Keresek megvételre kétmanuálos clonewheelt (régebbieket, sajnos most a pénztárca ezeket engedi...) Különösen érdekelnének az alábbi típusok: Hammond SK2, Nord C1, Nord C2/C2D, Crumar Mojo, KeyB Duo (mk2-től), Hamichord, esetleg Viscount DB5...
Természetesen szóba jöhet sok más is, feltéve hogy nem 80-as évek analóg tranzisztoros orgonáiról beszélünk, annál azért korszerűbbet keresek :) Ha itt a fórumon tud esetleg valaki egy eladót, ne tartsa magában! :)
A tegnapi előadáshoz hasonló szépségűre most hirtelen nem emlékszem. Nem tudtam, mit kapok, de mindent felülmúlt. A tehetség, a tudás és az ízlés egybeforrt hármasa.
Liszt, Via Crucis kései műve kibővítése kortárs és enyhén jazzes elemekkel, szenzációs játékkal. Remélhetőleg egyszer a tévében is leadják, azonban teljesen más a helyszínen. Ott lelke van. A 60Hz, HD tévén, kanapén, közelében a hűtővel sajna csak pótlék, nem adja át az eredeti helyszín akusztikéáját, szellemét.
Hogy On legyen, szerintem Fekete Kovács Kornél jól választott Brian Charette Hammond orgonista esetében. Ízlésesen játszott, az orgona hibátlanul volt kihangosítva. gyakran álló lezlin, klasszikus jellegű hangzásokat használt, néha azonban felpörgette a hangot. Ebből szerintem most kevesebb is elég lett volna, de nem lényeges. Chorale nem volt. (na végre!) Volt egy kiadósabb szólója, meg néhány szóló intró. Tökéletes szinkronban volt a hammond, a zenekar a nagyon távol lévő sípos orgonával.
Egy érdekesség, a vendégénekesnő nevére kaptam fel a fejemet. azt hittem ő, de nem ő. Akitől játszom is, az Sharrie Williams. Aki meg tegnap énekelt, az Sherry Williams.
A magyar operaénekesnő, Horti Lilla is bámulatos volt, kitűnő választás úgyszintén. Meg az egész Modern Art Orchestra.
..kösz a figyelemfelvívásért...B.P. azért is szeretem orgonán, mert félfüllel hallgatva is rögtön feltűnik hogy dinamikusabban játszik a hangszeren mint oly sok "autentikus -törekvő"...talán mert elsősorban érzékeny zongorista...
-más: a Numa Organ -jó pár éves! klón- valahogy megvetett hallgatás áldozata volt a sok "autentikus" ragozásban...láthatólag sosem volt eleve egy olyan "nagylélegzetű" projekt mint a full S.Hammondok, Key-B-Legend, Nord, stb,- szerényebb tweak-paraméterekkel, de alapjában meglepően jó hangszer volt a maga korában, megfizethető áron nyújtott sokat (a Viscountnak mostanáig tartott, mig rájöttek (??) ők is, hogy a reverse oktávot játékra IS lehet használni) - , sok tulaj ma is boldog a soundjával, és Joeyn kívül nyilván mások is produkáltak-nak rajta jó zenét... V.
Egyre inkább azt látom, hogy nem az számít, hogy min játszik valaki, hanem hogy ki játszik rajta. Nekem a Nord is tökéletesen hozta az élményt Ben Paterson keze alatt. Joey DeFrancesco a Numa Organ-on is tudott varázsolni...
Holnap, október 5-én este 10-től Ben Paterson orgonás házikoncert lesz:
It's been a while but I'll be doing a Live Stream this Wednesday at 4:00 PM ET. My piano is pretty out of tune, plus I've got some organ gigs coming up, so I'm gonna try doing this one on my organ board. You can tune in on my Facebook page or at the YouTube link below. Hope to see you in the chat!
Számít a hangzásban a modellfajta használata is. A fact modellek számomra túl vastagok. Ez is közvetetten befolyásolja a torzítót. Sok próba után az 1956-os B3 jött be leginkább, mert kiegyenlítettebb, és a legerősebb a perkája.
Való igaz, hogy amikor pénteken még melegében elvittem egy buliba játszani, a viszonylag jó minőségű monitorokból sokkal állatabb hangot hallottam mint a stúdiómban a monitorokon. Azóta persze én is tekergettem az editort, már most sokkal jobb beállításokhoz jutottam el. Amúgy kíváncsiságból kivezettem az fx loopot egy Logic rendszerre és elkezdtem pluginekkel torzítókaraktereket vadászni. A logic saját distortion II nevű, valójában pont az orgonájukhoz fejlesztett torzító rendesen állat eredményt hozott, fényévekkel jobb mint a Viscount sajátjai. Nyilván eszemben sincs laptopozni, pont azt akartam kiváltani. Mindenképp fogok játszadozni, amennyit koncertezem orgonás zenéket, annyiszor nyugodtan belefér nekem bekötni valami jóságot a loopba.
Szia, örülök hogy elégedett vagy. Alapvetően jó és sokoldalú hangszer. A torzító inkább labor-otthoni használat során tűnik nyersnek, koncerten már elmegy. Lehet hogy fellépéseknél nem is kell bíbelődni befűzött effekttel? Majd küldöm a legutolsó beállításomat, több év hosszú állítgatásai után jutottam idáig és már szerintem a jelen lehetőségek végére.
Na, pár napja megjött a Legend Solo-m. Nagyon ígéretes, kompatibilisek vagyunk. A drive-ja közel sem tökéletes, de fx loopba meg fogom fejteni az ízlésemnek megfelelő torzítót és csá. Ilyen olcsón, ennyire jót, bánom hogy eddig vártam a vásárlással. Köszi a tippet, Zsolt!
Az O. Filharmónia anno vegyes műsorú ismeretterjesztő koncertsorozatot szervezett országszerte iskolásoknak, kb. 10-t egy tanévben, ebből 1968-tól egy-egy koncert a jazznak szenteltetett, (nagy szó volt ez akkoriban, politikailag is!) -,ezt a feladatot én láthattam el, egy általam szervezett szextettel, 3 fúvos+zongorás ritmusszekció, +1-3 fő szólóénekes-nő, kb. 80 perces program, történtileg átfogó számokkal, közben ismertető szöveggl is szolgáltam. A közönség alsósoktól gimnazistákik keverve,-attól függöt hány iskola volt az adott, helységben- a pedagógusoktól felvezetve. Eleinte végzős/-zett jazzkonzisok voltunk, később a zenészek aztán változtak, aszerint hogy kit tudtam a ritkás turnékra -(általában 2-3 nap egyben, keresztül-kasul az országban)- éppen elcsípni. Mindez jópár éven át létezet..ifjú éveim nosztalgikus emlékei a hőskorból... (ja, és nemcsak hogy Hammond nem volt, de mint zongorista is ugyancsak megszenvedten helyenként...) .V
Ovis zenés műsorokban, hangszer ismertetésben, zenebohócként nekem is 4-5 család van ismerőseim közt, akik főállásban ebből élnek évek óta. (Azért a piciket még nem a jazz érdekli feltétlen, ahhoz már egy kis intellektuális fejlődés is kell adott életkorral szvsz.)