Keresés

Részletes keresés

xantia99 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 420
Tegnap este rászántam 2 órát,de igazából arról,hogy mi van M felett(süritöröl van szó)nem találtam semmit.Néztem a wikit,ott szépen le van irva a hangsebesség fogalma.Annyit találtam,hogy az RD33 elsö két kompresszora szuperszónikus,meg az RD11F is mintha az lenne. De csak tömondatok,semmi konkrét.
Előzmény: technika (418)
technika Creative Commons License 2009.03.15 0 0 419
Talán pulzál egy kicsit igy filmről nézve, de a lényeg, (előírás) hogy semmiképp nem hathat vissza a gázturbina működésére, és ennek lehet, hogy eleget tesz. Persze jobb volna, ha nem volna, talán túl sok a befecskendezett üa.
(Kritikusnak lenni mindig könnyebb, mint jobbat építeni)! Ez Nem neked szól ][CE!
Előzmény: ][CE (413)
technika Creative Commons License 2009.03.15 0 0 418
Nagyon leegyszerüsítve

a~20xnégyzetgyök T

Az T a hőmérséklet Kelviinben
Írd be a keresődbe: Hangsebesség (Wikipédia) így.
ott is más a képlet:-)
Előzmény: xantia99 (417)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 417
Szia technika!

Kitisztult? Mit ir a könyv? Mi az abszolút definiciója?
xantia99 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 416
Nekem meg van egy 2.0 HDI xantiám,amiböl ki kéne dobálni a sok okosságot!

Majd ezt egyszer megbeszélhetnénk!

Bocsi mindenkitöl,eltértem a tárgytól:-)))
xantia99 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 415
Szia!

Nevük is van?
Előzmény: krezidiesel (407)
xplod Creative Commons License 2009.03.15 0 0 414
398 hsz ben.
Előzmény: technika (411)
][CE Creative Commons License 2009.03.15 0 0 413
Szerintem erre gondol Xplod: http://www.youtube.com/watch?v=zBJu2q3sDrw
Előzmény: technika (411)
][CE Creative Commons License 2009.03.15 0 0 412
Továbbhasznosítanám, de mennyiért? :)
Előzmény: krezidiesel (407)
technika Creative Commons License 2009.03.15 0 0 411
Szia Xplod!
Melyik linkre írtad, hogy egyenletlenül műxik kicsit az utánégető?
Betennéd?
Előzmény: xplod (409)
xplod Creative Commons License 2009.03.15 0 0 410

Mennyiért válnál meg tőle?

 

Előzmény: krezidiesel (407)
xplod Creative Commons License 2009.03.15 0 0 409

Szépen megvan csinálva a járgány ,kicsit egyenletlenül  működik az utánégető.

 

Arra figyeljen mindenki jotanács.Ha a turbot nagy fordulaton járatjuk és utána ugy döntünk hogy leállitjuk  , ezt azonnal nem szabad.1-2 percig járatni kell alacsony fordulaton hogy az izzo lapát letudjün hülni.Ha nem igy történik előbb utobb a turbo  meghibásodik ,és törik , a hütőolaj pedig ráég.Pár jotanácsrol itt lehet olvasni.

 

 

http://totalcar.hu/magazin/technika/turbo100/

Előzmény: xantia99 (398)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.14 0 0 408

Vazze nem ismertétek ezt az oldalt?

Alapmű...

:-)

Előzmény: technika (393)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.14 0 0 407
Van két kamionturbóm, továbbhasznositásra megválnék tőle!
Előzmény: xantia99 (391)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 406
Az abszolutnak mi a definiciója,mit ir? A relativ az O.K
Előzmény: technika (404)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 405
Szerintem jobban járunk ha maradunk a saját portánkon,és csak egy müködö, házi barkács hajtómüvet épitünk, némi alap elmélettel. Az elmélkedést hagyjuk meg a hozzáértöknek.

De azért utánnanézek...
technika Creative Commons License 2009.03.14 0 0 404
Jó bonyolult kis képletecskékkel találkoztam ezzel kapcsolatba, és közte jónéhány hivatkozást (könyvben) más definíciókra. (Egyelőre).
Az biztos, hogy még a számításban is van abszolut, és relatív hangsebesség, és az adott pont hőmérséklete jelentős szerepet játszik. Az utánégetőben is teljesen másképp értelmezendő az 1M mint pl. egyszerűen a földön szabadban.
Na majd kitisztul 100 oldal után:-)
Előzmény: xantia99 (403)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 403
Értem mit akarsz mondani! A hangsebességet tekinthetjük egy "változónak",vagyis ha azokat a dolgogat manipuláljuk amitől az függ,akkor bizonyos határokon belül tologathatjuk az értékét egy skálán.Lehet hogy a kerék 2m-el forog,de a levegö sebessége abban a környezetben nincs 1m. Valahol olyat is olvastam hogy a lapátok keltette lökéshullámot "tologatják" ide-oda,de ez már jócskán meghaladja az én képességeimet.
Előzmény: technika (402)
technika Creative Commons License 2009.03.14 0 0 402
Én sem étrem, de biztos, hogy látszólagos paradoxonról van szó, mert feloldható, hiszen mégiscsak annyit foroghat. Majd jobban utánanézek, így csak azt tudom elképzelni, hogy vagy a lapátok hangsebesség felettiek, vagy a már a kerékkel együttmozgó levegőhöz képest kell a hangsebességet értelmezni, mert ekkor, már nincs akkora különbség a levegősebesség, és a járókerék között. Talán mindkettő szerepet játszik.
A "helyi hangsebesség" ilyen jellegű definíciója talán választ adhatna.
Mindez csak 1 teória nem több, ám ha úgy gondolom, hogy (persze csak elvben) pl. akkora szélsebességben repül 1 repgép, ami majdnem a hangsebesség, és persze ugyanabban az irányban, akkor a repülőnek + pont a szélsebességgel kéne repűlni, és még annyival többet, mint amennyivel a szésebesség elmaradt a hangsebességtől.
Nem tudom érted-e mit akarok mondani, de ez mind csupán fikció, "hangos gondolkodás" semmi több! (a lapátok viszont szinte biztos vagyok benne, hogy hs. felettiek.)
Mad megkeresem a pontos magyarázatát.
Előzmény: xantia99 (400)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 401
Ha már turbina,akkor legyen jó nagy! Mert ugye a méret a lényeg:-)))
Ez itt 3,5 méter átméröjü,kb 6 méter hosszu,és 3 ezret forog! Elképesztő.
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 400
Én nem értem ezt az örült sebességet!

