"Lehet, hogy lepucolnák a legtöbb autót, amire itt verjük a nyálunkat?" :-)))
Errol van, szo, ezt a Benz-t emlegettem en is, asszem ebben volt eloszor szeriaban kozvetlen befecskendezos motor. Ezert nem szeretem, ha nagyon a multra hivatkozunk, lam a Merci mare regen megcsinalta a Mitsu vilagszenzaciojat...
De meg tudta volna csinalni az alfa is, honda is (volt ekkor honda? Najo csak vicceltem :-))), opel is (csinalt is hasonlo tanulmanyautokat) stb. Tehat az, hogy az alfa mar 34-ben hozta egy mai honda litert/teljesitmenyet, az szvsz nem annyira informativ, mert minden gyar tudna ezt-azt felhozni. Vagy akkor most a merci a legtutibb, mert megiscsak a Benz volt az elso?
Ja, ha az innovacio volt a donto, akkor a Honda meg okes, de akkor mit keres ott az alfa meg BMW? Azokban a motorokban aztan semmi hudeuj nincs, max. 'csak' a legjobbak a kategoriban...
fastcar,
latod, ezekre a V6-os adatokra emlekeztem! Koszi! :-)
A 4x4-es vectrakkal vigyazni kell. Az a 4x4-es rendszer tenyleg baromi jo, csak eppen kozel sem olyan tartos mint pl. egy subarue. A javitasa viszont baromi draga, ezert a tulajok altalaban lekotik a 4x4-et, ugy probaljak eladni.
Maker,
azert csak nem olyan tragikus a helyzet egy vtec-el. Szerintem megy az kisebb fordulaton is, igaz akkor az 1.4-es astrkkal van pariban :-) Szal a tesztek szerint tenyleg nem esznek sokat...
HondaVuk, grantourismo,
sracok, ebredjetek mar fel! Persze, lehet, hogy ezek a legfaszabb motorok a foldon, de ezt ki dontotte el es milyen szempontok szerint?? Ez egy lap-velemeny, egy teszteredmeny (kozel sem objektiv) stb. Miert, ha az ev autoja szavazason nyert a Yaris, akkor az a legjobb auto a foldon?? Egy szoval nem emlitettem, hogy ezek rossz motorok lennenek...
HondaVuk, tegnap lattam a TV-ben az insight tesztjet:
Az auto csak 2 szemelyes es a csomagtartoja is csak atlagos. Olyan energiatakarekos szuper-gumikkal szerelik, hogy a vizes palyan a tesztelok nem tudtak kezben tartani. Az auto 3.4 liter benzint eszik. Wow! Egy eco4-es astra ugyanilyen eros (75-76LE) csak nyomatekosabb es 4.4-et eszik dizelbol. Emelett tobb mint ketszerannyi szemelyt szallithat, van csomagtartoja is es nem kerul min. 40000 DM-be (ennyire tippeltek az insight arat, ugyanis meg nem aruljak. Raadasul ha elromlik akkor nemcsak 2 muhely tudja europaban megjavitani...
Namost elismerem az Insight elonyeit, de szvsz a Toyota a Priussal akkor mar autobb autot csinalt, mind1 nem ertek hozza, csak egy kicsit objektivebben kene itelkezni...
Sziasztok
Egészen jó kis Topic lett ebből!
A fogyasztásról annyit,hogy a Ladám 5 sec.alatt van 100-on!Ha a barátnőm jár vele, akkor 10-11 litert fogyaszt,versenyen viszont 30 -35l,hiszen teljesítmény eléréséhez kell üzemanyag!/ Kár ,hogy nem találkoztam még "Agresszív BMW-sel" az utakon /
HondaVuk.
"Egyrészt alatta is húz, másrészt, ha kipörgeted 8000-ig 2-esben és váltasz 3-asba, akkor mit tesz isten kb. megint 5000-es fordulaton pörög a motor (és így tovább). Micsoda véletlenek vannak :)!"
Persze, húz csak a 160 lóból 5000-ig csak a fele van meg. Az nem vitás hogy hogy fölötte húz mint a barom, csak nekem ez nem tetszik. Én jobban szeretem az olyan motorokat, ami 3000-től 5-6000-ig folyamatosan húz mint a barom. ( Sajnos az enyém sem olyan, annak is csak 3600-tól jön meg a kedve a munkára. :(( )
Üdv.
PS. JA nem fogok dieselt venni!!! :))
Pontosan, a szavazásnál elsősorban a technikai színvonal számított. Lore hozzászólásához az elfogultságról annyit, hogy ez egy angol motor szaklap. De a győztesek közt nem látok angol motort. Talán ha a Quattroroute-ban jelent volna meg akkor aláírom.
"tudtok olyan autot ami max teljesitmeny leadasakor is takarekos ?? mert akkor ide vele megveszem. "
Naná hogy tudunk. VW Lupo TDI! Ólomlábbal vezetve is biztos kijön négy liter alatt százon, igaz hogy leszabályoz kétezer-háromszáznál, szóval annak aztán taposhatod! :)))
"Ha jol tudom egy prototipus-honda motor nyert a kategoriaban (Talan az Insight?)... Es milyen szempontok szerint?"
