Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kékled Creative Commons License 2011.01.22 0 0 8240

Sziasztok, szia.

A 108-as, és az állólámpás ajtó határolója nem egyforma?

Ha igen, és van neked, kellene egy első ajtóhoz való.

Köszi.

Előzmény: 504LACI (8239)
504LACI Creative Commons License 2011.01.22 0 0 8239

Akkor inkább szólok, hogy van még pár eladó cucc állólámpa bontásból. Adataim publikusak.

504LACI Creative Commons License 2011.01.22 0 0 8238

Ez igaz, viszont sgabóval olyan a viszony, hogy ez belefér szerintem.

 

Előzmény: b_bokonon (8234)
andrisbá Creative Commons License 2011.01.22 0 0 8237

Szia!

 

Remélem sikerült a tervezett autókázásod mára. Nekem van első szériás motorháztetőm és ha van második szériásod akkor cserélhetünk. Mert nekem meg az kellene, mivel ezek szerint nem egyezik a kettő, amit eddig nem is tudtam.

Előzmény: sgabo (8232)
t.zsolti Creative Commons License 2011.01.22 0 0 8236

már elnézést,hogy belekeveredek

azt nem igazán nyomatékra adják meg ,inkább mekkora lógása ( holtjátéka ) lehet,mivel kúpgörgős csapágy,kell hozzá indikátor óra

Előzmény: horvathisi 240D 3.0 (8235)
horvathisi 240D 3.0 Creative Commons License 2011.01.22 0 0 8235

Örülj neki, hogy nem megy fel a széles hűtőmaszk, mert legalább kénytelen vagy a szép keskenyt feltenni.

Mostanában nem járok arra, egy hűtőmaszkért meg luxus lenne odáig autózni Debrecenből. De azt szívesen veszem, ha elpostázod nekem. Mondd az árát és utalom. Vagy zergesd meg a készülékem és megbeszéljük(707707735)!

Más: most cseréljük a hátsó futóműben a kerékcsapágyat(elég négermunka) és nem tudom, mekkora nyomatékkal kell meghúzni a rögzítőcsavarját. Te honnan szoktad kideríteni az ilyesmit?

Előzmény: sgabo (8231)
b_bokonon Creative Commons License 2011.01.22 0 0 8234

Szadista dög vagy :-))

 

Előzmény: 504LACI (8233)
504LACI Creative Commons License 2011.01.21 0 0 8233

Az már csak hab a tortára, hogy Tatabányára viszik...

Előzmény: sgabo (8230)
sgabo Creative Commons License 2011.01.21 0 0 8232

Azért csináltam egy fotográfot... :)

 

sgabo Creative Commons License 2011.01.21 0 0 8231

Gondolhatod. Előszőr majdnem elbőgtem magamat, aztán meg olyan ideges lettem, mint a fene.

Van egy zsák hűtőmaszkom mindkét szériáshoz, de egy igazán csillivilli darab van az első szériásnak félretéve. Még vasrácsos. Aztán mikor odapróbáltam és láttam baj van, majdnem a fejemre görbítettem mérgemben.

Holnap kint leszek, mert tetőkárpitozok, megnézem mi a készlet, aztán írok. Vagy ha van kedved gyere le Tatabányára, aztán el is viheted. :)

Előzmény: horvathisi 240D 3.0 (8229)
sgabo Creative Commons License 2011.01.21 0 0 8230

Igen, az vagyok. De nem csak azért mert holnap jönnek érte. :))))) Ha mégsem vinnék el, akkor azonnali hatállyal megveszem. :) Dénesnél ott van a gyári teteje, most valami munkaasztalnak használják, de lehet avanzsálni fog még motorháztetővé. :)))

Előzmény: 504LACI (8228)
horvathisi 240D 3.0 Creative Commons License 2011.01.21 0 0 8229

Ótee, desajnálom! De ez nekem jó is lehet, mert pont széles hűtőrácsra van szükségem denagyon. Mennyi az annyi? Vagy van cserébe igencsak faszájos állapotú keskeny rácsom, hiányos krómcsíkokkal-nyilván ráfizetek.

Előzmény: sgabo (8227)
504LACI Creative Commons License 2011.01.21 0 0 8228

Akkor most nagyon ideges leszel ha azt írom, hogy eladtam és holnap jönnek érte? Tökéletes állapotú egyébként...

