Hát ehez csak jó melót tudok kíváni :). az a baj ,hogy neked messze van a Kistarcsai motoros bolt mert ők is foglalkoznak régi motor alkatrészekkel,és fúrással de van ismerösöm akinek van gépe azt megfúrja.
Igen ismerem, olcsók is viszonylag, bár a mustimat a kelemen mellett furattam, a szomszédos boltban, ugyanis Kelemenéknél állítólag már nem volt nagyobb dugattyú, bezzeg a másik botlban, ahol anno nem is állt gépműhely, na ott meg aszodnták, hoyg jöjjek vissza 2 nap múlva... :) Köszi a linket, én is rájuk gondoltam először. Csak félek, hoygha egy mustang főtengelyt 6000-ért újítanak, ez mennyi lesz? :S
Huhh, akkor lesz vele meló :-) Amúgy ezt ismered? http://negykelemen.freeweb.hu/
Itt fúrnak, dugattyút készítenek mint alapján és főtengely felújítást is vállalnak. Tapasztalatom ugyan nincs velük, csak egyszer elmentettem az oldalt.
Aki tud hozzá KM óra lehajtást, spirált, gyári órát, kérem szóljon, adok érte berva blokkot, vagy akár pénzt is, persze csak ha reális áron van. Az úszó nagyon hasonlít a rometéra, lehet olyat tudok bele venni, mert amint aképen is látszik, a tűje picit elkezdett rohadni... :)
Tegnap estefelé hazajött a Panni, mára szétszedtem az egészet atomjaira... A főtengelye jobban be volt gyógyulva, mint az eddigi összes begyógyultfőtengelyű blokkom valamelyikében is, illetve a hajtókar fél centivel jobbra áll... :) A multkor kapott blokkomban lévő főtengely mégjobb, az szépen forog, csak épp a hajtókar mindenirányban kotyog, nembeszélve a csapszegről, a dugattyú felső gyűrűje 3 darabban volt, illetve valami zégerszerűség belemart egy szépet a henger falába, a dugattyút akármerre el lehet mozgatni, de kb 1 mm-t kotyog az egész, nagyon durva, én ilyet még motorban nem láttam :) A harmadik blokk főtengelye talán jó, bár az is némileg alul tűgörgőhibás... A motorhoz kapott henger falában 2 db repedés van, a kiömlő és az 1-1 felömlő között. (keresztben, szóval az a henger menthetetlen... Az a kérdés, hogy vajon Panni/berva főtengelyt vállal-e felújítani akűrki? esetleg hengerfúrást? a fúrás még talán, mert be lehet fogni, de dugattyút kapni bele? :) Szép kis menet lesz... Nembeszélve a küllőzésről, a hátsókerék küllőinek aharmada hiányzik. Szerencsére olyan vastag, mint a bicikliké, tehát holnap irány a biciklibolt :) Következő hozzászólásban mellékelek képeket.
Ez a szlovákiai Kecovo akar lenni? Ha nem postázol, akkor nem tudom hogy lesz mert börzére nem biztos, hogy tudok menni és felétek se nagyon járok mostanában.
Nekem így videón keresztül ugyanolyannak tűnik a hangja, mint a gyári kipuffal, de biztos jobb élőben. Majd csinálok én is az enyémről felvételt, van egy kurvarégi JVC kamerám, annak nagyon fasza a hangja, azon jól fog hallataszani.
Az elmúlt napokban én is csináltam ezt-azt a motoron:
Átmenetileg lefújtam bordó alapozóval, mert annyira ocsmány volt már a piros-zöld festés.....aztán remélhetőleg 2-3 héten belül lehet kezdeni a nagy felújítást, akkor lehomokoltatok mindent és úgy lesz festve.
Továbbá felforrasztottam a festékflakonos kipuffvégre egy réz fűtéscsövet meg le is festettem:
Végül csináltam egy kis alumínium tálcát a karbi alá, hogy ne a hengerre csöpögjön a benzin és a gyári légszűrőt kivettem a dobozából, és csináltam egy adaptert az aljár, így mostmár fel lehet tenni közvetlenül a karbira:
Nem tudom valóságban mennyit számít ez a direkt szűrő, de alacsony fordulaton mintha megtáltosodott volna a masina, induláskor alig érek hozzá a gázhoz, már lódul is előre mint állat.
Ja igen, még annyi, hogy tegnap kutakodtam a műhelyben, garázsban, itt-ott, egyetlen egy kihajtást tlaáltam sebmérőhöz, abbl egy fogaskerék hiányzik csak, ami a spirálra csatlakozik, a nagy, ami a lánckeréken van, az bennevan. Ha érdekel, valamikor összefuthatnánk, (pl kecsói börze) vagy nemtudom, de én postázni nem fogok. :)
Mivel csökönyös hüylegyerek vagyok, meg délben kimentem a telekre motorral, gondoltam kiviszem ezt a dobot kiégetni, meg ha már ott van, ráhegesztjük a hangtompítót, ham ár rá van hegesztve a hangtompító, miért ne legyen rajta a könyökcsövön? ha már azon rajtavan, miért ne rakjam fel? este 10-re végeztem mindennemű hegesztgetéssel, s flexeléssel a műhelyben, sajnos képet nem tudok feltenni, mert az index megint kitett magáért, csak a hangját mutatom.