Hogyha egy süritökerékben a levegö sebessége nem lépheti át a hangét,akkor hogy a fenébe foroghat majd kétszeres M-mel? Mert forog,az kiderül több helyröl.
Előzmény: technika (399)
technika Creative Commons License 2009.03.14 0 0 399
Szép!
Annyi problémát kéne ott még megoldani, (Ami a regépek utánégetőjénél megvan), hogy hűteni kéne az utánégetőt. A menetszél hűti ugyan, de az nem elég hosszú távon.
Van ott 1 másik videó is, ahol nagyon tisztán látszik, mikor működik csak a turbina, és mikor az utánégető is. Anno irtad, hogy a sűrítő (radiál) hangsebesség felett forog. Valóban, az 500m/s értéket is elérheti a kerületi seb. (Igaz ott anyagminőségnek kell lennie).
Előzmény: xantia99 (398)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 398
Rendben,értem én,bocsi,csak lassan kapcsolok!

Ezt nézd meg,ez a kedvencem!!!

http://www.youtube.com/watch?v=zBJu2q3sDrw
Előzmény: technika (397)
technika Creative Commons License 2009.03.14 0 0 397
Nem, nincs vele az égvilágon semmi bajom, talán csak pont kellett volna a mondat végére:-)
Előzmény: xantia99 (394)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 396
Mindjárt keresek utánégetöröl képet vagy videlot!
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 395
Értem,bocs!
Előzmény: xantia99 (394)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 394
Szia!

Van igen,és megy vagy százzal(sacc)!Nekem van egy csomó ilyen képem,videóm,de a youtube-on rákeresel hogy home made jet engine,akkor találsz egy párat.

Valami baj van azzal az utánégetövel,vagy rosszul érzem a fanyart az irásodban?
Előzmény: technika (393)
technika Creative Commons License 2009.03.14 0 0 393
Szia Xantia99!
Ezt pont Krezidieseles valamelyik linkjén találtam. Így gondoltam Xanti az elrendezést amit valamikor írtam: közvetlenűl az égőtérre a turbót. Ha nem tévedek minha lenne ezen utánégető!?
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 392
Sziasztok!

El szeretném magyarázni,hogy tegnap miért tettem fel azt a pár képet,mert ugy látom csináltam egy kis káoszt.
A Mig21 motort azért,mert xplod azt mondta hogy ami 2 tengelyes ,az kétáramú,és ami nem kétáramu azon nincs utánégetö.Szerintem ez a motor nagyon jól elmagyaráz mindent.
A TU 134-154 motorokak meg azért,mert azon jól látszik,mitöl két áramú a kétáramú.
A mig21 motorja tényeg öreg már,de most kezdenek megint rájönni arra,hogy vadászgépbe jobb az egyáramu.Azért emlitettem a RAPTOR motorját,mert az már majdnem egyáramú.Egészen különleges az a motor,persze nem lehet hasonlitani a mig motorjával.Szerintem zárjuk a témát,mielött egymásnak esnénk.
xantia99 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 391
Szia krézidizel!

Örülök hogy mégegy "őrült" csatlakozott kis táborunkhoz!

Ha beleolvasol a beszélgetésbe,láthatod, hogy mi sem vagyunk teljesen tiszták!:-))
Szerintem pont jókor jöttél,mert lassan indulgatnak itt a turbinák,és közben kibeszéljük a témát rendesen.
Bemutatnám a brigádot a teljesség igénye nélkül!
Xplod: ö inditotta el ezt a topic-ot,vagyis nélküle nem lennénk.Modell repülöbe épit kicsi gázturbinát,profi alkatrészekböl,és rengeteg pénzböl.
Technika:ha jól tudom,ö nem épit semmit ami idevágna,de ö a mi technikai tanácsadónk,ha szabad igy fogalmazni.Bármit kérdezhetsz töle,ha nem tudná akkor utánnanéz,és másnapra tudni fogja.
][CE:személykocsi turbóból épit turbinát,még a tervezésnél tart.
Laci: a nick nevét nemtudom(bocsi),ö sárkányrepülöre akar turbinát tenni,és jó magasan akar szállni.
Aztán itt volnék én,aki gokartot akar hajtani egy kamionturbóból épitett gázturbinával.
Néha-néha benéznek egy páran,de mondhatom azt, hogy ez a törzsgárda.

Hát,sok szerencsét,és irj bátran.
Előzmény: krezidiesel (388)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!