Előzmény: sgabo (8227)
sgabo Creative Commons License 2011.01.21 0 0 8227

Azbeszt... Én azt hittem, hogy lehidalok egy fél órája. Rossz motorháztetőt fényeztünk le... A sajátja eléggé vacak volt, aztán felvittem még hármat, válasszunk. Aztán azt már senki nem nézte, hogy melyik szériás. Ma feltettem a lámpákat, majd gondoltam felszúrom a hűtőrácsot. Fel is tettem, bár morogtam, hogy a széles megy rá, de azt már nem gondoltam, hogy a sárvédők kialakítása is olyan, hogy nem megy be a széles.... Szóval most keresek egy hibátlan motorháztetőt, egyes szériából.

 

Ha valakit érdekel, akkor nekem meg van egy frissen fényezett, teljesen hibátlan 717 papyrusweiss színű motorháztetőm hibátlan hűtőráccsal együtt. :(((

sgabo Creative Commons License 2011.01.20 0 0 8226

Jóóóhe! Akkor holnap a próbakörök napjai következnek, mert én meg szombatra terveztem egy iszonyatos első száguldást a 200D-vel. :)))

Előzmény: andrisbá (8224)
sgabo Creative Commons License 2011.01.20 0 0 8225

Igen, pont ezt írtam én is, hogy a kupéba betettem mindent, de nem emlékszem rá, hogy valaha hallgattam volna zenét benne. Talán csak a feleségem... :) Ezzel meg aztán végképp nem lesz ingeranciám zenét hallgatni. Ma vettem észre, hogy az antenna lukulusza kimaradt a jobb első sárvédőből. Majd kell valahonnan akasztanom antennát is, mert igazából az sincsen.

Előzmény: te_o (8223)
andrisbá Creative Commons License 2011.01.20 0 0 8224

Na bent van a helyén a váltó, feltöltve, holnap beüzemelés és elektrromos részek bekötése. Mivel a váltó egy 2.3/6-os motorról lett levéve, a kardán rövidebb volt ezért a át kellett alakítanom hosszabbra , egy kis esztergálás és hegesztés volt. Na meg a váltó kar is rövidebb volt, ezt is toldani kellett, de jó. Már alig várom a próbakört, de holnap ennek is eljön az ideje:-))

 

Előzmény: sgabo (8214)
te_o Creative Commons License 2011.01.20 0 0 8223

108-ban pl. a kalaptartóban volt, amelyik ilyen kiépítéssel jött.

De most őszintén: nem mindegy? Hányszor fogsz menni vele egy hónapban? És abból hányszor fog számítani egyáltalán a rádió?

Előzmény: sgabo (8220)
pizo Creative Commons License 2011.01.20 0 0 8222

Szia,

 

Ajánlom az USA-verziók megoldását. A kalaptartón kis dobozkában volt két hangszóró, illetve az A-oszlopok alján lévő kárpitba beépítve. Még fader gomb is volt a középkonzolban (ami úgye nagyobb, mint az európai). Képet majd keresek.

 

Üdv. Zoli

Előzmény: sgabo (8220)
Mr. Cool Creative Commons License 2011.01.20 0 0 8221

A korai 116-osokban a műszerfalban, volt a 2 hangszóró, de még nem a szélvédő felé fordítva, mint mondjuk a 26-osban. Nincs valami ilyen műszerfalmutáció?

Előzmény: sgabo (8220)
sgabo Creative Commons License 2011.01.20 0 0 8220

Őszintén megmondom, halvány lövésem sincs, hogy hova lehetne betenni plusz két hangszórót. A kupén láttam megoldást, hogy a középkonzol két oldalába befúrták, de az nagyon taknyolt volt és normálisan el sem fért, mert a gázpedál felé nyúlva belerúgtál. Az ajtókárpitot nem szívesen vagdalom szét. Hátulra a kalatartóba sem szívesen nyírok bele, bár ott lehet, hogy volt valami gyári hely, azt majd megnézem mindjárt.

A 123 kupéba is betettem a rádiót, meg a hangszórókat, de nem emlékszem rá, hogy valaha hallgattam volna benne zenét. Talán mikor a német talira mentünk, de az sem biztos... :)

Előzmény: Mr. Cool (8219)
Mr. Cool Creative Commons License 2011.01.20 0 0 8219

Jó lesz az egy hangszóróval? Miért nem csinálod sztereóra? Gondolom rendelhető volt már akkor is, van hely a hangszórónak, volt sztereó Becker is. Én megőrülnék az egy hangszórótól.

Előzmény: sgabo (8218)
sgabo Creative Commons License 2011.01.19 0 0 8218

Hát, ezt most nem tudom megmondani, mert a tank nálam, a kupé meg a lakatosnál. De nem tartom túl vaószínűnek, hogy a padlólemezt lejjebb vagy feljebb hegesztették volna...

