsok és nem volt kibetonozva sem. :) 1 műhelyben leszedték a hidat az rendben volt minden szempontból majd a másikban csinálták a hidat(na az gatya volt). :) A lényeg a csávó egy sima centit néha odatett és mért de nem mindíg és úgy rakta össze. Na mondom ebből sem lesz semmi, de jó lett. :) Legalábbis eddig az. Annyit kérdezett gyári magasságra szeretnénk vagy kicsit magasabbra. Mivel mink viszünk terhet vele így magasat kértük így fent van a segge, de teszi a dolgát a gép...
a.k. FeZ_ Köszönöm a válaszokat. Egy valami még mindig nem tiszta. Ki mondja meg szétszerelés nélkül, hogy mi a baja, ha a tűgörgő még nem ad hangot? Az előfeszítést, hogy egy ricnivel elrakjuk a tengelyt, akármikor meg lehet csinálni, vagy csak totál le és szétszerelt állapotban? Akkor erősebb lesz? Azért kérdezem, hogy az 50-60 rugót mindenképp rá kell áldozni, akármi baja is van? Bocsi a láma kérdésekért, nekem teljesen új ez a torziós rendszer.
Nekünk szentendrén csinálták a híd felújítást tavaly. Ott a mienket kiszedték és majd szétszedik és felújítják. Persze nem az került visza mert azt nem ott csinálják. A lényeg ott voltak az alkatrészek és egyett összeraktak ott a szemünk láttára. Persze minden hazsnált került bele. A tűgörgők és egyek persze nem. De a rúd az használt és főbb baradok. Volt rúd ott egy csomó kikapott belőle 3 és már rakta is összefele. Annyit kérdezett milyenre akarjuk van lehetőség a gyárinál kicsitvel magasabbra mi azt kértük az 2-3 centit jelentett. A segge így fentebb került... :)
Szerintem a torziót sehol sem cserélik, ill. konkrétan azért cserélődik mégis, mert jellemzően nem a saját hidadat újítják fel a helyszínen, hanem egy már készet tesznek be a helyére. Így gyorsabb nekik.
Ha elfárad a torzió, lehet cserélni, de azt csak újra lenne érdemes, az meg drága. Ilyenkor jellemzően egy ricnivel odébb szokták rakni a torziót, így jobban elő van feszítve.
Esetleg rugókészítővel meg is lehet edzetni, de nem hiszem, hogy ez az eljárás jellemző lenne bármelyik cégnél.
Na ja, meg a fórumtársak. Úgy értettem, hogy ajánlott műhelyet is tud-e valaki, akinek javítottak már ezen a környéken. De azért köszönöm a linkeket.. A kérdésem arra is irányult volna, hogy a kasztni az elhalálozott tűgörgő vagy az elfáradt torziós rúd vagy mindkettő miatt ül le.
Urak! Hátsóhíd felújításnál kap a híd új torziós rugókat is, vagy csak szépen leporszórják, lefestik, tűgörgőket cserélnek aztán megy vissza? Az én gépembe ha belerakok 300kg-ot felhajtott ülésekkel, tehát a súly előre kerül, akkor is nagyon leül a hátulja. Az is igaz, hogy üresen is alig van két ujjnyi hely a gumik és a kaszni között, tehát el van fáradva. Dunától keletre foglalkoznak vele megbízható műhelyek?
Szia!Nekem is volt hasonló a 2003-as 1.4 benyással,egy jó ideig nem ment a km-óra,aztán bedobott motorkontroll hibát, majd a szervízben a hibatörlésnél-olvasásnál helyre állt a km óra is.
2003-as Citroen Berlingo 2.0 Hdi.....Olyan problémája van, hogy a km számláló és a km óra se működik,a fordulatszám mérő és a többi műszer pedig igen.Jeladó cserélve és így se működik.Valakinek valami tipp?
1.6 benzines berlingo 1-2 havonta eljátsza hogy nem indul nem vezérli a benzinszivattyút. Ha leszedem az ecu csatijait megmozgatom a biztidoboz korül a kábeleket akkor elkezd müködni a szivattyú és egy darabig jó. A szivattyú újra lett cserélve és a biztosíték dobozban a relé is cserélve lett. Nehéz megtalálni a problémát mert ahogy hozzáér valaki mindjárt jó és nem lehet kimérni a hibát. Kérdezném valaki járt-e már így esetleg tud-e valaki profi szakembert aki bevállal egy ilyen nehezen behatárólható hibakeresést?
Igen megnéztem olyan van benne mint amit a képen mutattál a feliratot nem láttam rajta rendesen úgy el van dugva. Szóval akkor egy olyan patronos valami :) ára olyan 6-7ezer körül van!? Kitekerem az újat betekerem és működik akkor ez így működik? Vagy esetleg kell valamit állítani is rajta? A kis kart ha elfordítottam felment kicsit az alapjárat az biztos... :)