Szeretnék érdeklődni tapasztaltabbaktól, hogy egy Jawa Mustang teljesen jó állapotban lévő, működőképes - papírokkal, mindennel -, kb. mennyibe kerülhet?
Jöhet forintban is, vagy euróban is. Én erre a célre 150-t tettem félre - kb. 45 000 Ft -, és szeretnék érdeklődni, hogy ez elég-e lesz.
Nem kell tuningoltnak lennie, sem semminek, inkább úgy mondanám, hogy "szinte új" feelingel rendelkezőre gondoltam.
Olyan speciel nem kell, ami az miatt olcsó, mert valami hiányzik belőlle, amit késobb nekem kellene megvennem, és beleszereltetnem.
Kicsit kritikus vagyok tudom, azt is tudom, hogy ilyet motrokat már nem gyártanak, tehát újat nem tudok venni - ezért is írtam fentebb, hogy "szinte új feeling" -, de én biztos akarok benne lenni, hogy olyat vezek a pénzemért, ami működik is, és megérje az árát. :)
Azért annyira nem bonyolult szét szedni meg összerakni, én is meg tudtam csinálni, pedig nem vagyok motorszerelő. Meg lehet csinálni, csak észnél kell lenni, hogy ne csesszél szét semmit.
Nem ez a gond a henger nem sült be tavaly egész éven motoroztam vele és ennél sokkal nagyobb túrákra mentem vele minimum 2000km-ert- de lehet hogy még többet megtettem már ezzel a hengerrel.Ha leveszem a hengert akkor is szorul.
Ingyen elvihető egy Jawa Mustang Gyálról. A motor műkődőképes ,csak a karbiba kell egy síber tű egy lemez és egy rugó. Adok hozzá még egy karbi házat is .
Érdeklődni a bakoj87@citromail.hu e-mail címen lehet vagy telefonon : 06703640423
Akkor ne is szedd szét a blokkot... a hengert nem járattad be, besült. Amúgy ha ilyenkor elkezd lassulni, legközelebb húzzneki gázfröccsöket , ne hagyd besülni. Szedd le a hengert, és vidd el megfúratni, új dugattyú, gyűrűk, csapszeg és után legalább 200 km-ig 1:30-as keverékkel járj, maximum 40-45 km/h-val és csak a szűk környéken. Túrára ne menj lgalább 1000-ig
Köszönöm az infókat!Ezek szerint tényleg nem egyszerű összerakni a blokkot.Ma voltam 1 ismerősömnél aki motorokat szokott szerelni de ő nem vállalta el hogy megcsinálja mert elég nehéz összerakni a blokkot.Majd ha lesz időm szétszedem.Nem tudom mi lehet a konkrét gond. Mikor sikerült mindent rajta megcsinálni és akkor ment a legjobban elmentem vele 1 nagyobb túrára elkezdett lassulni aztán megszorult. bármelyik sebességbe tettem a kereket állóra fékezte betettem üresbe aztán tolhattam haza.
Hát örömmel látom hogy újra van egy kis élet a fórumon, és írogat mindenki, én is dicsekedni jöttem bár kicsit Off témában, végre kész a hondám és megtettem ma vele az első métereket :) Itt van róla egy kii vidi:
Neolux autózománc. Nemrég két ládányi bontatlan dobozzla találtunk a méhtelepen, ingyen odaadták mert veszélyes hulladék. és persze hogy nem votlak beszáradva a 30 éves dobozok. Zománccal festettem már motort...mégegyszer NEM :) Ez az én hibám, neoluxból két féle létezik:szinező és fedő, akarommondani, a szinező kék, zöld és bordóból létezik, ezek fedőfestékhez keverve használhatóak csak, vagy ha mondjuk lefestem fehérre az egészet utána ráküldök 2 réteget ebből, akkor jó, meg ez nem is mattul be így, a fedő viszont már első réteg után gyönyörűen fed. Namost, fedőfesték nekem volt fekete és piros, de csak 2 kortynyi pirosam volt, gondoltam hozzákeverek szinezőt, hogy megnöveljem a mennyiséget és fedjen is, max 3 réteg után... de nem jött be, úgy látszik, még a napokban megpróbálok egy réteget, ha az nem fed, veszek egy liter pirosat. Amúgy a neolux is ottkörül van, bár újabban azt is megdrágították. A citromsárga valami 2500 egy liter. Node szocimotorra nem szabad mást fújni, csak a angyon fanatikusoknak (ld.: mustangom), veterán motorra ez való. Meg leeht persze oldani úgy is hogy úgy nézzen ki mint a legújabb szalonállapotú harley (ld.:1-2 felújítot pannónia, ami gyárilag nem nézett ki ilyen políran) Nemmondom szép-szép, sőt tetszik is, miazhogy, de nem igazán korhű. :) Normál zománcfestékkel meg én nem festenék motort, egyszer festettem, olyan lett mint az ablakkeret (szemcsésebb) , és sokkal könnyebben megfolyik, mivel túl sűrű a pisztolynak magában, de ha higítom, akkor meg nem szárad meg elég hamar és megfolyik. a Neoluxot 10 perc után már lehet második réteggel ellátni.
