Keresés

Részletes keresés

kitadimanta Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4592

"1szám 3.személyben Ő =(on, ana, ano). "

Nem rossz...

Előzmény: Carnuntum (4571)
kitadimanta Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4591

"Nekem úgy tűnik hogy a sumérok An "Anu" - férfi főistene (mint az ég ura-teremtő) egy tévedés. A sumér férfi főisten női eredetű etimológájú nevet visel."

Ezt nagyon eltaláltad, nem tévedtél!

Ne felejtsük el, hogy a sumer legendák nagy része asszír átiratban maradt fönn, ahol a nőisten már kegyvesztett volt, így a korábbi főistennőt (Tiamat, akit legyőzött és megölt az asszír Marduk) An/Ana/Anu néven simán férfiistenként regnált tovább.

Ugyan ezt látjuk a Bibliában is, ahol Eloah, El-Sadday, Elohim, mind Úr-nak van fordítva, pedig az "eredeti" héberben még mindannyian nőneműek. (Még JHWH is nőnemű!)

 

"Szóval sumérben minden összekuszálódott. a Magyar etimológia szilárdabb, mint a közel-keleti, még a Sumérnál is!"

Nem a sumereknél volt keveredés, hanem a későbbi korokban.

 

CzF:

"Anya: "Mint a családi élethez tartozó, tehát első szükségü szó különféle nyelvcsaládokban egyezik, mi ősi eredetére mutat, nevezetesen a Kaukazus körül nogai, karacsai és uigur nyelven: ana, törökül is ana,"

Kiegészíteném az alábbuakkal:

Azerbajdzsán: Ana,
Kazah: Ana,
kirgiz: ene,
üzbég: ona,
tatár: ana,
török: anne,
És itt a vége, mert a többi nyelvben már nem ez a hangalak maradt fönn.

Vajon miért a sztyeppétől Délre és miért nem az Urál vidékén találkozunk ezzel a hangalakkal...?

Amúgy tudtommal csak a magyar nyelvben maradt meg mindkét változat, a sumer és akkád egyaránt: Anya, (An/Ana) ill. az anyu (Anu).

Igazolva, hogy An/Anu nőisten volt, hiszen az anya/anyu szavainkat nyilván nem egy férfiisten generálta... - a többi nyelvben sem.

 

 

 

Előzmény: Carnuntum (4570)
kitadimanta Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4590

"Maga a "Ta" ősgyök, mint a terjedés, szétterülés gyöke igei jellegű. Cselekvésre-történésre utal."

Ez is lehet, hiszen egy érett gyümölcs szétlapul, szétterül a földre esve egy T(A) hang kíséretében....

 

Előzmény: ketni (4568)
kitadimanta Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4589

Köszi!

Nagyjából hasonló következtetésre jutottam én is a 4574-ben...

Előzmény: ketni (4566)
kitadimanta Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4588

"És van itt még nekünk ez a  "tengrizmus"  ősi hitvilág, emellett nem mehetünk el  azért csak úgy,  őseinknek ez volt az alaphite,"

Tartom magam ahhoz a véleményemhez, hogy a magyarok ősvallása nem a tengrizmus volt, ez a magyarokhoz csatlakozó sztyeppei nem-magyar népesség (Hunor és Magor) által került a mi hagyományainkba.

 

"TENGRY  meg a TENGER  szavunk lehet egyébként vagy TENGERI egészen pontosan.   De ez a szó már a sumereknél is ismert  DINGIR  formában,"

Ez nagyon is kézenfekvő a hangsort nézve, bár a jelentésük eléggé eltérő. Ugyanakkor a sumer legendában Tiamat - a teremtő Istennő - a tenger megszemélyesítője:

"Abzu, az édesvizek megtestesítője a tengerbe ömlő folyók alakjában megtermékenyítette Tiamatot, [a tengert] és így létrehozták az első istenpárt,..."

És ugye, a pecséthengereken sokszor látni halbőrbe (a hal feje a süveg) öltözött alakokat; főpapot, Istent.

Lehetséges, hogy a sumer DINGÍR és TENGÍR ugyan az a szó.. Sőt, több, mint valószínű:

A sumer DIN szócikk a TIN szóhoz irányít ahol:

"TIN: n., life; wine [élet, bor]
       v., to cure; to be healthy; to live." [gyógyítani; egészségesnek lenni; élni.]

