Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17543
Bocsánat, de még egy kis közlekedésbiztonsági továbbképzés ráfér OKU barátunkra :)

"A vonat meg szét tudja csapni azt az akadályt, ha esetleg num tud megállni."

Biztonsági szempontból tulajdonképpen mindegy, hogy az áldozat a vétlen, vagy a vétkes, az aktív vagy a passzív járműben utazik, attól még áldozat.

"egy vonatot ki tud kerülni egy felé közeledő jármű."

Sínjármű aligha. Próbáld meg elkapni a kormányt egy mozdonyon :)

"a vonatok zárható ajtókkal közlekednek Na és?"

Bizonyára ezért tudott kiugrani a két szerencsétlen lány a héten Verőcénél....

"a vonatok utasai előrelátnak."

Max a Desiron.

"a kocsik többsége egyterű, a kalauz élőszóban tud kommunikálni az utasokkal, látja őket."

Ez nem baleseti szempontból, hanem közbiztonság szempontjából lényeges. A buszon pl. ritkán molesztálnak utasokat, épp a jelen lévő személyzet közelsége miatt.


Előzmény: OKU30 (17517)
Carpy Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17542
"Ausztriában annak elleneére, hogy az ország területének kb.80%-a hegy, mégis majdnem olyan sűrű avasúthálózatuk mint a mienk jelenleg.
Nálunk ennek ellnér a vasút kiirtása a cél."

Ha láttad volna a listát, amit még júniusban feltett ide v_peti, tudnád, hogy ott is sorra zárják/zárták be a mellékvonalakat.
Előzmény: Wolf27 (17531)
Carpy Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17541
"2 vágányon Sinkanzen, gyors és helyi vonat felváltva, percenként, közlekedik, két vágányon fordul"

Bocsánat, de ez nem így volt. :)
A sinkanszen normál nyomtávú, és nem közösködik a keskeny nyomtávú vasúthálózattal, tehát nem keveredik személyvonattal. Illetve ahol igen (spéci eset, ahol normál nyomtávú a személyvonat is), ott kb. óránként megy mind a kettő.

A személyvonat viszont valóban tud két vágányon fordulva 2-3 percenként közlekedni Japánban. Ilyesmi azonban nálunk se lehetetlen, lásd Örs vezér tere...

"Igen, de ez nem Japán, hanem Magyarország."

Valóban nem. Ugyanezt Svájcra úgy értettem, hogy nálunk nem olyan az éghajlat (hó szempontjából), mint Svájcban, na meg nincsenek Alpok, se bázisalagutak...
Előzmény: vrobee (17520)
v_peti Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17540
Na és mikor van vonat?
ZEG:
Érkezők: Úgy nagyjából még oké lenne.
De az indulók?
Éjszakai műszak haza: 8:52
SZTK haza: Hosszú várakozás Zalaszentviánban.
Délelőtti műszak, diákok haza. A 14:22 kissé korai, de ezt már említettem.
15:38 Délelőtti műszak késő, hivatásforgalom korai.
16:34 Jó lenne, de hosszú a várakozás Zalaszentivánban.

Ez csak a Volánnak jó.

Most nézzük Nagykanizsát!
Érkezés:
Reggeli műszak oké.
Iskolások-hivatásforgalom: Csak gyorsvonat van.
Délutáni műszak: Túl késői érkezés.

Visszafelé: Nagyjából oké lenne, de nincs esti műszakos hazafelé.