 

 

Váháááááááááááááá! Ma beszereltem a szervót. Igaz az egyik cső kettétörött a kezemben, de elmentem és vettem böszme csöveket és beszereltem. Nem volt sámli behajtogatni a helyére mindent. Tisztán látszik, hogy itt azért még eléggé koncepció nélküli volt ez az egész extrásdi. A 123-nál már mindennek megvan a szép kis helye. Összekötöttem, bilincseztem, feltöltöttem és már sikított is a szervó. Persze egy csövet elfelejtettem meghúzni, így maga alá fosott egy tócsát, de ezt már megszoktam. Ha egyszerre 4-nél több csővéget szerelek be, akkor abból valamelyik mindig kimarad. :) Na jó nem, de volt már rá példa. Amíg levegős volt, meg habosodott, addig furi hangja volt, majd szépen lassan megnyugodott az olaj és a mai autókat is meghazudtoló módon, kisujjal tekerentyűztem a kormányt.

Majd átmentem a szomszédba kipufogóügyben tanácsot kérni és a srác éppen egy 2007-es autóval bajlódott. Káromkodik és közli, hogy ebben a szarban még szervó sincs. :)))) Elmeséltem neki, hogy 10 perce üzemeltem be a 40 éves autómban a szervót és pöpec. :))) Majd elmentem az egyik autóhifis üzletbe, hogy hangszórót vadásszak a 1.0 hangrendszerhez. A srác közölte, hogy tévéhangszórókkal nem foglalkoznak. Én meg mondtam, hogy anyád. Aztán továbbra sem akart nagyon segíteni, de nagy szájhúzva lemérte a hangszórót, majd mondta, hogy hétfőn hívjam. De kb. abban a hangnemben, hogy ő is és én is tudjam, hogy úgysem fog utánanézni, mert úgysem tud szerezni. Úgyhogy beizzítottam régi vonalamat (hangtechnikáztam évekig) és sikerült találnom olyan embert, aki felújítja az ovál hangszórókat is. Új membrán, új tekercs, új pille. Csak ki ne vigye majd az ablakot a dübörgés. :))))

Előzmény: horvathisi 240D 3.0 (8217)
horvathisi 240D 3.0 Creative Commons License 2011.01.18 0 0 8217

Gabó!

 

Most próbáltam fel a régi benzintankomat(65L) és az alja pont a pótkerék-tartó aljával van egy szintben. Ezek szerint a kupédon ettől 4 centivel lentebb lóg. Ez nincs túl alacsonyan? Vagy netán fentebb lenne a poggyásztér fenéklemeze? Bár ez marhaságnak tűnik. Csak aggódok, hogy felakad majd mindenhova, ha aláteszek egy nagytankot. Szóval jól kitalálták azt a gyárban :-) ?

sgabo Creative Commons License 2011.01.18 0 0 8216

Bocs, most nézem, hogy az első mondatom micsoda hülyeség: szóval a jobboldalán van a váltónak a kick-down mágnesszelepe és kell hozzá egy kapcsoló, amit a gázpedál alá teszel be. Így a pontos. De azt hiszem ezeket néztük is ott a dobozban Nálad.

Előzmény: sgabo (8214)
andrisbá Creative Commons License 2011.01.18 0 0 8215

Köszönöm szépen, remélem kiigazodok ezen:-) De szerintem menni fog, bent van a váltó és jó lett, olaj csere, új szűrő meg hozzá a tömítések. Holnap neki ugrok és remélem sikerül bekötni mindent.

 

Üdv: András

Előzmény: sgabo (8214)
sgabo Creative Commons License 2011.01.18 0 0 8214

Sokminden nincsen.

A jobb oldalán van a kick-down kapcsoló. Azt be kell építeni a gázpedál alá, és fix 12V-ot kell kapcsolnia a kickdown szelepre, ha benyomod.

A baloldlán van egy doboz. Létezik belőle sok fajta. Ki kell mérni, hogy R-ben melyik két pólust zárja, az alsó kettőt, vagy a felső kettőt, illetve ha kör alakú a csatlakozó, akkor szintén az alsó kettőt és a felső kettőt zárja. Erre a két pöcökre kösd rá a régi váltókulissza baloldába belemenő tolatólámpa kapcsolót. Azaz amikor R-be etszed, akkor zár a cucc. a másik két pöcöknek csak N és P állásban szabad zárva lennie. Ide a gyújtáskapcsolóról kell lehoznod a gyújtás vezetéket, azaz ha nem P-ben vagy N-ben van az autó, akkor ne tudd beindítani. Tehát összesen 4 db vezeték megy be ide, két pöcök R-ben zár, többinél nyitott, illetve a másik két pöcök P és N-ben zár, a többiben nyitott.