Flathead! Talán Te kérdezted, miylen az a dörzsis hangtompító...na itt a vidi:
http://www.youtube.com/watch?v=YQooFPtfTYc
Ilyen, csak kár, hogy mostmár nem nyomja el a könyökcső két végén lévő illesztési hézagon kiáramló kipufogógáz nagyrészének a hangja a blokk hangját. Kint a szabadban amúgy szebb hangja van... :) Karbit fogok rajta cserélni, emrt a súber nagyon lötyög benne, az ciripel, meg gondolom a henger bordáin lévő gumi hiánya, a főtengely tökéletes volt, amikor öszeraktam, 250 km-es csapágyak vannak benne, ugyanennyi km-es henger, meg gondolom a primerlánc, ami zajjal jár. remlem idővel csillapodik, mert ez eléggé beteg egy hang.
Azt mondjuk már most látni, hogy ez a csöved nem igazán jó a Mustángra. Széria vezérlés esetén egy jó cső hossza papíron pont 1 méteres lesz a kipufogó ablaktól a hátsó kúp végéig mérve. Ha ez a csöved fél méteres, akkor eszerint fél méteres könyök kellene hozzá, ami biztos, hogy lefojtaná a motort. Most azért pörög ennyire a géped, mert túl rövid a cső. Lehetne ez akár jó is, ha a motor vezérlése összhangban lenne ezzel. Ha a henger vezérlése széria maradt, akkor csak 6500 1/min-en érzi jól magát.
szevasz! Mostanában nem leszek szimulátor progi közelében, de amint tudom, letesztelem. Még ami fontos: változtattál a motor vezérlésén vagy maradt széria? A diffúzor1 kezdő átmérője a 30mm? mert a Mustangnak csak 25 a könyök belső átmérője
Szia! Április elején voltunk a szentmiklósi börzén, Kristóffal, vettem egy Simorini matricás álkarbonszálashangtompítós (a hangtompító külseje van csak meg, szép blösrecsegős hangja van) rezót nemegészen 800 forintovért :) Na a lényeg az, hogy levágtam a könyökcsőnél, és most mustangra pont fel lehet toldani. Kérdés: hol vágjam le a musti könyökcsövét, hogy a legjobban teljesítsen a kis gépállat? Mondom a méreteit a kipuffnak:
Diffúzor1: 8 cm hosszú, töve 30 mm Diffúzor2: 20 cm hosszú, a hegesztési pontban 45 mm a belső átmérő. Has: 6.5 cm, 90 mm a belső átmérő. Konfúzor: 15.5 cm, a kipu végátmérője belül 1.6 mm
A belső átmérők a külső átmérőből jöttek, minusz 1-1 mm, ami a falvastagság. A diffúzor1 el van picit kanyarintva úgy köbö 20 fokkal, ott átlagot vettem. Az egész kipu hossza tehát pontosan fél méter.
Mellesleg december 30. óta most lett elővéve először, második rugásra indult, 4000-es alapjárata van, 10 körül forog, nagyon hangos(karbi ciripel, nagyon), és gyönyörűbben veszi a lapot, mint akármelyik mai sportmotor. :)
Várom a Tanácsod tehát, hogy mennyit hagyjak meg a könyökcsőből a legnagyobb hatékonyság kedvéért. Illetve hogy egyáltalán hatékony lenne-e a motor ezzel a kipuval? Üdv!
Üdv! készítettem excelben egy olyan tervezőt, amivel ki lehet számolgatni egy meglévő kipufogó terv alapján (szóval egy rezó terv és a gyári könyök formája kell hozzá) a könyökcső íveit. Nem csak Mustanghoz használható. A Mustang gyári könyökének adatait egyébként már itt leírtam a 953-as hozzászólásban. Innen lehet letölteni a fájlt nem tudom meddig: http://www.filedropper.com/konyoktervezov014b
Szét lehet könynen szedni, egy aprócska csavarhúzókell hozzá, de jobb ha kettő. Egy iylen filces cucc tartja össze, ami a kerékagyban is van, oylasmi, két lyukas pohárka, közte filc, azkeni a tengely, naszóval azt a kb 6 centis filckorongot, azaz a felső pohárkát kell leszedni., jobb esetben egyben jön ki, a mustang lehajtások nem szoktak kikopni, azok acélból vannak, nem úgy mint a simsonnak az a retke, amit 1000 km-enként kell cserélni :@ Esküszöm keresek, és ha van, akkor odaadom.
A fogaskerekek vannak benne szétkopva, de legjobb lenne egy komplett működő, mert ahogy néztem össze van sajtolva, elég szar "szervizelni". Ha találsz egyet szólj már légyszives és megboltoljuk, ha neked is jó.
Én náluk szoktam bovdenezni, spirálozni, hát hatszáz forintért max. cukorkát vehetsz a pulton lévő tálból. Sajnos nem az olcsóságukról híresek. A Hondám gázbovdenjének felújításáért azt hiszem 3000-et hagytam ott, a spirál valamivel drágább. Gyönyörűen dolgoznak, meg nem mondanád hogy nem gyári, megbízhatóságukról annyit egy napot csúsztak a munkával de kaptam árengedményt cserébe.
Verhómmal? neem, az nicns, se pannóniám, csak van egy, azaz két verhó ülésem, meg egy fél villám, ha jól emléxem, jja igen meg egy hátsóteleszkópfélém illetve egy elsőlámpa, meg hátsólámpabúra. Más nicsn is verhóhoz asszem. :)
Mi kell hozzá? Egy házat tudok adni fogaskerekek nélkül kihajtáshoz biztosan, majd nyáron körülnézek, lehet lesz egy komplett is itt, mert van pár cuccom, csak rendszerezni kéne.
A Panni 35-ért lesz az enyém szombaton :) Köszi Tunedpipe!
Nemtudom, ismerősömnek 600 Forintjába került mustangra 120 centis egyedi spirál, de ezt Kristóf tudja igazán, nekem nincs arafele komolyabb ismerettségem.