Tisztelt Topiktársak ! Kínai levegős diesel fűtés beszerelése felől gondolkodom. Van valakinek gyakorlati tapasztalata? Egy 2 KW-os készüléket szeretnék fixen beépíteni, külön üza. tartállyal.
Ha iazán jó és tartós C-s gumit szeretnél, akkor vegyél Maxxis márkájút. Hollandiában nagyon sok lakókocsin ez a márka van. Nekem a mostani lakokocsimon is ez a márka van és az előzőn is az volt. 11 éve használom ezt a márkát, nem öregszik, nem kopik, soha nem volt defektem.
Gratulálok ! Nagyon jól teszed, hogy ismert és megbízható márkájú gumit veszel . Valamikor vettem én is egy Anteras márkájú "C"-s gumit szegény nem sokáig bírta.
Gumivásárlás előtt àllok. Beütöttem a méreteket és számomra ismeretlen márkákat dob. Ráadásul emlékeim szerint sokkal drágábbak voltak a C- s gumik mint itt. Nem akarok olcsón szart venni de feleslegesen drágát sem.
Van esetleg tapasztalat, ötlet, jó tanács az első 20 darabbal kapcsolatban?
Az egyik leggyakoribb hiba, amit egy égőfej takarítás általában megold. Ki kell szerelni az égőfejet a járatait kitakarítani (képen pirossaljelölve) és utána jó lesz. Általában pók fészkeli be magát és elzárja a fészek a gáz útját. A videón láthatod a kiszerelés menetét.
Előfordulhat az is, hogy a szelep letapad. A gázszabályzó gombot ugye le kell nyomni begyújtáskor és amikor elengeded fel kell jönnie az eredeti állásába ahhoz, hogy begyújtson az égőfej fő égője. Ha nem jön fel, akkor egy kis WD40-nel be szoktam fújni, átmozgatom és utána jó lesz.
Truma 3002/SL kályhánál, találkozott valaki olyan hibával, hogy a főégő nem gyullad be? A gyújtóláng ég, azzal kb. +7 fok elérhető a kinti hőmérséklethez képest, szerintem a gáznyomás jó. Mi lehet a gond?
Köszönöm, a torziós téma bő kifejtését, hasznos volt. Meglett a szekér, egy Adria 400 személyében. 1987-es, ahhoz képest jó állapotban van. Hátul alul az éleknél javítani kell és a 4 támasztóból 3 el van törve (műanyag orsó). Azt lehet pótolni vagy láb csere? Szeretném az alját lekenni, megelőzve a felázást, azt milyen anyaggal kell, lehet?
Nem értem, miért vagy szomorú, hiszen csak 50kg-ot buksz a jogsid miatt, mert:
-750kg-os fékezett, vagy
-500kg-os fék nélküli pótkocsit húzhatsz magad után "B" kategóriás jogosítvánnyal. Jelen információk alapján.
Indoklás:
500kg-os fék nélküli pótkocsi és a 750kg-os fékezett pótkocsi is könnyű pótnak minősül. Itt a tömeg számít, nem az, hogy fékezett-e, vagy sem.
Véleményem szerint érdemes lenne felül vizsgálni a vontathatóságot a szekéren, mert az 500kg fék nélkül szinte biztos, hogy elírás a forgalmiban a nettó tömegből kiindulva ((68kg+2525kg)/2 több, mint 750kg, fék nélkül ez lehet a maximum), illetőleg a 800kg is halovány (itt, ha 2005 előtti a szekér, akkor, legeslegjobb esetben 2280kg szerepelhet maximum), bár annak már szintebbiztos van műszaki korláta horog, vagy jármű gyártó oldaláról. Ez az amit a konkrét autón kell megvizsgálni.
Az már csak eszmei adalék, hogy bár 750kg-ig megengedett a fék nélküliség, de azért az a jobb, ha fékezett..........
Tévedsz! Ez egy ezerszer lerágott csont amit folyamatosan rágnak. Ráadásul nem is gumi, mert érthetően le van írva, csak valamiért nagyon sokan nem tudják megérteni. Ráadásul mindenkinek ismerni kellene aki KRESZ vizsgával rendelkezik.
Milyen jármű, járműszerelvény vezethető B kategóriás jogosítvánnyal?
a 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhely van
az ilyen gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból álló járműszerelvény
az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot
Minimális fogalommagyarázat, hogy könnyű pótkocsiról 750 kilogrammig, nehézről felette beszélhetünk. Egy 3,5 tonnás, akár 9 személyes furgon után kötve tehát akár még egy ilyen is húzható, így B kategóriával akár 4,25 tonnányi járműszerelvényt is vezethetünk. Nehéz (750 kilogrammnál nagyobb össztömegű) pótkocsit azonban csak 3,5 tonnás összesített szerelvénytömegig húzhatunk B kategóriás jogosítvánnyal. Amennyiben ennél nehezebb járműszerelvényt szeretnénk vezetni, legalább B+E kategóriás jogosítványra lesz szükségünk. Fontos, hogy a tömegek számításakor mindig a megengedett össztömegeket kell nézni, a rendőr is azt fogja. Hiába nem terheljük az utánfutót teljes mértékben, ezzel a rendőrt aligha fogjuk meggyőzni, autóbuszt sem vezethetünk B kategóriával, akkor sem, ha azon épp csak 5 ember utazik.
Fontos tudni, hogy bár a szabályzás akár azt is megengedné, hogy egy 1,5 tonna saját tömegű, 2 tonna megengedett össztömegű autó után egy 1,5 tonna megengedett össztömegű utánfutót kössünk, azonban minden esetben figyelni kell arra is, hogy az adott autó forgalmijában milyen vonathatósági érték szerepel. Kettő ilyen is van, ugyanis fékezetlen és fékezett, jellemzően ráfutófékes utánfutóknál más-más értékek szerepelnek.
Megtaláltam: " n) Pótkocsi: olyan jármű, amely gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval vagy lassú járművel történő vontatásra készült. A legfeljebb 750 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsi: könnyű pótkocsi, az ennél nagyobb össztömegű pótkocsi: nehéz pótkocsi."
..és akkor nehézpótkocsit akor sem vontathatok, ha egyébként a súlyhatárba bőven beleférek?
Köszönöm a válaszokat. Éreztem, hogy ez a "csont" még mindig nincs lerágva. Ez a 4250 Kg-os szabály piszkálja a csőrömet. :-) A 4250 Kg-ba mindkettő vontatása belefér. De nem világos számomra, hogy miért nehézpótkocsi a 800Kg összsúlyú fékezett.