Néztem amazon.co.uk-n könyveket, részben egy régi itteni hozzászólás alapján. De hogy a francba lehet onnan bármit is rendelni ebbe az elizélt országba? Már régen regisztráltam más könyvek miatt, de akkor sem sikerült, és most is azt írja, hogy ide nem szállítanak a marketplace-ről... valami olyan van, hogy közvetlenül az amazontól lehet rendelni, de arról nem találok infót, hogy hogyan...
Stoppal meg lehetne próbálkozni a 88-as úton, az 1-es útról letérve, egész az Askjáig. Az. Az Askjánál ott a ranger, aki tájékoztat, és onnan a 910-es, 902-es úton elérhető a Kverkfjöll-gleccser (a barlangok pontos helyét már biztos kikerested). Menedékkunyhók vannak útközben.
a Cinto-ban az az érdekes, hogy a vezetője régebben a Barakánál volt túravezető.
A programjuk jónak tűnik: talán azért csinálnak ekkora kört, mert júniusban a Felföld még bizonytalan, hogy járható-e. Viszont ezért programpont a kicsit kieső nyugati fjordok vidéke, ez pozitív, és a Hekla kerülgetése is.
A fotók és a program alapján, amint Burekecsonak is feltűnt, tényleg kérdés, hogy melyik Víti-tavat érinti az út! A leírás a Leirhnjúkur, Krafla mellettit említi, a fotó viszont a 100 valahány km-rel DK-ebbre levő Askja vulkán tavát ábrázolja, amit szintén így hívnak...Én a leírást hiszem el, a másik egyszerűen nem férne bele (pláne az Askjáról szó sincs).
Élelmiszer: nem nézik a reykjavíki reptéren, mit viszel be, volt is nálunk mindenféle (szalámi, májkrém, instant/ por ételek, levesek, kétszersült-félék, sajt, zöldség).
Ja, amúgy tavaly én is szervezett, 9 napos úttal mentem, igaz, az júl.2.fele volt, így a már száraz Felföldet szeltük át 2x is. A program ott is telített volt. Utazni meg sokáig lehet, mert nem sötétedik be, mindig látni a tájat.
Bécsből lehet(ne) ez a Germanwings járata, de ez nem repül június 21-én. A 88 e Ft-os ár jónak tűnik, én az Icelandexpress-nél foglaltam (de csak Koppenhágától és még vhogy oda és vissza is kellene jutni) retúrjegyet Reykjavikba 136 fontért. És már jó régen... Na a lényeg az, hogy menj, és minél több mindent nézzél meg! Feltétlenül javaslom (itt már korábban is megtettem) a www.isafold.de weboldal olvasgatását, jó képek mellett hasznos infókat is szerezhet az ember. De lehet, hogy már Te is megtaláltad ezeket. Üdv!
A repülőjegy ára lehet, hogy csak tájékoztató jellegű, hacsak valamilyen előfoglalás nem lehetséges. Nem tudod, hogy milyen légitársaságok lehetnek ezek? Az utak összehasonlítása azért értelmetlen, mert a Baraka útja azoknak szól leginkább akik már a déli részen voltak, akár csak a hosszúhétvégés változaton. Saját szervezésnél gond a közlekedés, egyedül a tömegközlekedés, ketten pedig az autóbérlés kedvezőtlenebb mint itt a kisbusz vagy a terepjárós busz bérlése.
Köszi az infókat. Az időponthoz annyit tudok hozzáfűzni, hogy tavaly is volt ilyen túrájuk, picivel előbb, de a felföldi kirándulást ott a végére tették, napra pontosan akkorra, mint az ideiben. Csak sikerült, ha újra meg merik próbálni, de majd rákérdezek; meg arra is, hogy belefért-e minden. Ez a tavalyi: http://www.cinto.hu/programok/izlandi-nagy-korutazas Igaz, semmi leírás nincs benne arról, hogy végül mi lett, ez csak a meghirdetett program.
Ha mégsem lesz Felföld, azt sajnálnám, de akkor is jobb, mint a Baraka, ahol több pénzért (még a repülőjegy is kb. 1,5x annyi!) több dolog marad ki kevesebb idő alatt :-) Kaja meg ott sincs. Annyi előnye volna csak, hogy a szülinapomon lehetne indulni :D A vásárlásra és minden extrára egyébként felkészültem lelkileg, kapásból felkerekítettem a 213+88 ezret 400-ra, így csak kellemes csalódás érhet.