Előzmény: v_peti (17539)
v_peti Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17539
Cáfolat:

Mikor kell érkező vonat?
5:00 5:55 6:50 8:00 10:00 f13:00 16:00 f18:00 21:00
Mikor kell induló?
5:05 7:00 11:00 13:30 14:30 16:30 18:30 20:30 22:30

befelé:

5:00 reggeli műszak
5:55 4-es túr nappal 1/2 7-kor 7-kor kezdők
6:50 1/2 8-kor kezdők
8:00 SZTK/vásárlás
10:00 Hogy ne legyen túl nagy lyuk a menetrendben.
13:00 délutáni műszak
16:00 korai hazautazók
18:00 4-es túr éjszaka, moziba, színházba jövők
21:00 esti műszak, késői hazautazók

vissza:
5:05 hajnali elutazók
7:20 éjszakai műszak, 4-es túr éjszaka haza, reggeli elutazók
11:00 SZTK/vásárlás haza
13:30 korai diákok, késői vásárlók haza
14:30 diákok, délelőtti műszak haza
16:30 hivatásforgalom, szakkörös diákok haza
18:30 túlórázók, 4-es túr nappalisok, TESCO-zók haza
20:30 sportoló diákok, kora esti mozit nézők, estig dolgozók (pl. ABC-ben) haza
22:30 délutáni műszak, esti mozi és színház haza


vrobee Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17538
Egy _létező_ vasútvonal esetén a hegyi terep billentheti a mérleget a vasút felé is.
Persze ha tényleg nehéz a terep, és a vonatnak épeszű vonalvezetése van.

Csak egy példa, biztos ezer másik is van: a szikás dél-Olasz partok mentén (Calabria) a Sapri - Acquafredda di Maratea távolság vonattal 6 perc, busszal meg 24...

Van egy olyan sejtésem, hogy a nagy vasútépítési láz időszakában eleink túl sokszor megalkudtak a körülményekkel, és ez most üt igazán vissza, amikor tényleg verseny lenne az utasért.
Előzmény: Wolf27 (17531)
v_peti Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17537
Szerinted jó. Szerintem nem. Amúgy ca. 3 éve éppen te írtad, hogy egy délutáni vonat korábbra helyezésével a Volán nyert ca. 20 bérletest. :(((

Előzmény: Carpy (17512)
v_peti Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17536
Sógorék fórumán is vannak 28-as halállisták, és ott is bezárások várhatóak.
Előzmény: Wolf27 (17531)
vrobee Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17535
Szia!

Carpy védelmében: ő publikált, tanulmányt írt, szakmai előadást tartott a vasútvonalak elővárosi közlekedésbe való bevonásáról. (Ez nem kis részben a közúti forgalmat vállalná át). Azért ezt ne felejtsük el neki, nincs szó elvből vasútellenességről!
Előzmény: Wolf27 (17528)
vrobee Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17534
Itt most az utolsó biztosítékom is ki lett verve. Ennyi volt.
Pedig én igazán nem akartam :o

Abból indultam ki, hogy Magyarországon a vasút elhanyagolt, lemaradt, lezüllesztett helyzetben van és ezért már nincs rá igény.

Ez már eleve pontatan.

Magyarországon a vasút elhanyagolt, lemaradt, lezüllesztett helyzetben van, és ennek ellenére van rá igény.
Amit én állítok, az csupán annyi, hogy nem minden részére. Nem is kell az egészet egy kalap alá venni.

"- Anyám, ki beszél a 300km/h sebességű vonatok busszal való helyettesítéséről???"
szerintem magadtól is rájössz, hogy ez speciel szóba sem került.

"Mennyi történt volna a buszokkal, ha nekik kellett volna ezt az embermennyiséget 300 körüli tempóval autópályán leszállítani?" - írtad korábban.

Ott a hiba, hogy az egész vasutat hasonlítgatod úgy általában a buszközlekedéssel. Abból persze, hogy nonszensz dolgok jönnek ki.

Éppen ezért teljesen fölös a nagysebességű vonat idekavarása. Tökéletesen irreleváns, hogy milyen a TGV meg a pályás buszok baleseti statisztikája. A mellékvonalakról van szó.

---

Persze beszélgetni lehet róla, hát tegyük! (Csak ne vonjunk le belőle következtetést akkor, ha a kistérségek közlekedési lehetőségeiről beszélünk.)