Úgy tudom, hogy elsősorban a technikai fejlettség, illetve innováció volt a döntő (azaz, hogy melyik hozott fel több újdonságot, ami alatt nem az öncélúakat kell érteni). És nem csak a kategóriájában nyert, hanem összesítve is és ez nem prototípus, hanem sorozatban gyártott termék (ráadásul ez - az S2000-el ellentétben - kimondottan veszteséges, ha jól emlékszem, a Honda 3500$-t bukik minden Insight-on).
joe 155
"A Honda 1.6 VTi egy vicc. 5000, alatt semmi, fölötte mondjuk királyul húz, de nem hat meg. A 2.0 TS minden tekintetben jobb motor, még ha 5 lóval gyengébb is."
Egyrészt alatta is húz, másrészt, ha kipörgeted 8000-ig 2-esben és váltasz 3-asba, akkor mit tesz isten kb. megint 5000-es fordulaton pörög a motor (és így tovább). Micsoda véletlenek vannak :)!
meg valami igy alvas elott..
az igaz hogy mikor a max teljesitmenyt leadja akkor zabal az auto, de pont azon filoztam hogy tudtok olyan autot ami max teljesitmeny leadasakor is takarekos ?? mert akkor ide vele megveszem.
maker: fene tudja, nekem a 193 lovas autom 10 literrel van meg varosban, nehez labbal, namost egy suzuki alattam 8.6-ot eszik, egy alfa 155 2.5 v6 15 litert, golf vr6 14 liter, bmw 525 14-15 liter, es mindegyik joval lomhabb mint az autom, hat kiszamoltam szerintem takarekos. De ha nem erted...
Iore : "Nem hiszem, hogy a honda motor ettol meg rossz lenne. Egyszeruen mas koncepcio, valakinek ez tetszik. Raadasul takarekos is."
Most én lehet hogy nem vagyok tisztában dolgokkal és plíz javítsatok ki ha így van, de az mióta takarékos, hogy a Vtec 7600-on beindul ( ill. akkor adja le a max. nyomatékot ) és eszi a benzint, mint az őrült??? Nem értem!!!
Na újból gépközelben:-))) Csak voltam egy kicsit pörgetni!!
Egyébként nem eszik olyan forrón a kását. Azt a 2.5-ös motort igencsak meg kell zavarni ahhoz, hogy annyit egyen.
Két adat ehhez:
az 1998-as Genfi Katalógus éves tesztjeiben a következö szerepel a 156 2.5 V6-ról:
Közzététel ideje 97.dec.11.
2492 ccm, 190 LE, 1410 kg, 7.4 kg/LE, 3.97:1 végáttétel, 0-80 5.4s, 0-100 7.7s, 0-120 10.6s 0-140 14.5s, 0-160 19.0s, 0-1km 28.4s, 227 km/h, átlagfogyasztás 10.3 l/100km, mért fogyasztási adatok 8.0-12.8 l/100km között
A 2000-es Genfi Autókatalógus éves tesztjében a következö szerepel a 166 2.5 V6 Sporttronicról:
Közzététel ideje 99.febr.4.
2492 ccm, 190 LE, 1620 kg, 8.5 kg/LE, 4.43:1 végáttétel, 0-80 7.7s, 0-100 10.4s, 0-120 13.9s, 0-140 18.6s, 0-160 24.6s, 0-1km 31.0s, 220 km/h, átlagfogyasztás 11.7 l/100km, mért fogyasztási adatok 8.6-14.9 l/100km között
Egyébként egyszer, mikor kiköltöztünk Piliscsabára, majdnem vettünk egy 90-es Vecra 2000 16V 4×4-et. De sajnos oldalról kapott egy nagyot az autó - bár szépen meg volt csinálva -, de a tulaj nem hozta el szakszervízbe állapotfelmérésre és az árból sem volt hajlandó engedni, mert egy 300ZX-et akart megvenni és ahhoz még annyi pénzre volt szüksége :-(
Akkor vettem meg a 93-as Alfa 33-at.
Ja, a szutyok miatt nem kell elnezest kerned, csak vicceltem.
-mar megszoktam itt az indexen a folyamatos opel-fikazast
-nem gondolom azt, hogy az ecotec a vilagbajnok a motorok teren (sajnos nem az)
-nem elfogultan szeretem az opeleket, van amit szeretek bennuk, van amit nem
-volvo talin is ott kellett bizonygatni, hogy bizony egy opel is alkalmas kozelkedesre stb. Erre mi tortenik: az eredmenyhirdetes ideje alatt, amikor az osszes volvos egy helyen toporog, egy astrat (F) nem tudtak beinditani, ott nyekergettek 5 percig, aztan ugy kellett eltolni a helyszinrol :-))) vagy :-(((
Ja, c20xe meselte, hogy bizony a 155 tagasabb, meg tetoablakkal is. Csakhogy en a 156-rol beszeltem. A 156 minden, csak nem tagas, probaltam. Egy passathoz/406-hoz kepest olyan mintha sportautoba ultel volna :-)
Az elso szerias ecotec-ek kozt sok a hibas darab, eszik az olajat, a vizpumpa nem bir ki 100e-t, generatort javitani kell 100e alatt stb. Ez se szentiras, nekunk a corsaval 105e alatt csak a feszitogorgok csereje nem volt tervezve...