Nagyjából ennyi, amit ezek a régi automataváltók vezrelnek.

Előzmény: andrisbá (8213)
andrisbá Creative Commons License 2011.01.17 0 0 8213

Sziasztok!

 

Kis segítséget szeretnék kérni, mivel időm mint a tenger és nagyon unatkozom, ezért átalakítom az autót automata váltósra.

A gondom az hogy az automata váltoból jövő vezetékeket nem tudom hogy hogyan és hová kell bekötni.

Mivel az enyém manuális volt ezért nincs benne gyárilag a kialakítás. Kellene valami leírás vagy kapcsolási rajz.

 

Üdv: András

sgabo Creative Commons License 2011.01.15 0 0 8212

Ja és a műhelyt elkezdtem kiüríteni, kiárulni. Azaz eladók ezek itten:

 

- hibátlan fekete dízel serie1 műszerfal

- műszeregységek, főleg serie2 dízelhez (jó lenne ha valaki egyben elvinné mindet, aztán lehet felújítgatni)

- komplett fekete plüss beltér (nem gyári anyaggal van behúzva, de nagyon igényes munka és új, nem szétült vacak)

- zöld üvegek elefántfüles kivitelhez

- fehér üvegek minden kivitelhez

- W124 kombiba hátsó, harmadik üléssor fekete színben, hibátlan kárpittal

- W123-hoz Bosch lámpa

 

Irgalmatlan sok helyet foglalnak...

 

Lesz még lökhárító is tuti, csak ott még nem tartok. :)

sgabo Creative Commons License 2011.01.15 0 0 8211

Váhááá. Ma feltettük a kézifékkötelet. Az eredeti helyén való kivezetés gyakorlatilag lehetetlen lett volna, a hosszból is veszítettünk volna, az az alsó merevítő teljes magasságúra sikerült, így azon sem lehetett átvezetni. Nem egy elegáns megoldás, de a szőnyeg mindent takar majd, alul meg jól néz ki. Az új kézifékkötélzet olyan, hogy a harmadik kattanást már éppen csak be tudod nyomni és a kis állítócsavar is minimumon van. Gondolom ez ilyen lehetett a gyárból kijövet is és harminc évig lehetett egy bowndent használni, mert mire az állító csavart betekerem teljesen, nyúlni fog vagy 8 centit. :) Meg lettek igazítva és fel lettek fúrva a gázolajcsövek is, be lett méretre vágva, a kormányrúd is véglegesen a helyére került, össze van kötve a kormányművel, bement a helyére a biztosító csavar is. Behúztuk a kilométeróraspirált, stb.

Bent van fixen vgre a műszerfal is, azt tegnap becsavaroztuk (a három halálosztócsavart a tűzfal felől). Ma betettük a középkonzolt is, hogy hogy nézhet ki, hát állat lesz.

 

Két dolog hiányzik, hátha valakinél kallódik ilyesmi: bal első ajtóba ablakemelő szerkezet. Az elefántfüles ablakhoz kell, a másik nem jó, a karja is rövidebb, meg az ablakalátámasztója is hosszabb. Van három, egybe a rugó úgy van belehegesztve, egyben a tnegelyek vannak eltörve egynél meg a rugó ugrott ki és az emelőrész van eltörve teljesen.

A másik, amiből valami elmebaj folytán kettő jó ronda példány maradt, az a jobb hátsó ajtónak az első függőleges élén lévő krómléc. Van még vagy 25 az összes többi helyre, kivéve ezt. Ablaktekerő is van minden ajtóra vagy 6, erre ez a három volt.

 

Szóval ez a két apróság kéne nekem.

 

Találtam pár olyan alkatrészt is, aminek még nem látom értelmét: a műszerfal középső kitámastó rúdjai közül a jobboldali tetején van egy kis réz konzol. Semmi nem megy rá. Kihagytam.

Az autó alvázán az első ülések első felföggesztésénél húzódik a padlólemezben egy borda. Ahogy középen összefut mindkét oldali, a kardánbox alatt átível egy vékony lemez. Egyik végén van luk, amibe ilyen kis omegával a kézifékkötelet kell felfogatni, de aztán azon kívül semmi. Anno szépen le is festettem meg minde, de árulja már el nekem valaki, hogy ez mi a szöszre kell?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!