Csakhogy a környezetet kevésbé terhelő közlekedési ágak preferálása az állam feladata.
Kár, hogy a Magyar Állam se ennek, se ennél még fontosabb kötelességeinek sem tesz eleget. (Ez rendszerint egyébként a magát baloldalinak mondó, de valójában még a liberálisoknál is keményebb (értsd: szemetebb) politikát folytató oldalnak a regnálása alatt erődödik fel; de, ugye nem politizálunk).
Jó kérdés, és titkon reméltem, hogy egy környezetvédő aktivista is megfog jelenni.
Politika mentesen visszakérdeznék; ezen írásodat miért nem lúdtollal tetted meg?
Miért nem írtál a fórumba, az 1800 -évek valamelyikében amikor egy 100%-os környezetbarát járműcsoportot szoritott ki a vasút, azaz az állati erővel vontatott járműveket, amelyeknek a mellékterméke is környezetbarát volt, hiszen a trágyát vissza lehetett forgatni a földekbe. Akkor miért nem emelted fel szavadat, pedig nem volt semmiféle pártrendszer, az országgyülésbe vármegye képviselők voltak akreditálva. (ja, hogy a vasúthoz képest azok lassúak voltak?, tudod a baj az, hogy mára pedig a vasút lassúlt le)
De vissza tekintve a hatvanas évekre, amikor a megyejogú városainkban is a városközpontot 500 m-re elhagyva már főldúton közlekedtél. Miért nem lett neked ez jó, illetve szüleidnek?
Pedig a vasút nem egy közel 100-éves járműcsoportot szoritott ki, hanem egy ember emlékezet óta használt járműcsaládot.
De maradjunk a mánál, miért vásárolsz autót, miért nem lovat veszel, képzeld el magad valamelyik városunk főutcáján az egy lóerővel (nem lehet ráfogni, hogy környezett szennyező, főleg akkor, ha esetleg neked kell összeszedned utána a trágyát a főúton)
Komolyabbra forditva a témát az igazság az, hogy a mai nap modern technikája bizonyos mértékben az elődeit kiszoritja a térből, és 10-20-30-év múlva ezt a mai modern tecnikát egy újabb még modernebb is kifogja szoritani. Tudod lázongni lehet, de egy fejlődést megállítani nem, és előre fogom látni, hogy az unokáim, hogy fognak lázongani az új megjelenő általuk mindennek lehordott új ellen, féltve a kialakult megszokott életmódjukat.
Látszik, hogy a polgármester semmiképp se akar vasutat. (Bennem meg motoszkál ilyenkor a kisördög, hogy kinek kell a terület?)
naponta alig félszáz utas közlekedik ezen a vonalon, és a kocsikban hatannyol-can utaznak.
Vagy nem kelt korán, vagy az újságíró a saját gondolatait vetette papírra, netán a neten is keringő T.úr féle utasszámos xls-fájl alapján.
Ráadásul a buszközlekedés ezzel párhuzamosan teljesen megfelelő.
Ja. Csak elfelejti, hogy a menetideje közel duplája a vonaténak. Volt alkalmam kétszer is kipróbálni a 8002-höz (papíron) csatlakozó buszjáratot, azon jó ha 5-en voltunk.
Csakhogy a környezetet kevésbé terhelő közlekedési ágak preferálása az állam feladata.
Kár, hogy a Magyar Állam se ennek, se ennél még fontosabb kötelességeinek sem tesz eleget. (Ez rendszerint egyébként a magát baloldalinak mondó, de valójában még a liberálisoknál is keményebb (értsd: szemetebb) politikát folytató oldalnak a regnálása alatt erődödik fel; de, ugye nem politizálunk).
Bocs, de a mellékvonali áruszállítás (cukorrépa) az abszolút ontopik. Annak hiánya egyfelől a MÁV töketlensége (nem adnak elég kocsit), másfelől meg az, hogy közút áruszállítási szabályok felrúgása (túlterhelt járművek közlekdtetése, amiről itt szó volt) jelentős pénzspórolást eredményezhet tisztességtelen módszerekkel, harmadrészt meg egyéb ontopik és offtoik okok.
Amint látom továbbra sem lettél okosabb. Ha olvasnál (egy 24 t billencs nyerges vontatót nem lehet cukorrépából túl terhelni, max 15-16 t fér rá.)
Akkor megprobálok segíteni, és az általad emlitett cukorrépa esetét felvázolni.
Annak idején kiemelt állami beruházásként felépítették a kabai cukorgyárat, Kaba állomását bővitették, cukorgyári iparvágányokat építettek hozzá. Mivolt akkor? A MÁV szezonban odazavart 50-100 cukorrépás vaggont, aztán az átadás után a cukorgyárnak szent kötelessége volt azokat időben lerakni, függetlenül attól, hogy erre egyszerre ilyen mennységre nem is tudott fogadni, mert ha nem, akkor a MÁV irdalmas összegű kötbért számolt fel kocsiállás miatt. Azaz a cukorgyárnak kellett alkalmazkodni a MÁV-hoz. Tehát a fuvarozó diktált.
Mivan most?