Oke, hagyjuk a szamokat, a 'B' vectra adataival osszehasonlitva kulonben se annyira nyero, az 'A' vectrak szerintem a ksiebb sulyuk miatt mennek ilyen jol... Amugy egy vectra image-e legalabb annyira kulonbozik egy alfaetol, mint az alfae a bmw-tol.
Ezaz ne opelezzunk itt, elvegre ez a bmw vs. alfa topik, nem? :-)))
Lore.
Csak közben hazaértem.:))
Ne essünk bele ebbe az Alfa-Opel ügybe. A BMW után már unalmas a számokat írogatni.
Az Ecotec szutyka miatt sorry! Bár a mai napig nem tudom mitől Eco az a tec. Szvsz a régebbi Opel motorok jobbak voltak. Ha egymás mellé teszem a Vectra 2000 16V és a Vectra "B" 2.0 16V modelleket, az elöbbi szvsz sokkal jobb. Egyébként a Vectra lábterétől nem kell hanyatt esni. Az én Alfámba jóval nagyobb hely van, elöl és hátul is. Ha beülök az Opelbe és beállítom magamnak az ülést, akkor mögöttem csak gyerek utazik! Míg az Alfába simán beülhet mögém egy átlagos felnőt. Ja 190 magas vagyok! :))
Joe,
en tenyleg nem kotozkodni akarok, de elkezdtem erdeklodni az alfak utan es EZEN a gyonyoru oldalon a V6-os 156-rol a kovetkezo adatokat talaltam:
190LE (vectra 170), 222nm (vectra 230), 7.3sec (vectra 7.8), 230 km/h (vectra 233) varosi fogyasztas 16.5 liter!!! (olyanokra ki sem terek, hogy az ekotekszutyoknak masfelszer akkora a csomagtere es a hatso labtere :-)))
Ez igy is van. mellesleg az insight az meg hibrid is, tehat nem szabadna a sima motorok koze sorolni, azonkivul lehet, hogy jo lenne szetvalogatni a benzinest meg a dizelt etc..
Hehe, kb. annyira elfogulatlan es szakerto zsuri termeke mint az Ev Autoja szavazas...
Ha jol tudom egy prototipus-honda motor nyert a kategoriaban (Talan az Insight?)... Es milyen szempontok szerint? Mert a pl. tenyleg jo BMW 3.0d motorjait sorra hivjak vissza a BOSCH vezerlok hibaja miatt, tehat biztos nem teszteltek egy motor tartossagat stb.
Ettol meg lehetnek ezek a legjobb motorok, de akkor irjak mar oda, hogy miben jok, miert, hogyan stb. Kinyomtak ezt a rovid sajtoanyagot es kesz, szvsz ennyit errol...
Mondd meg a faternak, hogy ideje legszurot cserelni :-))) En a V6-at videken tartos 80-90-el 6.5-7 litert fogyasztok gond nelkul, varosban 10, dugoval, klimaval 11.5, neha nyomulva 13.
7.3 es 235?? Akkor rosszul tuggya a TV. Volt egy teszt a TV-ben, ezt (7.7, 230) onnan vettem...
Nem hiszem, hogy a honda motor ettol meg rossz lenne. Egyszeruen mas koncepcio, valakinek ez tetszik. Raadasul takarekos is. Lehet ervelni vele, hogyha nem nyomod akkor nem megy, de szinte termeli a benyat :-))) Amugy en is a kobcentit reszesitem elonyben, de egy S2000-est egy garnitura gumival es 2 tank benzinnel szivesen kiberlnek egy-ket orara :-))) Ja, nem... nem ferek bele :-(((
Ez az 'ecotec szutyok' most elsiklott a fulem mellett jo? Nemreg valaki baromira odavolt amikor az alfakat 'leporgosmotorosoztak'...
:-)))
Monduk 7.3s meg 235. Ami nem 1, meg a vége nem kevesebb. Az Opel 180 lovas V6-ról tényleg nem hallottam hiába nem fürkészem nap, mint nap az Opeles site-okat! :)
A Honda 1.6 VTi egy vicc. 5000, alatt semmi, fölötte mondjuk királyul húz, de nem hat meg. A 2.0 TS minden tekintetben jobb motor, még ha 5 lóval gyengébb is. És nem kell addig várjak a teljesítményere amíg nyugdíjba megyek, mert ott van a kezdetektől fogva.
A 12liter sok? A faterom istenkirály 2.0 Ecotec szutyka- ami ugye takarékos- 10l alatt nem fogyaszt, a városi forgalomba meg plusz 30%.
Bocs, azert az igazsaghoz hozzatartozik, hogy ez a 180LE-s uj V6 mar 2.6 literes, de az Opelnek se esne nehezere 2.0 literbol 167LE (mint a PSA-nak), de minek??