Hm, en szivesen ellatogatnek, ugyhogy osszemelezhetunk, viszont elfelejtettem mondani, hogy sopronban lakom(elvileg), es Julius elott nem jutok el pestre... Viszont Pozsony majdnem kozelebb van igy mint pest... :)
Elöl-hátul belső hűtésű, négydugattyús tárcsafékek. Középmotor, 3500 ccm, négy vezérműtengely fogazottszíj hajtással. Négy sebességfokozat, negyedikben 4000 rpm-nél 205km/h.
Futómű elöl: McPherson kereszstabilizátorral, hátul: ferde lengőkar száraz féltengellyel. Fogasléces kormány biztonsági kormányoszloppal.
Hosszúság 5025mm szélesség 180mm.
Alkatrész: Szlovákia (Pozsony) a szomszédban van (200km) de gyári új alkatrészek Brno-ban kaphatók, az utolsó még működő hivatalos TATRA boltban.
"Telepünk" nincs, Kípit Retró-nak van egy műhelye Csepelen ahol szerelget néha, ha van ideje meg kedve. Ott pihen még a topikban előrébb látható restaurálatlan T87, meg egy romos 603. Egyéb kincsek mellett. Mélben összebeszélünk egyszer és kimegyünk, oké?
Remek, bar szerencsere meg nincs tul sok hozzaszolas... :) Elarulom, hogy neha-neha beneztem ide regebben is, de foleg 603es regebbi kepeket, temat olvastam/lattam. Pl. nem jott le, hogy kozuletek valakinek van 613asa...
Ok, tehat special... akkor az a nekem valo, ha ugy nezzuk, hogy a CXekbol is a hosszuakkal kezdtem... Tenyleg, alapbol milyen hosszu egy 613as, illetve a special?
Azt mar latom, hogy nagyon van mit bepotolnom az evjarat/felszereltseg/modell dolgokban...
Ja, hogy nektek kesz telepetek van? :) Most irigy vagyok, nekem sajna minden helyem le van fedve autoval, illetve a meg szabadon levo hely is mar le van foglalva nyari projektre... Szuleim nagy oromere.
cx25tri: Felhatalmazlak, hogy végigolvasd a topicot! :-))))
Kockalámpás csak a 613 Special volt (100db) "hosszú" tendelytávval (az alap 613 2980mm...) de nem sok maradt mert kormányautó volt és a leselejtezetteket bezúzták...
Krómkeretes lámpákkal (613/2) meg króm lökhárítókkal '86-ig gyártották a GÉPET. Előtte volt az egyes széria 74-80-ig, nem sok különbséggel.
de most latom, hogy keepitretro felajanlott Teged, mint celszemelyt egy megtekintest szervezni. Ez tenyleg lehetseges lenne? Ja, es helyileg hol is laktok, es a jarmuvek merre talalhatok?
tatrafan válasz erre | adatok | e-mail 2004-06-15 20:12:05 (1354)
Kb. 20 jött be '79-ben. Ezenkívül nulla. Nem tudom mennyi lehet meg, én 3-ról tudok, abból kettő nem eladó. Ide sorolom Retróét is. A fekete ebből a szériából való, a piros '83-as.
Monnyuk nemenyim a zaató hanem barátom, "Kípit Retró" tulajdonát képezi. De amikor nem ér rá akkor én dicsekszem vele! :-))))))))
Szép a "kilincs-autó" is szomorú, hogy értelmesebb célra szinte lehetetlen egy ilyenhez jutni. A lenti képeket láttam csak nem volt világos elsőre, hogy ez is a tied.
A Campónában az Ordibáló Jenő és egy másik árus között egy 3 lábú táblán volt. próbáltam érdeklődni, de mind a kettő azt hitte, hogy a másik tette ki.
Egyből az elveszett kilincseidre gondoltam, hogy meg kell vetettni a galvanizálóval a kilincseket, az meg tiszta haszon, hogy adnak mellé egy autót is.:-))
Nicsak! Ezek csak a csővázas-lengőtengelyes szabadalom miatt vették meg a TATRA-t??? A motorja már Cummins. Mi a fene lehet ez? Talán valami amerikai katonai izé?
Őszintén szólva nem bírom elhinni, hogy egy ilyen patinás és régi márkát veszni hagyjanak. Bár az anyacég a TEREX birtokába került az pedig óriásbillencseket gyárt. Nem profiljuk a személyautógyártás... nem tudom mi lesz. Talán még a név is veszni fog??? Most TATRA-TEREX néven fut a szekér. Ahol a TATRA hangzik jobban ott úgy, ahol a TEREX, ott meg úgy árulják a szekereket. A TEREX-nek nem volt a közúti közlekedésben is részt vehető billencse, ezért vette meg a TATRA-t. De legalább valami szakmai befektető van, mert a rendszerváltás óta csak jöttek-mentek a különböző "befektetői" csoportok akik aztán "elfelejtettek" befektetni...