Nyilván tudod, hogy a TGV sem csak saját pályán megy, másrészt az ICE is mehet 300km/h -val. Hogy melyik közlekedik arányaiban több nagysebességű szakaszon, az hogy jön ide?
Az ICE konkrétan 200km/h-s pályán ment, ami nem német gyorsvonati sebesség (akkor sem, ha a hagyományos járművek némelyike tudja).
A duoblokk kerék meg elszállhatott volna mondjuk egy újépítésű viadukton full tempónál, de teljesen mindegy: arra volt példa, hogy nagysebességű vasúttal is történhet baleset.


---

Azért ha egy mód van rá a jövőben sem fogom kikérni a véleményedet az ügyben, ... Tietek az utolsó szó.
Nem te kérted a véleményemet, hanem én írtam le magamtól :) . Ez egy szabad fórum. Itt bárki bármiről írhat az MM határain belül. Én pl. senkit sem szeretnék kioktatni. Beszélgetek, vitázok, és közben az én nézőpontom és érvrendszerem is alakul. Szerintem nem érdemes megsértődni. Persze lehet!
Előzmény: OKU30 (17530)
Wolf27 Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17533

Ha már vonalbeutazás.....

Menetrend váltás elött jártunk kollégámmal a 27-es Veszprém-Lepsény vonalon

39613 sz. vonattal.

Annak ellenére, hogy szinte végig 60km/h-s a vonal(csak egy rövid ám de huzamosabb 30km/h szakítja meg kb. 1km hosszan) elég "kempingezősre" sikerült a menetrend. Arról nem is beszélve, hogy csatlakozás csak az északi part felé volt Csajágon. Ki utazna erre ekkora kerülővel, mikor Veszprémből a busz 35 perc alatt lent van Alsóőrsön. Ahol kellett volna csatlakozás (Lepsény) ott üres állomásra érkeztünk és vissza is egy 20 perc múlva csatlakozás nélkül indultunk vissza. Pont ebben a relációban lenne ennek a vonalnak valami értelme, mert az autóbuszközlekedési vállalatok se jeleskednek valami fényesen a balaton meg- illetve elkerülésében(lsd: Veszprém-Siófok, de a Győr Kaposvár viszonylat is egy örökkévalóságnak tűnik).

Hát így könnyű leszoktatni az embereket az ilyen viszonylatokról!

 

Üdv!

 

Előzmény: sinérintő (17532)
sinérintő Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17532

Sziasztok!

 

Tettem ma egy utat a Murony - Békés expresszen. Ahhoz képest, hogy most már teljesen tönkretették a menetrendet, még mindig volt a kora délután Békésről Muronyba tartó vonaton 10 fő. A mozdonyvezető elmondása szerint itt korábban jó menetrend volt (néhány éve), egyes vonatokat két mellékkocsival kellett közlekedtetni.

Hozzá kell tenni azt is, hogy ennek a vonalnak semmi infra költsége nincs. Se biztber, se pálya, se semmi...

 

Wolf27 Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17531

Hali!

Az a szomorú, hogy Ausztriában annak elleneére, hogy az ország területének kb.80%-a hegy, mégis majdnem olyan sűrű avasúthálózatuk mint a mienk jelenleg.

Nálunk ennek ellnér a vasút kiirtása a cél. Vagy mi tudunk valamit rosszul vagy az osztrákok? Ha valaki tud Innsbruck-Bécs között közlekedő menetrendszerinti távolsági buszról az írjon ide róla, mert nagyon kiváncsi lennék rá(hányszor megy egy nap, milyen kihasználtsággal és milyen áron, meg ilyenek...)

Üdv!

OKU30 Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17530

Tisztelt Vrobee!

 

Itt most az utolsó biztosítékom is ki lett verve. Ennyi volt.