Ha van festékszóród, próbáld meg zománcfestékkel! Állítólag nagyon jól fed, szép felületet ad és időjárássálló. Én még nem próbáltam, de egy Pannóniás ismerősöm ezzel fújta le a Pannóniáját és azt mondta jó lett. Kb. 1200-1500 Ft egy liter.
...illetve a két csúszkáló váltófogaskereket szintén fel lehet cserélni, csak akkor úgy kel váltani, hogy 1-3-2, de nagyobb lesz a végsebessége :)
Muszáj amúgy szétszedni azt a blokkot? nem lehet hogy cask a gyújtás lendkereke ér hozá valamelyik tekercshez? Nem tartom valószínűnek, hoyg a váltónál lenne probléma, vagy akár a főtengelynél.
Új téma: Elkezdtem összerakni a 20-ast. 1-1 réteg már van a meggypiros alkatrészeken, csak nem takar eléggé sajnos a neolux mert csak szinező bordóm volt itton meg két kortynyi nem beszáradt normálpiros illetve fekete. azt hittem fedni fog rendesen, keverésnél úgy tűnt, de nem. Hátha a következő réteg elég lesz arra hoyg fedjen, de attól tartok vennem kell. A vázra elég egy réteg, a léyneg hogy ne kezdjen rozsdásodni, úgy se látszik ki, a blokkot meg a hátsókereket már be is építettem és már jól néz ki :)
Hogy érted, hogy szorul benne valami? A blokkot szétkapni nem nehéz, de pöcsölős, oda kell fiegylni, mi hogy van, hogy aztán össze is tudd rakni. Ha szétszeded, azzal kezdd, hogy kiütöd a két illesztő hüvelyt, amik valahol a blokkrögzítő füleknél (amikkel a vázhoz fogatod a blokkot) vannak. Ha ezeket kiszedted, szét kell csavarozni az egészet, de először leszedni a váltókart, annak a tengelyét kiütni, stb.... Nem gáz, de összerakásnál oda kell figyelkni, hogy pl. az a rúd amin a váltó léptető karja csúszkál (a blokkon belül), a helyére menjen, mert én már hazavágtam így egy blokkot, hogy nem csúszott be az említett rúd a neki kialakított perselybe és ahogy húztam össze a csavarokkal a blokkot, szépen kinyomta a blokk oldalát...... Nameg a váltó összerakásnál is oda kell figyelni, met a léptető kart is be lehet tenni fordítva és akkor csak 3. sebességed lesz (szintén eljátszottam).
Sziasztok!Tudna nekem valaki segíteni abban hogy olyankor mi mehetett tönkre a blokkban hogyha sebességbe rakom a motort és szorul benne valami?Ha a blokkot szétkapom nehéz összerakni?És milyen szerszámok kellenek a blokk széthúzásához?Előre is köszönöm!
Én most szétkaptam a blokot hogy megnézzem miért nem emgy rendesen... a szimering közepe be volt nyomódva... a generátor forgórészét meg fogtam és kézzel ugy meg forgattam a blokkot hogy még 5öt fordult.. szóval kompresszió gyürü is cserés :D első telóba kicsrélem a rugót mert hozzá ér a sárhányóhoz a kerék:D nah ennyih... Szevasztok!
