Tegnap este rászántam 2 órát,de igazából arról,hogy mi van M felett(süritöröl van szó)nem találtam semmit.Néztem a wikit,ott szépen le van irva a hangsebesség fogalma.Annyit találtam,hogy az RD33 elsö két kompresszora szuperszónikus,meg az RD11F is mintha az lenne. De csak tömondatok,semmi konkrét.
Talán pulzál egy kicsit igy filmről nézve, de a lényeg, (előírás) hogy semmiképp nem hathat vissza a gázturbina működésére, és ennek lehet, hogy eleget tesz. Persze jobb volna, ha nem volna, talán túl sok a befecskendezett üa. (Kritikusnak lenni mindig könnyebb, mint jobbat építeni)! Ez Nem neked szól ][CE!
Szépen megvan csinálva a járgány ,kicsit egyenletlenül működik az utánégető.
Arra figyeljen mindenki jotanács.Ha a turbot nagy fordulaton járatjuk és utána ugy döntünk hogy leállitjuk , ezt azonnal nem szabad.1-2 percig járatni kell alacsony fordulaton hogy az izzo lapát letudjün hülni.Ha nem igy történik előbb utobb a turbo meghibásodik ,és törik , a hütőolaj pedig ráég.Pár jotanácsrol itt lehet olvasni.
Szerintem jobban járunk ha maradunk a saját portánkon,és csak egy müködö, házi barkács hajtómüvet épitünk, némi alap elmélettel. Az elmélkedést hagyjuk meg a hozzáértöknek.
Jó bonyolult kis képletecskékkel találkoztam ezzel kapcsolatba, és közte jónéhány hivatkozást (könyvben) más definíciókra. (Egyelőre). Az biztos, hogy még a számításban is van abszolut, és relatív hangsebesség, és az adott pont hőmérséklete jelentős szerepet játszik. Az utánégetőben is teljesen másképp értelmezendő az 1M mint pl. egyszerűen a földön szabadban. Na majd kitisztul 100 oldal után:-)
Értem mit akarsz mondani! A hangsebességet tekinthetjük egy "változónak",vagyis ha azokat a dolgogat manipuláljuk amitől az függ,akkor bizonyos határokon belül tologathatjuk az értékét egy skálán.Lehet hogy a kerék 2m-el forog,de a levegö sebessége abban a környezetben nincs 1m. Valahol olyat is olvastam hogy a lapátok keltette lökéshullámot "tologatják" ide-oda,de ez már jócskán meghaladja az én képességeimet.
Én sem étrem, de biztos, hogy látszólagos paradoxonról van szó, mert feloldható, hiszen mégiscsak annyit foroghat. Majd jobban utánanézek, így csak azt tudom elképzelni, hogy vagy a lapátok hangsebesség felettiek, vagy a már a kerékkel együttmozgó levegőhöz képest kell a hangsebességet értelmezni, mert ekkor, már nincs akkora különbség a levegősebesség, és a járókerék között. Talán mindkettő szerepet játszik. A "helyi hangsebesség" ilyen jellegű definíciója talán választ adhatna. Mindez csak 1 teória nem több, ám ha úgy gondolom, hogy (persze csak elvben) pl. akkora szélsebességben repül 1 repgép, ami majdnem a hangsebesség, és persze ugyanabban az irányban, akkor a repülőnek + pont a szélsebességgel kéne repűlni, és még annyival többet, mint amennyivel a szésebesség elmaradt a hangsebességtől. Nem tudom érted-e mit akarok mondani, de ez mind csupán fikció, "hangos gondolkodás" semmi több! (a lapátok viszont szinte biztos vagyok benne, hogy hs. felettiek.) Mad megkeresem a pontos magyarázatát.
Hogyha egy süritökerékben a levegö sebessége nem lépheti át a hangét,akkor hogy a fenébe foroghat majd kétszeres M-mel? Mert forog,az kiderül több helyröl.
Szép! Annyi problémát kéne ott még megoldani, (Ami a regépek utánégetőjénél megvan), hogy hűteni kéne az utánégetőt. A menetszél hűti ugyan, de az nem elég hosszú távon. Van ott 1 másik videó is, ahol nagyon tisztán látszik, mikor működik csak a turbina, és mikor az utánégető is. Anno irtad, hogy a sűrítő (radiál) hangsebesség felett forog. Valóban, az 500m/s értéket is elérheti a kerületi seb. (Igaz ott anyagminőségnek kell lennie).
Van igen,és megy vagy százzal(sacc)!Nekem van egy csomó ilyen képem,videóm,de a youtube-on rákeresel hogy home made jet engine,akkor találsz egy párat.
Valami baj van azzal az utánégetövel,vagy rosszul érzem a fanyart az irásodban?
Szia Xantia99! Ezt pont Krezidieseles valamelyik linkjén találtam. Így gondoltam Xanti az elrendezést amit valamikor írtam: közvetlenűl az égőtérre a turbót. Ha nem tévedek minha lenne ezen utánégető!?
El szeretném magyarázni,hogy tegnap miért tettem fel azt a pár képet,mert ugy látom csináltam egy kis káoszt. A Mig21 motort azért,mert xplod azt mondta hogy ami 2 tengelyes ,az kétáramú,és ami nem kétáramu azon nincs utánégetö.Szerintem ez a motor nagyon jól elmagyaráz mindent. A TU 134-154 motorokak meg azért,mert azon jól látszik,mitöl két áramú a kétáramú. A mig21 motorja tényeg öreg már,de most kezdenek megint rájönni arra,hogy vadászgépbe jobb az egyáramu.Azért emlitettem a RAPTOR motorját,mert az már majdnem egyáramú.Egészen különleges az a motor,persze nem lehet hasonlitani a mig motorjával.Szerintem zárjuk a témát,mielött egymásnak esnénk.
Örülök hogy mégegy "őrült" csatlakozott kis táborunkhoz!
Ha beleolvasol a beszélgetésbe,láthatod, hogy mi sem vagyunk teljesen tiszták!:-)) Szerintem pont jókor jöttél,mert lassan indulgatnak itt a turbinák,és közben kibeszéljük a témát rendesen. Bemutatnám a brigádot a teljesség igénye nélkül! Xplod: ö inditotta el ezt a topic-ot,vagyis nélküle nem lennénk.Modell repülöbe épit kicsi gázturbinát,profi alkatrészekböl,és rengeteg pénzböl. Technika:ha jól tudom,ö nem épit semmit ami idevágna,de ö a mi technikai tanácsadónk,ha szabad igy fogalmazni.Bármit kérdezhetsz töle,ha nem tudná akkor utánnanéz,és másnapra tudni fogja. ][CE:személykocsi turbóból épit turbinát,még a tervezésnél tart. Laci: a nick nevét nemtudom(bocsi),ö sárkányrepülöre akar turbinát tenni,és jó magasan akar szállni. Aztán itt volnék én,aki gokartot akar hajtani egy kamionturbóból épitett gázturbinával. Néha-néha benéznek egy páran,de mondhatom azt, hogy ez a törzsgárda.