 

Utoljára még megkisérlem összefoglalni a dolgokat azok számára akik nem képesek vagy nem hajlandók felfogni, hogy miről megy a vita:

 

Abból indultam ki, hogy Magyarországon a vasút elhanyagolt, lemaradt, lezüllesztett helyzetben van és ezért már nincs rá igény. Az ezt kiváltó okokkal kellene foglalkozni, nem megszüntetni a vasutat, hanem helyreállítani a becsületét, hogy újból igény legyen rá, ahogyan az a művelt világban szokásos.

 

Konkrétan amihez sikerült hozzászólnod, ott pedig annak a cáfolatáról vagy megerősítéséről, hogy a buszközlekedés biztonságosabb mint a vasúti. Igy, egyszerűen, általánosságban. Nem Magyarországon, hanem bárhol, nem egy adott sebesség alatt vagy felett, hanem bármilyen sebességnél. nem csak a kék szinű buszok és rózsaszín vonatok esetében, hanem színtől függetlenül.

 

"- Anyám, ki beszél a 300km/h sebességű vonatok busszal való helyettesítéséről???"

Próbáld figyelmesen végigolvasni a hozzászólásokat, szerintem magadtól is rájössz, hogy ez speciel szóba sem került.


'- Talán hallottál arról az esetről, amikor egy ICE magára döntött egy hidat. (Ja, hogy az nem TGV...)'

Lehet, hogy megrázkódtatás lesz, de annak ellenére hallottam róla, hogy vasúttörténelemmel és járműstatisztikával foglalkozom. Igaz kisbetűvel jegyzem meg, arról is hallottam, hogy nem neubaustreckén, hanem egy updatelt szakaszon történt (Eschede) és normál német gyorsvonati sebesség mellett. Azért nem az ICE volt a konkrét példa alanya, mert minden helyzetben vagy 100 km/h-val lassabb mint a TGV, a rekordot is beleértve.

"Ezt nem azért írom, hogy érveljek bármi mellett. Csaxólok, hogy semmi értelme, hasra kiválogatott, totál nem idepasszoló megállapításokkal előhozakodni."

Köszönöm a kioktatást, azért ha egy mód van rá a jövőben sem fogom kikérni a véleményedet az ügyben, hogy mi az értelmes, mi az idevaló, és mivel hozakodhatom elő hozzászólásaimban.

 

Tietek az utolsó szó. 

Előzmény: vrobee (17519)
f_k Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17529
Üdv

Úgy tudom vannak fűthető váltók, és jó pár állomáson van ilyen.

Én Görögszállásra emlékszem, hogy legyen benne egy kis mellékvonali vonatkozás /117/, de ha jól tudom a "mellékvonali" rugós váltókat is fűtik.

HA nem jól tudom javítsatok ki.

Egy olyan mellékvonalon, ahol 1 vagy 2 szerelvény jár, nincs jelentősége a váltóbefagyásnak, mivel vagy egy mindig azonos állomáson lesz a kereszt, (pl ütemes és 84és Recsk) vagy ha egy szerelvény jár, akkor menet közben nem kell állomás, nincs minek befagyni.

Vonatmentes időben igen leliismeretes váltókezelők esetén nem történik, baj, de van valami fáklya is meg olyan módszer ami jégtelenít, egy váltókezelő mesélt erről.

Jelenleg vonatmentes időben a nagyobb állomásokon úgy vettem észre hogy az állomási dolgozó sepri, tisztítja a váltókat, de én a 80 as ból Észak Magyarországból meg abból indulok ki amit látok.

Van váltófűtési lehetőség.

Jó pár helyen használják is.
Előzmény: Carpy (17514)
Wolf27 Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17528

Carpyval felesleges vitatkoznotok!!

Ő 100%-ig elfogult a közút irányába, persze ha megkérdezik azt mondja: á dehogy!:-)

Ő az ellenpólus egy vasuti mellékvonalakról szóló topikban!