"TINA: adv., strongly ('to live; healthy' + subordination suffix /-a/). [erősen]" - Tehát a TIN=erős (TIN+A= erős+en) jelentésű is.

 

A TEN szót korábban kielemeztük.

GIR:
"noble; domestic, civilized; belonging to the native in-group (circle + city)" [nemes; hazai, civilizált; a bennszülött csoporthoz tartozó (kör + város)]

 

A TENGÍR jól láthatóan sumer szóösszetétel,...

Előzmény: Igazság80 (4561)
Igazság80 Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4587

Azaz, jó példa erre ez a hegy...

Előzmény: Carnuntum (4586)
Carnuntum Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4586

TEHENNU,   ATHEN,    ATHÉNÉ,     PALLASZ ATHÉNÉ    ----------  Mindent  érteni magyarul belőle

 

TEN forma már távol-keleten THIEN  módosult, és  ezért van H benne. 

 

-----------

 

Igen:

 

Tien-san: A mai kínai név (天山) jelentése: „mennyei hegység”, vagy égi hegység.

Előzmény: Igazság80 (4584)
Carnuntum Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4585

"A "tündöklő" maximum a jelzője lehet.))  Olyan ez mint  amikor  egy  KÖRTE  szóra valaki megállapítaná hogy a "jelentése édes"  csak azért mert amúgy tényleg az.))  Attól még a hangalak a KÖR szóból fog elindulni ettől független..."

 

--

 

Igen.

Előzmény: Igazság80 (4583)
Igazság80 Creative Commons License 2025.01.26 -1 0 4584

TEHENNU,   ATHEN,    ATHÉNÉ,     PALLASZ ATHÉNÉ    ----------  Mindent  érteni magyarul belőle :  

 

Kezdésnek szögezzük le hogy ezeknek a teheneknek semmi közük sincs,  kicsit megsértődne a "csaj"  szerintem ha leteheneznénk.))    A szentgyörgyvölgyi tehénszoborral  Pallasz Athéné-nek    nem sok kapcsolata lehet. 

 

ATHÉN :  ATHÉNÉ,  PALLASZ ATHÉNÉ  által.

 

TEHENNU :  (IS)TENNŐ  volt,  ennek a rontott alakja előttünk, a végén a NŐ szó szerepel.  TEN forma már távol-keleten THIEN  módosult, és  ezért van H benne. 

 

ATHÉNÉ :  ISTENNŐ,  csak tegyük vissza szépen a 2. helyre vissza az S  hangot és "ASTHÉNÉ"  kapjuk meg,  vagyis ISTENNŐ,  épp véletlen pont az is volt ő.))  Itt már a két N-ből egy lett,  közös N hang.

 

PALLASZ ATHÉNÉ :   PALLOS ISTENNŐ !     Athénét mindig karddal és lándzsával ábrázolták.   Karddal,  más néven PALLOS hívjuk a hosszú egyenes kétélű kardot.  Ez tökéletes magyarázatot ad  az első nevére...

Igazság80 Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4583

Visszatérve az "is-ten"  TEN  részére,  ez jó néhány  nyelvben ma is ott van hosszabban : TANGRI,  TENGIRI (kazah),  TENGRI,  TANRI már kihagyott G-vel,  és a hasonló alakok.  Sőt még a lakota indián nyelvben is találhatunk egy THÁNKA  formát.     Ezek mögött a TENGER  lehet, a TEN a tömörebb verzió.

 

Tengrizmus TENGRY  anyja/atyja,  a TENGER, sumer nyelvben DINGIR  formában felismerjük.  Ezt a "tündöklés"  dolgot már később utólag aggatták rá a szóra,  a valódi magyar jelentése és hangalakja előttünk van átírva.

 

A "tündöklő" maximum a jelzője lehet.))  Olyan ez mint  amikor  egy  KÖRTE  szóra valaki megállapítaná hogy a "jelentése édes"  csak azért mert amúgy tényleg az.))  Attól még a hangalak a KÖR szóból fog elindulni ettől független...

