Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Az általam idézett, jelenleg érvényes NEM 122 szabvány szerinti méretek H0-ra ( azaz a táblázat adatai )
G ( nyomtáv ) 16,5 mm
b ( a töltés felső szélessége a vágány talpánál mérve ) 38 mm
c ( a profilléc legkisebb "felső" szélessége ) 70 mm
h ( a töltés magassága - a vágány profilmagasságával EGYÜTT ) 10 mm
i ( a töltés alsó szélessége - a profilléc tetején ) 58 mm
T ( a profilléc legkisebb "alsó" szélessége ) 88 mm
( Az egy dolog, hogy felhasználható anyagként ajánlják a parafa darát a töltésoldalhoz, de ezen a fórumon szinte mindenki parafából készítette a sínek alá az ágyazat teherviselő rétegét. Persze lehetne másból is, de most már ebből az anyagból kellene kialakítanom vhogy...)
Nos az általam feltett képek / táblázatok Georg Kerber-Andreas Stirl "Modellvasút tervezése és építése" c. könyvének 88-89 oldaláról való. (Cser Kiadó, Budapest, 2001)
Szia. Nekem eddig az jött be legjobban, amikor egy dremel; ... stb gépbe befogtam egy marófejet, és úgy alakítottam ki a ferdeséget. A parafát (pláne ívben) elég nehéz volt vágni. A marófejnél csak a szögre kell figyelni, megy "mint kés a vajban".
Esetleg nem lehet, hogy magával a zúzottkő-imitációvaliskilehetnealakítaniaferdeséget- többrétegbenfelviveazt?
Kedves Jó Topictársak - ELAKADTAM...Brühühühü... :(((
Hosszas előkészületek (tervezés, végiggondolás) után ma belefogtam (volna...) a töltésalap készítésbe...
Szereztem (vettem ) 4 ill. 4, 5 cm széles és 8 mm vastag parafa szalagot - ami ugye vastagságában tökéletes a NEM-szerinti töltéshez, szélességben meg kell toldani, ez nem nagy dolog - csakhogy ugye a széleket "rézsutosan", meghatározott szög alatt kell(ene) kialakítani.
Nosza : átnéztem a szakirodalmat ( a könyveimet és az elérhető hazai blogokat - hátha valaki egyenes töltésoldalakkal dolgozott ), de nem : úgy látszik mindenki másnak sikerült késsel kialakítani a ferdeséget... :((((
(VAN hozzá borotvaéles vágókés készletem - nem az a gond - egyenes irányban ragyogóan vág, de ferde szögben !... Legfeljebb a tenyerembe szaladt volna, ha nem vigyázok....)
Végül is 1 cm szélességben és a 8 mm vastagságban kellene a széleket ferdén levágni - hát nekem ez nem sikerült... :((((
Csak egy megoldást látok : mégiscsak kellene vennem sziloplasztot (amihez egyúttal kinyomópisztoly is kéne... Újabb kiadás...)
Esetlegnemlehet,hogymagával a zúzottkő-imitációvaliskilehetnealakítaniaferdeségettöbbrétegbenfelviveazt?
Nagyon sok helyen a rakodó csonkavágányt a rakodás miatt nem is vezetékezik fel. Az ilyen vágányokat és az üzemi vágányokat úgy is a közeli nagy, vagy teher p.u. tolató mozdonya szolgálja ki. Itt Kőbányán egy 400-as BoBo teszi ezt.
És akkor mi van, ha csak az egyik vágány villamosított? A másik meg úgy marad, vagy esetleg pár földre rakott oszloppal imitálod, hogy most, vagy nem sokára fogják villamosítani?