Semmi különös:Csak megfordult a helyzet, és a fuvaroztató diktál. (Nem csak a MÁV-nak, hanem a közúti fuvarozónak is)
Ha annyi répa gyült össze, hogy azon pillatnatban nem tudja kirakni az árut, teszem fel azon ok miatt, mert nem tudja feldolgozni pillanatnyilag azt a mennyíséget, akkor a közúti fuvarozut a kapu előtt várakoztatja (és ő lenyeli a békát vagy, sem ez az ő problémája, legfeljebb kiesik a biliből, és csinál mást...) és ellentétben a MÁV-val, nem fizet neki semmiféle kötbért sem. Tehát a saját igényei szerint fogadja az árut, és dolgozza fel. Van még egy aprósság, amennyiben nem is szemtelen a cukorgyár, akkor értesíteni tudja a Bárándon lévő parasztot, hogy most ne hozzál nekem répát mert nem tudom fogadi, mert fullon vagyok, a paraszt a billecsről semmi perc alatt lebillenti a répát, és tud csinálni mást, mondjuk homok is vinni. A MÁV-ot is értesiteni tudja, csak a Püspökladányban ácsorgó vagonnal a MÁV nem tud csinálni semmit, legfeljebb ha nagyon kell neki a vagon akkor az állomásfönök irodájába bepakolhatja, de oda viheti Kaba állomás tárolóvágányaira csak a Cukorgyár nem veszi át a vagont. (Tehát a MÁV-szív, azaz elvesztette a versenyt, és kötbért sem kap, hiszen előre értesítve lett)
Mivan akkor ha termelés folytán egy láncszem elszakad?
Amennyíben ezt történik nyilván valóan a kirakodás addig folytatódik, ameddig van a lerakásra hely. Amennyíben ez megtelt, akkor mivel nincs a gyár területén máshol vagon üritő hely, a MÁV vagonja áll. A közúti fuvarozónak pedig kitud jelőlni egy ideiglenesen kialakitott helyett, ahová a répát letudja billenteni. (Tehát kiszívott?)
És itt nem volt semmi féle szabálytalanság. Az, hogy a közúton a cukorrépát szállító autók egymással versenyeznek? Nyilván azaz oka, hogy a kapu előtt azért nem mindegy, hogy 38.-nak állok be a sorba, vagy pedig 112.-nek (De ez már nem vicinális téma) De ezt te úgyanigy eljátszod ezt a partit a TESCO pénztára előtt.
Sorolhatnák nagyon sok ilyen esetet, hiszen ha megfigyeled, a különböző most épülő ipari negyedeknél már iparvasúti vágány sem létezik, hiszen rengeteg olyan helyen is épülnek ezek, ahol egyáltalán nincs is vasút, tehát a vágányok kiépítése is felesleges, hiszen egy adott település önkormányzatára van bízva, hogy kijelől e ilyen negyed építésére területet vagy sem. Ha megfigyeled az M0-ás mentén kialakult állapotot, akkor rákell döbbened, hogy sorba épülnek meg ezek az ipari negyedek, és a vasút kivan hagyva a pakliból. De ez nem csak a magyar vasútra érvényes, hanem a világon mindenhol ez a tendencia mutatkozik.
Természetesen harcolni lehet ellene, ki ki a maga módján és te ezt így nyilvánitod ki, azaz engem akarsz meggyőzni igazadról, azaz már a kábitószerkereskedelmet, meg mindenféle zagyvaságokat emlegetsz. Nem fog menni. Ajánlok valami mást. Keresd fel a fuvaroztatókat, és győzd meg őket, hogy ne a közútról rendeljenek szállitó eszközt, hanem a MÁV szolgáltatásait vegyék igénybe. Kiváncsian várom tapasztalataidat. De addig pedig nem csak engem, hanem mást is, a különböző eget verő érveidtől kimélj meg. Tudod az üzletben főleg ha több szereplő van, akkor mindig van egy vesztes, és az mindenféle ürüggyel megpróbálja megtámadni, akár csalással is megvádolni a nyertest. (ilyen eset a vasúti témában a Bombardier-Stadler háború),
Bocs, de a mellékvonali áruszállítás (cukorrépa) az abszolút ontopik. Annak hiánya egyfelől a MÁV töketlensége (nem adnak elég kocsit), másfelől meg az, hogy közút áruszállítási szabályok felrúgása (túlterhelt járművek közlekdtetése, amiről itt szó volt) jelentős pénzspórolást eredményezhet tisztességtelen módszerekkel, harmadrészt meg egyéb ontopik és offtoik okok.
Jó, tudom a helyzet bonyolultabb, mert függ a rendszerességtől és az áru típusétól is meg a szerződésektől is. De a vasútnál nem áll fenn a közvetlen zsebbevágó anyagi érdek a túlterhelésre.
Ne haragudj, nem akarok Veled szemben "fölényeskedni", de van fogalmad arról, hogy a hálózaton közlekedő tehervonatok nagy részének fuvardíjfizetése mi alapján történik?