Carnuntum Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4582

ténsúr † A: 1803/ Teins Úr (NSz.)

 

Tekintetes úr (tündökletes - analógiájára ?) Tekintély - Tündöklő távoli kapcslata

 

 

CzF: "Minthogy a tekintés a látásnak és nézésnek mintegy kezdete, mely által a látható tárgyak első pillanatra szemünkbe tünnek vagy ötlenek, mintegy föltetszenek: innen úgy vélekedhetni, hogy gyöke tek nem egyéb, mint a látásra vonatkozó régies tet-ik szóban a tet gyök módosított alakja, a kemény hangnak szinte kemény k-ra változtatásával; s e szerént tek-int annyi volna, mint tet-int. Vagy pedig végelemzésben a tek gyökeleme a távolra vonatkozó te v. ta, s az egész tek jelentése mintegy te-hat, tova-hat. A törzs tek és int képző között oly viszony létezik, mint az ér és érint"

 

tűnik A: 1260 ? Tunev

 

Előzmény: Carnuntum (4577)
Carnuntum Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4581

"A másik :  Amikor hasonló hangalakok valahol személyes névmásként tűnnek fel, akkor meg  amögött valóban az ÉN/ÖN  szavunkat ismerhetjük fel benne.  Mindez az ősmag(yar)  nyelv elváltoztatásából jött létre..."

 

Igen:

 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=168840929&t=9245456

Előzmény: Igazság80 (4580)
Igazság80 Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4580

AN és ANU a sumer mitológiában  szerintem is tévesen van "istenek atyja"  feltüntetve,  mert ő az istenek anyja sokkal inkább.   A hangalak mindent elmond magyarul, ez nem más mint az  ANYA/ANYU  szavunk.

 

Éganya és földanya,  így neveztük meg.   ez a lényeg.

 

A másik :  Amikor hasonló hangalakok valahol személyes névmásként tűnnek fel, akkor meg  amögött valóban az ÉN/ÖN  szavunkat ismerhetjük fel benne.  Mindez az ősmag(yar)  nyelv elváltoztatásából jött létre...

Előzmény: Carnuntum (4571)
Carnuntum Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4579

Jav.:

 

Ön- (ennen)

Előzmény: Carnuntum (4577)
Carnuntum Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4578

 

Persze, nem jövevény. A wikiből tettem be csak a szócikk részletet.

 

A lényeg, hogy van köze hozzá!

Előzmény: Igazság80 (4576)
Carnuntum Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4577

Jav.:

 

"Tiszteletteljes Egyes szám / második személyű  megszólítás: ÖN"

 

Magázásnál...

 

Érdekes a Ten-maga és Ön- (enennen) maga régies forma is.

 

Eszerint az Isten szó akkor jöhetett létre, amikor a 2. személy Ten és Ön szavakat használták az ŐS-TEN, azaz EN (ÖN) megszólítására.

 

Inanna = önnön-nő(vő)

Előzmény: Carnuntum (4573)
Igazság80 Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4576

Nem lehet jövevényszó hiszen te magad is kihoztad az egyenlet végére az ISTEN  magyar szavunkat.))

De a "sátán"  esetén  elöl lehet valami eltérés.   Talán a SE tagadószavunk a háttérben...

Előzmény: Carnuntum (4564)
kitadimanta Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4575

"Az Isten szó, nekem főleg a ten utótag miatt nőneműnek tűnik, de az előtag is női istenanyára utal:"

Szerintem sem lehet vitás ez az észrevételed, hiszen a magyar nép körében a Napistennő tisztelete nem a keresztény vallásnak köszönhető, mivel annál sokkal korábbi időkben gyökeredzik.

Persze, mellette ott van a sztyeppei férfiisten tisztelete is a hagyományainkban, köszönhetően a honfoglalók közti "nem magyar" etnikumnak.

 

"Emese, a magyarok ősanyja:"

Itt is érdemes az "Emes és Enten" mondát átnézni, és elgondolkodni a nevek jelentésén is... https://www.bibliotecapleyades.net/sitchin/emesh_enten.htm

Előzmény: Carnuntum (4560)
kitadimanta Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4574

Jó párhuzamokat hoztál, én is hasonlóra gondoltam.