Saját szervezéstől így elsőre óvakodnék, majd talán legközelebb. Neki kéne állni az eddiginél sokkal részletesebb információkat keresni, no meg útitársakat is. Eddig a legkomolyabb ilyen jellegű szervezés életemben az volt, hogy tavalyelőtt megnéztem a Limbán egy csomó tátrai szálláshelyet, lefoglaltam a legjobbat, sőt még a házigazdával is beszéltem telefonon, amennyire az ő angoltudása lehetővé tette. Jobb csatlakozni olyan emberekhez, akik tudják, mire számíthatunk. És így, hogy a Cinto nem nyereségért dolgozik, még olcsóbb se nagyon lehetne, azt hiszem. Az időpont az egyetlen kérdőjel így... de ha most nincs jobb ajánlat, akkor nem hiszem, hogy idén még van rá esély. Azt mondjuk éreztem, hogy picit zsúfolt a program, de legfeljebb utána alszom két napot itthon. És ha nagyon úgy látszik, hogy nem fér bele ennyi, akkor nyilván nem fogják korbáccsal hajtani a népet, hogy "de még ez ide van írva mára!!!" :-)
Valóban nem iroda, hanem túraklub, ez magyarázhatja is az árkülönbséget. Írtam nekik mailt tegnap du., egyelőre nem válaszoltak, de ez egy nonprofit szervezetnél, amit munka mellett csinálnak a tagok, elfogadható. A jelentkezés gondolom úgy megy, hogy mailben vagy telefonon megbeszéljük, és fölírnak :-)
Megnyugtató a becsült szám... 4-5 kocsinak és 2 biciklinek a fele... Az Askja előtt jártatok-e Kverkfjöll-ben? Erről szeretnék még infókat, mert ha nem bérelt terepjáróval megy az ember, nagyon nehéz az odajutás. Hetente egy busz megy hétfőn Akureyriből 3 napos túrára egy vagyonért (22.000.-IKR). Nem tudom, hogy egyirányú jegyet lehet-e rá venni. Stoppolás összejöhet-e? Mert a Kjölúron 2007-ben sikerült. Üdv!
Üdv BM613, hallottam már a cinto-ról, nagyon jó véleménnyel vannak róla, azt nyújtja, amit várnak tőle. Az időpont szerintem mégsem szerencsés, mert június végén még (általában) a felföldi utak zárva vannak. Ha megnézed a Baraka útját (ami valóban még egy héttel korábban lesz), a sziget északi részét járja be, és nem megy a Felföld közelébe. Lehet, hogy a cinto terepjárói bejutnak Landmannalaugarba, de az is lehet hogy nem. Márpedig úgy hazajönni, hogy a lényeget az ember nem látta, nem szabad. A cinto programja ezen kívül rendkívül feszített, az ötödik napon Jökulsarlón, Skaftafell, Svartifoss egy napon, és még autózás K-re; hatodik napon Dettifoss, Namafjall, Krafla, Viti (de melyik?) és még autózás Húsavikba. Olyan, eleve félnapos programokat sűrítenek egy napba, amelyeket így nem lehet kiélvezni (pl. Jökulsarlón, Dettifoss). Persze, júniusban a leghosszabbak a nappalok... Nem akarlak lebeszélni, meg nem tudok most más alternatívát sem felkínálni (Baraka nyári túráját nem találom, pedig szoktak szervezni négy napos Landmannalaugar - Porsmörk gyalogtúrával fűszerezve), Magadnak kell eldöntened. Az biztos, nagyon sok látnivalót zsúfoltak a programba. Arra készülnöd kell, hogy mivel semmilyen étkezést nem biztosítanak, egy kisebb vagyont fogsz fizetni a kajáért. Saját szervezésben nem is próbálnád meg?
Jobb ez sok szempontból (bár a címéből látszik, hogy nem összehasonlítható a kettő). Ha (látszólag?) ez nem egy utazási iroda akkor hogyan működik a jelentkezés?
A fene vigye el az indexet... próbáltam linket beszúrni, de nem engedelmeskedett... szóval http://www.cinto.hu/programok/izlandi-nagy-k%C3%B6rutaz%C3%A1s-0
Olvasgatom már egy ideje a topicot, mert nagyon érdekel Izland, most pedig végre eljutottam odáig, hogy körülnéztem és találtam egy szimpatikus ajánlatot a nyárra. Néztem a Barakát is, az se rossz, meg olvastam itt a jó véleményeket, de ez az út hosszabb, olcsóbb és a kis létszám miatt is jobban tetszik. Ráadásul egy héttel később van, ami az időjárás miatt számíthat valamennyit. Nektek, mint hozzáértőknek, mi a véleményetek?
Mikor ott jártunk, akkor is épp porvihar volt a Vatnajökull alatt, így É-ról Nyidalur felé az új nyomvonalat választottuk.
A régi nyomvonalat nem ellenőrzik a rangerek, tehát kocsival (és gyalog) csak saját felelősségre járható, felkészülve gyors időjárás-változásokra és vízben gázolásra. Azért követhető lehet az út, mert 2 menedékkunyhót is jelez rajta a térkép(Nyidalurtól kb. 40 km-re az első, nem légvonalban).
Az autóforgalom érzékeltetésére: az új 910-esen haladva az Askja-Nyidalur 120 km-es szakaszon 5 és fél óra alatt jó, száraz időben és úton (ez túlzás, hogy út, inkább nyomvonal) szembejött összesen kb. 4-5 kocsi, 2 bicikli. Ennek veheted felét-harmadát...