Szoktam, és azt látom, hogy nem a kamionosok száguldanak 200 km feletti sebességgel, és amikor mutatja a helyszinen történő eseményeket, akkor nem a kamionosok vannak félre állítva. (de lehet, hogy a TV-sek rossz időben csinálják a felvételt)
Olvass újságot
Most legalább már tudom, hogy honnan merited, értelmes hozzászólásaidat vasútas témában.
A kábitószerkereskedelem, vagy a vonatfirkálás is jól működik
Ha én prőbálom, tutira lebuknék. De ha sokan lebuknának, akkor nem csinálnák. A kábítószerkereskedelem, vagy a vonatfirkálás is jól működik, mert kicsi a lebukás esélye. :(((
Nézz tévét, olvass újságot! Mióta automata traffipax van az M1-en, azóta drasztikusan megnőtt a bírságbeszedők munkája. Azaz nagyon sokan próbálnak meg szabálytalankodni. Így lehet ez a járművek terhelésével is.
Remélem a 86-as út is kap majd a későbbiekben pár traffipaxot!
A kérdés úgy szólt, hogy miért csak egyik irányba van nyomvályú.
OFF
Köszi, Nálad a pont. Erre nem jött válasz.
Akkor kérdés V2.0: miért választanak más útvonalat, ha megtudják, hogy "papucsozás" (gyk: KFF tengelyterhelés-mérése) megy az adott úton? A jó öreg 27.405MHz-en egyből széjjelspriccelik a hírt...
Ma buszoztam egyet. A busz az A-B-C-D-G útvonalon ment. Van továbbá A-B-C-D-E/F/H útvonal is. De a lényeg az, hogy sem B-ben sem C-ben nincs elágazás. A busz 11:35-kor, tehát nem csúcsban indult. Mégis 120%-os kihasználtsággal! A sofőr cseszett idejében elkezdeni a beszállítást, és így már eleve késéssel indult, amit később tovább növelt.
Nos, ha 11:35-kor van 70 ember, akkor csúcsban mennyi lehet??? (3 busz megy)
Az A-B-C-D útvonalon régen vonat ment 23 km hosszan. A települések hosszanti elhelyezkedése miatt, a vonat megállói lényegében nem voltak rosszabb helyen, mint a buszéi. Sőt a buszok a falu szélén mennek a főúton, és csak kevés busz megy be a faluk belsejébe, míg a vonat nem annyira a szélén ment.
Anno hatrészes MDmot ment. M-2-2-2-1-V2
De a vonalat ennek ellenére halállistára tették 1974 körül. Köszönjük Csanády Elvtárs!
E/F/G/H-ba csúcsban lehetne közvetlen járat, csúcson kívül meg ráhordás D-ből.
Miért nem így van? Közúton lehet, de nem szabad. A lebukás esélye kicsi. Főleg belföldi fuvarnál, így sokan csinálják. Vasúton sokkal nehezebb így csalni. Így ott ez ritka eset.
Tudom, a defektet csak azért írtam, hogy legyen fogalmad arról, hogy egy jármű nem csak erős motorból áll, és hatalmas rakfelületből, henem egy olyan kis nyavalya is van rajta mint kerék, aminek a gumi mérete, nyomása nem a te álításod szerinti értékekre van méretezve, azaz ő az egyik legsérülékenyebb. Természetesen vannak olyan gumik is amelyek birják a 200 tonnát is, csak éppen 5 km sebesség mellett.
Ezen kivül van még a kamionon egy bizonyos szintező szelep is, amely a régebbi autókon mechanikusan, az újabbakon computervezérléssel, amely méri a légrugók terhelését, és egy bizonyos terhelési nyomás alatt, hiába akarsz elindulni a kézifék szelepét nem nyitja, azaz lekell venni a raksúlyból (természetesen mint minden müködőt ezt is ellehet rontani)
Mi az hogy "húzótengely"?
Ez valójában egy zsargon szó amely valamely formában igaz is, tehát van valami alapja is.
Képzelj el 5 tengelyes nyerges vontató szerelvényt amelynél a gépkocsivezető ülés alatti tengely a kormányzott tengely, mig a pótkocsin lévő tengelyek csak A,B,C semmiféle hajtással nem rendelkeznek. Akkor már csak egy marad amelyre lényegében hajtás ráirányul azaz előlről számitva a 2. tengely (ezek a kamion esetében 99%-ban oldalanként dupla kerékkel vannak ellátva). természetesen vannak olyan speciálisan megépített járművek amelyek első hátsó hajtás is be van építve, de azokat nem nevezzük kamionnak (ilyenekkel találkozhatsz nehéz terepeken dolgozó négy tengelyes összkerékmeghajtású járművekkel) Tehát összeségében azt a tengelyt nevezzük húzó tengelynek (habár egy szoló jármű esetében nem húz, hanem tol) amelyre a hajtás ráirányúl.
Mi az hogy a cementet "kilopták" az M7-ből? Többszázezer tonnát talicskával, vagy az évekig várt új trabanttal, wartburggal?
Úgy van ahogy írod, de nem talicskával lopták el, hanem papíron megis érkezett oda, de valójában besem lett építve oda (magyarul csak a betonból hiányzott), amúgy mindenhol megvolt