:-)

Üdv!

dunci70 Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17527

Mai Békés Megyei hírlap, már megint a Vasutas Települések Szövetségével kapcsolatos a hír:

 

A virágos vasútállomás címet Mezőhegyes kapta

 

Jó lenne, ha minden vasútállomás ilyen tiszta és rendezett lenne, mint a mezőhegyesi - hangzott el azon az ünnepi ülésen, ahol a régió legtisztább állomása címet vehette át nemrég a mezőhegyesi állomásfőnökség vezetője, Perlaki János. Az összejövetelen a MÁV Ingatlankezelő Kft., a Területi Ingatlankezelési Központ, a Biochipp Kft., a keresztény munkavállalói oldal és a keresztény szakszervezetek országos tanácsának dél-alföldi környezetvédelmi csoportja képviseltette magát. Mezőhegyes alapító tagja a Vasutas Települések Országos Szövetségének és immár több éve részt vesz a virágos vasútállomás címen meghirdetett akcióban. Az állomásfőnökség erején felül is teljesít az állomás és környezetének virágosításában, parkosításában. A helyi önkormányzattal jó kapcsolatot tartanak, és segítséget kapnak a vasút melletti sétány rendben tartásához. Perlaki János állomásfőnök kiemelte: külön öröm számukra, hogy a tavalyi vésztői első díj után idén Mezőhegyes kaphatta meg az elismerést és a vele járó díjat. H. M. A város alapító tagja a Vasutas Települések Országos Szövetségének.

Fszt. úr Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17526
Ha nem lesz vetélytársa a közúti tömegközlekedésnek, ki/mi fogja a mérleg másik serpenyűjét lenyomni ahhoz, hogy ne szálljanak el az árak? Versenyhelyzet nélkül határ a csillagos ég, a szükség pedig az Utas részéről nagy úr...
Előzmény: seTTebello (17524)
Fszt. úr Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17525
Rendben, lefagynak a váltók. Ha nem jön a sózó autó, akkor csak az olvadás indítja meg a közutat. Legyen 1:1?
Előzmény: Carpy (17514)
seTTebello Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17524

De belegondolva igaz, tényleg egyre nehezebb lesz megmenteni valami olyant, ami senkinek sem kell. Az emberek (=megmentők?, utasok?) ma már nem írnak panaszos leveleket sem, egyszerűen elfordulnak a vasúttól.

 

Talán a pénzt úgy kellene felhasználni, hogy ne forduljanak el. Mert ugyanennyit fognak elkölteni akkor is, ha majd egy méter sín sem lesz.

Előzmény: Krtek (17499)
seTTebello Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17523
De ezeknek egyike sem feltétlenül igaz.
Előzmény: Carpy (17513)
seTTebello Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17522
Más a szabvány a TGV - n, nincs pillér a 2 vágány között.
Előzmény: vrobee (17519)
vrobee Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17521
Hát ez nagyon gyenge volt :) , a te példáidat ugyanígy ki lehetne kezdeni. Csak semmi értelme az egész példaháborúnak.

A busznak és a vonatnak meg _együtt_ kellene hálózatot alkotnia, nem külön-külön.
Előzmény: OKU30 (17517)
vrobee Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17520
Ez itt Magyarország, és nem Svájc

Tudod, nekem most beugrott egy kép:

2002, Carpy érvel a VÉEVK-topikban az elővárosi vasúti közlekedés integrálása és fejlesztése mellett. Ellenérv: azt nem lehet, mert akkor az IC hogy repüli át a személyvonatot, meg különben is a bakternek 10 perc, amíg zsinóron átrángatja a váltókat, meg kell 28 vágány ennyi vonat fogadására. Carpy ekkor előáll egy példával, ahol 2 vágányon Sinkanzen, gyors és helyi vonat felváltva, percenként, közlekedik, két vágányon fordul. Mire a kegyelemdöfés: Igen, de ez nem Japán, hanem Magyarország.