Bevezetőül: A T(a, o) hang a földre eső/ejtett nagyobb tárgyak hangját utánozza, így a a szavak kialakulása előtt valószínűleg ezzel a hanggal fejezték ki elődeink ezt a jelenséget, s ezt az értelmet hordozza a több hangból álló gyökökben, szavakban is. Ezt igazolják a T hanggal kezdődő földdel kapcsolatos szavaink sokasága, (ezekből Te is hoztál néhányat)  a 't' helyhatározó rag,  a múlt idő jele (ott lett hagyva jelentéssel), helyre mutató szavaink: itt, ott...

Egy kicsit más irányban is utánanéztem a fentiek igazolására:

- A sumer szótárban - nem meglepő módon - is megtalálható a Te szócska (ősgyök), aminek a jelentése:

"v., to approach, meet (someone: dative); to attack, assault; to be frightened" [közeledni, találkozni (valaki: dativus); támadni, támadni; megijedni]

sumer szótár: https://en.wiktionary.org/wiki/%E5%9C%B0

- A kínai 地 球 szó kiejtése hakka nyelven: thi-khiu, a jelentése pedig Föld. Már az első betű (thi) is földet jelent, a második (khiu) értékes, szép dolgot jelent (egyben föledet is), a magyar KI-es megfelelője.  kínai szótár: https://en.wiktionary.org/wiki/%E5%9C%B0

- latinban terra a föld.

Azt gondolom, ezek mind beleillenek a "sorba".

 

A "ten" második tagja (en) a sumer szótár szerint:

"n., dignitary; lord; high priest; ancestor (statue); diviner [méltóságos; lord; főpap; ős (szobor); jós]

v., to rule.  [uralkodni]
adj., noble." [nemes]

Szerintem az EN az égi, isteni jelentésű AN sumer szó változata, vagy ugyan az.

 

Igaz, a sumer szótárban a TEN (te-en) kissé más jelentéssel van megadva:

"n., cold, coolness (te, 'to approach, near' + en, 'time' referring to shorter days ?). [hideg, hűvösség (te, 'közelíteni, közel' + en, 'idő' rövidebb napokra utal?) - ez utóbbi téves, lásd fentebb az EN jelentését]
v., to trample, extinguish; to soften, allay; to cool (te-en-te in marû)."[tapos, kiolt; puhítani, csillapítani; lehűteni (te-en-te in marû)] vö a magyar tente baba, tente szóval, ami szintén nyugtat jelentésű.

 

Ha a két ősgyököt összeolvassuk, akkor a föld (felett) uralkodót olvashatjuk ki belőle.

 

Ok, de mit jelent az Isten szó első tagja?

Ehhez is érdemes a sumer szótárban böngészni, ahol az 

US szócikkben megtaláljuk a 'támasz', 'alap', - átvitt értelemben 'ős' jelentéseket,

ES jelentése sok, szentély

IS(I) jelentése hegy. - átvitt értelemben lehet hatalmas, nagy...

 

 

 

Előzmény: Carnuntum (4559)
Carnuntum Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4573

"An vagy "Anu" a sumer mitológiában a megszemélyesített „ég”. Ő volt – valószínűleg az Uruk-korban a sumer pantheon főistene, az istenek atyja"

 

Sumerban nincs különbség a vízisten nevekben sem, ha jól értelmezem, csak az Akkádban:

 

Égisten párosok- smer: An vagy Anu és Innin vagy Inanna, akkád: Anum - Istár (fiúk Enlil - An+Lélek = későbbi szentlélek aki fiú. Későbbi Enki illetve Marduk)

Vízisten párosok - sumer: Engur (édesvíz) és  Engur(ru) (sósvíz), Akkád: Apszu és Tiamat

 

Az Abzu (vagy Engursumer ZU.AB, 𒍪𒀊 sumer: „távoli víz” vagyis „édesvíz”akkádApszú, Apszum  a mitikus, távoli, a földet körülvevő édesvízi óceán, illetve az ő hiposztázisának, a férfi ősistennek a neve. Felesége Tiamat, a sósvizű, szárazföldek közt lévő tenger. Másik neve Engur (sumerakkádEngurru). Titkos, mitikus helynek számított, ahová az istenek sem juthatnak le, és ahol a mitikus, a világot irányító me erők rejtőznek. Tiamat megtermékenyítőjeként, és az első istenek létrehozójaként ő az élet ősoka.