Szeretnék érdeklődi hogy van e itt olyan személy aki kint él Izlandon és az autovásárlásban jártas. csak azért kédezem mert hallotam hogy a bankok az autókat kicsi pénzért adják ki a telitetség miatt meg amugyis.
Kedves Awill, Te jártál az F910 régi, a Vatnajökull lábánál húzódó nyomvonalán? Milyen "gyakori" ott az autóforgalom? Gyalogosan mennyire járható ez a terület? Mert igen gyakoriak a homok- és porviharok. Július-augusztusban szeretnénk erre túrázni. Üdv!
Köszönöm mindenkinek a válaszokat, én azért remélem, hogy Nyidalúr nyújt majd valamit. Barbárka, a 4-5 órás túra során a Tungnafellsjökull közelébe sem sikerült feljutni? Úgy olvastam, hogy fent a gleccser közelében (csakúgy mint Kerlingarfjöll-nél, amit volt szerencsém látni) vannak hőforrások. Üdv Mindenkinek!
Nem Nyidalurról mondják, hogy oázis a sivatagban, hanem Vonaskardról, én sem voltam ott, de burekecso oda szeretne eljutni.Majd remélem elmeséli mennyire az :)
Mi kocsival jartunk arra es megalltunk Nyidalurban, de be kell valljam, nem talaltam egy "oazisnak a sivatag kozepen". Mi csak rovid turat tettunk, olyan 4-5 orasat. Udito volt a sok por utan egy kis mohan caplatas, de azert nem akkora szam.
Erdekes felszini jegmozgas formak voltak (megfolyt talaj), de semmi extra vulkanikus latnivalo vagy dramai taj.
A gazlon atkeles erdekesebb volt, tekintettel az megaradt folyora, de a helyi ranger eleg pontosan elmondta, hol menjunk at. No meg az öreg Nissan Patrolon nem olyan konnyu kifogni. :)
S.O.S - van egy jelenleg "deficites" túránk. Június 30 - Július 9. Jelenleg 2 fő jön(egy német házaspár) , a jármű (Toyota Landcruiser) 5 személyes. A túra: teljes kör Izlandon, plusz West-Fjordok déli része (Patreksfjördur és Látrabjarg). A túra: 9 éjszaka, szállások: Selfoss(1x), Höfn(1x), Húsavík(2x), Búdardalur(2x),Selfoss(3x). Ár: 120 euró/fő/éjszaka. Az ár tartalmazza: a 9 éjszaka szállást, 9 reggelit, jeep túra vezetővel, a túra kb. 2300 km, üzemanyag, alagútdíj. NEM tartalmazza: a kiutazás és hazautazás költségét (repülőjegy). Húsavíkban bálnanéző hajókázásra van lehetőség, az utolsó napon pedig a Blue-Lagoonba szeretne menni a német házaspár.
Ha ezzel az egy jeep-el megyünk, akkor 1 vagy 2 fő jelentkezését várjuk. Ha többen jönnének, akkor van még 2 db szabad jeep erre az időpontra.
Bővebben: www.icelandgo.com illetve go@icelandgo.com
A túra biztosan indul (a 2 fős foglalás miatt), de praktikus lenne "megtölteni" az autót. A Toyota Landcruiser egy nagy autó, 5 személynek sok csomaggal is kényelmes.
Kb. 400 km-re van Reykjaviktól, elég hosszú autókázás lesz, de megéri. Legalább 5 óra, mert a sebességkorlátot ajánlatos betartani, sokba kerül, ha elkapnak.
Köszönöm az infókat. Remélem, hogy a 2-ai hajókázás már lehetséges, mert azért az mégis más, mint a partról szemlélődni... kocsival mennyi idő alatt lehet a fővárosból ide eljutni? ...Jaj, már nagyon várom, hogy menjünk :) ...
Nyidalurban még egy (ill.kettő) fontos dolog van: rangerek azaz őrök, akik pontosan tudják és megmondják, melyik utakat és gázlókat lehet a környéken használni, be is lehet (ajánlatos) náluk jelentkezni, ha onnan elindulsz vmelyik alsóbbrendű úton. Ez nem az F26-os, hanem a húzósabb F910 vagy ennek a közvetlen Vatnajökull peremén húzódó régi nyomvonala. A térkép ez utóbbi mellett jelöli a Vonaskardot, és tovább K felé egy menedékkunyhót, de közben jópár gázlóval...
A másik dolog: az őrök autómentő autói, amikkel járják a környéket.
Nem mindegy, hogy Nyidalurból vhová átmész vagy csak egy kört teszel, gyalog vagy biciklivel, és legfőképp, hogy milyen évszakban/időjárási viszonyok közt.
Jökulsárlón egyik honlapján (icelagoon.is) azt írják, hogy május 15-én nyitnak. Ez lehet, hogy még tavalyi frissítésű adat. Láttam ugyanis olyan idei magyar utazási irodás ajánlatot, amiben május 2-ra gleccserhajókázás a program...
Oldlady nem tévedett sokat, 2200 korona a jegy (elővettem a tavalyi sajátomat, nosztalgia:-)