Sziasztok! Mi ujság?velem nem sok.Vissza kellett adnom a kölcsön simó karbit:( Az elektronikus gyújtás elkészült,de zsákutcának bizonyult,mivel már az asztalon teszteléskor a nagyfesz tönkrevágta az érzékeny hall elemet.Kétszer is. Raktam előre egy verho villát,de sajna nem kompletten tudtam szerezni,most a verho felsőrészben van a mustang csúszószár.Akarok egy komplett alupapucsos verho villát,de nem egyszerű dolog itt a környéken.
Tegnap este megjött életem első nyugati (azaz annyira nyugati hogy már keleti) motorja. Yamaha DT 50 úgy kb 1985 körülről. 5 Sebis mexás 6 voltos gyújtású, itt-ott idegen alkatrészekkel. Újabb találós kérdés: Hány Mustang alkatrészt találunk a következő két képen? :)
Illetve egy uccsó kép, a magyar lakatosmesterség csúcsa, a kipufogóvégem.
és bocs az OFF-ért, több nem lesz, csak próbálom már felébreszteni az alvó mustisokat :)
OFF egy kicsit. Találós kérdés: Mi a különbség a két kép között?
Megfejtés: egyik egy jó simson váltó, a másik meg a zöld simsonomé :) Azaz mostmár forddítva, mert kicseréltem, mert azt eladni készülök, de ezenfelül keresek oda oylna alkatrészt, ha tudtok, akkor érdekel.
A sulinál történt az eset. Letettem rggel a motort, mint mindig ma reggel is nehezen vette az egyest, mint az utóbbi fél-1 évben, de ma minden megváltozott. Szóval letettem a motort, pár óra múlva indultam volna haza, hoppá ez nem fog sikerülni. Nem vette a sebiket, hazatoltam (4km, 25 fok, napsütés, fekete farmer:) ) szétkaptam gyorsan, hát látom hogy ez van...
Nomindegy, délután 3-kor fogtam hozzá, most sikerült befejeznem, de mostmár szépen vesz minden sebességet, kuplungokat is átcseréltem, az is sokkal jobb, most motorikusan újabb 2 évre nem kell hozzányúlni (remélem legalábbis...)
Igen, a sketchup-pal jó dolgokat lehet csinálni, bár vannak betegségei a programnak. Például egy csomó funkciót megváltoztattak vagy elérhetetlenné tettek az újabb verziókban, amik a régebbiekben(1-2-3,stb) benne voltak..... De ettől még nagyon jó kis cucc.
Én is szórakoztam Google sketchup-al fasza kis program, ár az épületek google earthra felhelyezése szinte kivitelezhetetlen, mert hibás a program. Én nemrég megcsináltam az iskolánkat, sok munka volt vele, de sajnos nem tudtuk feltölteni mert elcsúsztak a textúrák. Itt van róla pár fotó:
Az imént megjárattam egy kicsit a masinát és az is kiderült, hogy mostanában miért nem volt annyi ereje, mint régebben. Megnéztem a karburátort és gyanús volt, hogy a tolattyú csak úgy 3/4-ig, 2/3-ig emelkedik fel. Kiderült, hogy a gázmarkolat rögzítőcsavarja kirázódott, és megakasztotta a markolatot, így nem tudott teljesen felemelkedni a tolattyú. Most kipróbáltam, nagy gázzal indulásnál vagy 10 centit elemelkedett az első kerék (legnagyobb lánckerékkel) :-))) Hosszú egyenesben húzattam is neki, mivel nincs bekötve az óra, nem tudom mennyivel mentem, de elég jól tépett és még ment is volna bőven, csak a kajla hátsó kerék miatt nem mertem neki tovább húzni, de majd a nagy felújítás alatt a kerekeket is megcsináltatom és akkor kipróbálom mennyi a vége. Ja, ma láttam Miskolcon egy piros Mustangot :-))) Eddig még a környéken sehol se láttam egyet sem az enyémen kívül.