 

Engur ill An nevéhez szerintem kapcsolható az En - Ön személyes névmásaink is. Felhívom a figyelmet rá, hogy a magyarban a Tiszteletteljes Egyes szám / harmadik személyű megszólítás: ÖN

Szerintem ezt a formulát értették félre sumerban. És az ÉG-ÚR helyett ÖNGÚR-T montak.

Előzmény: Carnuntum (4570)
Carnuntum Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4572

Német:

 

  • Egyes szám / harmadik személy: Er (hímnem), Sie (nőnem), Es (semleges nem) - Ő

A német Egyes szám / harmadik személy er, a magyar ÚR. = (H)err · úr. Isten

 

Jól látszik, hogy az IE nyelvekben az Isten anya-apa párosok mintájára kuszálódtak össze az egyes szám / harmadik személyű megszólítások. Amelyek átvonódtak minden szóra.

A magyarban semmiféle babonás kuszaság nem zavart bele a nyelvünkbe. Az Ő megmaradt Ő-nek, az ŐS ősnek, Az Isten ŐsTevőnek - amely bár inkább nűi princípiumokra utal, nem kifejezetten férfi-vagy nőnemű, mert egyszerre kapcsolható a ős-tenyésztőhöz és az ős-tanítóhoz is. Nálunk volt Úr Isten és Anya Isten is.

Előzmény: Carnuntum (4571)
Carnuntum Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4571

An vagy "Anu" a sumer mitológiában a megszemélyesített „ég”. Ő volt - elesége Urukban Innin (Inanna) 

 

---------

 

Oroszban Ő:

 

 

1szám 3.személyben Ő =(on, anaano). 

Он [on]. Она [ana]. Оно [ano

 

 

Előzmény: Carnuntum (4570)
Carnuntum Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4570

Tana - Tanais = Duna folyónév (Tanú-Tanító, őstevő, őstenyésztő)

Tevőn/tevén  = teun  13. sz. eleje Königsbergi töredék

 

De/us (lat)- The/os (gör) = Ős-Tan- ŐsTen  / Teológia = tanítás

 

ÚESz:  "[uráli *tuna- ’hozzászokik, tanul’].  ≋  Megfelelői: török tanu-tanı̈-; mong. tani-: ’elismer, elfogad, tud’."

 

Ister - (máshol - Istar= Duna folyónév alapja) = ŐsTermő, Ős-Teremtő

 

 

-------

 

 

 

An vagy "Anu" a sumer mitológiában a megszemélyesített „ég”. Ő volt – valószínűleg az Uruk-korban a sumer pantheon főistene, az istenek atyja

Felesége Urukban Innin (Inanna) – ismertebb akkád nevén Istár – volt. - An isten nevéből eredően a csillagot ábrázoló dingir (𒀭) ékjel az akkádban -

Kultusza elterjedt a hurrik és a hettiták között is, az előbbiek Anusz (Anuš) néven vették át, és ugyanezzel a névvel került az utóbbiak panteonjába is. Az Óperzsa Birodalom idején kultusza – és Antumé – feléledt, Uruk oltalmazója lett, Istár kultusza megszűnt.

An ekkor valószínűleg azonosult Ahuramazdával, mint az „ég istene”.

 

Isztanu (Ištanu(š) vagy Šimegi, hatti Eštan, luvi Tiwat, Tiwaz vagy Tijat) a hettiták egyik napistene. Egyes szerzők szerint Esztan nőnemű, vagyis istennő,[1] és később Arinna napistennőjével azonosult.[2] ...

 A napkultuszok elterjedtek voltak a korai hettita időszakban, ilyen volt Arinna Napistennője is, 

 

- Hannahannah (vagy Hannahanna, másképp Mah, Nintu) írásban DINGIR.MAḪ (= Nagy Isten[nő]) vagy DNIN.TU, minden istenek anyja, az Anyaistennő. Akkád közvetítéssel a sumer Nintu átvétele, a hattik Mah néven is ismerték. A Hannahannah alak hettita eredetű, a hannasz (= anya) szóból származtatható, jelentése ennek alapján körülbelül a „nagyanya” vagy „öreganya” fogalommal írható le.