:DDD

Az a véleményem, hogy nem csak az a kérdés, hogy MA mit tud a vasút, ill. a busz.
Hanem hogy ha várhatóan X év alatt Y pénzünk lehet az adott vonalra, akkor mi az, amit ki lehet hozni egyikből, ill. másikból.

Én tudom, hogy te már erre is válaszoltál. De nem kellene úgy csinálni, mintha ez a kérdés nem lenne jogos.
Előzmény: Carpy (17503)
vrobee Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17519
- Hány személyi sérüléses baleset történt a TGV-n eddig? Mennyi történt volna a buszokkal, ha nekik kellett volna ezt az embermennyiséget 300 körüli tempóval autópályán leszállítani?

- Anyám, ki beszél a 300km/h sebességű vonatok busszal való helyettesítéséről???
- Talán hallottál arról az esetről, amikor egy ICE magára döntött egy hidat. (Ja, hogy az nem TGV...)

Ezt nem azért írom, hogy érveljek bármi mellett. Csaxólok, hogy semmi értelme, hasra kiválogatott, totál nem idepasszoló megállapításokkal előhozakodni.
Előzmény: OKU30 (17505)
OKU30 Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17518

"Magyar mellékvonalakról van szó, ezek üzemeltetője most a MÁV, tehát róla van szó"

 

Na mégegyszer:

 

Tök mindegy, hogy a MÁV-nál mit tesznek a váltók. Te azt állítottad, hogy a busz a nyerő havazásban a vasúttal szemben. A MÁV-ról nem volt szó, hanem csak így általánosságban.

 

Ha a MÁV-nál lefagynak a váltók abból sem az következik, hogy a busz a nyerő, hanem az, hogy elhanyagolják, lezüllesztik a vasutat

Előzmény: Carpy (17516)
OKU30 Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17517

"- a busz meg tud állni egy akadály előtt,
- egy busz ki tudja kerülni az akadályt,"

A vonat meg szét tudja csapni azt az akadályt, ha esetleg num tud megállni. Ha meg nem tudja szétcsapni mert mondjuk az akadály egy kanyar utáni leomlott hegyoldal vagy lavina, akkor meg el sem indul, vagy még időben megáll, mivel a pályába épített érzékelők időben jelzik az esetet.

 

" egy buszt ki tud kerülni egy felé közeledő jármű"

egy vonatot ki tud kerülni egy felé közeledő jármű. Na és?

 

"- a buszok zárható ajtókkal közlekednek"

- a vonatok zárható ajtókkal közlekednek Na és?

 

"- a buszok utasai előrelátnak"

- a vonatok utasai előrelátnak. Na és?

 

"a buszok egyterűek, a vezető élőszóban tud kommunikálni az utasokkal, látja őket"

a kocsik többsége egyterű, a kalauz élőszóban tud kommunikálni az utasokkal, látja őket. Na és?

 

Na most próbáld meg ugyanezt az általam felsorolt érvekkel, különös tekintettel a busz/vasút összehasonlító baleseti statisztikára!

Előzmény: Carpy (17513)
Carpy Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17516
Magyar mellékvonalakról van szó, ezek üzemeltetője most a MÁV, tehát róla van szó.
Előzmény: OKU30 (17515)
OKU30 Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17515

Tök mindegy, hogy a MÁV-nál mit tesznek a váltók. Te azt állítottad, hogy a busz a nyerő havazásban a vasúttal szemben. A MÁV-ról nem volt szó, hanem csak így általánosságban.

 

Ha a MÁV-nál lefagynak a váltók abból sem az következik, hogy a busz a nyerő, hanem az, hogy elhanyagolják, lezüllesztik a vasutat.

Előzmény: Carpy (17514)
Carpy Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17514
Hó-úgyben a MÁV-ra egészen speciális fizikai törvények vonatkoznak, mert a műszaki állapotok olyanok, amilyenek. Pl. nem kellene befagyni a váltóknak, de a MÁVnál mégiscsak befagynak.
Előzmény: OKU30 (17511)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!