Felesége Urukban Innin (Inanna) – ismertebb akkád nevén Istár – volt. 

 

 

Nekem úgy tűnik hogy a sumérok An "Anu" - férfi főistene (mint az ég ura-teremtő) egy tévedés. A sumér férfi főisten női eredetű etimológájú nevet visel. Amit megerősít felesége: Innin (Inanna) – ismertebb akkád nevén Istár, neve.

Innin (enéh/emese/ünő/nő, azaz Nintu - gyakorlatilag megfeleltethető Istarnak azaz Ištanu-nak. Szóval sumérben minden összekuszálódott. a Magyar etimológia szilárdabb, mint a közel-keleti, még a Sumérnál is!

A közel-kelet a nyelvek összezavarodásának helyszíne.

 

CzF:

Anya: "Mint a családi élethez tartozó, tehát első szükségü szó különféle nyelvcsaládokban egyezik, mi ősi eredetére mutat, nevezetesen a Kaukazus körül nogai, karacsai és uigur nyelven: ana, törökül is ana, heberűl , finnűl emä, lat. anus, német Ahn, goth anen, szanszkrit: mâ, matar, mada, tübet: ma, hellen: μαια, μηιηρ. Ide tartoznak. melyek közvetlenűl szülésre, táplálásra vonatkoznak, mint, a magyar: eme, emlő, emlet, emse, nő, ene, ünő, a német: Amme, a szanszkrit an (élni), dsan (szülni) stb. tehát rokon az élet, életadás, szülés, növekedés fogalmával."

 

Dingir = Tündér - Tündöklő 

 

Látszik, hogy közel-keleten már csak a "tündöklő" jelentése számított, DINGIR.MAḪ (Tündöklő Nagyság), ami a Napistennel azonosította. 

 

 

 

 

Előzmény: Carnuntum (4562)
Carnuntum Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4569

Igen!

Előzmény: ketni (4567)
ketni Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4568

Jól látod!

 

Maga a "Ta" ősgyök, mint a terjedés, szétterülés gyöke igei jellegű. Cselekvésre-történésre utal.

Előzmény: Carnuntum (4562)
ketni Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4567

"Az Isten szó, nekem főleg a ten utótag miatt nőneműnek tűnik, de az előtag is női istenanyára utal:"

 

Meglehet.

Athéné is Tehennu istennő volt. A tehén.

Ez is lényegében Ten.

Előzmény: Carnuntum (4560)
ketni Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4566

"@ketnitől is kérdezem: Mi a jelentése a 'ten' szónak?"

Varga Géza hozza fel, hogy Erdélyben létezik olyan mondás, hogy "Adjunk hálát Tennek".

Nem magyar példákat is említ, mint a japán Jimmu Tenno (Jóma Ten),  vagy a Tien hegység.

Isten azaz Tevő jelentésű. Átvitt értelemben ég, az istenek lakhelye.

A tenyész, tény szavak is ehhez kapcsolódnak.

Előzmény: kitadimanta (4558)
ketni Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4565

"Mert az Isten összetett szó ("Ős-Ten") és IS alakban maradt fent az ős szavunk pedig ehhez képest ő kezdőhanggal rögzült és minden más formája kihalt."

 

Egy valamikori kiejtés változat rögzült az Isten szóban. Ennyi az egész.

A kiejtési változat az nem hasadás.

 

Előzmény: Carnuntum (4557)
Carnuntum Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4564

A sátán szó a magyar nyelvben jövevényszó, ami az eredeti magyar ördög szót helyettesíti. A sémi nyelvekbe feltehetően a hettita Estan napisten nevének hatására került.

Előzmény: Igazság80 (4561)
Carnuntum Creative Commons License 2025.01.26 0 0 4563

Az ős-ben pefig benne van mind az össze-tartás, összesítés (egyesítés) fogalma, mind az oszthatóságé. Aki ledig őszinte, az egyenes, úgy mond mond mindent ahogyan van.

 

 

Előzmény: Carnuntum (4562)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!